Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Mei 2011

SELAMAT KAN ANAK INI



PENDERAAN KANAK-KANAK




APA ITU SEMIOTIK

ilmu semiotik ialah ilmu yang mendidik kita
untuk memahami makna dari tanda dan gambar
semiotik bukan ilmu yang baru
dari zaman berzaman manusia telah mengunakan semiotik
hanya dalam kehidupan harian kita tidak menyedari
yang kita menggunakan semiotik

lihat gambar di atas:

gambar juga kalau kita kaji
akan memiliki nahunya dan hukumnya tersendiri
ini bermakna gambar juga boleh dibaca untuk
memahami makna yang dihatar oleh imej ini
gambar juga bersuara
gambar juga seperti karangan boleh kita fahami
gambar seperti sajak boleh kita kupas untuk memahmi maknanya

lihat gambar diatas:

seorang perempuan yang gemok memakai cermin mata hitam
gemok ini dapat dibuktikan dengan senang sekali
kita hanya perlu membezakan tangan perempuan ini dengan
tangan yang terpampang depan kita
tangan yang terpampang dihadapan sekali
kelihatan slim dan kurus

tangan perempuan gemuk ini kembung
tidak serupa tangan yang slim dan kurus
malah tangan gemok ini pula di sulam dengan dua cincin mutiara
di jari kiri dan kanan
juga ada gelang tangan yang dipakai
kelihatan pergelangan tangan juga tembam

dari segi semiotik jelas perempuan ini cuba mengatakan pada dunia bahawa dia kaya
bukti kenyataan : aku kaya!
kerana perempuan ada cincin dan gelang mutiara
bukan satu tetapi banyak

dari ilmu semiotiok ini kalau kita kahwin kan pula
dengan ilmu psikoanalis maka kita akan faham
saikoloji perempuan gemok ini
si gemok ini cuba menunjukkan sesuatu
untuk menutup asal usulnya
mungkin cuba menututup asal usulnya yang datang dari ulu kampong
justeru dengan memasang intan berlian dan mutiara
maka akan tertutup lah asal usulnya

kemudian kita perhatikan yang perempuan ini memakai kaca mata hitam
selalunya mafia sahaja yang memakai kaca mata hitam
atau mat feed lepas kena debu
atau rock star atas pentas sedang 'stone' yang pakai kaca mata hitam

ertinya: orang yang memakai kaca mata hitam cuba menyorokkan sesuatu
kerana mata adalah pintu rahsia
mata akan membuka seribu satu macam rahsia

kenapa perempuan gemok ini memakai cermin mata hitam?


lihat pula baju yang dipakai oelh perempaun gemok ini
berenda-renda berkait kait
ini menunjukan bahawa cita rasa peremouan gemok ini masih rendah

kita boleh keluarkan perempan gemok ini dari kampong gomoncheh
tapi kita tak boleh keluarkan kampong gomoncheh dari perempaun gemok ini
taste perempaun gemok masih lagi kampongan

perhatikan pula

kanak kanak yang sedang digomol oleh perempun gemuk ini
perhatikan mata kanak-kanak ini
biji matanya naik keatas
ini jelas tanda mata yang dalam ketakutan

mata kanak kanak itu
memandang keatas adalah tanda meminta pertolongan
di hadapan kanak kanak ini ada seseorang - yang kita tidak nampak
mata kanak kanak ini memandang keatas dengan suara jeritan meminta di selamatkan

kanak kanak adalah manusia suci yang belum membawa
beban hidup - tidak tahu berbohong - mata kanak kanak ini
terbau sesuatu yang kita tidak dapat kita yang dewasa mencium

kanak kanak ini dapat merasakan kepura puran perempuan gemok ini
kanak -kanak ini sedar yang ini hanya untuk diambil gambar
dan perempuan gemok ini sedang berlakun untuk kamera

kanak kanak ini sedar

dalam masa yang sama
mata melihat keatas itu menyatakan bahawa kanak-kanak ini
tidak suka di gomol oleh perempuan gemuk ini

kalau di eropah atau di amerika perempuan gemok ini
akan ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah
kerana cuba mengomol kanak-kanak
ini satu deraan keatas kanak kanak

perhatikan pula mata perempuan berbaju puteh dan menjenjeng beg
perempuan ini mungkin bekerja dengan perempuan gemok ini
cuba perhatikan mukanya
dari muka perempun berbaju puteh ini kita dapat
membaca bahawa dia melihat dengan jijik
apa yang sedang berlaku dihadapannya

