Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Mei 2011

TERBARU DARI MAHKAMAH JALAN DUTA




HAKIM DAN MAHKAMAH





HAKIM : SAIFOOOL SAKSI BENAR BERWIBAWA


Mohd Saifoool Bukhari Azlan, yang mendakwa beliau diliwat oleh bekas majikannya Anwar Ibrahim telah disifatkan sebagai “saksi yang benar dan berwibawa”.

Pengakuan itu dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Mohamad Zabidin Mohd Diah ketika memerintahkan Anwar supaya membela dirinya.

Ketika membacakan penghakimannya selama dua jam itu, beliau berkata terdapat kes prima facie ke atas Anwar.

Menurutnya bukti-bukti yang dikemukakan oleh saksi pakar seperti doktor-doktor dan ahli kimia mentahkikkannya dengan kenyataan Saifool.


KAH KAH KAH
KAH AKH KAH
KAH KAH KAH


aklaha $&U)%lsdbhjksd q78qw5u8
asjdgsisdepo ^masvaga4$#90^
%^$_8Nzfu jFASZJK(i()*#*(b,..MhS9A7az78BLAJASL
kah kah akh
kah kah kah




DARI FACE BOOK NENEK BRUTAL:


Nenek Brutal
‎~penyokong makin ramai...tunggu DSAI keluar...notebook sy pun dh hang....huhuhu~



TARIKH BARU UNTUK BICARA ANWAR


perbicaraan jubur saifool yang koyak
akan bermula pada 6-30 june yang akan
datang

ini bermakna tidak ada lagi pilihanraya
pada ketika itu

LAWAK BODOH:

hakim nak mula bicara esok
mangkok ini tak sedar bahawa
esok adalah hari lahir sirdartha gautama buddha
sosok suci untuk manusia dunia


NOTA:
jangan lupa jumaat ini berkumpul di klcc
sila ikuti tt untuk update berita



NOTA:

najib dan suami telah lari
mula kata gi umrah
tapi lari ke london kah kah kaj




WARGA BERPUSU PUSU



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Seantaro dunia sekarang dah tahu Malaysia Darul Fitnahi patut dibina tugu Si Kitul,Pateh Karma Vijaya dan Raja Mendeliar sebagai jaguh-jaguh Darul Fitnahi aka UUUMNOOOsia.Kah Kah Kah Ki Ki Ki Ku Ku Ku!!!

Budak Botak berkata...

Adeiii, macam2 dah sekarang nie...

Tanpa Nama berkata...

Adakah Kita Terkejut ?
Adakah Kita Kecewa ?
Semua Ini Sudah Diketahui
Kenapa Sugul Semacam ?

Lakonan Duniawi Akan Berterusan
Untuk Pertahankan Daulah Ketuanan
Menindas Daulah Rakyat
Siapa Akan Menang ?

Daulah DUIT atau...
Daulah RAKYAT
Kah Kah Kah

MindaTajam berkata...

Dah agak dahhhhhhhh.....

osama laden berkata...

macam pilem hindustan...dah tau dah endingnya camner tapi masih nak tengok gak...macam terpegang tahi ayam...dah tau tahi tapi masih nak cium gak...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bkn nyer dijatuhkan hukuman salah..suruh bela diri..bela la diri kalau rasa diri tu betul..ape yg kalut sangat ..??

Tanpa Nama berkata...

Malaysia darul Fitnah. Berjaga jagalah. Kita dizaman keroh ni kebalilah pada Hadith dan Alquran.

Tanpa Nama berkata...

kadang2 aku rasa mcm msia ni dah memang tak da harapan. terutamanya utk org2 miskin dan susah. yg dok support depa cuma yg dapat kepentingan kuasa dan duit saja.

nak lawan geng jahat? kuasa depa pegang. hakim depa. law depa. polis depa. cukong geng depa. hakim geng depa. power depa pegang. harga brg naik, depa buat bodoh. harga keta mahal depa punya pasal. sistem sekolah tak free depa. harga rumah mahal depa.harga makanan mahal depa. tol banyak dan mahal depa.

semua depa punya pasal.bosan betul. utk bezakan diri dari depa aku dah tak pernah pakai baju melayu, sampin dan songkok hitam-dah lebih 10 tahun. aku rasa jijik menyamakan diri dengan depa.

apa kita boleh buat? lawan kat jalan saja. tapi kena tangkap masuk jel anak bini sapa nak tolong.

kita perlukan divine intervention la ni. sembahyang hajat dah, lawan non stop, apa lagi kita boleh buat.
kadang2 aku dah letih turun pi demo kat jalan.

tt, tolong teruskan bagi semangat melalui tulisan kau.

org kl asal kedah.

p.s. depa ni maksudnya mereka, slang org utara.

