Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Mei 2011

KEPENTINGAN RAKYAT - KEPALA BANA!



SATU LAGI PROJEK TIPU




HARGA RON95 KEKAL – mStar

PUTRAJAYA: Kerajaan mengekalkan harga petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG), kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob.

Katanya, Kabinet memutuskan untuk tidak menaikkan harga petrol RON95, diesel dan LPG buat masa ini setelah rasionalisasi subsidi dibincangkan dengan mendalam dan teliti dalam mesyuarat mingguan Kabinet, Rabu.

"Keputusan ini dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat," katanya pada sidang akhbar di kementerian berkenaan di sini.

Ismail Sabri berkata, pada masa sama kerajaan akan meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global.


KABINET PUTUSKAN HARGA MINYAK RON95 , DIESEL, LPG KEKAL - meloya

PUTRAJAYA 25 Mei - Kabinet hari ini memutuskan untuk tidak menaikkan harga minyak RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG) buat masa ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan tersebut dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat.

"Kerajaan tidak tetapkan jangka masa berapa lama harga ini akan dikekalkan tapi buat masa sekarang keputusan kerajaan ialah mengekalkan pemberian subsidi terhadap bahan bakar ini.
"Namun, pada masa yang sama kerajaan akan tetap meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KEPALA BANA KEPENTINGAN RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU KEPENTINGAN RAKYAT KENAPA BELI KAPAL SELAM?.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KEPENTINGAN RAKYAT...KENAPA BUAT KILING RADIOAKTIF.... kah kah kah...

kah kah kah...LANCHOWWWWW LAAAA..... kah kah ka

nota:
apa yang diramalka oleh tukar tiub tepat dan betul
harga tidak akan dinaikkan
heboh heboh tentang harga minyak akan naik adalah strateji
heboh ini dilakukan agar semua rakyat marah

cuba ingat bila harga minyak naik
ada zaid hamidi bersuara
ada kj bersuara
tak ada seorang pun yang bersuara
tapi kali ini banyak suara malaon heboh dan bising
rakyat pun ikut bising
meloya dan berita hairan buat laporan saolah olah minyak akan naik harga
semua ini adalah sebahagian dari taktik dan strateji untuk menipu orang ramai
kemudian tidak ada harga yang naiak
orang ramai merasa lega
orang ramai merasa bahawa kerajaan ini perihatin terhadap orang ramai
kerajaan ini tidak menaikkkan harga minyak dan gas dan harga leterik

awas!

jangan terperangkap
harga akan naik sebaik sahaja gerombolan menang dalam pru 13

sesudah pru13 – semua harga bahan makanan dan kos hidup
akan naik – tak percaya?
sila undi gerombolan sekali lagi
kah kah kah


LANCHOW LAAA


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku suka mamat pandikutty yang jadi signature ko tu isham..

yes berkata...

Tahniah Dr Hatta

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya kerajaan takut sbb barang2 banyak dah naik kalau naik juga BN akan lingkup..inilah dinamakan kuasa rakyat..

Tanpa Nama berkata...

PRU12 pon dah membuktikan

Lepas BN menang Minyak naik banyak kali :D

Tapi sebagai rakyat yang setia mereka tetap undi BN walau nyawa dihujung tanduk..

Begitu lah sayang dan setianya penyokong BN :)demi bangsa dan kesenangan kroni2 :D

Tanpa Nama berkata...

Betul tu saudara tt,

Gempaq besar depa nie harga minyak naik,
saja nak bagi kecuh,
lepas tu tak naik
nak bagi tahu kerajaan mementingkan rakyat
poorah thambi chi
kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

hari tu aku tgk TV3, Ismail Sabri kata "itu lah.. lain kali jgn percaya kabar angin,,, terutama yg disebar oleh pihak pembangakang..."


kah kah kah! tak syak lagi ini memang dirancang oleh kerajaan untuk naikkan imej UMNO dan Najib...sekali gus menghemtam Pakatan rakyat

nota: kerajaan sebar kabar angin dulu, untuk 'test market'... tangok reaksi rakyat, bila respon dari rakyat negatif, kerajaan batalkan niat ...

sekali gus kerajaan najib dikatakan sbg penyelamat dan prihatin terhadap rakyat.. dan pembangkang dituduh sebar berita palsu,,

nota: dulu penah dibuat satu kajian di Barat, 80% kabar angin adalah benar.

umno for shit-head berkata...

wahai TT.mmg benar bagai dikata.'political game' ni sudah ramai dpt membacanya.kecuali pakcik & makcik felda!!
Depa ni ok jer.marah2 kerajaan,time PRU dok pangkah dacing jugak...

AiMaN berkata...

sama la..hahaha..smlm mak aku ckp harga minyak x akan naik hingga pru 13..kah..kah..kah..

sbb takot hilang undi

cicit ngah layor berkata...

Permainan yg dah dapat diduger awai2 lagi.Tak terkejut,tak terujer.Ndak umumkan baghang tak naik,muker dier terpampang didepan khalayak.Kalau harger minyak naik,tuan punyer petrol pump yg umumkan....muker malaon ni pon tak nampak sampai sebulan.Beghani naikkan gheger minyak tapi takut berdepan dgn ghakyat.Koghek ler kubor sendighi.

piut ngah layor berkata...

kalau nak naik kan betul2 dema ni diam2 je.tokey kedai minyak yang umum kan...ni ada helah la yang dok kecoh2...wayang je lebih...dah tau keputusan nye.macam tgk cerita p.ramlee.dah hafal skrip tapi masih nak tgk lagi dan lagi.