Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 September 2011

APA JADI DENGAN PASIR SALAK





PERJUANGAN BERSENJATA MELAWAN BRITISH


pasir salak j.w.w birch telah bunuh

sila tanya malon jins shamsuddin
berapa juta ringgit maloan ini dah sebat
duit finas dan duit kerjaaan perak
untuk buat pasir salak?

sila tanya apa jadi dengan sampan-sampan
yang dijadikan prop?

inilah dia ketuanan rembat
kah kah kah

ANGKAT SENJATA BUNUH BRITISH



SURAT DARI PEMBACA

Salam TT,berita baik saya dapat dari bapa mertua saya yang sama-sama pegi haji dengan Yusof Rono pada tahun 1994.tahu siapa dia Yusof Rono?Dia adalah salah seorang polis yang terselamat dalam serangan Balai Polis Bukit Kepong.

Kah..kah..Kah.suspen tak.Tak bolih cerita banyak-banyak kasi suspen sikit. Bapa mertua saya dengar sendiri dengan telinganya dari Yusof Rono yang Mat Indera pegi menyerang Balai Bukit Kepong agak terlewat dari kumpulan lain, tetapi sebenarnya dia yang telah menyelamatkan beberapa orang polis ketika itu yang mana pada ketika itu banyak dari polis-polis ni tengah Yam Seng.

Sekarang Yusof Rono dah meninggal,tetapi satu fakta yang menarik Jins Shamsuddin membuat filem Bukit Kepong tidak mengikut sejarah seperti yang di beritahu oleh Yusof Rono.Yusof juga memberitahu bahawa Jins S. berjanji menghantarnya haji ke mekah tetapi tidak di tunaikan oleh Jins Shamsuddin.

By Anonymous on KENAPA MAT EZAM SUKA KENA BUANG KE JAKARTA on 9/14/11

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak bikin panas lagi x? apa kata blog2 anti UMNGOK post kan lagu asal negaraku yg versi omputih tu. menunjukkan yg malaysia ni amek lagu penjajah. buat malu je. lagu kebangsaan pun x reti buat sendiri... tu pun x ngaku kena jajah. hampeh mahadeytambi kutti!!

Nostalgia abkk berkata...

Bro. tanya JIN UMNO dia dah bayar tak duit tempah uniform kepada tukang jahit di Taiping.
Geng mereka semua tempah dan order macam orang putih lepas tu lari dan kencing.
Dulu kini dan selama2 nya menipu...

Tanpa Nama berkata...

nama pun jinsss kah kah kah

ComOt berkata...

yam seng? mabuk ye? mana ada. mesti minum air guinness " baik untok kita" bagi menjana tenaga hahahahhh

Tanpa Nama berkata...

Semasa nak buat filem Bukit Kepong, Barua UMNO Jins Shamsudin pernah janjikan wang kepada tok saudara saya yang juga merupakan abang kepada arwah mata mata Jaafar yang bertugas di Rumah Pasong Bukit Kepong.. Habuk pun tarak.. Memang dasar Pembohong besar.. Tak percaya? Pergi Gerisik Muar Johor cari Omar bin Arshad abang kepada mata mata Jaafar bin Arshad..

Tanpa Nama berkata...

bongkar jangan tak bongkar.
malaon tan sri jins shamsudin punya hal ni.
kalau tak mampu nak buat filem pasir salak, duit finas dan kerajaan perak kena bagi balik.
jangan songlap, jangan seleweng.
satu lagi nak tanya, pinjaman mara belajar di england dulu dah selesai ke belum.
itu semua, duit rakyat jins shamsudin ooii...
kini, ramai anak muda tunggu nak dapatkan biasiswa tapi tak dapat2.
duit finas, kerajaan perak dan mara jika tak bagi (bayar) balik macam mana mereka nak perolehi.
lagi pun duit tu bukannya mak bapak bn/umno yang punya.
boleh ambil sesuka hati saja.
anak2 muda (terutama di perak) yang sukar dapatkan biasiswa kerajaan perak, selongkar hingga ke akar umbi.
sampai si benggali tu, pulangkan semula semua duit yang dia ambil dan pinjam.

- tan sri ahmad albab.