Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 4 Julai 2011

JANGAN JADI HAPRAK




BERSIH DAN BERSIH


para pemikir
para penulis
kartonis
pelakar
seniman
sastrawan
pelukis
pereka

kamu akan dilihat haprak

bila seluruh dunia berkata tentang bersih
kamu hanya berkontol
kamu hanya bercipap
ke hulu ke hilir

gantungkan ijazah yang telah kamu beli
gantungkan anugerah yang telah kamu dapati
ianya tidak memiliki erti



KARYA SENI DI SANA SINI













7 ulasan:

digger berkata...

Bro TT,

Baju Bersih banyak yg dah kena rampas. Aku takut puak2 Lahanat Umno akan pakat ramai2 dgn geng2 Lahanat diorg, pakai baju BERSIH pastu buat Provokasi untuk buruk2kan PR masa hari perhimpunan nanti. Ada apa2 ide untuk elak benda ni tak? Mari sama2 kita fikirkan.

Tanpa Nama berkata...

Semua cari makan je pak TT. Nak wat camnee.. Kang anak bini nak sekolah camene..

Tanpa Nama berkata...

Salam digger,

aku pun fikir gitu juga.

celaka punya puak UMKO akan buat kacau pada 9 july...,,100%.

tak tau camna nak elak

Tanpa Nama berkata...

Digger, benda ni tak mustahil akan berlaku. Caranya satu je, walau camna pun tindakan pihak berkuasa, kita jgn balas balik yakni jgn bertindak ganas macam barua2 ni. Dan perhatikan sekiranya ada diantara kita yg cetus provokasi, barua ni dah tentu dari gerombolan haramjadah. Semua orang kena waspada dgn barua2 ni, nampak saja depa ni, cuba asingkan depa dari kumpulan kita ataupun standby spray cat merah dan spraykan kat belakang baju barua2 ni. Malangnya ana tak dapat bersama kerana kerja di luar negeri tapi macam mana pun ana doakan keselamatan kalian.

Jubail, Kingdom of Saudi Arabia

Tanpa Nama berkata...

Semua peserta demo dah tahu tujuan demo bkn nak buat huru-hara. So, jgn follow kalau ada mangkuk2 yg provoke polis. Biar dia provoke sorang2. Kalau berani sengkeh kepala dia suruh dia stop.Hahahaha Kalau beranilah kalau cuak panggil je Unit Amal biar diaorg settlekan.

Anak Jati Kelate berkata...

Bro tt..

Patriot dgn Perkosa cancel turun 9hb ni..

Kononnya akur dgn titah Duli Tuanku..

Tapi boleh percaya ke malaun2 ni???

Aku ramal la..diorg ttp turun tapi diorg pakai baju KUNING BERSIH..

Diorang akan huru harakan perarakan BERSIH..

Kena hati2 bro..!!!

Tanpa Nama berkata...

para pemikir
para penulis
kartonis
pelakar
seniman
sastrawan
pelukis
pereka


alamak aku dah terpanggil lah dek bro tt kahkahkah tak boleh lah nak menghaprakkan diri hanya berk*nt*l hanya berc*p*p ke huluhilir buat masa terdekat ni kahkahkahkah

apa2pun memang aku sokong bersih 2.0

sebab hanya dgn pilihanraya yg betul2 bersih shj yg mampu memenangkan calon2 yg bersih pilihan sebenar rakyat, seterusnya membentuk kepimpinan negara

pemimpin2 negara yg bersih jujur amanah beretika & bertanggungjawab shj yg mampu memberi keutamaan yg ikhlas lalu melonjakkan kebajikan rakyat am, barulah benar2 secara amalinya "rakyat didulukan"

malang bagi kita rakyat am dari dulu,kini & harap2 bukan selamanya, kerana ungkapan yg di-sembur-air-liur-kan al-najibabun setiaphari itu sekadar retorik shj tanpa apa2 makna & kesan untuk kebanyakan kita,
maka kita adalah rakyat SapuMALAYSIA: RAKYAT DIDULUKAN UNTUK BERJIMAT sedangkan depa terbang sanasini belanja takhengat!

haramjadah!
kasi tukar!
bagi bersih!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY