Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 31 Julai 2011

EKONOMI KAPITALIS SEDANG NAZAK




DUNIA KAPITALIS SEDANG NAZAK



GREEK DEBT CRISIS AND POWER PLANT EXPLOSION LEAVE CYPRUS ON VERGE OF ECONOMIC COLLAPSE'- guardian london

Europe's debt drama has rippled across the Mediterranean to Cyprus. The country's beleaguered leader was scrambling today to form a government amid speculation that the island's ailing economy may soon need to be rescued by the EU.

Barely a week after EU leaders attempted to contain the crisis by agreeing to a new aid package for Greece, Cyprus has begun to show all the signs of fiscal contagion, with rising borrowing costs and an economy that has seen its credit rating downgraded.


"We are on the verge of economic collapse," said Ioannis Kasoulides, the island's former foreign minister and current MEP. "Unless serious structural reforms are implemented, we will face bankruptcy and need [a bailout] too."



nota:
anak anak muda
bersedialah
awan mendungh sedang bekumpul
ini adalah tanda tanda bahawa
taufan yang amat besar akan datang

anak anak muda
bersedialah
kamu lah yang akan menjadi panglima
kamulah yang akan menjadi pemimpin
kamulah yang akan memegang kemudi

anak muda
bersedialah
mengambil tugas sejarah

kerana akhirnya
dunia ini adalah milik anak muda

2 ulasan:

golok perak berkata...

tunggu je ... bila para kapitalis tu terhumban dari kapal yang nak karam kita baling ngan batu ... jangan bagi diorang pijak bumi kita ... kah kah kah ... masa tu diorang sedar ... kuasa ekonomi yang mereka 'miliki' bakal menjadi batu nesan mereka di dasar lautan kengkuhan dan kesombongan serta kezaliman mereka sendiri... hukum karma telah tiba ...

Tanpa Nama berkata...

Sila baca artikel oleh David Harvey untuk memahami apa kan terjadi kepada ekonomi raja kapitalis Amerika Syarikat dalam tempoh 10 tahun mendatang.
Jika Malaysia terus menjadi pencacai ekonomi kapitalis Amerika Syarikat, tidak heran Malaysia juga akan jadi macam Ireland, Portugis dan Iceland.
Bila ekonomi jahanam, anak Maddey, cukong-cukong dan cucu cicit Onn Jaafar dan puak bangsawan feudal tidak melarat dengan naik bas dan rumah mereka dolelong. Yang dilelong nanti 90% adalah rumah kos rendah dan kos sederhana kepunyaan orang Melayu yang si suami kena buang kerja.
Masa tu dah terlambat nak kekalkan tanah sawah dari dibuat sederat rumah teres dan jangan lupa ikan keli pun dah tak ada.