Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 9 Julai 2011

BERSIH DISELURUH DUNIA




NOTA:


hari ini 9 sabtu 9 julai adalah hari bersejarah
hari rakyat malaysia anak semua bangsa bangun menuntut pilihanraya adil dan bersih
hari rakyat diseluruh dunia bangun menyokong sama tuntutan adil BERSIH

hari ini kita bersama sejarah
hari ini kita melakar sejarah
hari ini kita lah sejarah


DARI QATAR






















KOREA













SWITZERLAND



















Country Time Location Facebook URL Contact Person
1 New Zealand 02:00PM Wellington – Malaysian High Commission http://on.fb.me/jMlCwc
Danielle Ng Tallondanros20@gmail.com

2 Australia 12:30PM Canberra –Parliament Front Entrance http://on.fb.me/kBLI2H
David Teohdavid.teoh@gmail.com

3 Australia 02:00PM Sydney – Sydney CBD Town Hall http://on.fb.me/j0RzYt
David Teohdavid.teoh@gmail.com

4 Australia 01:30PM Melbourne –
Federation Square http://on.fb.me/j0rDf1
David Teohdavid.teoh@gmail.com

5 Australia 01:30PM Hobart - Parliament House Lawns, Salamanca Place http://on.fb.me/jP0MWL
Jason Lee
jasonleecj@gmail.com

6 Australia 01:30PM Perth – Malaysian Consulate-General, 252 Adelaide Terrace http://on.fb.me/lihTnU
David Teohdavid.teoh@gmail.com

7 Australia 02:00PM Adelaide – Victoria square, Adelaide http://on.fb.me/klaDdS
Maverick Loh
maverickloh@hotmail.com

8 Australia 11:00AM Brisbane – Brisbane Square http://on.fb.me/imhKwv
Calvyn Tan
http://facebook.com/calvyn.tan

9 Japan 03:00PM Osaka – Tower of the Sun http://on.fb.me/mUGxvB
Satya Arjunansatya.arjunan@gmail.com

10 Korea 03:00PM Seoul - Gwanghwamun Subway Station, Exit 6 http://on.fb.me/lgB4oQ
Alfian Tahiralfian_zohri@yahoo.com
Thency Gunasekaran
thency@gmail.com

11 Taiwan 02:00PM Taipei - The National Chiang Kai-shek Memorial Hall, Liberty Square,Taipei http://on.fb.me/mIEOGW
KM Chan
qiminchan@hotmail.com




12 Hong Kong 03:00PM Malaysian Consulate
50 Gloucester Rd http://on.fb.me/lxYT2E
Sze Wei zweiang@hotmail.com

13 Malaysia 02:00PM Kota Kinabalu, Sabah http://tinyurl.com/5rvefz3
Dave McLaren
lmcmcwest69@gmail.com

14 Switzerland 02:00PM Zurich - Bahnhoffstrasse, Zurich, opposite Feldpausch http://on.fb.me/lQq8qB
Bala Chelliah
bala.chelliah@bluewin.ch

15 Sweden 01:00PM Stockholm - Malaysian embassy, Stockholm Karlavägen 37 http://on.fb.me/kfrxAK

16 France 02:00PM Paris – Parvis des Droits de l’Homme, Place du TrocadĂ©ro http://on.fb.me/joKlVQ
Charis Quay
cquayhl@stanfordalumni.org

17 England (UK) 12:00PM London – Malaysian High Commission, Belgrave Square http://on.fb.me/kQ9fsQ
Yolanda Augustin
yolanda_augustin04@yahoo.com

18 Scotland (UK) 12:00PM 10/7/11 Glasgow - George Square
http://on.fb.me/kAefYr
Mesoul Bin Safiemesoul@gmail.com

19 Ireland (UK and Republic) TBC 9/7/11 – Dublin, Belfast
10/7/11 – Cork, Limerick http://tinyurl.com/68trlxm
Bakhtiar Hasnawibakhtiar.hasnawi@yahoo.com

