Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Mei 2011

SATU LAGI TEKNIK TIPU - BERI INGATAN DULU




GEROMBOLAN TIPU RAKYAT






RAKYAT DIMINTA BERSEDIA JIKA HARGA MINYAK NAIK :ISMAIL SABRI – meloya

PUTRAJAYA 15 Mei – Rakyat diminta bersedia untuk menerima kenaikan harga petrol dan minyak yang dijangka berlaku dalam tempoh terdekat.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, langkah tersebut terpaksa dilakukan memandangkan kerajaan menanggung beban subsidi yang tinggi ekoran kenaikan harga minyak mentah di pasaran.

Katanya, jika langkah itu tidak diambil, kerajaan akan mengalami defisit yang lebih tinggi pada masa akan datang.

"Hingga sekarang trend dunia tidak nampak langsung tanda-tanda minyak mentah akan turun tetapi ia terus kekal dan terus naik,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..BERSEDIA MACAM MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah… BERSEDIA PAKAI SELUAR DALAM KE?.... kah kah kah..

kah kah kah… BERSEDIA JALAN KAKI KE?.... kah kah kah…

kah kah kah… BERSEDIA PINDAH KE DENMARK KE?.... kah kah kah...

woit… BERSEDIA APA?.... kah kah kah

woit… MACAM MACAM CARA DIBUAT NAK MENIPU MAK CIK FELDA…. kah kah kah..

woit… KENAPA NAK KURANG KAN SUBSIDI?.... kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA NAK BAGI RAKYAT SUSAH… kah kah kah….

kah kah kah… NANTI ADA PULAK CUKAI GASAK SAMPAI TERBURAI… kah kah kah..

woit… PASAL APA BAGI RAKYAT MARAH…. kah kah kah..

kah kah kah…. KENAPA TAK BAGI RAKYAT SENANG HATI…. kah kah kah..

kah kah kah… GEROMBOLAN AMAT SUKA BILA RAKYAT SUSAH DAN MARAH… kah kah kah..

kah kah kah…BILA RAKYAT SUSAH DAN MARAH ….GEROMBOLAN TERUS BERKUASA…. kah kah kah..

kah kah kah…GEROMBOLAN AKAN TUDUH CHINA DAN KRISTIAN SENGAJA BUAT ORANG MELAYU SUSAH…. kah kah kah..

nota:
perhatikan:
akan banyak keluar berita tangkapan
minyak malaysia di seludup keluar
ini cara untuk mengolah persetujuan rakyat
untuk menerima subsidi yang akan ditarik

tak caya sila tunggu dan lihat

yang peliknya
towkay kaya diberi subsidi
orang kampong diberi makan lidi
kah kah kah
kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setuju Saudara TT,

Semakin hari semakin ditekan oleh cara gerombolan,
Asyik menyusahkan rakyat,
Lepas tu mintak taat dan setia,
Kepada polisi ketuanan,
Mana ada jaga kebajikan rakyat,
Minta semua menteri naik kereta kuda lepas nie,
Isi minyak mintak bayar,
Masuk highway bayar tol,
Semua harga barangan naik melambung,
Yang kaya lagi kaya,
Yang miskin papa kedana,
Perubahan akan berlaku pastinya...

Tanpa Nama berkata...

Happy teachers day. Unofficial teacher of malaysian. Thumbs up tt.

Tanpa Nama berkata...

Ala..ape susah..suruh jer depa bayaq sendiri Petrol yang depa pam..baru depa tahu betapa mahainya Ron97 tu ..ha ha ha..

Amacam Ismail Sabri ..ade aok berani..dok sah cenikus ler....kome pahamg doh aok tu ...ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

Senang kira RON95 RM 2.10 se liter. Lepas tu jangan bising lagi soal subsidi ... Tunggu lepas pilihanraya umum ... Naikkan ke RM 2.50 se liter.

Mudah ... biar rakyat bawahan terlungkup, buat kakitangan awam JANGAN RISAU CUEPACS boleh bantu jerit mintak naik gaji atau imbuhan sara hidup. Buat kakitangan swasta pandai - pandai lah nak hidup.

