Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 22 Ogos 2011

POLIS MALAYSIA BERHEMAH KE?




POLIS MALAYSIA SEDANG BERHEMAH





WANITA DAKWA DICABUL 11 POLIS - malaysiakini

Seorang pengurus akaun Wong Bee Fong mendakwa selepas tujuh tahun dicabul oleh 11 anggota polis, beliau sehingga kini masih menunggu tindakan terhadap kumpulan itu.

Bahkan, tambahnya, polis gagal memberi jawapan sama ada kertas siasatan dibuka selepas dia membuat laporan polis berhubung pengalaman pahit yang meninggalkan trauma hinggga ke hari ini.

Dalam sidang media bersama peguamnya hari ini, Wong, 39 mendakwa, polis sebaliknya menyiasatnya atas dakwaan menghalang polis menjalankan tugasnya.

Wong mendakwa, mimpi ngerinya bermula pada jam 1.55 pagi apabila kereta yang dipandunya ditahan dalam sekatan jalan raya dekat Taman Connaught pada tahun 2004 kerana disyaki memandu dalam keadaan mabuk.

"Saya minta lesen memandu saya kembali dan saman yang akan dikeluarkan tetapi pegawai itu, Johari Ismail, nombor lencana 88147, enggan memulangkan dan sebalinya meminta rasuah RM3,000.

"Saya menolaknya dan beliau biarkan saya menunggu kira-kira 15 minit. Saya curiga ada sesuatu yang tidak kena jadi saya memandu ke arah balai polis Batu 9, Cheras," katanya.

Tetapi, dakwanya, sebelum sampai ke destinasi, sebuah Proton Saga mengejar dan memaksanya membelok ke bangunan PGA di Batu 9.


Sementara itu Ketua Polis Daerah Kajang ACP Abdul Rashid Wahab ketika dihubungi Malaysiakini berkata beliau akan berjumpa dengan Wong untuk cuba menyelesaikan masalah itu.

Abdul Rahshid berharap Wong dapat menghubunginya segera kerana beliau memerlukan lebih makluma. Insiden itu berlaku sebelum Abdul Rashid menjawat jawatan itu.

SURAT DARI PEMBACA:

dari malaysiakini: Wanita dakwa dicabul 11 polis Seorang pengurus akaun Wong Bee Fong mendakwa selepas tujuh tahun dicabul oleh 11 anggota polis, beliau sehingga kini masih menunggu tindakan terhadap kumpulan itu. Bahkan, tambahnya, polis gagal memberi jawapan sama ada kertas siasatan dibuka selepas dia membuat laporan polis berhubung pengalaman pahit yang meninggalkan trauma hinggga ke hari ini.

Dalam sidang media bersama peguamnya hari ini, Wong, 39 mendakwa, polis sebaliknya menyiasatnya atas dakwaan menghalang polis menjalankan tugasnya. Wong mendakwa, mimpi ngerinya bermula pada jam 1.55 pagi apabila kereta yang dipandunya ditahan dalam sekatan jalan raya dekat Taman Connaught pada tahun 2004 kerana disyaki memandu dalam keadaan mabuk.

"Saya minta lesen memandu saya kembali dan saman yang akan dikeluarkan tetapi pegawai itu, Johari Ismail, nombor lencana 88147, enggan memulangkan dan sebalinya meminta rasuah RM3,000.

"Saya menolaknya dan beliau biarkan saya menunggu kira-kira 15 minit. Saya curiga ada sesuatu yang tidak kena jadi saya memandu ke arah balai polis Batu 9, Cheras," katanya. Tetapi, dakwanya, sebelum sampai ke destinasi, sebuah Proton Saga mengejar dan memaksanya membelok ke bangunan PGA di Batu 9. ...
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/21/11

Saya pon ade experience tgk pak polisi wat hal gini.. Alkisah, satu hari saye balik meeting dlm pkl 3pm...saya pon singgah disebuah kedai gorng pisang sblm masuk ke opis..... kebetulan ade lah sorg budak sedang ditahan polis (budak tu dtg nk bli goreng pisang kat gerai yg saye g tu). Bdk tu kne saman pasai x pakai helmet..lps polis tu blah....terbukaklah crite drpd makcik gerai yg bdk tu kne tahan pasai polis suspect moto tu moto curi...budak tu mase dtg gerai tu mmg die pakai helmet, mase sampai kat gerai tu (n kebetulan polis plak tahan nk check roadtax), die turun moto n bukak helmet...bile polis2 tu check roadtax n lesen sumer ade n konpem moto tu bkn moto curi, tetibe bdk tu kne saman pasai xpakai helmet..(WTF?)..kesian bdk tue...goreng pisang nyer pasal...xpasal2 kne saman diatas kesalahan yg beliau xlakukan....geram gaks kitorg mase tu...tp ape buleh buat...bdk tu pon blk ngan muka sedih (sabar ye, dik)...
By kamen rider black~ on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/20/11

