Ahad, 13 November 2011

MASA NYA TELAH SAMPAI



MAKAN TANGGUNG







NOTA:
makan tanggung
berak canggung
kepala kang kong








WASPADA ANASIR ANTI –ESTABLISHMENT : SULTAN KELANTAN- meloya

KOTA BHARU 12 Nov. - Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V mengingatkan rakyat agar sentiasa berwaspada, berhati-hati serta peka terhadap kemunculan iklim tidak sihat yang dicetuskan oleh anasir-anasir anti-establishment dalam masyarakat.

Baginda bertitah, anasir-anasir terbabit cuba mengubah landskap kehidupan harmoni dan damai dengan menampilkan sikap buat-buat lupa fakta sejarah `kontrak sosial' yang telah dipersetujui bersama dengan mencetuskan isu-isu berkaitan agama Islam, mencabar kewibawaan raja-raja, kedudukan Bahasa Melayu dan banyak lagi sebagai modal untuk meraih kepentingan diri dan kumpulan.

"Beta berseru kepada semua pihak hentikanlah daripada bermain api, sikap provokasi yang boleh mencetuskan gelora keadaan dan suasana yang tidak tenteram dalam masyarakat dan negara," titah Sultan Muhammad pada Majlis Perayaan Ulang Tahun Keputeraan baginda ke-42 di Istana Balai Besar di sini, hari ini. - Meloya




WASPADA ANASIR FREE LOADER - tukar tiub

KOTA BHARU 12 Nov. – Orang ramai telah mengingatkan sultan dan raja t agar sentiasa berwaspada, berhati-hati serta peka terhadap kemunculan iklim tidak sihat yang dicetuskan oleh anasir-anasir free loader yang main bertambah dalam negeri Kelantan dan juga Malaysia ini.

Rakyat berkata , anasir-anasir terbabit cuba mengubah landskap kehidupan harmoni dan damai dengan menampilkan sikap buat-buat lupa fakta sejarah bahawa Mat Indera ialah perjuang kemerdekaan dan United Malay National Organisation telah diangkat oleh British sama seperti raja-raja Melayu. Anasir-anasir ini telah cuba mengkaitkan raja dengan Islam walhal di zaman Nabi dahulu raja raja tidak wujud.

Raja juga telah di beri ingatan oleh rakyat bahawa `kontrak sosial' yang telah dipersetujui hendaklah dihormati. Tidak ada sesiapa yang lebih tinggi dari Perlembagaan. Justeru perangai menggunakan razor balade untuk memotong buah dada anak gadis Indonesia tidak termasuk dalam ‘kontrak sosial’.

Jangan mencabar kewibawaan rakyat, kedudukan Bahasa Melayu. Mereka ini kelihatan masih degil dan enggan menggunakan bahasa Melayu dan terus menggunakan perkatan seperti - precint, bujet, konferen.

"Orang ramai berseru kepada semua pihak hentikanlah daripada bermain api, sikap provokasi yang boleh mencetuskan gelora keadaan dan suasana yang tidak tenteram dalam masyarakat dan negara,".- TT


SUDAH LAMA BERJALAN

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sia-sialah anda dilahirkan sebagai seorang Islam Melayu ... renungkanlah.

Nur aliya

mek berkata...

hahaha...
berita tukar tiub best.
mek ingat sultan mek ni ok.
rupa2nya sama je dgn geng2 freeloader yg lain.
tak jadi la nak ambik sultan kelantan jadi boyprend.
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bro...tapis sket bla taip tu..aku tau ko marah..tp kontrol sket.jgn smpai sebab marah tu bleh terkeluar dr agama islam yg suci ni.ayat hang ni tak tepat laa..elok ubah.`Raja juga telah di beri ingatan oleh rakyat bahawa `kontrak sosial' yang telah dipersetujui hendaklah dihormati. Tidak ada sesiapa yang lebih tinggi dari Perlembagaan.`...ayat ni tak kna bro..tobat laa bro..ALLAh yg maha tinggi...bkn perlembagaan

GERAKAN MANSUHKAN FREELOADERS berkata...

Rajah Gopal ingat dia kebal macam kereta kebal. Boleh mengguris buah dada perempuan yang lemah sesuka hati mereka. Boleh merogol perempuan bawah umur sesuka hati mereka.

Sudah sampai masanya rakyat Malaysia menuntut hak persamaan dengan freeloaders. Malah rakyat Malaysia yang bayar cukai lebih berhak daripada freeloaders yang tak pernah bayar cukai dan merampas tanah orang asli.

Sudah sampai masanya orang-orang Melayu berhenti menyembah Rajah Gopal sebagai Tuhan Yang Maha Mulia & Agong.

Sudah sampai masanya orang-orang Melayu berhenti memperhamba abdikan diri kepada Tu(h)anku Rajah Gopal.

Freeloaders mesti bayar cukai macam rakyat Malaysia yang lain.

Apakah gunanya ada Rajah Gopal? Tak ada guna langsung.

Hanya membazirkan wang.

Mengapa harus membazirkan wang rakyat Malaysia semasa harijadi Rajah Gopal?

Bukankah lebih baik menggunakan wang itu untuk membiayai perbelanjaan persekolahan semua rakyat Malaysia di universiti?

RAKYAT MALAYSIA HARUS BANGUN DAN SEDAR BAHAWA ADAT ISTIADAT KUNO YANG BERASAL DARI LANUN BUGIS INI TAK ADA FAEDAH LANGSUNG.

SELEPAS BERSIH 3.0, RAKYAT MALAYSIA HARUS BERDEMO MEMBERSIHKAN MALAYSIA DARIPADA FREELOADERS YANG MEMBARZIRKAN WANG.

MEMO BERSIH 4.0 HARUS MENUNTUT:

JANGAN JADI BODOH!

JANGAN SEMBAH RAJAH GOPAL!

JANGAN MINTA AMPUN KEPADA RAJAH GOPAL!

SURUH RAJAH GOPAL BAYAR CUKAI MACAM SEMUA RAKYAT MALAYSIA!

RAJAH GOPAL YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG HARUSLAH DIHUKUM SETELAH DIBICARAKAN DI MAHKAMAH AWAM MACAM RAKYAT MALAYSIA YANG LAIN!

TUNTUT KEADILAN KEPADA MANOHARA & PEREMPUAN INDONESIA (AMAH) YANG TELAH DIROGOL & DISIKSA OLEH RAJAH GOPAL YANG TERAMAT KEJAM!

Freeman berkata...

Manohara kata bukan shj tetek dia dihiris dgn pisau cukur dan diberi dadah serta sex pelik pelik tapi juga telah di ROGOL sewaktu masih dibawah umur oleh tak lain tak bukan Rajahgopal Junior. Rajahgopal senior pulak nak berlakon alim alim gitu. pooodahhh...macam cerita Siam pulak berlakon alim pakai jubah kuning sami dlm cerita Suriothai....