Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 Oktober 2011

BERITA YANG KITA SEMUA INGIN BACA




YA AMPOOOOOON!





SULTAN TEGOR GRADUAN LUPA DIRI
– berita hairan


BATU PAHAT: Penuntut dan graduan institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan perlu mengelak budaya lupa diri, sebaliknya sentiasa menghargai jasa universiti serta kerajaan.

Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar bertitah, mereka juga tidak seharusnya menyertai perhimpunan haram yang menggugat kesejahteraan negara selain mengelak gejala sosial serta menjaga etika sebagai seorang pelajar.

Aspek kecemerlangan sepatutnya dijadikan keutamaan sebaliknya sering dicemari sikap segelintir graduan dan siswa yang terbabit dalam aktiviti memudaratkan. Sikap mereka ini seolah-olah tidak pernah bersyukur dengan apa yang diberikan kerajaan.

Titah baginda, ramai penuntut serta graduan mula lupa diri dan leka dengan peluang diberikan selepas pelbagai cara dan saluran digunakan bagi menempatkan mereka di IPT.

Sejak kebelakangan ini, ada graduan mahupun mahasiswa yang terpengaruh dan terbabit dengan aktiviti politik semasa seperti perhimpunan haram....ada yang berani menjadi pengikut kepada kumpulan politik jalanan yang berunsurkan anti pertubuhan dan kerajaan. Ada siswi sanggup menjual maruah diri bagi mendapatkan kemewahan mudah sedangkan mereka generasi terpelajar, titahnya.


ini berita yang ingin kita baca:


MAHASISWA TEGUR SULTAN JANGAN LUPA DIRI – berita hairan


BATU PAHAT: Raja dan Sultan tempatan perlu mengelak budaya lupa diri, sebaliknya sentiasa menghargai jasa rakyat dan orang ramai..

Para graduan telah berkata bahawa Sultan dan Raja Raja tidak seharusnya menyertai apa apa parti politik. Mereka juga di ingatkan untuk menghindar dan mengelak dari gejala sosial seperti bermain judi, menyusun perjudian bola, menjual kontrek kerana ini akan menggugat kesejahteraan negara selain mengelak gejala sosial serta menjaga etika sebagai seorang yang diseharusnya dihormati.

Aspek kecemerlangan sepatutnya dijadikan keutamaan sebaliknya sering dicemari sikap segelintir Raja dan Sultan yang terbabit dalam aktiviti memudaratkan. Sikap mereka ini seolah-olah tidak pernah bersyukur dengan apa yang diberikan oleh rakyat.

Para mahasiswa telah berkata, ramai Raja dan Sultan mula lupa diri dan leka dengan peluang diberikan selepas pelbagai cara dan saluran digunakan bagi menempatkan mereka di Istana.

Sejak kebelakangan ini, ada Sultan yang terpengaruh dan terbabit dengan aktiviti politik semasa seperti perjudian haram....ada yang berani menjadi pengikut kepada kumpulan politik perkauman yang berunsurkan anti hak asasi dan zalim terhadap orang ramai. Ada yang sanggup menjual maruah diri bagi mendapatkan kemewahan mudah sedangkan mereka digaji oleh rakyat.


28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalu nama Manusia tetap perangai manusia.

Celik mata tetap nak menipu..nak rembat.

Lagi besar kuasa...lagi kuat menipu & rembat !

[ Betul tak apa yang Beruk Ketawa cakap ni..? ]

Tanpa Nama berkata...

Kalu nama Manusia tetap perangai manusia.

Celik mata tetap nak menipu..nak rembat.

Lagi besar kuasa...lagi kuat menipu & rembat !

[ Betul tak apa yang Beruk Ketawa cakap ni..? ]

Tanpa Nama berkata...

isham ko memang terbaik.. salute.
apa hak sultan nak tegur masyarakat kalau dia tidak boleh ditegur. dah la tidak ada kerja, duit masuk. duduk diam2 sudah lah.

Tanpa Nama berkata...

ha..hah..hah...terbaik dari TT hari ini.

Para Sultan memang perlu diingatkan tentang tingkah laku mereka. Rakyat semakin pandai dan kedepan tetapi para sultan2 ini duk takuk lama jugak!

johorean berkata...

Dia bercakap sebagai sultan, rakyat bercakap sebagai prebet adam... suara sapa paling ramai???

Rajah Maniam berkata...

Memang betul cakap Mamakthir bahawa MELAYU MUDAH LUPA.

Kaum Melayu sudah lupa siapa sebenarnya Rajah Gopal ini.

