Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 November 2011

DARI DULU LAGI PATUT DISERBU





SERBU MENYERBU SAT CARA BARU






SPRM SERBU PETRONAS, SIASAT RASUAH BABITKAN PEGAWAI KANAN
- minsider

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu bangunan syarikat minyak nasional Petronas baru-baru ini berhubung dakwaan amalan rasuah di kalangan konsultan projek terlibat dalam kerja-kerja meneroka dan mengeluar minyak di perairan Malaysia, kata sumber.

"Pegawai-pegawai penyiasat telah mengunjungi pejabat itu ekoran banyak aduan mahu mendapatkan ganjaran sebagai pulangan kepada syor mendapatkan kontrak," kata satu sumber kepada The Malaysian Insider tetapi tidak mahu identitinya didedahkan.

SPRM tidak mengesahkan tindakan mereka kerana bimbang akan menjejaskan siasatan.
Sumber-sumber industri berkata rasuah semakin kerap sejak saban tahun memandangkan Petronas mengurniakan siri kontrak melibatkan pelbagai operasi termasuk usaha mendapatkan lapangan minyak yang baru.

Bagaimanapun mereka tidak mengatakan bahagian di Petronas yang menjadi sasaran siasatan SPRM.

"Ia bukan sesuatu yang luar biasa. Setiap orang tahu permainan itu," katany

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... SERBU MENYERBU.... kah kah kah..

kah kah kah..DULU PEGAWAI KHALWAT SERBU HOTEL..... kah kah kah..

kah kah kah...DULU JAIS SERBU GEREJA... kah kah kah

kah kah kah...MEMANG PATUT PETRONAS DISERBU.... kah kah kah...

NOTA:
mungkin ramai warga malaysia tidak tahu
bahawa syarikat minyak negara ini tidak di audit
seperti jabatan atau syarikat kerajaan yang lain

ramai warga tak tahu bahawa laporan keewngan
syarikat minyak negara ini hanya diketahui oleh perdana menteri
kah kah kah
itu pasal anak madey dapat kontrek besar dari petronas



BERSEDIA UNTUK BERSIH 3.0




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hapuskan RASUAH, Audit semua wang rakyat. Baitulmal yang tak diaudit pun ada 'orang dalam' yang songlap buat program 'menghalalkan cara'.

anakkedah.com berkata...

tuan tolong update juga tentang foru Auku malam lepas

Tanpa Nama berkata...

haji jib serbu mamak kutty ker???

Tanpa Nama berkata...

selain akaun Petronas...ada lagi satu akauan yg tidak diaudit dan ahli2 tidak tahu isi kandung laporan kewangan

hanya presiden saja yg tahu akaun itu

akaun itu adalah akaun parti gerombolan UMNO..nak buat mcm mana...ramai ahli2 gerombolan tak tahu nak tgk akaun...pakat kena tipu lar...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

pasai apa nak bagitau laporan kewangan petronas kat orang ramai, kan syarikat tu pak dia yg punya..malaysia ni negara importer minyak...yg diekspot tu harta pak dia...awat tak tau ka? atau buat2 tak tau ..depa dok auta kita jadi unta

Batu Tepi Jalan berkata...

http://batutepijalan.blogspot.com/2011/11/forum-auku.html

James Iha berkata...

kehekh...semua org sudah tau Petronas byk bg projek pd Kencana Petroleum milik Mokhzani..

MELAYU KENA SIMAMAK(thir) TIPU berkata...

SPRM patut menyiasat Penasihat Petronas yang berbangsa Mamak tetapi menyamar sebagai Melayu. Patut siasat si Mamak ini di tingkat tertinggi Petronas Twin Tower. Kalau boleh suruh si Mamak ini terjun macam Teoh Beng Hock & Ahmad Sarbani.

KAHKAHKAH