Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Oktober 2011

DARI MANA DUIT NAK DI CEKAU?




ATAU HANYA KELENTONG





PM : JIKA TAK ADA DUIT TAK KAN SAYA BERANI BAWA BAJET RM232B
- minsider

Najib Razak berkata kerajaan sememangnya mampu termasuk daripada segi kewangan untuk melaksanakan Bajet 2012 yang dibentangkan semalam.

“Kalau tak ada duit tak kan saya berani bentang semalam. Saya akan melakukan satu perbuatan membunuh diri dari segi politik kalau saya buat, saya bentang satu bajet yang tidak boleh dilaksanakan oleh kerajaan,” katanya ketika ditanya sama ada kerajaan mampu melaksanakan Bajet 2012.

Najib ( membentangkan bajet dengan dana RM232.8 bilion.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Mesra Rakyat di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Kundang dan melawat cadangan jalan pintas menghubungkan Kampung Baru Kundang dengan Bandar Tasik Puteri Rawang di sini hari ini.

Mengenai Belanjawan Bayangan Pakatan Rakyat RM220 bilion yang berbeza hanya kira-kira RM10 bilion dengan Belanjawan Kerajaan RM232.8 bilion, Najib berkata, soalan mengapa nampaknya nilai belanjawan pembangkang dengan kerajaan semacam hampir sama hendaklah diajukan kepada pembangkang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


PERSOALAN ORANG RAMAI: DARI MANA DUIT AKAN DATANG?

persolan ini wajib dijawab
persoalan ini wajib diterangkan
dulu madey dengan projek mega ambil duit petronas
dulu madey dengan projek mega ambil duit epf

apakah mat mongol akan ambil duit epf?
apakah mat mogol akan jual bond?
apakah mat mongol akan pinjam duit?
apakah mat mongol akan cetak duit?

KALAU JAWAPANNYA TIDAK:
pastilah cukai gasak sampai terbarai – GST – sebgai punca duit
tak percaya tunggu
kalau mat mongol masih lagi berkuasa dcengan suaminya rosmah
pasti cukai GST akan di kenakan kepada kita semua


ATAU
mat mongol akan jual
seluar dalam suaminya
di kedai bundle kah kah kah



TUNTUTAN RAKYAT






5 ulasan:

Anifah berkata...

aku lagi suka tengok negara ni hancur. padan muka.

Tanpa Nama berkata...

“Kalau tak ada duit tak kan saya berani bentang semalam. Saya akan melakukan satu perbuatan membunuh Altantuya dari segi politik kalau saya buat, saya bentang satu misteri yang pembunuhan boleh dilaksanakan oleh kerajaan,” katanya ketika ditanya sama ada kerajaan mampu melaksanakan Reformasi Piliharaya".-PM mat monggol.Kah..Kah..Kah. kelentong melayu lagi,Kah..kah..kah.Felda pula nak kena pau.kah..Kah..Kah. PM gila babi.

Tanpa Nama berkata...

Berapa lah agak nya jumlah harta Bik Mama & isteri nya yang berjaya mereka sapu sepanjang memegang kuasa ye? Boleh disita nanti bagi membantu rakyat yg menderita dgn kemelesetan ekonomi nanti...tapi kita mesti LAWAN dan tumbangkan k'jaan UMNO/BN ni dulu...lawan jangan tak lawan...

Tanpa Nama berkata...

Jangan cerita saya ada duit utk budget,ce bagitahu puncanya dari mana?,keuntungan dr apa, lebihan penjimatan dari apa, setakat baca teks menjela jela itu ini bagi kat budak tadika pun dia boleh baca, biarlah bagi fakta sikit, biarlah ajar rakyat jd cerdik sedikit..rakyat dah banyak makan gula gula gigi pun dah banyak berlubang..rongak pun ada.

mr. mfwic berkata...

aku mmg xpaham ape yg pm umum bajet haritu walaupun aku ikuti. bajet 2012, tp banyak diumum projek2 dari bajet yg lepas2. tt dan rakan2, kalau aku punya pemahaman salah tolong sedarkan aku.

1. projek komuter/keretapi letrik - seingat aku bajet zaman pak lah.
2. projek highway kat johor - dah jalan lama dah, pun masa zaman pak lah.
3. highway pantai timur - lama jalan dah, xsiap2...tak pasti bajet zaman pak lah or che det kutty.
4. perumahan polis - selama ni polis xdibela ke?
5. tentera - sama je mcm polis.
6. cikgu - aku mmg hargai jasa guru, guru xbekalkan tenaga manusia dan kemahiran utk negara pun, patutnya hargai juga jasa pensyarah universiti dan semua tempat belajar waima sekolah pondok.
7. mcm kanak2 sekolah pun ada perangai pm, bajet nie kan kerja profesional, perli2 dan kutuk2 pihak lawan apejadah?
8. kakitangan awam kau bagi sampai umur 60, kalau yg ada ijazah tu ok la, depa xbuat kerja yg payah, pakai pen je. org2 mcm kerani dan pembantu pejabat tu sampai umur 60, nak angkat kertas A4 pun xlarat dah.
9. sampai sekarang aku xnampak pun jasa cuepecs dan kerajaan dalam peningkatan ilmu kakitangan awam, xda pun perjuangkan kakitangan awam yg xda degree boleh sambung belajar sepenuh masa dengan gaji penuh seperti kakitangan awam yg ada degree yg sambung ke masters/phd.

kalau bajet yg bagus, yg nikmati adalh rakyat kebanyakan, yg miskin, yg perlu bantuan, yg kais siang makan siang kais malam makan malam. buat LRT kena gak bayar masa naik, highway cantik mcm mana pun yg nikmati org berada juga, yg miskin kereta pun dah nak terbarai, kena bayar tol sama mcm ferari mustang mercedes bmw. tp ada juga kereta mewah yg lalu free xpayah beratur bayar tol mcm rakyat miskin.