Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Oktober 2011

TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU TERGADAI




LINGKUP TANAH ORANG MELAYU



NOTA:
sejarah akan melihat bagaimana hapraknya
ahli parlimen pakatan rakyat

kedrja jahat dari ahli parlimen gerombolan
memang telah dijangkan
ini kerja jahat mereka

tetapi

ahli parlimen pakatan rakyat juga sama
ini jelas satu pembelotan

fakta pembelotan inilah yang akan dingati
oleh anak cucu cicit kita bila
melihat kampong baru di baham oleh cukong



PAKATAN GAGAL SEKAT RANG UNDANG-UNDANG KG BARU
- mikini

Ahli Parlimen Pakatan Rakyat gagal menyekat Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu 2011 apabila rang undang-undang itu diluluskan menerusi undi belah bahagian.

Undian itu yang diminta sendiri oleh pihak pembangkang menyaksikan 72 ahli parlimen menyokong manakala hanya 28 yang tidak bersetuju rang undang-undang itu dibacakan untuk kali kedua.

Undian belah bahagian dibuat selepas Dr Hatta Ramli (PAS-Kuala Krai) mengemukakan usul itu kepada Yang DiPertua Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia (kiri), yang kemudiannya membenarkan undian itu selepas berpuas hati usul itu memenuhi syarat Peraturan Mesyuarat yang memerlukan persetujuan 15 anggota parlimen.

Suasana agak kecoh sebaik loceng dibunyikan apabila ahli parlimen Pakatan yang kelihatan 'terlalu yakin' akan dapat menggagalkan rang undang-undang itu mengejek wakil kerajaan yang mula berlari masuk untuk memenuhkan korum.

Bagaimanapun, sebaik sahaja keputusan diumumkan Pandikar Amin, beberapa anggota pembangkang yang kecewa terus meninggalkan dewan.

PERSOLAN?

KENAPA HAMNYA 28 ORANG SAHAJA MP PAKATAN YANG MENGUNDI?
YANG LAIN DI MANA?
MAIN TELOO?
SIAPA MEREKA ?
PATUT KAH MEREKA DI PILIH KEMBALI?
MEREKA DI TUGASKAN UNTUK MEMBUAT UNDANG UDANG NEGARA
KEMANA MEREKA PERGI?


NOTA:
telah sampai masanya para pengundi
memikirklan apakah ahli parlimen
yang tak datang ini perlu di pilih
sekali lagi

bukankah kerja mereka
membuat meneliti dan melulus
undang undang
kenapa mereka tak ada di parlimen?


NOTA:
siapa 28 orang yang ada di parlimen?
jika kita tahu nama mereka maka
kita akan tahu siapa tak datang


26 ulasan:

James Iha berkata...

kahkahka..pakatan Rakyat punya MP memang bacol. Main teloo sendiri la bro..Kalu Gerombolan punya angkara, aku tak kisah sangat sbb depa mmg takda teloo...

sharif ali berkata...

sedih sebab anak bangsa sendiri yang buat semua ini...

Tanpa Nama berkata...

tak kesah la undi belah bagi ke belah telor ke..tapi ni la dia "walk the talk" majoriti MP Pakatan..

Tanpa Nama berkata...

1. adakah yang tidak datang itu wakil dari DAP? kalu ya, sahih puak2 cina ini selalu mengambil kesempatan. keranan yang bakal untung besar nanti adalah cukong2 cina. kerana malaun2 melayu bagi projek pada cina.
2. adakah wakil dari PKR? kalu ya tulah gelagat si tembolok kenyang.
3. adakah wakil dari PAS? sememangnya kita tahu dari mula kita kenal siapa yang berjuang berhabisan dalam isu ini. adalah tak mungkin wakil PAS khianat dalam perjuangan. atau kerana terlalu sebuk melayan isu-isu bangang dari musuh yang menjadikan diri sendiri ikut bangang sehinggakan gagal hadir semasa belah undi. Kepada petualang dan pengkhianat bangsa @ raja bersiung dan gerombolannya...bila pulak nak ranapkan kampung melayu majide, kampung manjoi, padang balang....

mek berkata...

tt, tolong dapatkan senarai 28 MP pakatan tu.
yang tak ada dalam senarai kita bye bye PRU13 nanti.

