Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 15 Oktober 2011

PAKATAN RAKYAT AKAN DI TIPU - PROJEK TIPU SEEDANG BERJALAN



NOTA:

pakatan rakyat akan kalah
bukan kerana tidak ada sokongan

kerajaan pakatan selangor akan jatuh
bukan kerana tidak ada sokongan warga selangor

sokongan terhadap pakatan rakyat cukup ampoh
kajian demi kajian membuktikan pakatan rakyat
kini menjadi pilihan utama

tetapi

pakatan rakyat akan kalah
keran pakatan rakyat akan ditipu

berita dibawah ini ada berita bagimana
penipuan sedang berjalan!


INI 8 TUNTUTAN KITA





27,293 WARGA NEGAR ASING DISYAKI BAKAL UNDI UMBO-BN
–keadilan daily

Jumlah sebanyak 27,293 warga asing yang diterima menjadi warganegara Malaysia sejak 2008 disyaki usaha kerajaan menjadikan mereka pengundi pada Pilihanraya Umum akan datang.

Menurut Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat, jumlah itu merupakan angka yang cukup besar bagi negara seperti Malaysia.

“Kami mengesyaki bahawa tujuan pemberian hak warganegara ini ada kaitan dengan terdesaknya Barisan Nasional(BN) untuk terus berkuasa selepas pilihanraya ke-13,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya lagi, dalam keadaan rakyat negara ini menghadapi kesempitan hidup, warga asing seolah-olah menjadi anak emas kerajaan kerana mudah menjadi warganegara.

Semalam, Dewan Rakyat diberitahu sebanyak 27,293 permohonan taraf kewarganegaraan Malaysia telah diluluskan Kementerian Dalam Negeri dari tahun 2008 hingga Ogos 2011.


SINDIKET ICL IGP TAK TERIMA APA APA LAPORAN - mkini

Ketua Polis Negara, Ismail Omar enggan mengulas dakwaan Pemuda PAS berhubung kegiatan satu kumpulan yang didakwa sindiket yang memberi kad pengenalan kepada warga asing.

"Saya tak terima apa-apa laporan lagi," katanya ketika ditanya dalam satu sidang media di pusat latihan polis hari ini.

Pemuda PAS mendakwa telah mengesan dan mengepung kumpulan disyaki sindiket tersebut kelmarin di sebuah pusat peranginan di kawasan sekitar Putrajaya.


POLIS SEPANG NAFI SINDIKIT IC DESA PINGGIRAN
- mkini

Polis menafikan dakwaan Pemuda PAS bahawa 240 warga asing yang menaiki sepuluh buah bas dari Johor kelmarin, dibawa ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk mendapat taraf warganegara yang membolehkan mereka mengundi.

Ketua Polis Daerah Sepang Superintendan Imran Abdul Rahman ketika dihubungi semalam, mengesahkan menerima laporan berhubung perkara itu kelmarin, laporSinar Harian.

Bagaimanapun beliau berkata, selepas menjalankan siasatan didapati perkara itu tidak benar.


MYKAD : 5 SOALAN UNTUK KDN - harakah daily

KUALA LUMPUR, 14 Okt: Dewan Pemuda PAS mahu Kementerian Dalam Negeri (KDN) menjelaskan segera beberapa keraguan yang timbul terhadap sedikit yang disyaki memberikan MyKad kepada warga asing.

Mereka merujuk kepada penemuan 6 buah bas pada 11 Oktober lalu yang membawa warga asing dari Johor ke Putrajaya dan kemudiannya ke sebuah resort yang disyaki untuk diberi MyKad.

Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Dewan Pemuda PAS, Suhaizan Kayat berkata Menteri Dalam Negeri Hishmuddin Tun Hussin perlu memberi penjelasan kenapa pemberian kad pengenalan ini dibuat secara berkelompok.

Lebih meragukan, kenapa proses pemberian kad pengenalan dibuat di sebuah resort tidak di pejabat kerajaan.

"Murah sangatkah nilai kewarganegaraan kita. Kenapa proses pemberian kad pengenalan dimudahkan?

