Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Mei 2011

TAK PERLU TIPU TIPU




BERSEDIA!



SUBSIDI IPP: LAGI PEMBOHONGAN, PENIPUAN BN - mkini

DAP melahirkan rasa kurang senang dengan kenyataan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Peter Chin Fah Kui bahawa RM19 bilion yang dinikmati oleh pengeluar tenaga bebas (IPP) dan Tenaga Nasional Berhad setiap tahun bukan satu bentuk subsidi.

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng menganggap kenyataan itu satu lagi bentuk 'pembohongan dan penipuan besar-besaran' oleh BN.

“Jika untung RM19 bilion terpaksa dilupuskan oleh Petronas setiap tahun bagi membantu IPP dan TNB bukan satu bentuk subsidi, apakah istillah yang betul bagi menggambarkan kerugian ini?” soal Lim dalam satu kenyataan.

“Kuasa yang dijanakan oleh IPP memenuhi 60 peratus daripada keperluan tenaga negara manakala TNB membekalkan 40 peratus. Ini tanda jelas bahawa IPP mendapat manfaat paling besar daripada RM19 bilion yang diperuntukan itu,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…TAK PAYAH LAAAA TIPU….. kah kah kah..

kah kah kah…..SEMUA ORANG TAHU…. kah kah kah…

kah kah kah…. ORANG RAMAI DAH TAHU….. kah kah kah…

kah kah kah... ORANG RAMAI DAH TAHU HARIBULAN BERAPA... kah kah kah

woit…TUNGGU JAWAPAN PADA SEMBILAN JULAI NANTI…. kah kah kah…

kah kah kah…. ANAK MUDA BERSEDIA!.... kah kah kah

KAKI TIPU


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Usahlah tipu rakyat malaysia. Rakyat bukanlah bongngok macam pemimpin2 BN.Tak payah tipu.Kalau nak tau apa istilah kehilangan wang petronag RM19 Billion itu,itulah dinamakan wang hangus. Maknanya kerajaan gerombolan membakar wang RM19Billion tanpa sebab musabab. Itu namanya kerajaan gila. Sama seperti dengan istilah Pandy Kutty. Kalau kata parti Apno ni pandi kutty mereka marah,tapi itulah istillah yang terbaik untuk parti gerombolan yang banyak di ketuai pemimpin2 yang bongngok lagi bahlul!Kah..Kah..Kah. Tiada lagi manusia yang cerdik dalam gerombolan Datang PRU nanti semua akan masuk tong taik.

Tanpa Nama berkata...

Kerja dia menipu tak habis
Orang dah sekolah lah
Bukan macam dulu lagi
Mudah lupa ada
Masih ingat ada
kah kah kah

hermit berkata...

Bukan subsidi la.. Subsidi utk rakyat.. Untuk kroni, depa panggil konsesi..

Tanpa Nama berkata...

ni bukan candu lagi lahhh... dah masuk kes bagi syabu kat IPP ni...

cicit ngah layor berkata...

Dighi teman sendighi ni,dilahirkan belom lagi merdeka,duduk dalam kampong dan keghojer jaga.Tp otak teman tak ler jadi mcm keju sampai tak bulih berpikior samer ader org tu bercakap benor atau bohong.Samer ader yg dicakapkan itu bulih masok akai atau tidak.Tak payah bersilat bertangkih,duit 19 billion tu memang dibagi pader IPP sebagai sabsidi.Saper yg tak kenai tuan punyer syarikat tu?Saper tau ,esok teman belanjer makan nasi bukhari kat Permatang Pauh.Memang sah kroni demer.Lagi satu keroni demer,org yg tak ader keghojer,haghi2 makan tidor.Anak cucu cicit piut piat demer dapat duit tiap2 bulan.Ditambah pulak lagi hutan balak,kontrak buat jalan dgn besi,dapat gunung di Kualer Dipang buat batu jalan.Yg ghakyat susah ni,dikenerkan bermacam syarat agar bulih taghik napaih utk hidup.Puak2 ni sebenornyer bukan bodoh,tapi koghang ajor.Mesti diajor Pader PRU 13 ni.

Tanpa Nama berkata...

memang dasar penipu
asyik menipu bangsa malaysia
selama lebih 50 tahun
masih ada lagi rakyat percaya

ubah lah
jom kita ubahkan
segala pancaroba politik
bersedia dari sekarang

Tanpa Nama berkata...

Batalkan aje kontrak IPPs ni. Tak ada mmeberikan faedah langsung kpd negara dan rakyat hanya keyangkan keluarga2 cukong shj. Tabung haji pun habis di tipu cukong ni cuba siasat. Takan tak tahu pulak.