Orang Kg Baru berkata...

%^#$%#%^$&^%*&^(*

haaa tu la cakap orang makan gaji Buta... cissss sakit betul hati aku bila baca berita nie...

sapa lagi nk pertahankan Kg. Baru kalau macam ni lah perangai ahli MP.. dah mengalahkan Berahim Ali lah pulak...

$%#%^$&^%^(&^*(& HAK TUIIhhh

C++ berkata...

Bhai TT...

Gua harap sangat la kalu lu boleh dapatkan senarai wakil rakyat yang tak hadir semalam tue... kiter publish dalam semua blog lain... dan kiter arahkan supaya semua poenyokong Pakatan Rakyat jangan pilih lagi orang-orang nih sebagai calon....

Jom kiter dedahkan...

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT tolong dapatkan nama 28 MP yang hadir dan MP yang tidak hadir dan senaraikan nama MP dari PR yang telah mengundi bagi membolehkan Akta Kg Baru dibaca diParlimen. Mohon Pencerahan untuk tindakan selanjutnya. Celaka betul. Pengkhianat.

Fabhi berkata...

Dah jenis tak mengenang budi....
sudah dipilih...
sudah janji ditabur...
sudah percaya diberi...

Hasilnya....
KAKI PONTENG!
BABI!

onlyoe berkata...

mmg dh dasar mangkuk
dah tau RUU Kg Baru nak bentang
buat-buat la datang
elaun dapat, makan tanggong, berak....
haprak!!!!!

Revolusi_Malaysia berkata...

Pundek la... orang mati-matian nak lawan, pundek-pundek ni plak bikin taik...

soalan gua.

1. Adalah tidak mungkin wakil dari PAS? Lancau ah... ada la sama tu sampai 28 je yang lawan dari keseluruhan 83 undi...

2. Kasi nama tau la nama...

3. Salehuddin Ayubi tu mana? Harap-harap dia antara yang setia... kihkihkih

Tanpa Nama berkata...

aku mungkin antara segelintir orang yg dah tak percaya orang politik....orang politik ni penipu, besar poket jer tak kira berjanggut atau takder janggut, berkopiah atau tidak semua bahlul!!

Tanpa Nama berkata...

20 tahun akan datang, akan ada orang cakap, lihatlah hari ini, "Today was the future"....

time tu tak guna dah...hanya bualan kosong utk 20 tahun akan datang...

Tanpa Nama berkata...

Lepas nih takda lg la melepak sambil mkn minum kat kedai nasi lemak kg baru. Yg ada nnt starbucks, coffeebean dll.. Uhh sedihnya..geram pon ada niiii...

Tanpa Nama berkata...

Antara Senarai nama 28 MP yang ada semasa undi Rang Undang-Undang Kg Baru.. hat lain sila bagi surat tunjuk sebab...!!!!
Pas :
Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria
PKR :
Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
azmin
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan

DAP :
Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun

* Banyak pimpinan besaq tak ada sebab depa ada sidang media bajet Pakatan Rakyat....berkemungkinan MP banyak ada disana....jadi rasanya benda nie kena tengok la noo..kena susun atoq bagi elok.... rakyat di bawah dok tengok hangpa...

rujukan: http://www.kedahlanie.info/2011/10/antara-senarai-nama-28-mp-yang-ada_06.html

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih UMNO.. kampung baru sudah tiada lagi dalam peta KL mulai hari ini.. selamat tinggal melayu.. tolong brabus dari situ..

polis, fru boleh mula ambil tempat.. sekarang tibalah masanya nak menghalau orang2 melayu bodoh kmpung baru..

nongcek cukup gumbira dan tak sabar panggil GLC dan cukong dah ready sambil meleleh air lior dah ni..

Hilang sumer nasik beringin...

Tanpa Nama berkata...

semalam zuraida dari ampang tak datang...

ahmad kassim dari kuala kedah tak datang

rashid din dari merbok tak datang...

low gow burne dari kelana jaya tak datang....

Revolusi_Malaysia berkata...

mana nama pundek2 tu TT? tak sabar nak tau ni!

Non-Governmental Individual berkata...

