Ahad, 30 Oktober 2011

MUHYIDDIN BAKAL PM YANG TEGAS - BUKAN MACAM MACAM FLIP FLOP



NOTA:


nasib baik muhyiddin yang buat dasar
kalau najib kena gempak olek mak cik page
sudah takut kah kah kah

nota:
syabas muhyiddin
rakyat bersama mu!

nota:
mak cik page ini bukan ramai
suruh dia orang buat cendol
kalau hebat turunlah ke jalan raya
cakap senang kah kah kah


BERJUANG LAGI KALAU GAGAL





PPSMI: HADAPI RISIKO PRU JIKA TERUS NAFI KAMI PAGE BERI NAJIB AMARAN
– minsider

Barisan Nasional (BN) akan berhadapan dengan risiko kehilangan undi dalam pilihan raya umum ke-13 jika terus menghalang pelajar daripada mempelajari matematik dan sains dalam Bahasa Inggeris, demikian menurut pertubuhan bukan kerajaan PAGE hari ini.

PAGE menegaskan pihaknya mahu dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) yang berusia 10 tahun di sekolah-sekolah kebangsaan dijadikan opsyen di sekolah rendah dan menengah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... MENGAPA SUSAH SANGAT NAK TERANGKAN..... kah kah kah..

woit...KALAU NAK BELAJAR BAHASA KENA BELAJAR SASTERA.....kah kah kah...

kah kah kah...MATHS DAHN SAINS BUKAN UNTUK BELAJAR BAHASA.... kah ah kah...

woit...TAK FAHAM FAHAM....kah kah kah...

woit...PAGE INI TAK FAHAM.... KALAU DI NEGERI JEPUN MATHS DAN SAINS DALAM BAASA JEPUN...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU DI SAUDI ARABIA....MTAHS DAN SIANS DALAM BAHAA ARAB.... kah ka kah...

woit...KEPALA BANA APA PULAK DI MALYSIA INI MATHS DAN SAINS DALAM BAHASA INGGERIS... kah kah kah...

woit...KALAU NAK BELAJAR BAHASA INGGERIS... WAJIB BELAJAR SASTERA INGGERIS.... kah kah kah......

woit...MINTA PELAJARAN SASTERA INGGERIS...BARU CUN.... kah kah kah..

nota:
di united kingdom
maths dan sains tidak diajar dalamk bahasa melayu
kah kah kah

NOTA:
nasib baik dasar ini
diumumkan oleh muhyiddin
kalau najib pasti dah flip flop
pasti takut



MADAME PAGE HAVE YOU READ THIS?


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
makcik page ni kot2 kroni cetak buku supply komputer PPSMI...skrg kontrek baru pulak...
tu yg meroyan

Kepala Bana berkata...

Makcik page kepala bana ni kena bagitau bahawasanya kat england dan amerika syarikat banyak orang putih yang belajar sains dan matematik dalam bahasa inggeris dari tadika tapi sampai besar mereka tetap bodoh sains dan matematik.

Kalau dah memang bodoh kepala bana belajar la sains dan matematik dalam bahasa uganda pun memang tetap bodoh. tengok mamakthir belajar sains dalam bahasa kerala pun dapat jadi doktor hahahah.

Tanpa Nama berkata...

kepala bana hapa projek page ni..

sepatutnya mat sembab kene introduce math dengan sains dalam bahasa urdu atau hindi, swahili dan nepal.. baru cun...untuk membuat projek sampingan, perkenalkan juga opsyen dalam bahasa norway, finland, german, peranchis dan apa lanchow lagi.. baru boleh buat duit..

http://www.imranhosein.org/

Tanpa Nama berkata...

TT, aku darjah satu tahun 1970.Aku adalah pelajar kumpulan pertama belajar dalam bahasa melayu dalam semua matapelajaran.Masa tu tiada lagi aliran inggeris seperti sebelumnya.tapi aku pergi belajar ke England dalam engineering.Tiada apa pun masaalahnya.Pasal kalau setakat akademik macam matematik dan sains dalam bahasa orang asli pun boleh belajar.Yang penting bukan bahasa yang penting otak kena geliga sikit.

Tanpa Nama berkata...

ini lar akibatnyer apabila buat keputusan tergesa2 tukar bm-> bi --> kemudian nak tukar balik pada bm, ramai xsetuju.. susah lar kalo nak puaskan hati semua pihak.. Kalo xnak bertukar bm, ada 1 cara senang.. Tukarkan anak kesekolah swasta aliran American sytle. MEsti xdenyer nak ajar math science dalam bm..

Tanpa Nama berkata...

Kalau hendak tahu sama ada mata pelajaran B Inggeris efektif atau tidak, suruh budak Tingkatan Satu baca dengan kuat novel Animal Farm dan War of The Worlds dan kemudian cuba ceritakan kembali apa yang dibaca dalam bahasa Inggeris.

