Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Mei 2011

MALIKUL BERFATWA LAGI




HARAPAN HILANG



nota:
harapkan pagar
pagar makan lembu
harapkan padi
padi makan beras

harapakan gerombolan
padan muka kah kah kah



KOS SUBSIDI NAIK, TPM BAYANG KENAIKAN HARGA BARANG - minsider

Muhyiddin Yassin berkata kos subsidi dijangka meningkat dua kali ganda daripada RM10.32 bilion tahun lalu kepada RM20.58 bilion pada 2011.

Justeru katanya , negara tidak boleh mempertahankan jumlah kos subsidi semasa — syarat yang dilihat kerajaan tidak dapat mengelak kenaikan harga barang-barang keperluan.

“Ya, kita memberi subsidi tetapi kita tidak boleh kekalkan subsidi pada jumlah yang sama. Jadi, ada cara di mana kita sedang cuba untuk mengurangkan kos-kos subsidi seperti menaikkan harga gula. Kami melakukan secara berperingkat-peringkat,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Kuasa membeli yang kecil, diapit dengan kenaikan harga barangan telah memberi tekanan ke atas pentadbiran Najib untuk menyalurkan lebih banyak dana awam ke atas pemberian subsidi.

Tindakan ini dikatakan perlu untuk mengelakkan kemarahan rakyat berhubung kenaikan kos hidup selain membalas serangan Pakatan Rakyat terhadap mengurangkan subsidi.
Harga gula mengalami kenaikan 20 sen sekilogram minggu lalu.

Semalam, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan i Ismail Sabri Yaakob berkata kenaikan harga petrol RON95 mungkin berlaku dan oleh itu, rakyat perlu bersedia untuk menghadapi peningkatannya.

Beliau berkata kemungkinan itu adalah memandangkan kajian mengenai rasionalisasi subsidi dijangka akan dibuat sekali lagi bulan depan.

“Saya ingin rakyat bersedia. Saya tidak mahu nanti rakyat terkejut, kata harga minyak tidak naik tetapi akhirnya naik juga,” kata beliau sebagaimana dilaporkan media tempatan.

Ismail Sabri berkata, kenyataannya sebelum ini bahawa tidak akan naik buat masa ini tidak bererti harga bahan mentah itu tidak akan naik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI BETUL BETUL SUMPAH LAKNAT…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMBAB INI KATA ADA BERITA BAIK HARI ISNIN…. kah kah kah..

kah kah kah…RAKYAT INGAT…. ROSMAH NAK UMUMKAN BADAN DAH SLIM…. kah kah kah..

kah kah kah… RUPA RUPANYA MALIKUL SEMBAB NAK NAIK KAN HARGA BARANG… kah kah kah..

woit… APA PUNYA TUUUR PUNYA KERAJAAAAN…. kah kah kah

kah kah kah... CIIIT PANDDY KUTTY!!! ... kah kah kah

PEJUANG MELAYU

16 ulasan:

opisboi berkata...

apa nak buat kat mesia nak jadi menteri syarat utama mesti bodoh bin banggang kalau ceredik kena jadi penunggu kamunting..2 ekor anak menteri dah jadi penyanyi! korang fikirlah sendri stenderd menteri umngok wal bongok.

domjr berkata...

Eh, apa dah jadi cerita nak bina bangunan 100 tingkat tu??

cicit ngah layor berkata...

Kalau mcm ni berterusan akan keluor perkataan :- 1. Haghapkan jaga...jaga pecah gudang.2. Haghapkan pak guard...pakguard samun bank.Ini disebabkan kiter haghapkan menteghi tp menteghi pilak balon hak ghakyat.

Tanpa Nama berkata...

Tu tanda ..kerajaan tengah kumpul duit nak buat pilihanraya..tak tau lagi ka...

