Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 Ogos 2011

JENAYAH TERHADAP KEMANUSIAN




PENJENAYAH BESAR





PEMUDA PAS : SPR TAK LAYAK KENDALI PILIHAN RAYA , PERLU ROMBAKAN
- minsider

KUALA LUMPUR, 9 Ogos — Dewan Pemuda PAS pusat menyifatkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sudah hilang kredibiliti dan tidak layak untuk mengendalikan sistem pilihan raya negara ekoran terlalu banyak kepincangan.

Tegas ketuanya Nasrudin Hassan, kepincangan dan kelemahan yang berlaku dalam sistem pengurusan pilihan raya telah menjejaskan nilai ketelusan dalam sesebuah negara demokrasi termasuk Malaysia.

“Pendedahan demi pendedahan oleh orang ramai dan parti-parti politik yang menyertai pilihan raya tidak mampu disangkal lagi, malah ia telah melurut jatuh seluruh uniform pengerusi dan timbalan pengerusi SPR di hadapan umum.

“Sangat memalukan dan sungguh menjengkelkan, apabila SPR kini berdepan dengan krisis integriti,” katanya dalam satu kenyataan.

Justeru tegas beliau, pilihan raya tidak boleh diadakan dengan “berhakimkan” pengurusan SPR sedia ada.

NOTA:
ini bukan kes malu
kalau kes malu
tak ada apa sangat
ini kes tipu
tapi awas
ini bukan kes tipu biasa
malah ini bukan tipu macam kes tipu along
ini kes menipu rakyat untuk memenangkan orang jahat

ini bukan jenayah
ini kes jenayah terhadap kemanusian
macam jenayah slobodan milosovic
macam jenayah mugabe
macam jenayah basir


ini macam kes sadadm hussein
rakyat tuntut demokrasi tapi degil
ini macam kes gadaffy
rakyat minta demokrasi tapi degil
bila kena serang dari luar
baru nak bawa kebebasan dan demokrasi
bila di minta dengan baik rakyat ditipu
bila kena tibai oleh amerika baru sedar
kah kah kah


nota:

kalau spr tidak diyakini
kita minta bangsa bangsa bersatu
menjalankan pilihanraya kali ini

tak boleh?

kenapa tak boleh
jangan lupa sejarah
semasa nak tubuhkan malaysia dulu
pbb datang untuk buat pungutan suara
jangan buat buat tak faham
kah kah kah

16 ulasan:

ANAK JAWA berkata...

SPR JADI PEMERHATI, BIAR PBB YG JALANKAN PILIHAN RAYA. SURUH PENGRUSI TENGUK JA

Tanpa Nama berkata...

mesti orang yang sayang kan rosmah mansor jadi flom cakap jangan suruh amerika masuk aka pbb.
kah kah kah

jangan mimpi la kita nak tubuhkan kerajaan baru, sampai kiamat bawah kopek rosmah...

nanti bila orang bersuara sikit. tangkap, kasi penuh jail. orang cina dengan india yang banyak membangkang ni memang takut sikit bila cerita pasal jail.
lain la orang melayu, tak takut dengan jail.

kah kah kah

biar la rosmah kasi licin harta negara, nanti dia mintak petronas buat duit kat dia

Tanpa Nama berkata...

setuju, panggil pbb mai sini

tapi nanti ada pulak sore kata tak patriotik, ini hal dlm negri kuasa luar tak boleh campur dan berbagai2 lagi

sekiranya boleh diusahakan kerjasama dgn pbb alangkah baiknya, tiada rakyat yg akan cedera atau terkorban

taklah bermakna rakyat tak berani berkorban demi menegak keadilan, cuma kalau ada cara yg lebih berkesan dan selamat, kenapa tak dicuba?

Monkey Shooter berkata...

Buat demonstrasi sepanjang hari di rumah hinggalah ke pejabat Pengerusi dan Tim Pengerusi SPR. Jangan lupa bawa pembesar suara sekali supaya hidup mereka ini lebih tenteram kerana selama ini mereka ini tak habis-habis mengkhianati rakyat dan negara.

Tanpa Nama berkata...

Patutlah pemerhati piliharaya dari luar negeri tak yakin dengan sistem pilihanraya Malaysia.Sebab pengerusi SPR memang dah jadi barua UMCO.Negara ini sudah jadi macam Zimbabwe.Dan orang-orang munafik macam Brahim Mugabe hanya bising2 sebab nak jilat bontot Apco.

Tanpa Nama berkata...

bagus tt.
suruh pbb ganti spr.
cadangan yang jitu.
buat bersih 3.0,
serentak seluruh negara.
kali ni, minta satu aje.
PBB GANTI SPR.
lapan tak mau,
satu pun tolak.
pr pun tak buat apa2.
tak payah pru13.
biar umno/bn aje,
perintah sampai kiamat.

Tanpa Nama berkata...

bersih 3.0....PBB Ganti SPR.....setuju!

serenity9260 berkata...

orang umno akan terus buat2 tak paham sebab dengan perancis pon diorang berani buat kepala,inikan pula rakyat die sendiri

1.3 Lagi Planet Kerdil Ditemui Di Sistem Solar
2.Apple Memohon Untuk Tidak Membenarkan Penjualan Samsung Galaxy Tab Di Eropah
3.Rupa Angry Birds Versi Superhero

Tanpa Nama berkata...

SETUJUUUU... BERSIH 3.0 ..
PBB ganti SPR..


fik017.

