Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Oktober 2011

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




HANYA 72 YB GEROMBOLAN DATANG

tapi kemana perginya
ahli parlimen pakatan raykat?



HOT HOT - HARI INI DALAM SEJARAH



apabila sejarah melihat kembali
bagaimana kampong baru tergadai
maka akan disebutkan nama 28 ahli parlimen ini

seperti sejarah yang lalu lalu
akan timbul cerita cerita rakyat
apabila melihat tanah orang melayu
di dalam pusat kota
kini dimiliki oleh para cukong

nama 28 orang ini
akan tercatit dalam sejarah kampong baru
mereka berjuang untuk mempertahan kampong baru

nama nama yang tertera ini
wajib kita pilih kembali
ahli parlimen yang nama
tidak tertera jangan kita pilih
dan jangan kita undi mereka
kita humbankan mereka ke dalam tong sampah sejarah

tak guna kita kena tipu
tugas ahli parlimen parlimen ialah:
membaca
mengkaji
membaca
mentelaah rang undang undang sebelum di undi
untuk dijadikan undang
kerana itu mereka kita pilih
keran itu kita undi mereka
untuk masuk ke parlimen

kalau nak main teloo
kalau nak jadi gedebe
kalau nak kahwin bini baru
jangan gunakan orang ramai


NOTA:
kes kampong baru ini telah
membocorkan rahsia bahawa ramai
yb pakatn rakyat tak buat kerja
mereka terbonggeng di hadapan mata rakyat

NOTA:
penduduk kampong baru jangan marah pada
yb gerombolan - mereka jelas jahat dan zalim

penduduk kampong baru
wajib marah dan jangan mengundi
calon pakatan kerana mereka belot
tak datang ke parlimen


NOTA:
anak anak muda
kita gunakan media baru
untuk melahirkan dunia baru
ingat 15 OKTOBER ADALAH DUNIA BARU ANK MUDA


NOTA:
KALAU SEMUA MP PAKATAN RAKYAT BERADA DI PARLIMEN
KAMPONG BARU TIDAK TERGADAI




PAS :

Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria

PKR :

Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
Azmin Ali
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan


DAP :

Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun


46 ulasan:

Revolusi_Malaysia berkata...

aku kecewa sebab salahuddin membela orang kg baru! kahkahkahkah...

moga-moga dia terus buktikan aku terus silap!

(vote aku kembali pada salahuddin)

azmin ali bos aku, sib baik tak mengecewakan aku!

yang tak pegi cam cibai!

mana anwar ibrahim? mana lim guan eng? haji hadi mana? kit siang mana??? elizabeth wong mana? khalid ibrahim mana?

tiga2 malaun ni tak datanggggggggggg!!!!!!!!!!!!!

nurul izzah mana? kat mahkamah lagi ker?

MP kuala terengganu datang?

celaka laaaaaaa woiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p/s: nanti aku update lagi kemarahan aku!

mek berkata...

ok cun. aku punya yb ada.
one vote for you in next GE yb salahuddin.

sekarang kita nampak yb PKR yg paling malas nak gi parlimen.

Tanpa Nama berkata...

anak beranak singh pi mana??? nuar braheng??

C++ berkata...

Bhai TT...

Nampak sangat yang lain macam tak berminat nak jadi Wakil kepada Rakyat...

So... kita ucapkan swadeekap jer kat depa... sayonara la...

Tanpa Nama berkata...

mana YB2 PR yang lain? p***k betul laa.. orang pilih suh duduk dalam parlimen bukan b*****n kt bilik hotel !!

Revolusi_Malaysia berkata...

ala sorry... elizabeth wong hanyalah DUN...

p/s: akan diupdate kemarahanku!

Tanpa Nama berkata...

mana pergi semua kepala-kepala 3 parti ni. takkan tengah tido kat rumah. memang sah nak kena boikot diorang ni. tak kira lah sesibuk mana pun dia, amanah rakyat tu lebih utama dari yang lain. memang betul kata tukar tiub, diorang semua ni memang layak dipanggil haprak. ingat salah seorang dari yang x hadir tu, aku yang undi ko semenjak aku pandai mengundi. paham!!!!

Tanpa Nama berkata...

Anwar Ibrahim,Hj adi,Karpal,lim kit siang pengkhianat perjuangan rakyat.Dah dipilih mewakili rakyat apa kes utamakan hal parti lancau korang pulak.bodoh punya beruk.

sarip dol berkata...

semua KENYANG.....

tak larat nak mangkit..

tidoq lagi bagus

kampong baru.. ooops lupa la

Tanpa Nama berkata...

Bangsat punya ahli parlimen pakatan rakyat yang ponteng persidangan dewan parlimen!!!

Tukar Tiub, sila senaraikan pula nama2 ahli2 parlimen yang ponteng...

Tanpa Nama berkata...

bro kalau mp ni datang pun kalah juga undi..

kita tak boleh salah kan mp2 ni
salahkan pada rakyat yang memilih
beginila jadinya kalau jadi minoriti dalam parlimen.apa jua akta yang dibentangkan tak kan dapat ditentang.gerenti lulus

kepada bro2 kampong baru...