Tanpa Nama berkata...

makcik page kejar kontrek supply
buto la makcik page!!

-anak muda-

Telur Sekunder berkata...

depa ni golongan bangsawan lupa asal usul. tuntutan ni nak bagi senang anak beranak depa ja bukan untuk rakyat terbanyak. tapi semua ni dari awal punca mamak kutty che det punya pasal.

Tanpa Nama berkata...

page ni apa?

Monkey Shooter berkata...

Pakar apa kah betina kepala togel anak haram jadah tu nak ugut-ugut kerajaan berhubung penghapusan PPSMI yang telah diperjuangkan oleh pakar-pakar bahasa Melayu selama bertahun-tahun ini? Kalau dah kepala pun (maruah) dah tak tahu nak jaga (tak bertudung), macam mana nak jaga maruah Bahasa Melayu? Pergi mampuslah betina celaka dan haram jadah tu! Kalau kangkang puki kat lorong Hj Taib pun tak laku satu sen pun, ini nak ugut-ugut kerajaan yang lebih liat dari kelentit tua dia tu! Pirah kapiak!

IbnAbdHalim berkata...

Kat Jepun, Korea, Jerman, Peranchis, Rusia dan negara-negara barat yang bahasa rasminya bukan bahasa Inggeris tu mereka belajar sains dan matematik dalam bahasa Inggeriskah? Setahu aku mereka belajarnya dalam bahasa ibunda. Kepala bana mana pula kata mereka cekap sains dan matematik kerana mereka menggunakan bahasa Inggeris?

Tanpa Nama berkata...

Sokong pendapat TT.Cuba tanya(tak payah buat kajian)gulungan yang sekolah Inggeris sebelum Merdeka(1957)dulu.Macam mana depa begitu fasih berbahasa Inggeris.Sejak sekolah rendah lagi dah belajar poetry.Bila disekolah menengah belajar Sastra Inggeris hingga ramai yang hafal ucapan Abraham Lincon dipeperangan Gettysburg atau ucapan Mark Anthony semasa perkebumian Julius Ceaser dalam buku sastra Shakespear.Dalam Maths dan Sains tak banyak gunakan bahasa,tambahan pulak istilah-istilahnya tak boleh dipakai dalam bahasa harian.Takkan ini pun tak faham?

Tanpa Nama berkata...

makcik PAGE Datin Azimah ni dan kuncu2 nya tidak tahu bahawa 97 peratus pelajar jadi bingung Maths dan Sains bl diajar dlm BI. Seperti yg diutarakan oleh TT, kalau nak anak berasap cakap BI macam penutur asli BI, berilah tumpuan kpd Kesusasteraan Inggeris. Mengancam untuk tidak mengundi BN dlm PRu ialah satu tindakan yg amat tidak matang dan rasional. Masanya telah tiba untuk pencinta BM membantah puak PAGE ini. Nama pun PAGE dlm BI. Hina sangatkah Bm hingga nama pertubuhan pun diberi dalam BI?

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

abang isham,

I disagree...english is important...2 subjects in english...nothing wrong...its important anyways...kalau nak memperkasakan bahasa melayu boleh pastikan BM diajar dengan sempurna.

Tanpa Nama berkata...

oi fucker yg sokong sgt ppsmi...korang sangka mamat jepun yg hebat2 tu pandai ke bahasa inggeris? aku lepak dgn engineer jepun, tungang langgang gak english mcm aku...tapi dia pandai mengatasi orng inggeris...ape ke bangang la melayu nie

Tanpa Nama berkata...

TT...Di Korea dan Jepun mereka sebut istilah ilmu Hisab dan Sains berbunyi bahasa Inggeris..seperti Carbon dioxide di eja dalam bahasa mereka berbunyi mccm tulah. Di Malaysia jadi karbon dioksida. Two pai r..Jepun pun eja ikut bunyi Inggeris tu..tapi di Malaysia 2 pai jejari... Mangkuk ayun betul Makcik PAGE ni.

Tanpa Nama berkata...

geng-geng elit 'page' ni sebenarnya bukan pandai matematik dengan sains masa sekolah dulu, lebih nak 'speaking' sesama sendiri aje, konon nampak cool kalau bersembang bahasa inggeris, isi takdak, habuk, kosong. ada hati nak ugut BN konon, pergi cermin muka dulu la. (makcik page ni muka dia pun dah ejas ala-ala mat saleh, kah, kah, kah.

albert magic berkata...

tpm,semasa berada dalam jemaah menteri di bawah pm mahatir dahulu,kenapa tak di bangkang ppsmi. dia ni pun flip flop macam pm najib