Lima anggota polis jadi perompak - KOSMO! http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0820&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/20/11

Yang pasal Black Metal tu, bersyukur la dapat gak kelulusan nak wat gig metal tu, kalau PAS, memang permit pon xdapat sebab music black metal kan sesat, sembah syaitan.lirik pon puja syaitan.
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/20/11

malam tahun baru cina aku keluar dgn kwn leleki 2 dan 2 lagi minah indon 1 tmpt kerja...gi karaoke,blk lewat lah so kami nak 'overnight' kat lumut.on the way sampai seri iskandar dah kul 1.30am ada la roadblock...minah2 duk blkg pakai mini skirt lak tu,aku dah risau gak.dia tahan dan mintak lesen.dgn yakin aku bagi lah,pastu dia suruh ketepi.laa...rupa nya lesen aku mati dah 1 bulan...

aku dah pucat gak,dia tgk ramai dlm keta dia mintak IC,aku bg lah so minah2 tu bagi permit copy (ori syrkat simpan),dia ckp nak saman ni,so aku cakap tulis je lah,pastu dia ambk lesen aku bwk gi meja diorang,pastu dtg blk kata kat aku ni nak kena saman.aku cakap tulis je lah...dlm ati aku ni mesti nak pau aku.dia pergi lalu dtg chief dia lak..aku cakap tulis je lah saman tu (member sebelah aku ada cable blh diskaun) pastu dia cakap blh saman tp yang minah2 tu nak 'kira' camne?aku kaget gak dah bwk indon malam2 ni,diorang ugut nak permit ori kalau tak 'balai cerita'...pastu dgn tanpa segan silu dia tanya See more...
By piut ngah layor on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/20/11

kah..kah..kah... lawak tol crite2crita polis nieh.. pttuiih...!! ~ptrjya~
By Anonymous on INI TAMBAHAN CERITA POLIS BERHEMAH on 8/20/11

masalah dng kongkang umngok.....tak paham atau buat2 tak paham. banyak beza apa yg berlaku dilondon dng apa yg berlaku di kl...dilondon memeng RUSUHAN... di kl....HANYA UMNGOK dan GEROMBOLAN KATA itu rusuhan.memang payah berhadapan dng manusia kaki bodek @ kongkang.....
By haq on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11

har3x.. bodek tahap gaban.. tapi cipan suka la bodek ko raduan.. ada kelas.. muka bodek mesti tembam dan perut buncit.. demi allah, memang diciptakan khas 99% kaki bodek mesti pipi tembam, otak lemau dan perut buncit/boyot...
By Anonymous on LAGI CERITA POLIS MALAYSIA BERHEMAH TINGGI on 8/19/11

4 ulasan:

hadiputera berkata...

kes berlaku masa aku belajar di usm tronoh perak sekitar tahun 92/93..malam minggu kami biasa tengok wayang kat ipoh..pastu makan kat railway station..kami park larr moto kapcai memasing kat depan gerai tu...masa tgh makan tetiba polis trafik datang terus saman motor yg parking depan gerai tu..aku ni bukan anak org kaya..bapak tanam kelapa sawit kat kampong..nak settle saman memang tak mampu..bagitau bapak..bapak aku jual satu gulung paip getah meracun..dapat larr 200 hingget..aku pi balai trafik ipoh , kat kaunter depan tu aku bagitau niat aku nak bayar kompoun..polis tu tanye "mampu ker nak bayor kompoun?"..sebab aku bagitau aku ni masih belajar kat usm..aku pun tunjuk ler duit yg aku bawak tu (lurus betul aku masa tu)...polis tu amik duit aku pastu suruh aku balik...cilaka..! skang aku dah jadik kontraktor..buat projek kerajaan barisan nasional..untung yg aku buat aku bagi kat PAS utk dana pilhanraya..bior hancur BN..

Pencacai SeMalaysia® berkata...

