Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Mei 2011

MACAM MACAM CARA NAK MENIPU PILIHANRAYA



BILA LAPORAN AKAN KELUAR



nota:
kes mati ini pun nak tipu lagi
tak habis habos nak menipu
tak sedar sekarang maklumat
tak boleh disimpan kah kah kah





SATU LAGI TAKTIK NAK TIPU RAKYAT


masih ku ingat lagi. sekitar tahun 1990-an aku dilantik oleh SPR sebagai salah seorang petugas pilihan raya umum negeri Sabah di sebuah pusat pembuangan undi. sebelum bertugas kami diberikan taklimat oleh pegawai SPR.

yang aku paling ingat ialah kami diingatkan supaya menerima sesiapa sahaja yang datang untuk membuang undi ASALKAN nama mereka ada dalam daftar pemilih dan mereka menunjukkan kad pengenalan. kami sangat-sangat diingatkan supaya tidak mempertikaikan kesahihan kad pengenalan mereka yang datang hendak membuang undi.

kami diingatkan lagi bahawa tugas kami hanyalah membantu mengendalikan pilihan raya - bukan menentukan kesahihan kad pengenalan para pengundinya .

kami diingatkan lagi bahawa tugas menentukan kesahihan sesuatu kad pengenalan ialah tugas Jabatan Pendaftaran Negara - bukan tugas Suruhanjaya Pilihan Raya. aku masih ingat lagi semasa hari pengundian. memang tak ada pendatang asing dalam daftar pemilih. yang datang mengundi pun semua ada kad pengenalan. tetapi aku dapat melihat muka-muka asing datang mengundi. di antaranya muka Indon, Filipino dan Pakistan!!!

takkanlah aku begitu bodoh untuk mengenali mereka. malangnya aku dan rakan-rakan setugas tak leh buat apa-apa. sebab kami sudah dingatkan dan diingatkan. lagipun kami sedar diri bahawa kami hanyalah petugas yang membantu mengendalikan pilihanraya. ironinya, BN tak juga menang dan tak dapat mengalahkan PBS dalam pilihan raya itu. hanya selepas beberapa orang ADUN PBS melompat masuk UMNO barulah kerajaan PBS tumbang dan BN menubuhkan kerajaan di Sabah.

Oleh Tanpa Nama pada SATU LAGI PROJEK NAK TIPU MELAYU pada 11/05/24


SPR TIMBANG 3 OPSYEN ELAK KEPUTUSAMN TIDAK RASMI DI HEBAHKAN
– berita hairan

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedang mempertimbangkan tiga opsyen bagi mengelak sebarang keputusan tidak rasmi dihebahkan pada pilihan raya umum akan datang berikutan insiden yang berlaku pada pilihan raya negeri Sarawak 16 April lalu.

Pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata tiga opsyen itu adalah sama ada menguatkuasakan larangan membawa telefon bimbit ke pusat penjumlahan undi, deklarasi bersumpah untuk tidak membuat apa-apa hebahan, atau semua undi dikira lewat walaupun pusat mengundi ditutup lebih awal.

Katanya, perkara tersebut akan diputuskan bulan depan.

"Pengalaman kita di Sarawak, ada satu parti yang tidak bertanggungjawab yang bukan sahaja menghebahkannya tetapi juga membohongi rakyat dan pengundi Sarawak dengan menyatakan partinya memenangi pilihan raya tersebut.

"Perhubungan ini dibuat adalah melalui telefon bimbit. Justeru, kita mungkin nak tahan telefon bimbit atau mungkin ada deklarasi bersumpah atau mengira semua undi pada jam 5 petang, tidak ada kira awal walaupun pusat mengundi ditutup awal," katanya dalam satu temubual khas di pejabatnya di sini, baru-baru ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI PROJEK NAK TIPU RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah…TAK NAK BAGI RAKYAT TAHU KEPUTUSAN.... kah kah kah

woit…. INI NIAT TAK BAIK…. kah kah kah…

kah kah kah…. SEKALI TENGOK DAH TAHU…. ADA NIAT BUSUK…. kah kah kah..

kah kah kah…NAT NAK ALIH KEPUTUSAN…. kah kah kah..

kah kah kah…NIAT NAK PASTI KAN GEROMBOLAN MENANG…. kah kah kah…

kah kah kah...NAK PASTIKAN GEROMBOLAN KIRA SAMPAI MENANG…. kah kah kah

nota:
kalau pilihanraya boleh mengubah apa apa
sudah lama pilihanraya di haramkan!!!