HARD TO SAY I'M SORRY

pru13 pastikan PR ke putrajaya

luv_ima berkata...

Terdedahlah sudah siapa yg tidak datang kerja pada hari itu. Tapi yang peliknya kenapa pakatan rakyat yang mengusulkan undian dlm keadaan ramai pihak pakatan rakyat tak datang kerja? cuba cerita banyak.

kroos berkata...

Nasib baik naset naka ada... Aku undi hang lg pru 13 ni

Tanpa Nama berkata...

http://ustazthrash4u.blogspot.com/2011/10/perarakan-ke-tokong-sayuq-ahmad-bashah.html << kahkahkah.. bakal mb kedah...

Nostalgia abkk berkata...

Bro.siarkan nama MP Pakatan Rakyat yang tidak hadir tu jika dipilih untuk bertanding lagi kita anggap mereka calon UMNO atau BN.
Kita buktikan kuasa rakyat yang sebenar nya.
Hanya yang sahih duduk dalam wad ICU sahaja yang boleh di pertimbangkan kembali.
Ini lah Wakil Rakyat puki mak nama nya.

Tanpa Nama berkata...

Dsai pun xde.

gengjahat berkata...

Akta untuk merampas Kampung Bahru di bentangkan oleh menteri menteri BN di parliamen.

Di bawah adalah senarai YB PR yang hadir.

Kepada mereka yang di dalam senarai di bawah diucapkan SYABAS dan TAHNIAH.

Pas :

P8 : Pokok Sena - Mahfuz Omar
P24 : Kubang Kerian - Salahuddin Ayub
P12 : Jerai - Mohd Firdaus Jaafar
P11 : Pendang - Mohd Hayati Othman
P13 : Sik - Che Uda Che Nik
P111 : Kota Raja - Siti Mariah Mahmud
P31 : Kuala Kerai - Mohd Hatta Ramli
P108 : Shah Alam - Khalid Abd Samad
P23 : Rantau Panjang - Siti Zailah Muhd Yusoff
P21 : Kota Bharu - Wan Abdul Rahim Wan Abdullah
P28 : Pasir Puteh - Muhammad Husin
P101 : Hulu Langat - Che Rosli Che Mat
P7 : Padang Terap - Mohd Nasir Zakaria

PKR :

P115 : Batu - Chua Tian Chang
P99 : Ampang - Zuraida Kamarudin
P53 : Balik Pulau - Mohd Yusmadi Mohd Yusuff
P98 : Gombak - Mohamed Azmin Ali
P104 : Kelana Jaya - Gwo-Burne Loh
P10 : Kuala Kedah - Ahmad Kasim
P82 : Indera Mahkota - Azan Ismail

DAP :

P65 : Ipoh Barat - M. Kulasegaran V. Murugeson
P117 : Segambut - Lim Lip Eng
P110 : Klang - Charles Anthony Santiago
P138 : Kota Melaka - Sim Tong Him
P76 : Teluk Intan - M. Manogaran
P145 : Bakri - Er Teck Hwa
P66 : Batu Gajah - Fong Po Kuan
P120 : Bukit Bintang - Fong Kui Lun

Kepada Ahli Parlimen yang lain apakah alasan anda yang hendak diberikan kepada RAKYAT??.

YB Nurul Izzah cuti materniti.

YB Gobind Singh Deo, di gantung.

Mana 33 lagi YB PR??

Takkan anda di undi masuk parlimen oleh rakyat dan nak tunjuk muka pun susah?

Hari lain takpa lagi, hari penting macam ni pun hilang?

Tanpa Nama berkata...

Mana dia izzah, anwar, lim kit siang, karpal, gobind, nizar, khaled ibrahim? Adoi! Ape diorang ni buat? Belasah je diorang ni bro TT.

Jgn plak ckp BN buat u turn cpt2 luluskn akta tu secara mengejut time diorang takde! Ckp jelah yg benar pegi mana!

Hari sedih utk org kpg baru!

DX berkata...

tugas wakil rakyat bukan nya datang majlis lenggang perut. bukan merenjis pengantin. bukan melawat mangsa bencana. bukan mengagih bantuan.

kalau nak buat boleh juga, sampingan je la.

tapi BN yang memerintah 54 tahun telah menjadikan amalan ini satu budaya. kita terperangkap dalam budaya ini.

kalau tak mengikut budaya ini akan dikata wakil rakyat sombong!

salman faris hamat berkata...

kuala krai ada, kota bharu ada, pasir puteh ada....
bachok mana? mana bachok ...rumah bukit mahkota punya dekat!!!!
celaka 7 keturunan YB makan gaji buta...
tak kan dah naik haji dah....
woi pergi haji pon haram ,dgn duit haram...
ceramah berdegar-degar cakap gerombolan makan duit rasuah, komisen lah ...

aku nak surat tunjuk sebab kpd pengundi,penyokong PAS ...

aku undi suruh masuk parlimen ,

kepala b.... berkata...

anwar ngan zul bisul tadak...kahkahkah
kita jgn pangkah depa..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik aku undi tian chua...

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik aku undi tian chua...

