Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 November 2011

MENGENAL SALASILAH ROCK n ROLL UNTUK YANG POYO




COOL DUDE ROCK n ROLL











HANYA YANG BEBAL DAN MALAS MEMBACA TAK TAHU SEJARAH GITAR

gitar memainkan peranan yang amat dalam musik rock
rock n roll ialah satu genre musik
konsert rock adalah pesta bunyi gitar yang kuat
gitar dimainkan oleh p ramlee
gitar dimainkan oleh kassim masdor
gitar yang dimainkankan oleh lennon
digunakan oleh prince
digunakan oleh bob dylan
digunakan oleh rolling stone


gitar bukan berasal dari sepanyol
gitar berasal dari dunia arab
kaithaar adalah alat musik dari arab
guitar hanya perkaatan spanyol dari alat musik arab
nama arabnya ialah qitara


bila datang ke konsert rock nanti
ingatlah kepada al- kindi
inilah guru rock ori
inilah papa rock sebelum mick jagger
inilah papa rock sebelum ramlee sharif

al-kindi datang dari gedung ilmu
dari gedung ilmu baitul hikmah
dizaman khalifah harun aminulrashid
dizaman khalifah maamun
dizaman penyaer abu nawas


QITARA BERASAL DARI ARAB






NOTA:
pemikir dan ahli falsafah di baitul hikmah
berfikir untuk mengubah dunia
bukan menentang konsert rock









ROCK ON BROTHER - ROCK THE WORLD


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tau tak TT, yang pasti dan menjadi fakta, segelintir guru dari gedung baitul hikmah itu melihat Tuhan dalam diri perempuan! bayang kan bagaimana ASYIK nya harun alrashid melihat goyangan penari gelek, mmg pun itu jugak kegemaran harun alrashid!

Tanpa Nama berkata...

yang penting orang PAS penyokong tegar maher zain. maher zain tak main gitar. main gitar haroomm.

Penari Gelek Hassan Ali berkata...

Ya memang betul tu pada zaman Kalifah Harun Al Rashid, penari gelek digalakkan. Sila guna lebai Google cari sejarah tentang "belly dancing Haroun Al Rashid" & kita dapat baca kisah-kisah bagaimana gundek-gundek Kalifah Harun Al Rashid diajar menari gelek. Orang Arab memang suka tengok penari gelek menari. Kalau nak sangat jadi macam orang Arab, Pemuda PAS mesti ajak penari gelek dari Mesir, Dubai, & Lubnan datang menari kat Stadium Shah Alam. Sudah tentu stadium akan penuh 100,000 orang. Elton John tentu kalah sebab penari gelek Arab sangat hebat & cun. Kavita Kaur & Ziana Zain pun kalah.

Tanpa Nama berkata...

Bebalnya mental sosialis. Asal saje usul sesuatu dari arab, maka seolah2 ianya baik. Abu Jahal, Abu Lahab pun dari arab. Karektornya jugek ada di seluruh dunia... dan apakah itu juga baik sebagaimana baiknya gitar dan konsert batu pada anggapan sosial? Jika kamu cuba mnyindir bahawa Tuhan yg menciptakan kamu itu sebagai Pencipta yang poyo, sedarlah bahawa kamu cuma mempoyokan diri kamu sendiri...kahkahkahkahaktuih! [aku ikhwanmuda]

Tanpa Nama berkata...

semua benda dalam dunia ni ada baik dan ada buruknya.
tak kisah dari mana pun, arab ke, yahudi ke, orang eskimo ke mesti ada benda yg kita boleh ambik daripada budaya dan karektor diorang yg dianggap baik dan halal dan harus dari segi agama kita.
bab pepatah: "buang yg keruh, ambil yg jernih".

dukun melayu berkata...

itu adalah sejarah.fakta.

serupa sejarahnya orang melayu itu asal kejadiannya adalah pelahap ubi,kera,tupai dan babi sebelum cina mengajar melayu memakan nasi dan arab mengajar melayu memakan ayam,burung,kambing dan lembu.

ia memang adalah ciptaan orang arab,bukan si yahudi,bukan juga si cina

lebih tepat sitar si india adalah hasil yang lebih baik dari sitara si arab

gitar kapook adalah hasil yang lebih baik,dan ia datang dari orang moor-pihak yang bertanggungjawab menjadikan semua kubah masjid melayu berupa bawang dibelah dua.

Tanpa Nama berkata...

TT silap maklumat laa... Gitar bukan berasal dari Tanah Arab. Ia dari Parsi. Kejahilan TT dalam agama terserlah melalui artikel ini. Bukan semua yg datang dari Tanah Arab adalah menepati hukum syarak. Jangan cuba menambahkan lagi kekeliruan umat Islam yang dah memang jahil melalui kejahilan TT dgn menjahilkan mereka. Harap maklum!

northerner berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=e1BzN-Xd9Ww&feature=autoplay&list=UL9CkVhjQtOIk&lf=mfu_in_order&playnext=2


king nothing,,,