"Kenapa mereka tidak melalui proses yang ketat seperti ujian bertulis untuk menilai kesetiaan mereka kepada negara," soalnya.

Turut menimbulkan tanda tanya kenapa ada kawalan ketat daripada pihak polis semasa warga asing ini berada di Masjid Putrajaya dan Istana Dugang Country Resort.

"Kenapa terdapat arahan yang sentiasa berubah-ubah terhadap distinasi yang hendak dituju?

"Bukankah ini tanda-tanda adanya manipulasi dalam pemberian kad pengenalan kepada warga asing," soalnya yang juga Ketua Pemuda PAS Johor.

KESAN 7 BUAH BAS

Menurut Suhaizan, pada 11 Oktober lalu, Pemuda PAS berjaya mengesan tujuh buah bas yang penuh dengan warga asing daripada negeri Johor menuju ke Putrajaya.

Difahamkan mereka memulakan perjalanan pada jam 10 malam daripada beberapa lokasi di Johor Baharu.

Kira-kira jam 1 pagi, kumpulan ini telah berhenti di hentian Rehat & Rawat (R &R) Pagoh.

Daripada cakap-cakap warga asing in,i tujuan mereka ke Putrajaya adalah untuk mendapatkan kad pengenalan bagi mengesahkan mereka menjadi warganegara.

Selepas berehat mereka terus bergerak ke Masjid Putrajaya dan sampai di sana sekitar jam 6 pagi untuk solat Subuh di Masjid Putrajaya.

Mereka juga mendakwa seolah-olah ada kawalan daripada anggota polis tidak beruniform (preman) yang mengawal pergerakan mereka.

Beberapa buah bas didakwa diarah oleh seorang Datuk yang tidak dikenali masuk ke Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Bagaimanapun selepas menyedari perjalanan mereka diekori, secara tiba-tiba arahan dibuat kepada pemandu-pemandu bas agar membawa penumpangnya ke sebuah resort berhampiran.


Sementara itu, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) semalam menafikan terlibat dengan program yang didakwa memberikan kerakyatan untuk warga asing untuk didaftar sebagai pengundi.


27,293 PR DAPAT MYKAD

Dewan Rakyat sebelum ini dimaklumkan terdapat 27,293 warga asing telah diterima menjadi warganegara sejak tahun 2008 hingga 2011.

Bagi Suhaizan, ianya satu jumlah yang sangat besar bagi sebuah negara seperti Malaysia lebih-lebih lagi dalam keadaan rakyat negara ini berada dalam kesempitan hidup dan mereka terpaksa bersaing denga warga asing yang seolah-olah menjadi anak emas kerajaan kerana begitu mudah menjadi warga negara ini.

"Pemuda PAS tetap curiga terhadap pemberian hak warganegara ini. Kami mengesaki bahawa tujuan pemberian hak warganegara ini ada kaitan dengan terdesaknya Barisan Nasional(BN) untuk terus berkuasa selepas pilianraya ke-13," katanya.


NOTA:
anak anak muda yakinlah
dunia ini akhirnya milik kamu

anak anak muda yakinlah pakatan rakyat akan kalah
anak anak muda yakinlah kalah bukan tak ada sokongan
kalah bukan kerana rakyat benci
kalah keran di tipu

anak anak muda
masa depan negara ini ditangan kamu
negara ini telah hampir tergadai
sedar dan carilah jalan
carilah jalan untuk menamatkan penjualan negara ini
kepada mat bagla
kepada mat indon
kepada mat pilipina

jangan nanti - kamu jadi tamu
dalam negar kamu sendiri

jangan nanti berkata yang kamu tidak diingatkan





21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

...dulu, kini dan selama-lamanya rakyat 1malaysia ditipu oleh umno... Kebiasaannya org2 bodoh saja akan ditipu dan dibuli oleh org cerdik.

Jibam berkata...

