Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Mei 2011

BERITA BAIK UNTUK PAKATAN RAKYAT




SIMPAN MARAH DALAM HATI!





AMRESEARCH : RON95 DIJANGKA NAIK 20 SEN BULAN DEPAN - minsider

Harga petrol RON95 dijangka mengalami kenaikan 20 sen bulan depan, mencecah RM2.10 seliter, selepas kos subsidi meningkat tiga kali ganda kesan pergolakan politik di rantau Timur Tengah dan utara Afrika, demikian menurut AmResearch.

Firma penyelidikan pelaburan itu menganggarkan Putrajaya kini memperuntukkan subsidi sehingga 90 sen seliter bagi petrol RON95 berbanding 30 sen seliter yang disasarkan selepas harga minyak mentah dunia naik sehingga AS$99 setong daripada AS$79 setong tahun lalu — hampir sama dengan paras AS$100 setong pada 2008.

Kali terakhir harga RON95 naik ialah pada Disember lalu sebanyak lima sen kepada RM1.90 seliter. RON97 sudah naik empat kali tahun ini termasuk awal bulan ini untuk dijual RM2.90 seliter sekarang.

Minggu lalu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Ismail Sabri Yaakob berkata kenaikan harga petrol RON95 mungkin berlaku dan oleh itu, rakyat perlu bersedia untuk menghadapinya.

Beliau berkata kemungkinan itu adalah memandangkan kajian mengenai rasionalisasi subsidi dijangka dibuat sekali lagi bulan depan.

Beliau berkata, kerajaan masih mengkaji untuk mengambil tindakan yang sewajarnya mengikut pasaran minyak dunia.

NOTA:
tak perlu banyak cakap
tak perlu banyak soal
jawabnya ialah sembilan julai!!!



BAGI BERSIH




14 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Tak usah ler juai namer firma itu,firma ini,kalau dah kemaghok sangat ndak naikkan gheger minyak,naikkan jer ler.Ghakyat dah lali dan tak kesah sbb ghakyat dah tau saper sebenornyer dighi komer tu.Asyik ulang cakap lemer...'keghajaan tanggong sabsidi banyak'.Sampai naik pekak telinger mendengornyer.Komer ni jenih makhlok yg koghang ajor dan tak ndak belajor.Tunggu ler PRU 13 ni,ghakyat ceghodek akan ajor komer.Maser tu baghu komer tau gheger sekampit beghaih,sekilo cabai bughung dan sepeghen asam gelugor.Lompat ler komer tengah jadi udang ni....nanti kalau dah jadi belacan,tau ler aper nasib komer.

Tanpa Nama berkata...

Aku akan turun 9 Julai nanti!!

lipan bara berkata...

... rakyat malaysia cuma ada satu pilihan saja .. tidak lain pilihan ... buangkan, humbankan, runtuhkan barisan nasional selamanya ... biarkan BN tak boleh bangkit lagi dah... kalau tidak, percayalah anak cucu kita kan memaki dan menyumpah kita setelah kita mati nanti ....

Tanpa Nama berkata...

jahanam mereka
mesti turun 9 julai
bagi baguih punya
kena gas dan air asid

Tanpa Nama berkata...

turun jangan tak turun
depa masih ada kuasa
kalau kuasa dah tak ada ?
ayuh semua hancurkan kuasa mereka

ingat terbang jauh
dengan kuasa diberi rakyat
jangan lupa
kuasa boleh tarik balik

ayuh semua
turun
rasuah berleluasa
salahguna kuasa berleluasa
depa yang liwat rakyat

kalau liwat seorang tak apa
ini depa liwat berjuta rakyat
ayuh semua turun
9 julai

Tanpa Nama berkata...

strategi naik harga minyak
untuk susahkan rakyat dulu
kemudian usaha keruhkan keadaan
daftar pendatang asing
jadi rakyat malaysia
mereka masih boleh menang

petronas itu siapa punya ?
tnb siapa punya ?
telekom siapa punya ?
astro siapa punya ?
semua ini kroni depa punya
untung berlipat ganda
saja nak pertahankan
rakyat dikorbankan
kenapa masih tidak timbul kesedaran
di kalangan rakyat malaysia
diperbodohkan setiap masa
oleh pemimpin yang mendakwa berjiwa rakyat
kalau macam ini
mana ada masa depan negara nie
mat indon dan bangla jadi warga negara
di beri IC secara segera
mampus gak lagu nie

Tanpa Nama berkata...

Minta semua bersedia dari sekarang
TURUN 9 JULAI 2011...

Tanpa Nama berkata...

Nilai ringgit makin kukuh tapi masih rugi ka..

Tanpa Nama berkata...

Negara pengeluar minyak lain jual minyak kepada rakyat dengan harga murah. Untuk minyak ekspot mereka jual dengan harga pasaran dunia. Belajarlah sedikit dengan mereka kerana mereka lebih prihatin kepada rakyat sendiri,berkongsi nikmat bersama rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Kalau harga minyak sedunia naik...itu bermakna Petronas dapat durian runtuh jual minyak ke pasaran dunia, hasilnya naik 2 kali ganda. Tambahan pula kualiti minyak Petronas dikatakan berkualiti tinggi dan meraih harga jualan yang lebih tinggi dr minyak yg M'sia gunakan di pasaran tempatan. Habis...kenapa tak gunakan lebihan tu untuk menampung subsidi minyak??
Dan apa sebenarnya subsidi itu? Kerajaan betul betuk kena keluarkan duit atau pun subsidi itu cuma di atas kertas saja. Tiba masanya rakyat henti dibodohkan oleh gerombolan.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

aku risau RON 95 & diesel naik bukan sbb aku pakai kereta, tapi kos tranport & logistik naik bermakna harga makanan akan naik.....

Tanpa Nama berkata...

che ceghite sikit ... beghape petronas dapt duit minyak setiap tahun ... lepaih tu, beghape aje deme subsidi kan untuk harga minyak .... baki tu buat ape pulak ....masuk poket sape ? ke nanggung gajah gajah putih yang dah jadi biawak idup, yang besepah sepah tu ... tiang bendeghe tetinggi le, bangunan tetinggi, litar hebat le .... dan tah hape hape ...buat semelaginye, ikut suke deme ... pastu bising, subsidi banyak leee...untuk pembangunan le...itu le, ini leee....
yang kome pegi buat gajah putih pastu bio jadi biawak idup tu pase ape ... ni nak buat satu lagi gajah putih, pastu pakei jadi biawak idup pulak leee....bangunan 100 tingkat tu.....

piut ngah layor berkata...

dengor ceriter nya rakyat m'sia ni byk minum mabuk...byk hisap rokok tu yg dikenakan cukai tinggi utk 2 barang ni...1 btg rokok 3 kupang cukai nye....1 kotak rokok skrg 20 btg...arak teman tak tau le teman tak pernah neguk nya.kalau duit cukai rokok tu tampung subsidi gula pun dah terlebih rasa nyer...mana pegi duit nyer?cukai kenderaan ipmort beratus peratus tu mana pegi nye?kalau di korek2 segala macam cukai ni sampai esok cerita tak abih kan.

muda mudi benci umno berkata...

mana pencacai umno?
takkan senyap je?

mesti malu nk setuju kalau ron95 naik kan??
bangkang dalam hati la gamaknya pencacai umno ni..hahaha...

bodo punya pencacai umno.!!
ni semua kes jadi hamba ketuanan melayu la ni!!