Rajah Gopal adalah keturunan lanun-lanun Bugis yang datang dari Indonesia untuk menjajah tanah-tanah orang asli dan orang asal.

Tanah-tanah orang asli telah dirampas oleh pendatang haram & tanpa izin yang bernama Rajah Gopal.

Sudah lama Rajah Gopal bermaharajalela kat Malaysia.

Rajah Gopal boleh bunuh sesiapa dengan sesuka hati. Tak ada orang yang berani menghukum mereka kerana Rajah Gopal disembah sebagai Tuhan.

Dizaman sekarang, Rajah Gopal boleh disamakan dengan Mat Indon yang curi masuk Malaysia, cuma Mat Indon lebih mulia sebab Mat Indon menyara hidup dengan bekerja keras manakala Rajah Gopal hanyalah seorang Freeloader yang meraut keuntungan dari hasil titik peluh orang ramai.


Kalalulah saham-saham syarikat di KLSE yang diberi percuma kepada Rajah Gopal semasa IPO digunakan untuk membiayai mahasiswa - mahasiswa, sudah tentu mahasiswa-mahasiswa sekarang tidak perlu membayar Ah Long PPTN selepas belajar kerana semua rakyat Malaysia dapat belajar kat universiti dengan percuma.

Mengapakah rakyat Malaysia perlu membazir wang? Bukankah lebih baik jika wang rakyat digunakan untuk membantu mahasiswa - mahasiswa yang miskin?

Mengapa wang ini diberikan kepada Rajah Gopal?

Rajah Gopal sudah kaya raya. Buat apa kita nak menyara hidup mereka?

MENYEMBAH RAJAH GOPAL DAN MEMINTA AMPON KEPADA RAJAH GOPAL ADALAH KERJA YANG AMAT BODOH!

JANGAN JADI BODOH & JANGAN DIPERBODOHKAN OLEH ADAT ISTIADAT YANG TAK ADA FAEDAH LANGSUNG MELAINKAN MEMBERI FAEDAH KEPADA ANAK & CUCU CICIT RAJAH GOPAL!

Sudah tiba masanya rakyat Malaysia bangun dari tidur. Mat Indon sudah jadi cerdik. Mereka sudah lama buang Rajah Gopal. Bilakah orang Melayu nak jadi cerdik?

madie berkata...

konfom lu akan di cop DERHAKA...
keh keh keh keh keh keh..

Tanpa Nama berkata...

ini sudah abad 21. zaman anak mahasiswa baca dan tahu sejarah kesultanan johor hari ini.

bagaimana Sulta Hussein, mangkat, dan kemudiannya Sultan Ali, dipencenkan ke muar....dan bermulalah sejarah baru raja johor asal keturunan temenggong yg dilantik British....

Nazaruddin Mohamad berkata...

Kelassssss Bro!

Dato cukong tukang bayar utang rajegopal berkata...

TT lu best bro ''hidup geng makan cankong taik tejulor.....rase stock gelaran Dato masih banyak blum dijual ni..pra2 cukong hari ini geng rajegopal nk umunkan diskaun jual beli gelaran Dato.biase RM2 ratusribu.di sebabkn kalah berjudi bola mlm tdi 'dia nk lelong sekilo RM2 kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ada temenggong jadi talibarut omputeh hadiah singapura pada raffles dan pencenkan sultannya...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hidupkan perjuangan mahasiswa:

Mansuh AuKU dan hapus hutang along PTPTN!

Tanpa Nama berkata...

freeloader jangan lupa diri...dulu yg naikkan pun penjajah Barat...

dulu tiada indonesia/malaysia lagi

dulu Empayar Johor-Riau

akhirnya Sultan yang sah hanya tinggal sebuah rumah di Kampung Gelam

Temenggong rampas kuasa dari Sultan!!! dasar keturunan Temenggong!

Tanpa Nama berkata...

jgn lupa diri tu bukan keturunan Sultan betul
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

gue ada dengar dia org kate sultan ni baka warisan penjajah. sapa-sapa boleh terangkan? apa pun gue ingat sultan lebih baik diam nanti tak pasal-pasal boleh makan tuan. be reserved is better than be bloated when power is at stake and people were badly exploited by all the damnation done by his ministries. if you can correct this manually, you are more than king! we, pacal yg hina, must also be given our pride for our stubborn loyalty...call for your ministers, not the students. let us be clear y all the maksiat and rembat under your auspices. rembat tu apo sobona eh jang???

Tanpa Nama berkata...

