Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 November 2011

ANAK MUDA BERI NASEHAT PADA RAJA



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN






JANGAN TERPENGARUH BUDAYA NEGATIF : RAJA MUDA PERLIS
- meloya

Para pelajar dinasihatkan supaya jangan mudah terpengaruh dengan budaya-budaya luar yang negatif bagi mengelakkan gejala songsang yang kini semakin serius melangkaui batas agama dan adat resam di negara ini.

Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail bertitah, sebaliknya para pelajar perlu bijak mengambil dan menilai aspek-aspek budaya yang efisien dan positif.

"Dalam keadaan semasa kini, negara sering dihangatkan dengan gejala-gejala songsang, kita bimbang sekiranya dibiarkan berterusan, ia akan menjadi barah yang menular dalam kalangan masyarakat," titah baginda.

Sehubungan itu, titah baginda, para pelajar perlu mempunyai benteng diri sebaik mungkin bagi mengelakkan diri daripada terjerumus dalam bibit-bibit permulaan kepada sesuatu gejala yang tidak sihat.



JANGAN TERPENGARUH BUDAYA NEGATIF : ANAK MUDA PERLIS -tukartiub

Raja raja telah dinasihatkan supaya jangan mudah terpengaruh dengan budaya-budaya luar yang negatif bagi mengelakkan gejala songsang yang kini semakin serius melangkaui batas agama dan adat resam di negara ini.

Pelajar-pelpajar dan anak muda dari pelbagai institusi pengajian tinggi telah berkata, sebaliknya raja raja perlu bijak mengambil dan menilai aspek-aspek budaya yang efisien dan positif.

"Dalam keadaan semasa kini, negara sering dihangatkan dengan gejala-gejala songsang seperti membuat projek hospital tetapi tidak siap, menjadi taiko judi bola, berjudi di luar negara, menjadi orang perantaran antara towkay dengan politikus, meminta tanah balak atau menjual derajah kenamaan.

Kami pelajar tahu pekara ini sedang berlaku. Kami bimbang sekiranya dibiarkan berterusan, ia akan menjadi barah yang menular dalam kalangan masyarakat," kata satu kumpulan pelajar."

Sehubungan itu, kata para pelajar lagi, raja dan sultan perlu mempunyai benteng diri sebaik mungkin bagi mengelakkan diri daripada terjerumus dalam bibit-bibit permulaan kepada sesuatu gejala yang tidak sihat. Jangan hanya pandai bercakap tetapi tidak membuatnya. Jangan hanya pandai memberi nasehat tetapi diri sendiri tidak terjaga.


PROGRAM PENCERAHAN MINDA


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahhhhhahhahhaa..... baekkkk punyer

mek berkata...

kah kah kah
berita dari tukar tiub memang terbaik

Batu Tepi Jalan berkata...

http://batutepijalan.blogspot.com/2011/11/forum-auku.html

Tanpa Nama berkata...

Budaya negatif datang dari Raja, Sultan dan ahli politik !!!

Non-Governmental Individual berkata...

kenapa melayu bodoh snngat nak taat pada Raja?

Non-Governmental Individual berkata...

sudah tiba masanya TT menggerakan kempen anti Rajagopal..

Tanpa Nama berkata...

salam tt,

...geli-geleman nak termuntah bila "FREELOADER" bersuara !!!

Tanpa Nama berkata...

raja perlis ni sungguh bodoh.. makan tanggung, berak mengangkang jer tiap2 hari..

kalau PR menang, aku harap taruk satu klausa dalam buku jingga.. HAPUSKAN FREELOADER...

sudahlah bodoh, diam sudah la.. ini kasi susah rakyat la pulak.. FREELOADER ni 99% menyokong UMNO-BN.. sbb itulah FREELOADER ni mati hidup balik pun akan sokong gerombolan sbb gerombolanlah yang bagi rezeki kat derang..

lepas ni PR naik.. kita tumbangkan pulak golongan FREELOADER ni.. sbb tu la freeloader ni duduk tak senang..

salut TT.. pergi mampos sama gerombolan dan freeloader..