lihat pula perempuan berbaju merah dibelakang yang berbaju puteh
dia juga melihat dengan jijik
apa yang sedang dilakukan oleh perempuan gemok ini

dua orang perempuan berbaju merah
yang paling hampir dengan kamera tersenyum
perhatikan betul betul
ini senyum yang dibuat buat
dan juga perhatikan lelaki berkaca mata dibelakang
dalam ilmu semiotok ini dipaggil senyuman bodek

fbi/cia/kgb semuanya menggunakan ilmu semiotik
untuk data profiling
disini dengan ilmu semiotik
kita dapat mengetahui bentuk badan
kelas dan niat perempuan gemok ini

perhatikan apa dalam tangan perempuan gemok ini?
kipas

kenapa perempuan gemok ini memerlukan kipas
walhal amat jarang kita lihat orang berjalan
dalam kota atau pekan kita yang menggunakan kipas

kipas ini mungkin untuk menghalau lalat
kerana bau perempuan gemok ini amat amat diminati oleh lalat

nota:
sesudah kajian semiotik ini dilakukan
pasti perempuan gemok ini tidak akan lagi
memakai kaca mata hitam dan membawa kipas
kah kah kah


NOTA :
soalan cepu emas
siapa perempuan gemok ini?

27 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

wooii tt....semiotik ker atau semuer getik ker,itu jangan kiter kesahkan sangat.Yg dapat dibayangkan,kalau terlondeh ler baju perempuan gemok tu,akan keluor ler selambak duer biji yg tiap2 sebiji samer besor dgn kepaler budak tu.Tak ngeghi ker?

UMproNO berkata...

Perempuan gemok tu...hantu Mak Limah yg dok menyamar...patutlah budak tu takut. sebab naluri budak mudah merasakan benda2 pelik begitu...kahkahkahkah...

eskay berkata...

kah kah kah.. betina gemok itu adalah suami kepada Perdana menteri Malaysia... kah kah kah... suami PM korang semua... kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkahhh....! Suka berbenor dengan tulisan ni! Maaf ya, pinjam ketawa TT.

kiddywear berkata...

kah kah kah ...bang sham..aku serius nie,,tlg la ajar aku ilmu simiotik ni....tolong la bang...stakat ni aku khatam ilmu kelentit jer...kah kah kah

mek berkata...

kah kah kah... ilmu semiotik terbaikk...
syabas tt

Tanpa Nama berkata...

aku punya teori...kanak2 ini tidak pernah dipeluk ketat oleh wanita yang bukan muhrimnya. Dia diajar dari kecil bahawa dia tidak boleh dipeluk oleh wanita yang bukan ibunya atau kakaknya. Wanita2 yg memeluknya sebelum ini semuanya berperawakan serba sederhana. Ketika dipeluk wanita kaya ini, dia rasa amat cemas, lemas dan rimas.

sri hartamas

Tinta Hitam berkata...

Isham,

Ulasan yg bernas dan kreatif,bro.kih3.Gua ketawa sampai jatuh kerusi

apa apa pun ok berkata...

USTAZAH AL-BADAKIAH CAMBABI jawabnya bro kah kahh kahhh

Tanpa Nama berkata...

naik buntang mata tu bau betina gemok tak sedar diri tu...

Tanpa Nama berkata...

hantu kopek...kerana itulah budak itu ketakutan...seram waghieh...hahahahaaha

Tanpa Nama berkata...

kipas di pakai bomoh taoist untuk buang suei

Kampong Kelawar berkata...

Hai,wareh.Takkan abang tak kona pompuan ne.Kan ke saudara sepupu abang Hisham.Orang nogori.Kalau abang Hisham mengakupun,no sweat punya,kita tetap penjongok setia blog abang Hisham sebab unik dari yang lain.

gabot berkata...

terbaik waghih ramai orang memperlekeh kan keupayaan berfikir tt nie .

saya sering promote blog ini untk di bace

Tanpa Nama berkata...