Tanpa Nama berkata...

Hoi orang politik...F*** YOU!!

Tanpa Nama berkata...

Sebab mereka semua sebuk macam menteri.. ni yg menyampah melihat gelagat pemimpin pakatan ni, fe'el sam macam MP Be End.. makan gaji buta

Tanpa Nama berkata...

mak oooiii...apo kono ngan yb pakatan nih, nampak sgt korang nih x serius nak bela rakyat.

bak kata TT, kalau yb BN tu x heran lah sbb dh tentu hampeh tahap cipan.

kalau mcm ni, selamanya lah umno-bn jajah malaysia

Tanpa Nama berkata...

Yang tak hadir tu, ikut Johari Abdul pergi tengok Video Sex.

Bagitau Johari, pru-13 nanti di akan tumbang di Sg Petani.

Jangan berangan nak jadi Menteri atau Tim Menteri jika PR menang PRU13.

Ini maklumat sahih dari Blog Beruk Ketawa...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Yang tak hadir tu, ikut Johari Abdul pergi tengok Video Sex.

Bagitau Johari, pru-13 nanti di akan tumbang di Sg Petani.

Jangan berangan nak jadi Menteri atau Tim Menteri jika PR menang PRU13.

Ini maklumat sahih dari Blog Beruk Ketawa...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kg baru lingkup bukan krn MP gerombolan tetapi MP PAKATAN

Tanpa Nama berkata...

Mohon maaf TT
Ada ke undi belah bahagian sebelum ni dimenangi PR?
Cuma bertanya
Apapun MP PR yang tak hadir wajib jawab kemana mereka semasa tu

Tanpa Nama berkata...

ambik pi je laa, buat mcm mana pun depa akan ambik jugak, kuasa semua ada kat tangan depa, kuasa depa rakyat bangla dgn indon kot bagi, rakyat mesia buat apa? kg baru ni pun bnyk sangat benda tersirat, takpa la biar puak umngok ambil dulu, klau jadi tukau krajaan PR teruskan je laa, lembu punya susu, sapi dapat nama hehehehe... biar TT jadi ahli pelirmen plak, lawan nazris the bonsorrr kat sana hehehe...

haq berkata...

bahagianya raja bersiong......dah nasib melayu ......dah resam melayu,cakap tak serupa bikin....ketuk dulang paku serpih,mengata orang kita yg lebih....sedarlah mp pakatan langit tak selalu cerah....malulah dengan anak cucu....makan gaji buta.....kalau gerombolan yang buat dah resam mereka jahil....mp pakatan pun sama .lepas ni raja bersiong dah boleh ber-kira2 berapa billion dia boleh dapat dari cukong.....makan tak abis bro....hari ini raja bersiong paling bahagia.....

kita berkata...

ini benda yang betoi2 mengecewakan. saya harap encik TT dapat panjangkan kepada pimpinan PR supaya semua ahli parlimen nih hantar surat tunjuk sebab kepada kita rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Bye bye to DSAI, Hadi Awang, LKS, LGEng....sapa yang tinggal?

Anak Jati Kelate berkata...

Kah kah kah..
Aku tertipu rupanya..
Bravo pada 28 MP PR...
Anda memang lahanat...

sharif ali berkata...

Tukar tiub mana senarai yang tak datang???

Tanpa Nama berkata...

MAMPUS HABIS MELAYU !

WIRA DAMAI berkata...

ESEY MALU.. AHLI PARLIMEN TELOK KEMANG PUN TAK DTG.. MENGHARAP DIA SOKONG PERJUANGAN WARGA KG.BARU TAPI RUPANYA DIA ANGGAP PERKARA INI TAK PENTING..

KLUANGMAN

facebook: WIRA DAMAI

Tanpa Nama berkata...

Bodoh. Mana dr nasir? Konon sosialis.

budak tingkat 4 berkata...

oitt TT,dah tinggal 28 je MP pakatan yg boleh diharap.Next PRU hang bertanding kat parlimen aku.Ganti abg ZUL BISUL.Dia pun tak mai parlimen,asyik dok picit bisul je kat umah.kah kah kah.

Amcek dan kehidupan berkata...

TT,

itu dr rosli bukan nuklear punya worang ka? apa macam? kah kah kah macam TT jugak.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 7 Oktober 2011 8:55 AM

Ternyata anda bodo!!!

Dr. Nasir Hashim adalah adun, bukannya ahli parlimen...

Tanpa Nama berkata...

cam celaka......sial

Tanpa Nama berkata...

Yang pasti nya aku takkan pangkah Raja Nong Chik kesialan tu, UMNO, BN memang jangan harap lah...tak puas2 nak menipu orang Melayu ...pejuang Melayu konon...MP-MP PR yg hilang/MIA u betteR have a good reason for not being there whn we need u most..

kasim baba berkata...

gwo burne yang orang selalu gelak pasal bawak kamera p parlimen pun ada ...

Tanpa Nama berkata...

PRU 13 ni aku tak nak undi Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional...aku nak undi Parti Komunis Melayu...TT tolong daftar Parti Komunis Melayu betanding PRU 13 ni..tolonggg..!!!