Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 28 Oktober 2011

MAHATHIR SEDANG PASANG PERANGKAP UNTUK TIPU PARTI PAS





TIDAK DIKETAHUI ASAL USUL?




HUDUD : HASRAT PAS AKAN WUJUDKAN DUA SISTEM TAK ADIL, DAKWA MAHATHIR
- minsider

Mahathir Mohamad terus menyerang hasrat PAS memperkenalkan hukum hudud dengan hari ini menegaskan, perundangan Islam itu akan membawa kepada sistem keadilan yang berat sebelah kepada masyarakat Muslim dan bukan Muslim.

“Mereka mengatakan bahawa hudud hanya bagi Muslim. Jadi, jika ada kecurian melibatkan seorang rakan Cina, mereka akan memotong tangan tetapi rakan Cina atau rakan India, mereka (hanya) akan dapat hukuman penjara dua bulan.

KOMENTAR

manusia yang bernama mahathir ini tidak diketahui asal usul
salasilah kaum keluarganya
ada yang mengatakan mahathir ini dari kerala
ada yang mengatakan dari tamil nadu
apa yang jelas dalam temu bual dengan riz khan di aljazeera
mahathir terpaksa mengakui bahawa dia adalah keturunan india

manusia yang tidak diketahui baka
manusia yang tidak diketahui akar umbinya amat merbahaya

kali ini mahathir bercakap hal hudud
bercakap tentang keadilan

jangan silap faham
mahathir sengaja menimbulkan ajenda hudud
bukan untuk melaksanakan hudud
atau ingin melihat hudud dijalankan

mahathir menimbulkan hudud agar party pas dilihat sebagai parti sasau
mahathir menimbulkan hudud untuk memperlihatkan parti pas sebagai
parti yang tidak boleh dipercayai
mahathir ingin memlihat pakatan rakyat pecah
mahathir mahu pakatan rakyat bergaduh sesama sendiri

mahathir mahu orang china takuit dengan pas
mahathir mahu orang china lari dari menyokong pakatan

justeru:

pas akan tersilap besar jika melayan mahathir
pas akan terperangkap dengan tipu helah

apa yang mahathir lakukan ialah memukul gendang hudud
mahathir merancang bila gendang hudud dipukul maka pas akan menari

jika mahathir memukul gendang hudud irama tango
pas akan menari tango
mahathir pukul gendang hudud irama cha cha cha
pas akan menari cha cha cha
mahathir pukul gendang hudup irama rumba
pas akan menari rumba

kita lihat dan tunggu sama ada parti pas akan terperangkap
kita lihat bagaimana hasan ali dan nasaruddin akan tersenyum

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus gak si TKT Pandi Kutty melalak pasal Hudud supaya PAS jangan tidor lena atau syok sendiri tapi mesti bersedia menghadapi kritikan, tohmahan serta hasutan setan setan..tak gitu? Kocik, kocik tapi koreh....

saji berkata...

Dr Mahathir

Orang Islam yang dihukum potong tangannya kerana kesalahan mencuri akan terhapus dosa mencurinya, manakala rakan bukan Islamnya tak perlu potong tangnnya kerana akhirnya dia akan dihumban ke Neraka. Yang penting, kes mencuri di kalangan umat Islam akan terhapus dan puncuri di kalangan kanak2 atau belum akil baligh tidak kena potong tangan.

Tanpa Nama berkata...

alaa madey apa susah. kalau madey ditangkap mencuri pun bukan dia kena potong tangan.. madey bukan melayu.. agama dia pun ntah apa ntah.

hussin berkata...

hari ini bermula ijtima' tarbawi pemuda pas. serangan madey bertepatan dengan persidangan orang2 muda pas. orang muda yang kebanyakannya tidak faham silat harimau politik. inilah yang jadi sasaran madey. madey tahu kepimpinan muda geli sangat dengan politik hassan ali dan nasharudin.

awaslah pemuda, jangan ijtima' tarbawi jadi tunggangan madey. kalo ko layan jugak memang confirm pemuda tak faham politik. join tabligh lagi baik.

perhatikan nasarudin tantawi, nik abduh, riduan mat noor, kamaruzaman... bangkitlah wahai pemuda, bukan kerana ucapan berapi2 dan penuh semangat, bukan kerana melayu-islam/islam-melayu. semak balik perjuangan nabi saw dan para sahabat ra sekelian.

kalian bukan perintis perjuangan ini. kalian bukan penutup perjuangan ini. kalian adalah penerus perjuangan nabi saw dan para sahabat ra. dunia bukanlah matlamat perjuangan. jika ada kaitan dengan dunia walau sebesar zarah sekalipun perjuangan ini, ia pasti gagal!

wallahu'alam

Tanpa Nama berkata...

pehal yg masalah kalau cina xmau kena potong tangan jangan la mencuri... yang takut sangat tu nape... selalu merembat ek????