James Iha berkata...

Kahkahkah..klimaks belum sampai lagi tapi Mat Mongol sudah pancut...anti klimaks betul la...

Tanpa Nama berkata...

tu la... gatai sgt batang ...bini ada ... jubor jantan jugak yg dicarinya..

gitews

Tanpa Nama berkata...

Teerriimmaa Kkkaaaassssiiiiihhhhhh...kepada mahkahmah kerana memenang kan PR dalam PRU akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Bukannya mamat ni disabitkan kesalahan pun ... Apa yang huru hara sangat ... KEADILAN BRO & SIS ...

Mamat ni diminta untuk bela diri

Sistem keadilan negara kita .. GAGAL di Mahkamah Tinggi, ada Mahkamah Rayuan & boleh dipanjangkan ke Mahkamah Persekutuan ...

aku@JB

Tanpa Nama berkata...

hangpa semua niiiii....
baca laaaaa betoi2....
betul kata hakim tuuuuuuu...

hakim kata:
saiful saksi we bawa......

haa, betul la tuuuuuuuuuuu...!

"we" tu maksudnya:
kami iaitu gerombolan pemitnah dan kesemua pelakon2 tambahan

"we bawa" tu maksudnya:
musang hasan bawa tilam bertompok masuk dalam mahkamah,
mamat forensik bawa bulu masuk dalam mahkamah,
dokter bawa skop masuk dalam dubur shy fool,
shy fool bawa spenda busuk masuk rumah girlfren,
dan shy fool jugak bawa airmani masuk dalam dubur sendiri kepunyaan 9 org berlainan!

tu pasal mmg shy fool saksi we bawa!

sekarang masing2 bawak "bukti" masuk dubur shy fool,
nanti bawaklah semua2 tu masuk kubur masing2 sok!
(tak pecaye malam jumaat nanti cuba duduk sebelah kubur rahimno dan tanye dia apamacam yes or no)

PUKIMAKAULEBARNYIRU berkata...

HAKIM PANDY KUTTY
HAKIM PANDY KUTTY
HAKIM PANDY KUTYY
HAKIM PANDY KUTTY
HAKIM PANDY KUTTY
HAKIM ANAK BABI
MADEY BAPAK BABI

piut ngah layor berkata...

anon 2:05...belajar lah ilmu undang2 dulu baru komen!bengong ke aper?

Tanpa Nama berkata...

percayalah..kalo berlaku skali kat anwar..anak muda xkan berdiam diri...kerjaan yg menunjukkan kebodohannya tersendiri..

peguam muda berkata...

Kpd yg berkenaan,

Keputusan di akhir kes pendakwaan memerlukan maximum evaluation atas kesemua keterangan yang diberikan. Hakim patut mengarahkan mindanya terhadap keterangan2 yg diberikan oleh pendakwaan dan telah dicabar oleh pembelaan semasa soal balas (cross examination).
Rujuk kes PP v Balachandran dan Looi Kwai Chai

Test yg mesti digunakan oleh hakim dlm menentukan samada wujudnya prima facie kes ialah; kiranya accused berdiam diri selepas dipanggil utk membela diri, adakah suffice utk accused disabitkan dengan kesalahan? Kalau ya, maka prima facie kes telah ada, dan accused wajar diperintahkan utk membela diri.

Mahkamah dlm kes terdahulu (kes Dilip Singh) telah membuat dapatan yg matan tentang isu memanggil tertuduh membela diri walaupun kes yg dibawa oleh pendakwaan terhadap tertuduh adalah goyah. Perkara ini bercanggah dgn Article 7 perlembagaan. Juga, sesorang itu tidak wajar dipanggil utk menjawab suatu tuduhan yg tidak concrete kerana pada asasnya, tiada kes utk dijawab. Mahkamah tidak boleh memanggil tertuduh secara semberono demi mendengar apa defence tertuduh, kiranya kes yg dibina oleh pendakwaan itu sendiri pada peringkat prima facie adalah tidak kukuh.

Sekian
Peguam muda