Revolusi_Malaysia berkata...

aku tak suka lansung ketua pemuda Pas ini sebab dia ni cakap je lebih... mana ah dia punya gambaq masa bersih 2.0 tu? tak nak tanya ka dia kat mana yek??? ;) (tak yah gelak2, senyum sudah)

tapi!

point yg dia bagi WAJIB kita fikir...

p/s: demo la tiap-tiap sabtu cam zaman ketua pemuda pas adalah mahfuz dan ketua pemuda keadilan masa tu (uweeekkkkkk, si ezam sebelum sakit KKS).

Lang berkata...

demokrasi... demo kerah hati... hati demo kerah... nanti demo mati kerah...

ada otak berkata...

to Revolusi_Malaysia ..
bro,ustaz nasha ada kat pudu bersama gua masa tu,tp dia tak pakai serban besar,baju kemeja hitam/kelabu jalur putih halus,bersama samsul iskandar,ngeh koo ham,..hampir 30ribu jd saksi,jgn lebih2 klau xtau..klau nak tengok gmbar dia,gua ada ambil,dlam fb gua ada..https://www.facebook.com/photo.php?fbid=144506885627339&set=a.144506222294072.36895.100002040847613&type=1&theater

Revolusi_Malaysia berkata...

ada otak yang kelakar... kan gua tanya tu?? mana dia? gua tak nampak...

apsal bagi facebook punya link? pastu tak bley bukak plak tu...
link tipu yek?

apa ni... kata PAS... dah tentu2 mark zuckerberg tu yahudi... kata tak suka Yahudi... aik, support pulak??? mesti ko bagi alasan nanti kan?

mari sini aku bagi tau ko yang ada otak... aku TAK PERNAH ada akaun facebook (DEMI ALLAH)! sebab aku tau itu sebahagian dari kapitalis.

ini aku jawab ni, bukan cam pemuda simpang4... tibai orang pastu diam... kata jihad... piirahhh cakap je lebih...

aku memang lebih-lebih... sebab ini hak aku nak tanya mereka-mereka yang ala-ala hero tapi kosong cam salahuddin ayubi tu!

Revolusi_Malaysia berkata...

agaknya, ramai-ramai dalam TT ni tak rasa kut zaman Reformasi 98!

bagaimana diorang ni cakap ketua pemuda skarang tidak layu dan sama ja dengan zaman reformasi 98...

dengar sini ya adik-adik ku yang berjiwa kental...

masa itu, abang turun dari bas lepas study, kitorang straight jalan ka CM... kat masjid jamek kompem-kompem abang-abang FRU tengah beratur... tu belum kira yang anwar kat masjid negara dan dataran merdeka...

hari isnin, selasa... tak pasti... kengdian, ari sabtu datang KL, kompem ada demo (masa tu anwar dalam lokap sebelum mata lebam).

Skarang, nak anjur satu demo pun makan masa bulan-bulan... pastu pemimpin2 semua duduk tah mana-mana... bukan barisan hadapan... cakap berdegar-degar, pastu tak nampak muka (kalo ada kasi tau gambar, alhamdullillah, tak sampai sangka buruk ni)

dulu sendiri mau ingat, turun je kompem ada... sikit ramai belakang kira... kata suara rakyat...

tau tak, time tu, Mahfuz dan Ezam KKS (uwek) yg ketua pemuda...

paling gua kecik hati, tengok muka salahuddin ayubi tu mundar mandir kat KL Central... pastu poyo2 melawan masa polis nak tangkap dia... nak melawan pun mesti depan press... piiiraaahhh... geli tau tak...

bela lah diorang tu... bela lah... tak heran pun!

Tanpa Nama berkata...

revolusi_malaysia..

aku bkn diam la...
aku bz skit.. tk smpat nk masuk blog2 ni.. cari rezeki utk ank bini.. sori...

bila masa aku hentam2 org pastu aku diam plak?

aku cuma bgtau ja ttg pemuda PAS n PKR yg ko kata layu skrg ni...

ko mmg hebatlah.. ko lah yg trbaik.. semua org tk betul.. ko saja la yg betul.. ko la yg turun brdemo.. ko la berani... org lain semua tk berani mcm ko.. Revolusi_Malaysia THE BEST...

pemuda_spg4

ada otak berkata...

Revolusi_Malaysia..
kahh3 RM yg berapi2..trima kasih atas semngat perjuangan revolusi,perjuangan jalanan,keadilan anda..harap2 jgn plak jd cam pak katak,mat bisul..or mat sesumpah..
gua bukan ahli PAS,atau mana2 parti politik,cuma gua menyokong perjuangan PAS sebagai alternatif terbaik bg umat melayu dan islam untuk project demokrasi wadah kapitalisme untuk bumi mesia ini..
gua malas nak merapu lebih2 bulan puasa ni..gua sudah bg link gmbar(heran apasal xbleh buka?gua copy..on ok je),lu nilai la sndiri kat barisan depan ke belakang,cuma cara kita semua x semestinya sama,walaupun dia tu seorng ketua..cuma perjuangan mestilah ikhlas,tak semestinya yg suka gegak gempita itu bernilai,berjaya,or ikhlas..masing2 punya cara..
gua malas nak komen panjang pasal yahudi,pasal ahli pas..sebab skrang lu masuk la lubang mana pun,lu xkan lari dr pengaruh yahudi yg ada..cuma diri kita je yg jika ada unsur islamik membataskan pengaruh ini..harap2 kita semua masih hamba yg beriman,bukan setakat berislam..
ok peace no war..but anwar ok laaa dr umngok wak2..