20 Canada 09:00AM Ottawa – Parliament Hill
http://on.fb.me/kb5OY4
Angeline Woon
angeline.aubry@gmail.com

21 United States 10:00AM New York City –
Consulate General of Malaysia, 313 East 43rd Street http://on.fb.me/lWrJ8l
Leng Feng Lee
llee3@buffalo.edu

22 United States 02:00PM Washington DC –
Embassy of Malaysia, Washington ,3516 International Court Northwest http://on.fb.me/l9XgH0
John Lee johnleemk@gmail.com

23 United States 09:30AM San Francisco –
Chrissy Field Picnic Area, Presidio http://on.fb.me/jehClH
Chong Pin Limhttp://facebook.com/chongpin

24 United States 12:00PM Los Angeles –
Pershing Square, Downtown LA 532 South Olive Street http://on.fb.me/iBJgM3
James Chenghttp://facebook.com/chenglf

25 United States 12:00PM Chicago - Milennium Park (Cloud Gate / The Bean) http://on.fb.me/rjGpaq
Andrew Loh
andrewlza@gmail.com

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bersih bukan setakat local atau glokal!
bersih adalah global!
mentari kuning akan menyala terang & lantang ke setiap pelusuk!
nantikan!

don't want to spend the rest of my life
Looking at the barrel of an Armalite
I don't want to spend the rest of my days
Keeping out of trouble like the soldiers say
I don't want to spend my time in hell
Looking at the walls of a prison cell
I don't ever want to play the part
Of a statistic on a goverment chart

There has to be an invisible sun
It gives its heat to everyone
There has to be an invisible sun
That gives us hope when the whole day's done

- Invisible Sun, The Police -


-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

golok perak berkata...

kemenangan bersih adalah kemenangan rakyat ... bersih bukan pertubuhan ... tapi bersih adalah perhimpunan ... rakyat nak menyuarakan rasa tak puashati kepada kerajaan yang menindas mereka ... YDP Agong faham, rakyat (pun) faham ... semua saluran untuk menyuarakan rasa tak puas hati telah ditutup rapat oleh kerajaan ... dan YDP Agong adalah harapan terakhir ... Umno sedar tentang kedudukan ini (kedudukan YDP Agong dan raja-raja Melayu sebagai tempat rakyat bergantung harapan) sebab tu awal-awal lagi diorang dah 'rampas' kuasa raja-raja (perancangan jahat ni telah di atur sedemikian rupa) semenjak zaman Dr M dulu ... bagaimana mereka menghapus kekebalan raja-raja melayu dengan meletak kuasa eksekutif perdana menteri mengatasi kuasa YDP Agong...buktinya ... semua keputusan YDP Agong perlu mengkut nasihat PM ... apa apa keputusan yang telah dipersetujui oleh PM akan dibawa untuk YDP Agong 'endorse' sekiranya YDP Agong tak 'endorse' pun keputusan tersebut dinggap telah 'valid' dan diguna pakai ... siapa lebih berkuasa di negara ini ? PM atau YDP Agong ..? begitu juga dalam Undang-undang Tubuh Negeri bagi setiap negeri di malaysia (yang mempunyai raja/sultan - tapi raja /sultan sudah kehilangan kuasa) siapa yang meminda undang-undang tubuh negeri Sabah dan Pulau Pinang...? yang membolehkan bukan melayu berhak menjadi Ketua Menteri / Menteri Besar ? Cuma orang dayak (dll kaum) di Sarawak yang lebih cerdik dari orang-orang di Sabah /P.Pinang - mereka menolak kehadiran Umno di Sarawak ... kalau tidak pasti Undang-undang tubuh negeri Sarawak turut akan menerima nasib seperti di Sabah dan P.Pinang ... namun atas segalanya, negeri Sabah / Pulau Pinang masih di bawah bidang kuasa mutlak YDP Agong ... kenapa yang orang melayu nak risau ... ... sekarang ni apa yang penting adalah seluruh rakyat mahu kan kerajaan yang amanah, telus dan menjadi pembela rakyat dan BUKAN MENINDAS RAKYAT ... rakyat mahu kan kerajaan yang adil, bersih ( ini slogan kerajaan BN zaman Dr. M dulu ) dan yang paling penting TIDAK MENGAMALKAN RASUAH ... disini kami sebagai rakyat mahu menegaskan pendirian kami bahawa kami mahu perubahan dalam kerajaan SELURUHNYA ... bermula dari sistem pentadbiran hingga ke urusan Pilihanraya ... kami benar-benar terkejut melihat senarai pengundi yang telah berumur lebih seratus tahun masih berada dalam senarai pemilih ., terdapat begitu ramai pemilih yang menggunakan alamat yang sama ... ini benar-benar sesuatu yang amat luarbiasa ... jelas ada sesuatu yang amat tidak kena ... paling terbaru dikatakan pendatang asing di berikan mykard sewenang wenang ... kami merasa ini sebagai usaha untuk menafikan kami sebagai warga negara ... hak kami kami sebagai rakyat negara ini telah mula dirampas... sekarang ni pun peluang pekerjaan telah semakin sempit untuk warga tempatan dan bilangan warga asing semakin meningkat ... jadi maka dengan ini perlu ada satu mekanisma untuk mengembalikan hak rakyat, hak kami sebagai rakyat di negara Malaysia yang kami cintai ini ... kami bimbang akan nasib generasi akan datang ..., bagi kami yang telah mencapai usia melebihi setengah abad cuma akan hidup tak berapa lama lagi ... amat bimbang generasi anak cucu kami akan menjadi 'penumpang' dan merempat di negara sendiri disebabkan oleh kerajaan yang 'menggadai' negara ini semata-mata untuk mengekalkan kuasa mereka ...