:)

ayah chu berkata...

salam TT dan semua pengunjung serta mungkin tidak terlalu awal saya nak ucapkan selamat aidil fitri. Pagi ni saya ingin mencurahkan sedikit 'keterbukuan' di hati saya ni (rasa sebal dan terbuku) dan rasa terkilan itu disebabkan oleh kesilapan saya sendiri. (ingin saya jelaskan ini tak kena mengena ngan 'keberhemahan' polis ) sengaja saya nak bawak tajuk yang menyimpang dari tajuk entry TT pagi ni.
Saya ada seorang bapa saudara (pak su) adik bungsu ayah saya beza umur ngan saya pun lebih kurang 20 tahun la kot. Kecil-kecil dulu rumah dia salah satu tempat saya bermain ngan sepupu-sepupu saya (anak dia dan sepupu saya yang lain). Pak su saya ni cuma menoreh getah je kerja dia, seingat saya sejak dari harga getah 40 sen sekati dulu lagi dia tak pernah menukar karier dia sehingga harga getah naik beberapa tahun dulu dan sehingga kini harga getah dah mula menurun balik dia masih tetap setia ngan pisau getah dia.
Ada satu insiden yang membuat saya merasa terharu sangat. Waktu tu cuti sekolah saya dan anak dia (dua tahun lebih tua dari saya) mengikut dia mencari kayu di belukar untuk membuat ibu kukur kelapa (masa tu kampung kami belum ada elektrik dan kerja-kerja rumah semua guna tenaga manusia) kami pula nak cari cabang-cabang kayu yang cantik untuk buat cabang lastik - boleh tayang kat member yang lain. Dalam kelalaian kami tak sedar merempuh sarang penyengat (sejenis serangga berbisa yang besar sedikit dari saiz kerengga) dan saya yang tepat disengat di bahagian muka (macam dah jadi tabiat menatang ni suka menyengat kat bahagian kepala dan muka) dalam jerit pekik kami tu pak su saya sampai tolong membuang penyengat dari kepala saya dan sepupu saya. Dalam perjalanan balik tu saya dah rasa macam nak pitam pun ada tapi saya gagahkan berjalan balik, namun mungkin kerana pak su tengok saya terhuyung hayang langsung dia mendokong saya sampai kerumah, kayu untuk membuat ibu kukur tu sepupu saya yang pikul sebab dia cuma disengat kat bahagian lengan dan bahu je.
Sehingga pada suatu yang lain saya dah berkerja sebagai kakitangan kerajaan dan saya meninggalkan kampung (tahun 1984) kerana saya dihantar bertugas ke bandaraya ini. Saya dapat merasakan ada sedikit kerenggangan antara saya ngan keluarga pak su saya, mungkin dia berkecil hati sebab saya dah jarang bertandang kerumah dia dan cuma kadang-kadang pada hari raya itu pun boleh dikatakan amat jarang sekali. Setelah ayah saya meninggal dunia pada tahun 1996 saya semakin jarang balik ke kampung kerana Allahyarham emak saya tinggal ngan kakak saya di KL. waktu yang paling menyayat hati saya bila pagi jumaat yang lalu (19/08/2011) saya dapat panggilan ke HP saya dari nombor yang saya tak kenali. (sebenarnya dah banyak kali nombor ni timbul miss call kat HP saya, saya merasa fobia untuk membalas 'return call' nombor yang saya tak kenal kerana pengalaman pahit beberapa tahun dulu. Tapi pagi tu hp saya dalam silent mode kerana sedang bermesyuarat ngan ketua jabatan kami. Hanya selepas bermesyuarat baru saya dapat menjawap panggilan tersebut. Rupanya itu adalah panggilan dari sepupu saya menyampaikan berita menyedihkan tentang kepulangan ke rahmatullah pak su saya, dan miss call beberapa hari dulu kerana nak bagi tahu pak su saya menyebut-nyebut nama saya semasa nazak beliau dan berharap sangat nak berjumpa saya.
Ketika saya sampai kekampung mujur sempat melihat jasad paksu saya yang baru nak diturunkan ke liang lahad saya meraung kerana rasa kesal yang amat sangat kerana tak dapat bertemu nya dipenghujung hayat beliau. Dan ketika saya menulis ini air mata saya tak dapat ditahan lagi. Ada seseorang kawan lama dari pejabat tempat saya pernah berkerja pernah menyebut kepada saya beberapa tahun dulu dan saya ulangi percakapan beliau "kalau mike (kamu )nak menjenguk kami datang lah tengah masa kami masih boleh dibuat kawan, kalau masa kami dah dibalut ngan kain kapan dah takde apa-apa yang dapat kita labunkan (berbual) lagi " sememangnya kita manusia mudah lupa pada sesuatu nasihat yang berharga

serenity9260 berkata...

soklan sng lagi maw tanya ka??

Perbezaan Broadband Malaysia Dan USA(Ada Beza Ke?)