Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 31 Ogos 2011

31 OGOS IALAH HARI MALAPETAKA





HARI INI HARI MALAPETAKA


setiap 15 mei warga pelastine
akan mengingati NAKBA
NAKBA ialah malapetaka
yang telah menimpa keatas bumi pelestine

pada 15 mei 1948 isreal telah
dicacakkan ke bumi arab
semenjak dari tarikh itu
palestine dan arab terus hidup
dalam sengsara

tanah melayu ada MALAPETAKA
pada 31 ogos tiap tahun ialah HARI MALAPETAKA

pada 31 ogos 1957
british telah memberikan kuasa
kepada united malay national organisation
semenjak dari tarikh itu tanah melayu
terus ditimpa MALAPETAKA

tak percaya?

sila dengar lagu ini
lagu terang bualan ini
sebagai bukti bahawa
united malay national organisation
yang mengambil kuasa dari british
bukan sahaja tidak nasional - malah penciplak

bayangkan lagu kebangsaan
lagu nasional negara
yang melambangkan negara
rupa rupanya diciplak

pakah ini sifat pejuang bangsa?
apakah ini sikap nasionalis ?
pasti tidak

lagu memula moon atau terang bulan
ini sahaja telah membuktikan bahawa
tanah melayu masih dalam MALAPETAKA

pada hari ini
setiap tahun kita wajib
mengingati MALAPETAKA yang telah
menimpa kita semua

nota:

SELAMAT HARI RAYA KE 2



TERANG BULAN DARI ANNEKE GERONLOH



nota:

nona ini juga amat
popular di malaysia
dengan lagu burung kakak tua
yang dimainkan pada tahun 60'an
tetapi lagu terang bulan ini tak pernah muncul
nasib baik ada youtube - semuanya bocor
kah kah kah!




TERANG BULAN DARI PELBAGI KUMPULAN




NOTA:

apabila kerajaan baru diwujudkan
maka lagu terang bulan ini wajib
dibatalkan sebagai lagu kebangsaan malaysia

satu lagu nasional baru wajib direka
untuk melambangkan pejuangan nasionalis
anak semua bangsa!


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya ke2...
woit...ciplak lagu ker..
NAkba,Nakba..
chow g beraya la sham....
~ptrjya~

Tanpa Nama berkata...

slmt eidl fitri tt n geng. rupanya nasionalisme itu pun palsu belaka. yg mat sondol bangga sangat tu dia buta politik ke? jgn la pasal pangkat dan wang maruah bangsa digadai. mamak kutty lain la. sanggup setiap pemimpin diarah membekukan minda melayu diberi kuah utk dicicah roto kosong je kah kah kah.. sanggup minyak hitam anugerah Allah diMOU dipuntau-puntau macam kudung dapat cincin. kuahnya utk pprt pun dikebas!ini gerombolan halal-haram belakang kira...janji diperkukuhkan institusi ketuanan dan agama demi tembolok mereka. yg melayu pulak aduhai: merdeka! merdeka!

cukong disudukan susu emas
melayu dicucuk hidungnya
rahsia merdeka ditipu-kemas
warisan diciplak sepenuhnya

semalam madey buka mulut pasal kominis lagi...dei, don't insult our intellence la! surah tt sudah cukup utk anak muda rasa loya tentang propaganda lapok gelagat barua-barua penjajah. ya, utusan meloya pun tak payah la nak temberang. hanya tunggu masa saja yg batil akan dihumban. baik pun yg cuba bermuka-muka dgn wajah islam. wamakaru....wamakarllh...gaddafi dgn buku hijau hari ini bungkus!buku oren? pun akan dibungkus jika tak faham erti perjuangan. PR tak penting, yg penting faham. tak faham tt kata hantuk kepala kat dinding jamban kah kah kah!!!

kalipahtullah tdk amanah
sumpah-sumpit dari penjajah
nasionalisme dua wajah
satu bincek satu rasuah
kah kah kah

Pemandang berkata...

bro...
dari kecik sampai la ni umoqku dah cecah 40, memang salu konpius masa belajar sejarah kat sekolah. british jajah kita, depa kata amboi, jahatnya depa. komunis serang british, komunis tu pulak yang jahat.

ntah yang mana satu. sesaper yang lebih kurang baya aku ni, ada tak korang ingat fakta2 sejarah yang berbelit2 dalam text book kita tu, ke aku sorang je yang bengap??
heheh

Tanpa Nama berkata...

Woi cakap senang je la kau ye. Dah merdeka Malaysia ni, kau nak timbulkan pulak keadaan huru-hara. Pukimak punya Hisham bangsat. Mana kau masa merdeka, babi.

Lambunau berkata...

