Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Mei 2011

SATU LAGI PROJEK NAK TIPU MELAYU



9/7 AKAN DATANG



TIDAK ADA PENDATANG ASING DAFTAR SEBAGAI PEMILIH :ABDUL AZIZ - mStar

PUTRAJAYA: Tidak ada pendatang asing yang didaftar sebagai pemilih kerana pengesan utama yang digunakan dalam menentukan kelayakan permohonan sebagai pemilih ialah kad pengenalannya, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata semasa proses pendaftaran pemilih melalui Sistem Pendaftaran Pemilih Sepanjang Tahun (e-SPPST) yang diguna pakai oleh SPR, pengenalan pemohon akan dihubung kait dengan 'Agency Link-Up System' (ALIS) Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Menurutnya ALIS yang mempunyai 33 jenis tapisan atau semakan wajib bagi setiap permohonan, akan menolak permohonan mereka yang bukan warganegara untuk didaftar sebagai pemilih.

Bercakap dalam satu dalam satu temubual khas di pejabatnya di sini baru-baru ini beliau berkata, jika ada sebarang cubaan untuk mendaftar permohonan yang tidak sah, sistem yang ada akan menolak transaksi atau kemasukan data itu secara automatik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. JANGAN LAH NAK CUBA TIPU DENGAN CAKAP BERBELIT BELIT… kah kah kah..

kah kah kah… E IKAN SEPAT KE….JPN ..JEPUN KE… TAK PENTING…. kah kah kah…

kah kah kah…E ALIS LENTIK KE … TAK PENTING…. JANGAN PUTAR… kah kah kah…

woit…MEMANG LAH TAK DAPAT DAFTAR KALAU TAK ADA KAD PENGENALAN…. kah kah kah…

woit… NAK DAFTAR MENGUNDI WAJIB ADA KAD PENGENALAN…kah kah kah..

kah kah kah… WAJIB ADA KAD PENGENALAN INI SEMUA ORANG TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah…KAD PENGENALAN INILAH YANG MENJADI PENGUNDI HANTUNYA…. kah kah kah..

woit… SOALANNYA IALAH MACAM MANA BURUH ASING INI DAPAT KAD PENGENALAN…. klah ah kah

kah kah kah…. INI KERJA GEROMBOLAN … kah kah kah..

kah kah kah…. MEMBERI KAD PENGENALAN PADA PENDATANG BURUH ASING…. kah kah kah…

nota:
semua nak tipu
buat buat tak tahu masalah ini
ok kita tunggu 9 julai
kita dobrak spr ini


BAGI BERSIH



12 ulasan:

Saiful berkata...

saya nak p..buat la lambat sikit..
boleh dak order baju t shirt cult bersih 2.0 ni saya nak satu..
cam mana nak ode..tlg sat

Tanpa Nama berkata...

Simamat ni kalau nak tipu,jangan tipu orang dewasa kat malaysia.Hatta,kalau dia nak tipu juga pegilah tipu bebudak dalam buaian.Itulah tahap pemikiran balaci gerombolan. Rakyat malaysia sudah tau tipu helah Apno,sebab diSabah dah berlaku dan ini semua idea mamak pukimmak mahataik yang sangat derhaka pada negara ini. Dia sepatutnya telah lama dilucutkan kerakyataannya kerana menipu melayu.Haram jadah punya manusia.Dia diharamkan dari mengistiharkan dirinya melayu dan rakyat negara ini bertanggungjawab untuk memastikan keturunannya diharamkan pijak bumi malaysia lagi.

Tanpa Nama berkata...

pegi sabah & tgk sendiri, muka2 PTI yg dpt mycard. org2 PTI ni lah sapa yg undi BN...

Tanpa Nama berkata...

masih ku ingat lagi. sekitar tahun 1990-an aku dilantik oleh SPR sebagai salah seorang petugas pilihan raya umum negeri Sabah di sebuah pusat pembuangan undi. sebelum bertugas kami diberikan taklimat oleh pegawai SPR.

yang aku paling ingat ialah kami diingatkan supaya menerima sesiapa sahaja yang datang untuk membuang undi ASALKAN nama mereka ada dalam daftar pemilih dan mereka menunjukkan kad pengenalan.

kami sangat-sangat diingatkan supaya tidak mempertikaikan kesahihan kad pengenalan mereka yang datang hendak membuang undi. kami diingatkan lagi bahawa tugas kami hanyalah membantu mengendalikan pilihan raya - bukan menentukan kesahihan kad pengenalan para pengundinya .

kami diingatkan lagi bahawa tugas menentukan kesahihan sesuatu kad pengenalan ialah tugas Jabatan Pendaftaran Negara - bukan tugas Suruhanjaya Pilihan Raya.

aku masih ingat lagi semasa hari pengundian. memang tak ada pendatang asing dalam daftar pemilih. yang datang mengundi pun semua ada kad pengenalan. tetapi aku dapat melihat muka-muka asing datang mengundi. di antaranya muka Indon, Filipino dan Pakistan!!!

takkanlah aku begitu bodoh untuk mengenali mereka. malangnya aku dan rakan-rakan setugas tak leh buat apa-apa. sebab kami sudah dingatkan dan diingatkan. lagipun kami sedar diri bahawa kami hanyalah petugas yang membantu mengendalikan pilihanraya.

ironinya, BN tak juga menang dan tak dapat mengalahkan PBS dalam pilihan raya itu. hanya selepas beberapa orang ADUN PBS melompat masuk UMNO barulah kerajaan PBS tumbang dan BN menubuhkan kerajaan di Sabah.

Tanpa Nama berkata...

bangang la.kalau JPN bagi taraf kerakyatan kepada pendatang asing bagaimana? sbb SPR ikut data daripada JPN tak ke bangang namanya...

Tanpa Nama berkata...

BN melalui Jabatan Kad Pengenalan dah bagi banyak IC dan kerakyatan kepada pendatang dan pelarian Rohingya. Dah dapat IC, terus dapat hak mengundi. Dan dipaksa mengundi BN. SPR ni buat buat bodoh pulak.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

org2 pakistan yg berniaga tudung & carpet pun dijanjikan ic biru dan kewarganegaraan. org2 thailand lg la senang dpt ic biru. sedih sungguh, warganegara malaysia mcm dah tak ada nilai, senang dijual beli utk sambung nyawa ameno.

Jebon berkata...

Itu belom termasuk mat2 afrika yg kacau bini orang Melayu, siapa yg bawa masuk banyak2 ke Malaysia??

Diorang punya bini golongan2 elit tak kena kacau boleh la cakap senang... kah-kah-kah...

Tanpa Nama berkata...

no kp genap - jantina lelaki , no kp akhir ganjil - perempuan tetapi pelik juga dalam pilihanraya serawak lepas ada yang terbalik.. Apa nak buek maaflah pakcik sila kom-plen kat JPN..

anti melayu yang suka di tipu berkata...

... tu la bila orang kata gerombolan sanggup jual negara kepada orang asing untuk kekal berkuasa adala beberapa kepala taik yang dengan keras membela dan sanggup nak bunuh orang untuk mempertahankan gerombolan ... aku nak sangat tengok anak bini 'kepala-kepala taik' ni kena larikan oleh warga asing ni nanti ...

Tanpa Nama berkata...

FUCK OFF SPR..!!

ini buktinya.

http://www.youtube.com/watch?v=XBNBFJjKPpU&feature=related

Tanpa Nama berkata...

Tanya orang Sabah apa itu projek M, mereka lebih tahu apa itu projek M...Kah...kah...