"the world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything"

- Albert Einstein

Tanpa Nama berkata...

dulu 13 mei 1969 .... adalah diberitakan "melayu dihalau dari kl", itu kata kata oleh "CINA" ....
maka kecoh satu negara ... menyebabkan dharurat .....

sekarang "TOKOH TOKOH MELAYU sendiri" membawa usul untuk dijadikan "UNDANG UNDANG" .... seolah olahnye berbunyi begini "MELAYU BERAMBUS LAH KAMU, DARI kampong baru, walaupun TANAH YANG BERGERAN TULIN" .. TANAH YANG DIANUGERAHKAN OLEH PEJUANG MELAYU MASA ITU 'DATO HARUN' ... KESIAN DATO HARUN ... JASA MU TAMAT SETAKAT ITU SAHAJA ... DIPANCUNG OLEH RAKAN MU SENDIRI, yang rakus dan tamak haloba, tak cukup duit PETRONAS, di liwat dan dirogol, kini tanah kg baru pulak diliwat dan dirogol, yang sebelumnye di robek dan dihimpit disana sini .... entah le ... wahai pejuang yang berjanji untuk mempertahankan hak rakyat ... sesungguhnye "kamu lah petualang" ...

tapi jangan risau, sesungguhnye sejarah ini akan dinilai nanti oleh generasi kemudian, sebagai "kamulah pejuang" sebagaimana Gerombolan di "NOBAT" sebagai "pejuang kemerdekaan sekarang ini" ..... walaupun sejarah itu adalah ditipu dan ditipu sepenuhnye, tapi sejarah itu lah yang akan ditulis nanti, percayalah, sekiranye sejarah kemerdekaan lagikan boleh ditipu, inikan pulak sejarah kg baru .... !!

akhir kata ... 'elok le melayu berambus dari wilayah persekutuan, atau jadilah kamu sebagai setinggan sahaja,. kerana sekadar itulah sahaja yang selayaknye untuk manusia yang bergelar melayu, kerana sanggup menggadaikan ape juga, hatta "seluar dalam" demi memenuhi perut serta yang berada "DIBAWAH PERUT" ...

itu lah emosi yang dapat aku luahkan kepada ... baik gerombolan atau PR, 2 x 5 , 5 x 2 .... dua dua "politician is a politician, not more than that" ....

Tanpa Nama berkata...

woi mp haram jadah pR...skrg ni lu org lebih kurang mcm umporno pnye perangai..kahkahah

Tanpa Nama berkata...

kecewa plak rasa bila bgn jdnya...

Tanpa Nama berkata...

MP umno+BN telah lama sudah menjadi BARUA CUKUNG,setiap projek yang menguntungkan cukung UMNO mereka akan sokong, itulah bila terang lagi bersuluh bahawa MP Barisan NATIONAL hanya pentingkan/ membela cukung sahaja. seluruh rakyat kg. Baru sentiasa ditindas oleh pemimpin umno untuk kepentingan cukung dengan mengunakan kuasa mereka.

bukan pekara baru UMNO+BN rampas tanah orang MELAYU, cukung dan kroni termasuk pemimpin umno yang kaya dapat habuan dan komisen sehingga mereka menjadi gulungan kaya raya ELIT UMNO sahaja.

kanapa MP BN tidak mengundi menentang untuk kepentingan penduduk kg BARU.

haq berkata...

tahu tak pasal apa,pakatan tak mampu tawan putrajaya......pasal ini la......kalau perangai mp pakatan masih macam ini lebih baik gerombolan yang memerintah....memalukan !!!!! cakap pada gerombolan itu salah ini salah sendiri punya salah bagaimana...??????? pasal la tuhan tak bagi ke putrajaya ....perangai mp pakatan pun sama bengong.....renung2kanlah wahai mp pakatan....andai kamu ingin berkhidmat...atau kamu sama saja dengan mp gerombolan.....ingin memenuhkan tembolok sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Celakalah pemimpin melayu yg tak hadir dalam hari yang sangat penting dalam sejarah ni..celaka celaka celaka...politik sampah semua sama saja..jangan sebut lagi nak mebela nasib rakyat ..celaka celaka celaka. nama saja melayu..

Kakipontenggajibuta berkata...

Siapa tak ada ? Kan jelas..ketua ketua parti pakatan tak ada. Mana anwar, hadi, guan eng dan kit siang serta karpal? Sidang media hanya alasan. Gua takkan undi pakatan lagi.