Dulu-dulu aku pernah dengar ada orang kata Melayu itu mudah lupa, aku juga pernah terbaca ada orang kata UMNO itu busuuuuknya hingga ke usus. Aku hanya dengar dan aku hanya terbaca, tetapi hingga kini aku tak pernah dapat melihat orang yang berkata. Sepertimana juga aku pernah terbaca ada orang putih tulis orang Melayu itu malas, kerana melihat orang Melayu disekelilingnya lesu-lesu belaka. Orang putih ini kalau dulu-dulu rajin ke kampung-kampung mungkin terpegun melihat betapa rajin dan kuatnya orang Melayu kampung bersawah, menanam ubi kelidik dan memancing untuk dijadikan makanan. Tentu sekali orang putih ini mampu berfikir panjang sebelum nak kata Melayu itu malas. Begitu juga ee yang kata Melayu mudah lupa. Yang malas dan mudah lupa memanglah Melayu tetapi yang hayatnya hingga sekarang hidup dengan duit komisen saja, iaitu orang sekelilingnya. Kerana gilakan sokongan dan pujian maka tak berani nak kata direct, kenalah berkias.

Walaupun usiaku kini meningkat 65, aku masih tidak berpeluang melihat mereka ini selain di kaca TV. dan atas soalan cepu emas TT, yang ini pun aku tak pernah lihat orangnya, tapi yang pasti aku dapat meneka siapa orangnya. Orang kata dia ni laki Rosmah, betul ke?. Kalau betul TT simpan sajalah hadiahnya, bagi saja kat3-T.

Tanpa Nama berkata...

bang sham

banyakla semiotik hang! kah...kah! macam2 idea...haha...aku tak boleh tahan gelak. otak hang memang betoi gila.

regards

Suka Makan Kuih Badak berkata...

Ala TT, cakap la ko jeles dgn budak laki tu. Kena peluk dgn Mak Badak tetek besar.

Kahkahkahkahkah.......

IbnAbdHalim berkata...

Kalau aku jawab betul soalan cepu emas tu apa hadiahnya? Tapi aku dah agak hadiahnya.....hiii!! Simpang malaikat 44 aku tak ndak hadiah tu....gelinya.

piut ngah layor berkata...

TT ni...tadi aku penat2 balik kerja perkara pertama aku buat ialah baca blog TT...ini yg aku dapat...kah kah kah...sakit perut aku beb...budak tu dah terbeliak bijik mata kena tekan dgn kopek!

najib berkata...

la, ingatkan badak yang pelu budak tu. rupanya orang. kah kah kah.

Lang berkata...

kahkahkah...

dari raut wajah budak tu... dia sedang dirasuk oleh pelesit... dan dair gambar ini... hijab telah dibuka maka pelesit dan pengikutnya dapat dilihat dengan jelas... lalu amat ketakutan budak itu melihat pelesit yg amat gadang...

... teringat zaman sekolah masa peperiksaan, ada soalan yg meminta kita membuat karangan berdasarkan gambar yg diberi... itu menunjukkan kita juga udah pandai ilmu semiotik ini..

Tanpa Nama berkata...

Cibai perempuan gemok ni... ngabihkan boreh negara aje.. kalau shoping kat london, paris,dubai nu nafsu shoping ngalahkan nafsu badak.. kalau nak tau GST yg kene bayar tu bukan untuk rakyat tapi untuk betina gemok ni belanja sakan ikut nafsu badak.. nafsu pandi pun ye gak.. celaka sialan

Tanpa Nama berkata...

rosmah ni plastik..aku pernah dengar dia peluk or pegang budak2 tuk amik gambar n masuk TV je. Pastu bile dah amik gambar n dh shoot tv, dia akan sapu tangan dia n kebas2 pakaian tanda jijik dengan budak2 tu..plastik giler!

ouk ouk berkata...

sian kat dia. sampai hati hangpa.buat lagu tu kat dia.tun kutty tentu suka.

ouk ouk berkata...

sian kat dia. sampai hati hangpa.buat lagu tu kat dia.tun kutty tentu suka.

Tanpa Nama berkata...

napa kau marah sangat kat dia???

cinta tak berbalas ke???? hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu Isham, saya melihat gaya pelukan. Pelukan dia nampak kasar dan tidak menampakkan kemesraan atau ciri ciri keibuan. Pelukan dia nampak memaksa. Ini adalah pertama kali budak ini berjumpa perempuan ini. Oleh itu perempuan ini tidak sepatutnya memeluk dia begini. KECUALI, budak ini telah lama meminati atau menghormati perempuan ini dari jauh. Itu lain cerita. Sekadar pandangan.