Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 10 Oktober 2011

LAGI PROJEK TIPU ORANG RAMAI




APA TUJUAN PANTAU MEMANTAU





UNIT KHAS PANTAU HARGA BARANG - meloya

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mula menggerakkan unit khas bagi mengesan peniaga yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan berikutan pemberian pelbagai imbuhan kepada rakyat dalam Bajet 2012.

Menterinya, Ismail Sabri Yaakob berkata, unit tersebut yang terdiri daripada pengawai penguat kuasa, majlis pengguna dan pemantau harga mula digerakkan di seluruh negara sejak kelmarin.

"Langkah ini menunjukkan kerajaan prihatin terhadap kepentingan rakyat supaya mereka tidak menjadi mangsa kerakusan peniaga," katanya kepada pemberita selepas melancarkan penubuhan Koperasi Orang Asli Peringkat Negeri Pahang di Rancangan Penempatan Semula Perkampungan Orang Asli di Pos Iskandar di sini hari ini.

Ketika pembentangan Bajet 2012, Jumaat lalu, Najib mengumumkan pelbagai imbuhan termasuk tambahan setengah bulan bonus kepada kakitangan awam serta bayaran RM500 untuk pesara.

Dalam perkembangan lain, Ismail Sabri memberitahu, pihak kementerian telah menghantar notis tunjuk sebab kepada beberapa peniaga di negeri ini kerana menjual ayam sehingga mencecah RM10 sekilogram.

Menurutnya, notis itu diberikan apabila pihaknya menerima banyak rungutan daripada pengguna yang mengeluh dengan peningkatan harga ayam di pasaran.

Katanya, hasil siasatan di peringkat ladang, para penternak memberikan alasan harga makanan ayam yang diimport telah naik sejak seminggu lalu.

"Atas faktor tersebut, pemborong dan peniaga menaikkan harga ayam kerana berlaku peningkatan harga di peringkat ladang.

"Jika kita sendiri mendapati memang berlaku peningkatan harga makanan ayam yang diimport, kementerian tidak boleh mengambil tindakan terhadap pihak berkenaan mengikut Akta Pencatutan," kata beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

NOTA:
sila baca berita ini betul betul
ini berita tipu orang ramai
ini berita tipu orang kampong
ini berita tipu orang melayu

apa guna ada pemantau
orang ramai bukan mahu pemantau
orang ramai perlu pemantau harga barang
orang ramai mahu harga barang murah

ini yang munkee ini tak faham faham
dan sengaja tak mahu faham

baca perengan akhir berita
apa gunanya pemantau ini
jika dibuktikan ada peningkatan barang makanan impot naik
maka geng pemantau tak boleh buat apa apa
kepala bana apa tugas oemantau ini?
untuk carai bukti harga bahan impot nauiakl harga
ini tak perlu pemantau – buka pasaran dunia sudag dapat tahu

pemantau ini di wujudkan untuk sedapkan hati orang ramai
untuk menyedapkan hati orang kampong
nampaknya sangat pemantau ini diwujudkan
agar orang ramai tak marah


NOTA:
melayu ini masih senang kena tipu

TUNAI 8 TUNTUTAN BARULAH PRU13



9 ulasan:

melanau berkata...

dah laa bodoh, miskin lagi.. yg paling tak tahan.. melayu laa pulak.

Tamirin berkata...

Fuhhhh... nasib baik aku jawa... kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

klau terbukti harge brg import naek, we all xpek nk wek papo.. pukimak nye menteri.. hahahaaaa





-ramzi-

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro TT, alaa...takyah laa... Jumaat umum Belanjawan, hari Ahad semalam, di Pasar Peladang Skudai, harga ayam bersih RM13.00 1 kg, apa cerita??? Tu Pasar Peladang, Pasar Awam macamana?? Dahlah tu, asyik nak salahkan peniaga, yang pembekal ayam, pengilang dedak, macamana pulak?? Kalau penjual ayam dapat harga borong pun dah tinggi, takkan diorang nak jual RM9.50, akai ada kaa...???

Kalau dah nama kerajaan penipu tu, penipu jugak...!!!

Tanpa Nama berkata...

ini mentri bodo... mintri bangang... sial punye mintri...

Tanpa Nama berkata...

oi semail, pembohong, pembodek!!! bibir pun mcm kaki jilatttttt!

Tanpa Nama berkata...

Dalam perkembangan lain, Ismail Sabri memberitahu, pihak kementerian telah menghantar notis tunjuk sebab kepada beberapa peniaga di negeri ini kerana menjual ayam sehingga mencecah RM10 sekilogram.
Menurutnya, notis itu diberikan apabila pihaknya menerima banyak rungutan daripada pengguna yang mengeluh dengan peningkatan harga ayam di pasaran.
Katanya, hasil siasatan di peringkat ladang, para penternak memberikan alasan harga makanan ayam yang diimport telah naik sejak seminggu lalu.
"Atas faktor tersebut, pemborong dan peniaga menaikkan harga ayam kerana berlaku peningkatan harga di peringkat ladang.
"Jika kita sendiri mendapati memang berlaku peningkatan harga makanan ayam yang diimport, kementerian tidak boleh mengambil tindakan terhadap pihak berkenaan mengikut Akta Pencatutan," kata beliau.


Ada 2 pengelentongan (kebangangan) dalam pernyataan menteri telor & lembu ni...
1 yg mcm tt bagitau:
pantau punya pantau tapi mmg didapati berlaku penselarasan, menteri telor & lembu tak boleh buat apa pun... Pantau tu cuma kuntau je!
Yg ke-2 ialah:
peniaga/penternak dah jerit pun kat telinga menteri lembu ni, PENYEBAB harga selaras ialah harga impot makanan ayam dah selaras, dah BAGITAU pun, apa pasal masih terhegeh2 tulis surat tunjuksebab kat depa, nak sebab apa lagi??? Kan buang masa buang kertas je birokrasi bangang ciptaan menteri Kera UMNgOk-BoNgok tu?!!
Semua tu cuma sandiwara nak tayang kat orgramai kunun2 menteri telor buat kerja jaga kebajikan rakyat dan layak terima pelbagai subsidi utk diri dia sendiri yg digelar elaun kapalterbang, elaun petrol, elaun talipon bimbit dll!

Belanjawan 2012 najibabun cakap elaun wakilrakyat naik lagi ke???

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Captain Mohd Faizal berkata...

Akta "PENCATUTAN". Sapa yang pancut???? LOL.

Tanpa Nama berkata...

perkataan pemantau tu konon2nya pegawai kerajaan buat muka perisik guna teropong.padahal memboroikan perut masing2.dalam speech nak ayat best2 jer.memantau la mengkaji la..padahal semua taik je.penipu laaaa semua.bangang punya pegawai kerajaan.muka nak serius time raya jumpa rendang makan sampai terberak.