Kita RAKYAT MALAYSIA perlu tahu KERAJAAN SUDAH TIDAK MAMPU HENDAK BERI SUBSIDI BUAT SELAMANYA.

CUBA kurangkan DAHULU gaji dan imbuhan para Menteri, kakitangan kerajaan yang terkanan dan jawatan - jawatan dalam tanggungan kerajaan.

Aku nak PANGKAH pembangkang pun tak guna 2x5, belum menang semua OK, dah menang semua KO ...

aku@JB

opisboi berkata...

inilah susah bila menteri jenih mangkuk ayun cakap pon dah macam ular belit sana belit sini

saypocek berkata...

gile gile...
dasar baru dri umnogok....ckp sebagai menteri senag la.cbe ckp dri hati rakyat...meleleh air pely nk cri duit bt isi minyak...cilake punye gerombolan

ada otak berkata...

bodoh rupa2nye anon aku@JB..
cakap macam dah tau maklumat..tapi akal ada x nak guna,org macam kau bersepah2 kat mesia..ko pun sama cam makcik2 felda,tau rasa susah,tp akal xnak guna..
banyak lg kena belajar pasal usaha,qada dan qhadar..

1Crony berkata...

Betul juga pendapat aku@JB tu. Oleh itu teruskan undi UMNO/BN.... selagi itu buatlah apa sahaja aduhai Mat Monggol dan kroni, jangan tutuh puki Mak aku@JB aje sudah...barulah dia marah. Lepas ini aku@JB bolehlah minum racun rumpai untuk mati, kerana kalau tak minum racun pun akan mati juga sudahnya. Dan kalau belum kahwin.... jangan kahwin. Kerana kalau kahwinpun belum tentu dapat anak apalagi kalau bacul macam aku@JB.

Tanpa Nama berkata...

anon@jb..hahaha...welcome to the club...aku ingat aku sorang je yg bangangggg....rupanya ada lagi yg lagi bangangggg dari aku.

rasa cerdik pulak sikit hari ni..kah kah kah...

IbnAbdHalim berkata...

InsyaAllah, kalau rakyat tertekan dengan KENAIKAN barangan maka KERAjaan akan diturunkan.

Tanpa Nama berkata...

aku dapat idea ni dah lama..

menteri2 BN ni, dia orang dah tahu apa isu2 penting untuk dimainkan dan bila dan mana tempatnya nak mainkan isu..

jadi bila pilihanraya, hanya isu2 agama sahaja dimainkan... isu raja2 juga perlu diselitkan untuk mendapat sokongan dan dojongan melayu2 penakut.. bila isu2 ini dimainkan, orang2 cina, india dan pembangkang cukup takut untuk menghadapinya sbb ini isu memang grey area nak explain apa2 sedangkan UMNO/BN jadi juara di media..

bila nak naikkan harga minya, ada isu2 lain boleh diwayangkan supaya sensitiviti orang awam dan orang melayu terus tidak tahu apa hujung apa pangkalnya.. jadi bila dalam keadaan ketakutan begini, secara bangangnya orang2 awam akan bersiap siaga mendokong UMNO/BN sbb tampuk kuasa di tangan mereka.. jika diberikan kepada pembangkang, nasib negara belum terjamin lagi sbb track record tak ada.. UMNO/BN, walau track record terlalu buruk, hanya merekalah satu2nya yang boleh rakyat bergantung.. jadi isu2 ini perlu dimainkan sekerap mungkin untuk terus berkuasa..

ingatlah, ramai melayu masih atas pagar walaupun ramainya konon akan memberikan undi kepada pembangkang.. terutama pelajar2 IPTA/IPTS dan juga gomen serven..

piut ngah layor berkata...

aku@JB...belum cuba belum tau,tp aku lupa org johor ni 'totok' mmg camtu!
cakap macam tuhan blh tau masa depan pulak.

Silap Kona berkata...

aku@JB kata "belum menang semua OK, dah menang semua KO ..." Hmm... siapa yang menang? Bila menang? Siapa KO?

Heheh...