Tanpa Nama berkata...

Woit TT... Buat apa nak buat Bersih ni, kecoh-kecoh ni. Kalau pilihanraya tak adil, tentu BN menang 100% (deja vu, macam biase dengar je frasa tu). Tentu semua negeri dikuasai pembangkang (iaitu BN). Apalah TT ni ...

Tanpa Nama berkata...

usha2 facebook rasanya omputeh pun join bersih ni

1.Pejabat Bekerja Seperti Sunway Lagoon
2.Rumah Paling Sempit (Apa Ni!!??)
3.Bagaimana Sound Effect Transformer 3 Dihasilkan

azmie berkata...

waaarrggghhhh hahaha. org razakhstan pun demo? pi baca report al jazeerah pasai demo bersih. pm 1pundeeekk namanya RARAZEK? org razakhstan kot

Tanpa Nama berkata...

bagi kita yang islam tentu memikirkan bagaimana nak melakukan amarmakruf nahimungkar tentu dengan menaikan pemerintah yang mahu kepada sistem amarmaaruf nahimungkar dilaksanakan dinegara yang tercinta ini,dan sebelum menaikan pemerintah yang mahu kepada sistem tersebut kita perlu melalui peroses demokrasi yang ada dengan melalui pilihanraya oleh itu kita mahu pilihanraya yang bersih dan adil dari segala tipu muslihat maka wajarlah kita menyokong tututan bersih dengan bersama hadhir dalam perhimpunan itu.

Tanpa Nama berkata...

golok perak.....kenapa hanya melayu boleh jadi ketua....??????begitu juga dalam Undang-undang Tubuh Negeri bagi setiap negeri di malaysia (yang mempunyai raja/sultan - tapi raja /sultan sudah kehilangan kuasa) siapa yang meminda undang-undang tubuh negeri Sabah dan Pulau Pinang...? yang membolehkan bukan melayu berhak menjadi Ketua Menteri / Menteri Besar ? Cuma orang dayak (dll kaum) di Sarawak yang lebih cerdik dari orang-orang di Sabah /P.Pinang - mereka menolak kehadiran Umno di Sarawak ......aku nak pemimipin yang jaga hak semua rakyat tak kira dia bangsa apa pun....jangan jadi bebal...jangan hanya melayu...yang turun ke jalan raya sekarang anak semua bangsa...meritokrasi..dia bagus dia jadi pemimpin...

Tanpa Nama berkata...

omputeh2 mad salley tu bila nak sebut dan laungkan perkataan bersih...mereka akan laungkan dengan penuh bergaya dalam slanga mereka...bunyinya jadi begini...BERSHIT!!!