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mamposlah macam ni, sampai bila pun takleh menang.

SPR tolong UMNO/BN menang dgn cara yg berat sebelah. Pilihan terbaik ialah jalanraya.....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah apasal la takut sangat ngan keputusan tak rasmi.. sampai bersusah payah nak wat itu ini..

biar la apa orang nak pasan menang ke apa.. at the end SPR punya pengumuman la yang muktamad...

Gilo apo.. Kalau nak pihak kat BeeEnd pon cover2 la profesionalisme.. :D

Tanpa Nama berkata...

Mamak Kutty, Ketua Polis, Ketua Hakim dah nyawa-nyawa ikan...! Ketua SPR bila pula? Teruskan majlis sembahyang hajat perdana seminggu sekali. Semoga lahanat-lahanat tu akan mampus dalam kemunafikan yang nyata. Kalau tak mampus, koma seumur hidup pun dah dikira... Alhamdullilah, semoga menjadi pengajaran kepada munafik yang lain. Tak perlu berlembut hati sangat dengan syaitan yang bertopengkan manusia ini.

Tanpa Nama berkata...

bila kalah je nak salahkan SPR
time kome menang di selangor, kedah, kelantan,perak takde pulak kome complaint
what a sore loser
kalo tak percaya sistem pengundian, tak payah la berkempen
dok diam-diam sudah

- gunny -

Tanpa Nama berkata...

Niat busuk SPR,membusuk sampai keusus macam kata Mahataik. Mahataik buat kerja busuk tu dan kerja busuk ini disambung pula oleh Mat Tuya yang sudah nyawa-nyawa ikan. Mari semua melayu humban Mat Tuya dan labu-labunya BN kedalam tangki najis IWK.Amaran!Jangan tipu melayu lagi kalau nak hidup lama Mat Tuya!

Tanpa Nama berkata...

nota perjuangan:
kalau pilihanraya boleh mengubah apa apa
sudah lama pilihanraya di haramkan!!!

nota hampeh:
kalo di atas dunia ini hidup segala umat dan sekelian alam itu sentiasa adil
sudah lama Allah Taala tidak menciptakan api neraka!!!

nota bangang:
kalo sudah bodoh dan kerja gomen pulak tu, belajarlah sampai ke tingkat syurga makwa pun, tetap bodoh dan bangang berlapis2 jugak la... p/s: bodoh ini kan tak ada ubatnya.. pil kangkung UUM mungkin cuma boleh memberikan sedikit placebo effect saja..

Tanpa Nama berkata...

anon @ 9.22pm

betul kata kamu, yg ada kaitan dgn kes DSAI dr zaman madey memerintah semua dah padam kecuali satu....

yg satu ni tuhan sayang sikit kot...hehehe...apapun harap pihak yg suka menindas dan berbuat zalim akan menerima habuan, tak disini, disana nanti...sama2 lah kita tunggu dan lihat.

Tanpa Nama berkata...

TERKILAK ikang di ayer kite sudah tahu jatang tine nyer.

Belang ESPI AR ENG makin jelah kughang ajor setaghang...

Ooooo beghak nanang sungohhhh.
kite bako...kito bako...

- budak ghusile..

Tanpa Nama berkata...

Hello gunny : kau ni tak paham ke dengan artikel TT ni atau tak baca habis? Kisah pegawai SPR & bagaimana BN tipu dalam pilihanraya di sana tetapi BN kalah jugak...Kau tau mengapa mereka kalah jugak masa kat pru di Kedah, Kelantan, Penang, Selangor dulu, sebab yg memangkah PR sangat lah ramai sehingga X boleh tipu lagi, sebenor nya PR dah ambik Putrajaya ketika itu, tapi kerana SPR celaka, laknatullah tu, tak amanah, menyokong kental BN kerana jaga soru, maka harapan rakyat punah berkecai kerana penipuan ni. Sudah bebenor ke nak paham wahai gunni atau kau ni salah sorong dr agen2 gerombolan sialan tu. Kalau tak paham teruskan duduk dlm guni kau tu dan jangan keluar2...

AKU LAH

anti melayu yang suka ditipu berkata...