Jika 31 Ogos hari malapetaka malaysia, maka 16 september pula adalah HARI MALAPETAKA untuk kami rakyat Sabah.. negeri kaya akhirnya menjadi papa setelah 48 tahun menyertai malaysia.. from Anak Sabah Akan Merdeka!!

Tanpa Nama berkata...

malu belum ambo dengor lagu terang bulan, ala ronggeng gitu, pulak tu gomen paksa tiap senin budak sekolah kena nyanyi sampai gayat

Tanpa Nama berkata...

dari RANJAU UTARA.

Salam TT,

Kalau betul sekalipun lagu negaraku, jalur gemilang dan rukun negara di ambil bulat2 dari sumber asing.........SO WHAT?

Itu fakta sejarah dan telah berlaku pada tahun 1957.

Kalau ada kerajaan baru selepas PRU13, mereka boleh tukar apa saja yang difikirkan perlu mengikut perlembagaan negara yang sah.

OK..kita tukar semua...SO WHAT?

Apa yang cuba kita perbetulkan disini? IDEOLOGI KOMUNIS ADALAH BERNAS DAN PERLU DI AKUI (walau backdated sejak MPAJA ditubuhkan?)

Siapa saja yang menentang penjajah Inggeris boleh dikategorikan sebagai wira negara?

Semua yang pernah bekerja dengan Inggeris sebelum merdeka dikira sebagai staff atau talibarut penjajah kerana setia kepada Raja England?

Bagaimana dengan anggota2 tentera dan polis yang menentang tentera jepun bersama2 penjajah inggeris untuk mempertahankan tanah melayu pada tahun 1942? Perjuangan yang sia2?

TT, berhujahlah dengan fakta dan analisis yang bernas dan bermatlamat waras, bukan dengan sentimen kebencian hingga rakyat tertanya2 siapa sebenarnya wira? Adakah Chin Peng, keturunan Samsiah Fakeh dan Rashid Maidin juga boleh dijunjung sebagai negarawan? kalau benar,bila PR jadi kerajaan, wajar di tarik semula pingat2 keberanian menentang PKM yang telah dianugerahkan kepada tentera dan polis supaya elaun2 yang mereka nikmati dapat diberikan kepada penyokong2 PKM. Berilah hujah yang membagun TT, dengan fakta dari akar umbi dan duduk semeja dengan semua pakar sejarah negara supaya sejarah negara tidak de perkotak katikkan. Kalau hujah anda betul dan tepat....maka sejarah negara akan bertukar dan kitab sejarah sebelum PRU13 akan bersemadi di Muzium Negara.

Saudara TT, mohon siarkan pendapat saya agar yang lain dapat memberi pendapat samada menentang atau menyokong...SO WHAT? NEGARA KITA TETAP MALAYSIA WALAU APA PUN JADI.

Kounter tanpa nama 12:14 PM berkata...

KAU PULAK MANA KAU MASA MERDEKA BABI?

UMNO Tegar berkata...

pendedahan oleh blog2 PR ni memang baik..

kepada penyokong UMNO pikirkan baik2, jangan terus attack jer..

pendedahan ni baik kepada negara. jelas lagu terang bulan adalah muncul dulu sebelum negeri Perak mengambilnya sebagai lagu rasmi & kemudian dijadikan lagu kebangsaan..

jelas kita semua rakyat Malaysia prihatin tanpa mengira fahaman politik.. jadi saya rasa, lagu kebangsaan harus merdeka pula.. saya menyokong Hisham Rais dari segi ini..

Tanpa Nama berkata...

"Malaysia " pun bukan perkataan melayu...

Stupid University berkata...

Yo bro! Berilah pencerahan terhadap kertas kerja projek Malaysia yang ditulis oleh Universiti Harvard pada tahun 1899.

Tanpa Nama berkata...

hanya nak bagi tau.. pasal lagu terang bulan tuh memang ade tercatat dalam buku sejarah tingkatan 5. tak percaya, cari lah.. jadi budak-budak yang baca betul-betul saja yang perasan pasal fakta ini.. tuh lah masalah budak-budak sekolah sekarang.. baca buku untuk periksa jeh.. Lepas periksa, hilang semua..

ImNeO berkata...

Tanpa Nama berkata...
malu belum ambo dengor lagu terang bulan, ala ronggeng gitu, pulak tu gomen paksa tiap senin budak sekolah kena nyanyi sampai gayat

31 Ogos 2011 5:29 PM

Saya pun rasa gitu gak...itu sebab kalau pakatan ambik kerajaan kita kena tukar lagu nasional baru...takkan anak watan anak malaysia seekor pun tak tau gubah lagu negarakah...