Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 30 November 2011

SATU MALAYSIA KELUAR DAN LAWAN




HANYA INI JAWAPAN







PRU LUAR BIASA – PEMUDA PAS INGATKAN STRATEJI KOTOR UMNO
– keadilan daily

KUALA LUMPUR 30 Nov: Jentera pilihan raya Pas diminta meningkatkan kewaspadaan terhadap Umno-Barisan Nasional yang akan menggunakan strategi kotor untuk menang pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Pengarah Pilihan Raya Pemuda Pas, Mohd Sany Hamzan mengulas kenyataan presiden Umno yang menyeru pimpinan parti itu supaya bertindak ‘luar biasa’ dalam PRU kali ini.

“Kenyataan Datuk Seri Najib bahawa pilihanraya ke 13 akan datang ini akan menjadi sesuatu yang ‘luar biasa’ menunjukkan Umno dan Barisan Nasional akan melakukan strategi yang ‘kotor dan hina’ untuk memastikan kemenangan berada di pihak mereka,” kata Mohd Sany.

Najib sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan akan mempertahankan Putrajaya ‘walau dengan cara apa sekalipun’.

Mohd Sany dalam pada itu turut mengulas kenyataan bersifat perkauman oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa merasmikan Persidangan Tahunan Putri dan Pemuda Umno semalam.

NOTA:
semua telah dirancang untuk memastikan
united malay national organisation terus berkuasa

1 – mat bangla telah diberi kad pengenalan
2 – mat indon telah diberi kad pengenalan
3 – mat pilipina telah diberi kad pengenalan
4 – rela telah ditubuh di kawasan yang hendak dirampas kembali
5 – polis telah dialih tempat memgundi
6 – wataniah telah ditambah di kawasan yang perlu di rampas kembali
7 - askar telah alih alih untuk membantu undi pos
8 – isteri rela, wataniah , polis dan askar kini mengundi pos
9 – satu pun dari 8 tuntutan bersih tidak ditunaikan

ini bukan luar dari biasa
ini semua orang ramai tahu
apabila orang ramnai marah
apabilla orang ramai keluar tunjukkan perasaan marah
rosmah dan najib telah memyediakan undang undang baru
untuk menagkap dan memukul
para penunjuk perasaan
ini juga bukan luar biasa

apa yang luar biasa sekarang ini
ialah rakyat satu malaysdia telah
bersedia menunggu bersih 3.0
ini yang amat amat luar biasa




INI TUNTUTAN RAKYAT


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau dah bebal bukan saja pd melayu PR atau melayu PAS tapi pariah melayu yang menjaja maruah di tanahair sendiri!! politik penuh dgn najis dan sampah sarap org luar. tukang tadah pariah melayu!!what kind of political consciouns this race is having? They are like chicken looking at their warriors being bullied and murdered by their own leaders! di mesir sorang mahasiswa peniaga dibunuh sudah cukup. di sini, tt kena hamtam pun aiman tak kisah!! peh memang layak jadi badak kah kah

Lang berkata...

yg jelas ahli parlimen pr tak belajar dari isu tanah kampung baru... amalan keluar dewan kerana membantah adalah amalan bodoh yang memakan diri sendiri malah hak rakyat....

oleh kerana terlalu 'bijak' dengan menunjukkan protes maka secara halusnya beEnd mendapat majoriti melebih 2/3 walau pon menang pilihanraya dengan majoriti mudah...

apa punya turrr lah wakil pr yg dipilih.... dapat gaji tu untuk masuk dewan.. kalau tak dapat berdebat paling tidak jangan sokong semasa undian... ini tidak.... dapat wang rakyat dari gaji mp untuk keluar dewan (atau tak hadir dewan)....

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Apa lagi tunggu? Launch je Bersih 3 ni. Dah malas la cakap2 kosong ni...

Abah Izzah

Tanpa Nama berkata...

Pada LANG,

Bagi aku...tindakan keluar dewan tu adalah yang terbaik. Yang pasti Pemimpin kanan PR dah pun bahas sebelum diorg undi...
Tapi terima la hakikat yang sebenarnya UMNGOK ni dah memang nak wartakan RUU ini sedari awal lagi.
Buang masa tunggu...
Keluar dewan adalah salah satu cara membantah tindakan mereka ni.
Tapi, aku pun xsetuju waktu bentang pasal kg baru tu...
Tapi sekarang sekurang2 nya mereka ada dalam dewan semalam....

Abah Izzah

Tanpa Nama berkata...

Ceteknye pemikiran PR ni. Adakah tindakan luar biasa tu hanya strategi kotor????aishhhh