... hoooi lahanat gunny 10.10 ... mike ni spesis dari hutan mana .... ? perkampungan orang asli changkat cermin ke perkampungan orang asli chenderong balai .... gerombolan yang selahanat mike yang merampas perak tu mike tak kata apa-apa pun ... memang BN dah tumpor kat perak ... fasal org perak dah tak nak BN ... tapi kome nak menang dengan jalan paling terlahanat di dunia ... sama macam mike ... padan muka kome kalah di selangor, kelantan, kedah dan yang kan datang ni banyak lagi yang kome akan kalah ... kita tengok sape lebih berkuasa ; SPR anak haram yang kome bela tu atau allah yang lebih berkuasa ... ada lagi spesis yang pagi petang makan taik gerombolan ... orang melayu selalu kata ANJING kalau tak dapat makan taik cium pun jadi ... ANJING macam mike... teman ulang sekali lagi ANJING macam mike .... memang kome jenih spesis terlahanat di dunia ... spesis kome ni sesuai dihumban buat mentekadaghah boye kat sunge ulu dedap nu.....

Sayang Kinabalu berkata...

ada 3 story kah kah kah aku nak bagi dari Negeri di bawah bayu ni...

kah kah kah pertama:
aku pun masih ingat lagi...

Pada suatu hari sekitar tahun 2004, aku dan seorang kawan datang menziarahi keluarga kawan kami ni yang ayahnya baru seminggu meninggal. Kebetulan juga PilihanRaya negeri Sabah baru selesai.
seorang anak menantunya yg berketurunan 'EEE' (cop Sabah!)...sibuk diluar bercerita 'sabotaj' yg mereka telah diarahkan oleh UMNO/USNO/SPR.
Mereka ni adalah petugas-petugas sementara SPR...modus operandi ialah landrover polis yg membawa kertas undi akan melalui satu laluan semak jalan kampung yang telah di 'marking'(tepi sungai)...dan diarahkan untuk membuang peti undi tersebut. Disana sudah ada orang yg akan menunggu dengan peti undi baru....dipendekkan cerita...tugas telah selesai...dan 'peti undi baru' tersebut turut diikat dengan sebuah beg kecil berisi wang kertas RM500 sebanyak (jumlah bayaran?!.. eee ni tak cakap la...takut kena minta barangkali!!)...begini la cara orang Sabah kena tipu dan kena 'jual' oleh BN/SPR.

kahkahkah kedua:
sepupu aku join politik parti United Malays National Organization Sabah...jadi org penting parti la kunun-kununnya...tapi sebab utama bukan kerana perjuangan untuk rakyat tapi target untuk dapat gelaran dan pangkat dan harap-harap satu hari jadi menteri...

kahkahkah ketiga:
di SRJK Chung Hwa KK, masa pilihanraya 2004 juga..Abu Bakar Ellah (si Ampal) baru masuk bilik mengundi..alih-alih tidak boleh mengundi pasal IC dia orang sudah mengundi...
Di dewan Beaufort...sorang berketurunan Pakistan kena pukul oleh orangramai...bila cuba mengundi dengan IC oranglain. sebelum diselamatkan oleh Polis Bantuan.

President Pulau Bt Puteh berkata...

gunny 4tahil pukimak,
suruh org dok diam2, pastu lu rembat reta rakyat? ingat rakyat bodoh piang mcm lu? stupid bastard shit u.U r born loser,

Tanpa Nama berkata...

tipu jangan tak tipu
kalau tak tipu mana boleh menang
drama sudah mula
macam macam drama
tanah runtuh berpuluh mati
berpuluh orang datang ziarah
macam macam tindakan
kah kah kah
bagi naik denda kompaun traffik
untuk kutip duit rakyat lagi
kunci kereta yang parking tepi jalan
jangan tak kunci
kalau kunci dapat duit
ada masuk kah kah kah
penjaja yang menjaja tepi jalan tak apa
hilang sokongan politik
beli barang berhenti kereta tengah jalan tak apa
bagi duit semua jadi
di malaysia
jumpa polis buat laporan
kena rompak ada lagi
kah kah kah
apa nak jadi

Spr Ngong berkata...

Kenapa Pengerusi dan Setiausaha SPR tak padam masa kecik dulu? Kenapa mak dia ngandungkan dia? Kenapa dia khianati amanah rakyat? Miskin papa kedana sangat kah bapak dia ni sampai dia jadi macam ni? Jgn marah dia. Marah la bapak dia yg terlalu papa sampai tiada iman dan harga diri macam pondan di ChowKit Road.