Tanpa Nama berkata...

betul dan tepat, bro tt
memang s.o.p. atau m.o. mamakhateer ni dari dulu kini dan selamanya bila bagi kenyataan adalah segampang 2mata yg sebenarnya mengaburlindung 1mata 2tanduk!

jadi harap pas jgn cepat melatah bingkas melompat... buat cool je dah lah brothers! tiru macam saya, eh macam tgna... coooooool...

tapi apapun, biarlah kalau dlm mahkamah nanti si peragut tegar tak reti tobat tu merengekmerayu hentak2kaki protes tak adil kena hukum potongtangan... di akhirat nanti pencuri bukan islam tu pulak merengekmerayu hentak2kaki protes tak adil kena bakar, kalau sempat la nak hentak2kaki masa tu...

semuanya berbalik pada faith iman kepercayaan... dan itulah pun yg org islam disuruh percaya! mamak ni mungkin yg dia percaya cumalah, setiap ahli keluarga dia berhak memiliki sebijik atau lebih porsche cayenne...

-average joe-
klakka-la.blogspot: satu babak di tahun 2021

Tanpa Nama berkata...

hahaha... Aljub ngan Syabu patut kene hudud dulu...hahahahaha boleh tak anjing2 DAP semua? Setuju?

matey lu berkata...

bodoh, taknak kena potong tangan jangan la mencuri. kalau mencuri memang la kena potong tangan. kerja mudah mcm tu pon nak kena ajar ka... nasib baik aku takde tauliah nak bagi kuliah.
madeath ni takyah la amik pot. buang masa..

Tanpa Nama berkata...

Wei Tanpa nama 12.49ptg....siapa yang anjing sebenarnya....Ahli Umno lah anjing cina sebenarnya....kau tengok siapa yang dapat kontrek bagi kat cina....kau tengok siapa yang banyak jadi barua kat nite club cina punya...siapa yang jual tanah melayu kat cina....CIMB kenapa ramai cina jadi bigshoot....1MB(1 Malaysia Berhad) kenapa ramai cina dalam pengurusan...Aku bukan rasis...tapi kalu kau cakap anjing DAP...kau(Ahli Umno)...bukan setakat ANJING CINA...tapi...kau jadi...LEMBU...KERBAU...BEROK...MONYET....kau tahu tak?....Itulah...makan duit rasuah banyak sangat...kan dah jadi BODOH....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Sapa percaya pada Madey adalah manusia yang paling bodoh dilahirkan di dunia ini.Sia-sia ibunya melahirkan manusia macam tu. Sebabnya Madey seorang yang telah mengaku dirinya macam firaun dan dia juga seorang mamak.Ciri-ciri bangsa mamak adalah kaki kelentong. sepuluh perkataan yang dicakap semuanya tak boleh dipercayai.Sebab itu adalah genetik mamak Madey, mamak kaki pembohong.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak tahu hikmah hudud kerana taknak mendalaminya janganlah lah nak menyesatkan dan mengelirukan orang yang se waktu dengan kau.... Allah panjangkan umur kau untuk memberi peluang kepada kau untuk melihat keindahan Hudud dan seterusnya membuktikan betapa salahnya pandangan kau tentang Hudud!!!

Tanpa Nama berkata...

Keling yg bodoh xsudah,
hoooiiiiii keling. Dah2 la ko sesatkan diri ko tu. Awat ko rasa sbb ko duk asa ko melayu 2 in 1 ko blh selamatdah ka kat sna. Ko ni ckp pun xbtul, apa yg adil xadilnya keling ooooiiii. Kenapa ko xckp sekli melayu yg islam solat 5kli skli juga xadil sbb kwan2 dia yg cina ngan india kena solat. Klu btul terima islam apa yg xadilnya?

Agak2 keling 2in1 baca x?....

Tanpa Nama berkata...

Ada beberapa kategori bodoh. Kategori yang paling teruk ialah orang bodoh yang tidak mengaku dirinya bodoh dan mengajak orang lain melakukan kebodohan sepertimana yang dilakukannya. wallahua'lam.

Tanpa Nama berkata...

CINE PUN TAU NK AJAR ANAK2 DEPA SUPAYA JGN JADI PENCURI YANG BODOH..NAK MENCURI PUN KENE CERDIK BARU ORGXDPT POTONG TANGAN...SBB 2 ORG CINE PANDAI AP JD KT MALAYSIA NIE ASALJGN BLAJAR MENCURI WALAUPUN PAPE KEDANA SEKALUPUN...SBB AP SBB ORG CINA DAH TAU AKHIRNYA MELAYSIA MMG AKAN MENERIMA SISTEM HUDUD NIE...NAK SATLE KES POTONG TANGAN PUN BUKAN SEHARI MUNGKIN SETAHUN DAN BERTAHUN2..KAKAKA

Muhammad Org Bangsawan berkata...

Allah lantik Muhammad sebagai Rasul kerana dia keturunan Bangsawan Quraisy. Mahadir tu pariah. Rosmah punya bapak pun anak pariah sekampung dan sekapal dgn bapak kpd bapak Musang Hasan dan Tahrir Mufti Santa semuanya pariah yg tinggal di Bkt Gambir Muar datang dari Indon. Pariah tak perlu jaga nama baik keluarga sebab keluarga dia memang Pariah. Jahat macam Mahadir Pariah.