Rasional subsidi untuk tampung perbelanjaan pilihanraya...ha ha ha..sena nak berdermakasi untuk undi ..ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

buat projek berjuta juta
tak habis dengan transformasi ekonomi
asyik kutip duit rakyat
untuk projek dan kroni
mampus macam nie
sokonglah lagi puak puak nie
supaya mereka lebih kaya dan maju
kah kah kah

Rahwana berkata...

kabar gembira hari isnin:anuar kena bela diri!!kakakaka

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Malaysia (selain PR) saja yg bodoh, menteri2 tak bodoh... mereka ada strategi.... kebodohan rakyat (selain PR) memangkah BN mengakibatkan rakyat lain yg tak berdosa menanggung semua ini. Kakitangan kerajaan (penyokong/pengampu BN)lagi la bodoh

Tanpa Nama berkata...

Pilih lagi Melayu Haramjadah Laknat tu sebagai pemimpin. Padan muka kamu! Kamu yang undi UMNO/BN pun tergolong dalam kategori Haramjadah Lahanat juga. Kenapa kamu semua dilahirkan sebagai Manusia (jika dah terlalu bodoh), kan lebih baik kamu semua dilahirkan sebagai BABI.

marhaen berkata...

sekarang orang miskin pun kena cukai.Kerajaan sedut duit dari poket rakyat dan orang kaya dapat pengurangan cukai.Sedarlah rakyat Malaysia!.
* marhaen

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
dah nasib kaum melayu umno bodoh dan tak pernah serik2.sah penyakit bodoh telah membadak dalam umno macam sibadak tak akan slim sampai mati.melayu umno memang bodoh membodoh dan dibodohkan
zym

Tanpa Nama berkata...

http://www.google.com.my/search?tbm=isch&hl=en&source=hp&biw=1094&bih=611&q=fish+ride+bicycle&gbv=2&aq=f&aqi=g-m3&aql=&oq=

isham, cuba ko klikkan link ni.. paste kat url pun boleh.. ini ikan talapia ko.. gua rasa gambar kelima sebelah kanan tu, paling sesuai untuk ko pun yer kompeni logo..

724422 @ matyo berkata...

mapuh umno... molek baru umno buat kerja bodoh ni..

Kempen Jom Tukar Link

Tanpa Nama berkata...

Malikul tu apa tahu ??? tengoklah muka dia...gua ingat otak dia sebesar sebiji pasir aje !!!

Kalau rakyat nak hidup senang, UMNO dan BN mesti kasi runtuh !!

piut ngah layor berkata...

teman pegi selatan malaysia.tgk la buletin utama dgn sedara teman di sebabkan bercuti tumpang rumah dia terpaksa la tgk.keluar je berita video seks 'tulen' terus saja mereka tunding anwar.sah kata mereka,dlm hati teman mmg 'totok' betul lah mereka.anak beranak kerja gomen,dah tu kata gaji mereka umno yg bayar.so kena sokong bulat2 lah.lepas tu balik singgah selangor.puak2 umno ni ada je yg tak betul walau kerajaan selangor sekarang buat perubahan.mereka marah sebab kontraktor kroni tak dapat projek.walhal bukan ada sangkut paut dgn mereka.hidup mereka pun tertekan dgn harga barang sekarang.tapi salah seorang yg muda sikit akur pemerintah dulu bagi projek pada kroni...kata mereka apa salah nye melayu kaya walau pun mereka dpt memandang saja!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Malikul yang kena umumkan kemungkinan subsidi dikurangkan, harga barang naik? Berita ini didahului dengan berita baik untuk para pendidik mengenai kenaikan gred kerja dan gaji. Berita "baik" ini digembargemburkan dlm media perdana seolah olah cikgu2 mendpat durian runtuh. Dan kenapa isteri Rosmah lari keluar negara dan meninggalkan malikul membuat pengumuman ini? Isteri Rosmah kurang beranikah?

sri hartamas

osama laden berkata...

alloo mana ada guru dapat durian runtuh...cittt geng umporno gak yg dapat hasilnya,kalo parti cap bulan/mata/roket lancaulah dapat masuk skim pendita ka apa2 ka, berapa banyak guru bagus tp cap bulan kena tendang mcm bola, dan berapa banyak guru cap ayam tp cepat naik pangkat pasal geng umporno...biasalah zaman umporno siapa bangang dia cepat naik...kalau mcm hang nadim soriiii beb.