Sultan ke..atau pun Raja ke, mereka ni kan manusia biasa, bukan nya nabi atau rasul yg perlu kita takutkan. Tingkalaku mereka ni tak lah sebaik mana pun kekadang tu ada juga suka minum benda2 haram.. tapi pabila dah insaf mula lah mereka ni ajar rakyat buat baik2 konon..

Tanpa Nama berkata...

Sedih mengenangkan sang rajah bersekongkol dgn pengkhianat melayu merampas tanah2 setinggan dan tanah tol ut dijual kpd pemaju cukong. Kemudian taman perumahan mewah dibina dan dijual kpd cukong2 dan rakyat asing ( singa...). Melayu semakin merempat di tanahair sendiri dan suatu hari nanti akan jadi pelarian ke Indon pula.

Mesia hanya didiami para cukong dan rakyat asing yg kaya raya.Org melayu masuk ke hutan2 dan jadi pelarian. Para rajah ni sibuk berjudi dan mengumpul kekayaan atas kesusahan rakyat sendiri.

Segala alam dan kekayaan hanya milik Allah jua, kita hanya meminjamnya sahaja.

Non-Governmental Individual berkata...

KAH KAH KAH! Terbak dari ladang

Tanpa Nama berkata...

klu yg bercakap tu freeloader x yah dengar pun x pe. Klu bercakap buat org lagi nyampah.apa yg dia buat utk tolong rakyat. budak belajar pun kena pinjam along. baik diam je. klu ckp gak org lagi nyampah.
pas ni silap2 ko dibakulsampah.
Nyesal x sudah.

Tanpa Nama berkata...

pundek Isham tak berani comment kah takut hilang konek -puk
imah isham

Tanpa Nama berkata...

Jangan cari pasal dengan mahasiswa dan mahasiswi. Mereka ini ibarat bom jangka di negara ini..... Kalau pihak istana sudah tidak sayangkan takhta (kemewahan percuma) lagi, cubalah bermain api dengan golongan ini... ingat aduhai si bodoh pengemis terhormat yang banyak harta! Revolusi di dunia ini kebanyakannya adalah dimulai dengan gerakan mahasiswa dan mahasiswi dari dalam negara mereka sendiri.

haq berkata...

sifreeloader ni buka mulut......
melalak....ko tahu kenapa raja gombal ni sokong sangat umngok.....

sebab umngok ni legasi penjajah yang mengangkat mereka menjadi raja gombal.......

raja gombal takut...kalau PR memerintah....mereka tak lagi boleh bermewah mewah.....

Tanpa Nama berkata...

pergi mamposs la sultan johor samsengggg..ada berani jom one by one tengok sapa kuat..

Tanpa Nama berkata...

Sistem feudal Melayu,dibawah Sultan(Raja) ada Bendahara,bawah Bendahara baru Temenggong.Bendahara dan Temenggong bukan keturunan Raja.Ada faham?

Tanpa Nama berkata...

dasar FREELOADER, bukan setakat makan pakai, entot pun nak FREELOADER Rajah GOPAL ni.

boleh berambus la. sekarang bukan zaman manusia sembah Raja. sekarang manusia sembah duit!

Tanpa Nama berkata...

Tuan-Tuan,
FAHAM TAK SBB APA BRITISH DULU ANGKAT R/GOPAL NI..BACALAH SEJARAH..
1. BRITISH TAU ORG MELAYU TAAT R/GOPAL.
2. BRITISH BAGI GAJI/ELAUN PADA R/GOPAL SUPAYA DUDUK DIAM-DIAM SAJA. TETAPI KENA IKUT KATA BRITISH.LAIN-LAIN TAK DIBAGINYA.SORRY LA..
3. TTP SEKARANG...SEMUA HENDAK, SAHAM, PROJEK, TANAH, LOMBONG, BIJIH, HOTEL, BALAK, PERMIT KERETA FREE, TAX FREE, SEGALANYA FREE!!..APA JADI??? BILA DPT PINGAT TENTU SOKONG INI SEMUA..SALAH SIAPA!!
4. BILA REPORT KAT BRITISH DIA KATA, DAH TAK CAMPUR TANGAN LAGI SBB MALAYSIAN DAH MERDEKA.. KENA BUAT UNDANG2 SENDIRI LA.. BACALAH SEJARAH BANG..!!!

Tanpa Nama berkata...

sapa yg lupa diri ni?...cermin dulu diri sendiri sebelum mengata student lupa diri. senang ler cakap..lu org sumer free...makan tanggung, berak cangkung...

Tanpa Nama berkata...

tlg tanya kat diri masing2, sampai bila kita nak benarkan freeloader nie makan free? takat bising2, xberkumpul, baik diam je....last2 biarkan jugak depa jadi freeloader