Bro, aku nak minta izin utk ambil posting ini bawa ke blog aku. Kalau bro izinkan, tlg bagi isyarat, please! Sebab aku geram sgt dgn grup bn ni!

isha cun berkata...

pembetulan bro, bukan nanti, SEKARANG kita dah jadi tetamu di negara sendiri.
Heran, KDN beriya2 bagi ic kat imigrant walaupun pd hari Ahad, punyalah kemaruk nak bagi kerakyatan. Aku ingat kalau bangla2 tu kata nak kongkek dulu sebelum amik ic, dgn senang hati jer akak yg bagi ic tu tonggeng serah/ wakafkan semua lobang2 dia.

Tanpa Nama berkata...

nah, tengok sikit video kursus usahawan ni......


http://www.youtube.com/watch?v=aIHaF5p3f_0

melintang patah berkata...

TT kenapa semua yg digelar cerdik pandai tidak bangun membantah maslah ini?...mereka boleh berforum, mereka boleh mempengaruhi orang ramai, tapi mereka bacul. bacul. bacul...

Tanpa Nama berkata...

apa tunggu lagi pas, dap dan pkr ooii...
buatlah demontrasi bersih 3.0 secara besar2an.
cacing dah naik ke mata, kalau asyik cakap aje
takda tindakan, hangus putrajaya nanti.
gua tak mau berkera-jaan hantu kopek.
takut lo, darah kena hisap.

- jins drakula.

Raja Fiqri Fauwaz berkata...

Ayuh anak semua bangsa. Kita berjuang ke jalanraya!!!!

rajafiqrifauwaz.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Hii bro tt. . . Saya amat sedih dgn perkara sebegini kerana ada para cukong yg sanggup menggadai negara sendiri demi kepentingan temboloknya dan mengaut keuntungan.Wahai anak anak muda yg bakal pelapis menerajui negara,lihat lihat lah apa akn jadi pada masa akn dtg. . .

Tanpa Nama berkata...

encik tt,

setelah tahu semua penipuan yg dilakukan oleh regim yg memerintah sekarang, apa tindakan yang diambil oleh pihak PR??. Apa tindakan wakil2 PR di parlimen? Apa tindakan yang dibuat oleh parti2 yg akan bertanding melawan parti regim yang memang telah diketahui akan menipu? Wakil2 rakyat di parlimen dan parti2 yang nak bertanding tu buat bodoh je ker kena tipu? kalau setakat dedahkan saja penipuan tapi tak ambil tindakan sehingga penipu kena tangkap atas penipuan mereka...bebudak tadika pun boleh buat. tak payah mimpiler nak jadi pemerintah. kg baru pun tokleh nak pertahankan. seperti kata SAM( imuda).....PIIIIRRRAAAAHHHHHHHHH!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pokemon betullah dia orang ni..memang bangsat pengkianat negara..aku tak tahu lah kalau orang melayu tak sedar lagi memang buta hati...yang malaon-malaon yang subahat tu memanglah buta hati sebab banyak sangat makan duit rasuah...wahai rakan-rakan ku, saudara-saudaraku yang masih menjadi penyokong malaon2 ni..sedarlah melayu takkan hilang kuasa kalau pakatan memerintah..kembalilah kejalan yang benar..hentikan rompakan dan pengkianatan terhadap negara kita yang dicintai ini...

Tanpa Nama berkata...

salam tt % semua,

ini masalah besar. cadangan aku, kita semua pakat berkumpul masa hari mengundi, kita tunggu, bila nampak muka bangla, indon dll yg tak nampak macam muka local nak masuk dewan mengundi, kita tahan dia org.

apa nak jadi pun jadilah. yg penting, bee end mesti ditumbangkan kali ini.

org pdn indah.

Tanpa Nama berkata...

bangssaaaaaaaaaaaaaat betullah...penkianat negara punya gerombolan...pengecut tak der telor....

Anak Jati Kelate berkata...

Kepada semua anak muda..kepada semua rakyat malaysia..ini bukan nk tnjuk gedebe..ini bukan projek mengjahanamkan masa depan negara..tapi skg kita anak muda..kita rakyat malaysia..WAJIB menentang gerombolan dgn gerakan lebih radikal..gerakan terang2an..kita turun dan JANGAN BALIK!!!apa nak jadi pun jadi lah..jgn lagi kita berharap menunggu signal dari pemimpin PR..mereka berjuang bukan kerana sygkan masa depan negara..mereka lagi pentingkan kuasa yg akan mereka dpt jika dpt menawan putrajayaa..sbb tu smp skg blum ada apa2 tindakan radikal dari mereka..mereka hya pandai bersilat lidah..walaupun mereka tau tiap2 hari rakyat dan mereka kena kencing terang2 dgn gerombolan..kita sudah tidak blh harapkan PR lagi..PR hya NATO..jika tidak BERSIH 2007 kita sudah menang..!!!
Jangan biarkan kekalahan BERSIH 2007 berulang..skg kita anak muda wajib turun dan JANGAN BALIK!!!biar pemimpin PR saksikan..biar gerombolan kecut telo...bahawa kita anak muda rakyat malaysia tidak takut mati menentang kezaliman pengkhianatan gerombolan..!!anak muda mesir sudah buktikan..anak muda tunisia sudah buktikan..rakyat thai..rakyat indon sudah buktikan..jadi skg masa plg seswai anak muda malaysia buktikan..!!!jgn nanti kita anak muda malaysia dicop lembik penakut oleh anak2 cucu kita...

Tanpa Nama berkata...

INFO... panas! panas! di PWTC sekarang UMNO sedang merekrut cybertroopers yg terdiri dari ahli2 PERKASA.. program 2 hari itu mengumpan peserta dengan elaun RM150 sehari dengan tajuk 'kursus IT'... siap brainwash... objektif utama - mempertahankan ketuanan... muahahaha.. sapa aja yg dah jadi tuan kat tanah melayu ni... bini rosmah pun ada mencemar duli dtg bg semangat...

Memang boneka UMNO.. kata konon NGO yg neutral..

Non-Governmental Individual berkata...

penyokong pakatan ramai, tapi mcm mana boleh kalah Pilihanraya?

bila ceramah ribuan yg datang. tapi bila pilihanraya kalah

nota: apa makna nya ramai penyokokong tapi tidak dibawa berdemo

Tanpa Nama berkata...

bro,

ada buat class method of critical thinking lagi tak?

Tanpa Nama berkata...

Jika PR kalah disebabkan penipuan, apakah tindakan yang perlu dilakukan?

Lang berkata...

udah ku katakan dulu... kewarganegaraan ini menjadi murah semuranh barang lelongan..

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

Dicadangkan bila PRU nanti, PR akan arahkan penyokongnya utk memantau secara rapi muka2 indon atau bangla yg sedang beratur utk mengundi...

Umumkan arahan itu ke seluruh pelusuk tanahair termasuk sabah dan sarawak...

Kami tidak mahu ditipu lagi, cukuplah...

Tanpa Nama berkata...

setuju dengan
org pdn indah.
mereka boleh cari makan disini.
tapi bukan jadi pengundi.
ini negara kami
hanya rakyat malaysia saja
layak mengundi.
bangla, indon, fina, siam dan lain2
diperingatkan jangan bersubahat
dengan barua2 yang berkepentingan.
kami tak kacau negara kamu
kamu jangan kacau negara kami.

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

Dicadangkan bila PRU nanti, PR akan arahkan penyokongnya utk memantau secara rapi muka2 indon atau bangla yg sedang beratur utk mengundi...

Umumkan arahan itu ke seluruh pelusuk tanahair termasuk sabah dan sarawak...

Kami tidak mahu ditipu lagi, cukuplah...

16 Oktober 2011 11:45 PM
-----------------------------------

Tambah skit.
Tunggu kat UPU sampai habis jgn balik rumah. kalau nak balik pun kejap je lps tu dtg balik.

Jgn biar sekor pun pati dpt mengundi. Takkan kita tak boleh kenal muka2 pati ni. Kalau kita tahan diorang pastu mrk ckp byk pelupuh jer sampai tergolek dog. Jgn ingat org malaysia ni penakut sgt ke nak belasah korang.

P*k*makla pati, korang dtg nak kerja ok fine. Takde masalah sbb kitaorg pun tahu tempat korang susah nak cari mkn tapi kalau korang boleh mengundi ini dah kira melampau.