Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 November 2011

SUARA AKU YANG DIKORBANKAN




NOTA:


apakah kau tidak pernah terfikir
betapa sakitnya aku
yang dikurung
yang disebat
yang dikat

apakah kau lakukan ini
kerana aku saekor lembu





SURAT SURAT DARI PEMBACA

kat tempat aku bagi lembu jatuh tu guna tenaga 2 org saja..Ditempat sembelih ada dibuat tiang untuk mengikat lembu dan merebahnya dengan senang..tapi gambar di atas tu cam pesta aje..baju ppun nampak seuniform aje...tentu kerja gerombolan ni..
By rekoder on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

Why must so called charity (or a stairway to heaven) involve shedding of blood? How far does a kilo of meat goes to family of a poor man compared to an organised charity towards his family, like paying for his son/daughter entrance into a university/college, paying for his hospital bills, or a community gotong royong, both financial and deeds building him a modest house for his family, etc?
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

Kepada semua pembaca,cuba baca dan fikirkan tentang ibadah korban dalam quran dan di www.aididsafar.com
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

1.kau nak masuk neraka ka baii!pertikai amalan semenjak nabi ibrahim hingga kini! 2.kau biasa terlibat dalam proses penyembelihan lembu korban!atau ko dpk pandai cakap jee! 3.kau dah belajaq sembahyang ke bhaii!!
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

Klau di negara arab, 2-3 org je yg sembelih unta atau lembu. Pantas dan bertertib mrk lakukan. Tapi di malaysia, nk jatuhkn seekor lembu kene pakat satu kampung.
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11



kerana kasih nya ibrahim kepada ismail maka diuji bla,bla,bla.... kita lebih utamakan UJIAN dengan melupakan erti KASIH SAYANG yang ditunjuk kan Ibrahim.
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

Tukar tiub buat syair nak baca di Little lndia ke? Suara hati orang Keling????Kah3...atau TT mahu bertukar jadi lembu ke??????hehehe
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

SUARA HATI AKU ini shaer aku untuk kau wahai bani Tukar Tiub aku tahu kau buat kerana Allah,bukan kerana syurga,sbb masa kau sembelih aku,kau sebut kerana Allah,bukan kerana syurga.. kalaulah Allah balas syurga,aku pun turut gembira,kerana aku yang takde akal ini jadi alat untuk kau ke syurga...

wahai umat Islam aku tahu apa kau lakukan wahai umat Islam tercekek leher aku dalam perjalanan kau menyahut seruan Allah.. namun aku bangga menjadi pilihaNya.. apakah tidak terlintas otak kamu wahai tukar tiub bahawa kita adalah hamba allah yang wajib suka dengan perintah Allah... wahai pembaca tukar tiub kau ingin melakukan kebaikkan kau memasang niat ingin melakukan pembaharuan ingatlah aku telah melihat banyak niat yang baik ini yang membawa kekufuran...
By kambing on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

Guna karan letrik lah bro...ambil lembu kasi syabu sikit sama dia kasi dia khayal...bawa dia dengan penuh hormat diiringi paluan kompang...kasi duduk macam raja atas krusi letrik...zzzzzzzzssss high voltage...terkulai layu...lepaih tu nak kena lapah lak....nampak kejam jugak tengok pisau hiris-hiris kasi bogel sama itu lembu..last-last jadi vegitarian lah...tinggal kan lembu kasi Hindu sembah saja...hahaha
By Ibnu Hasyim on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11



Kasihan silembu. Mengapa rakyat Malaysia sangat zalim & tidak berperikemanusiaan? Kasihan kat lembu itu? Lembu itu disiksa sedemikian sebab itu lembu kepunyaan Shahrizat. KAHKAHKAHKAH Alangkah bahagianya jika pembunuh Altantunya, Teoh Beng Hock, & Sarbani disiksa macam lembu itu. Lembu tu bunuh siapa? Apa salah lembu itu? Kalau nak makan daging lembu pun janganlah siksa sampai sedemikian.
By Penari Gelek Arab Saudi on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/7/11

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT mana kau tahu lembu lembu tu mengeloh? Kalau Hindu sudah tentu..tapi hipokrit macam tak pernah makan daging plak?

Tanpa Nama berkata...

1.Amalan korban perintah Allah. Tak guna pertikai terutama logik akal manusia yang sebenarnya primitif jika tidak disandarkan pada Quran dan hadis
2. Ramai orang pilih lembu. Tunggu daging. Tapi buat korban maleh!!. Kalau ramai orang buat korban, daging boleh eksport seluruh dunia. Tiada orang islam di Malaysia dan di dunia akan kelaparan. Lihat mcm saudi buat
3. Ramai orang pilih jadi lembu untuk disembelih 4&5 tahun sekali. Kerja hebat duit banyak tapi mentaliti politik mentaliti lembu. Ada juga yang tidak boleh guna otak, dapat lembu untuk korban, satu kampung pilih pemimpin yang bagi lembu; walaupun pemimpin tu perangai lagi teruk dari lembu

SELAMAT BERFIKIR DAN MENGGUNAKAN OTAK!!!!

Tanpa Nama berkata...

Rata-rata penganut agama tida akan akan nampak yang acara tersusun menyembelih mamalia bagi maksud tujuan agama meskipun sebagai lambang sucu/murni seruan agama berkenaan itu dilihat sebagai satu aktiviti yang kejam(animal cruelty)yang nyata dan amat jelas sekali. Tuntutan agama, atau perintah/arahan dari Nabi/Hadis/al-Quran/ulama yang mewakili Tuhannya akan membenarkan aktiviti kejam itu diizinkan walaupun bertentangan dengan pertimbangan naluri dan objektif manusiawi.
Di Sepanyol baru-baru dah haramkam aktiviti yang mana matador membunuh lembu jantan di hadapan sorakan audiens beribu-ribu manusia, itupun setelah bertahun-tahun puak yang sedar melancarkan kempen menyahkan manusia sadis menikmati(enjoy) melihat haiwan didera/diseksa. Ada laporan yang meminta ikan lumba-lumba atau ikan paus tidak boleh dijadikan seperti 'hamba' melakukan kegiatan yang cuma untuk memenuhi nafsu sadis dan komersial.
Di negara yang pegangan agama yang tidak berdasarkan naluri halus manusiawi dan memahami pengertian sadis terhadap haiwan amat sulit untuk menalarkan perkara ini.Mereka tak nampak walaupun benda itu jelas 'kejam', dan kalu dihujahkan akan ditafsirkan kepada mereka yang mahu aktiviti kejam itu dihentikan akan dituduh sebagai mereka yang mahu menjejas/menggugat/mencabar kesucian agama dan blah, balah lagi. Ia menjadi isu peka yang sulit dibawa berbincang secara rasional.

anakkedah.com berkata...

sungguh sayu...

Mufti terkejut PM, Rosmah selesai tunai ibadah haji
http://www.anakkedah.com/2011/11/mufti-terkejut-pm-rosmah-selesai-tunai.html

Kisah Rasulullah SAW dan Buah Limau
http://www.anakkedah.com/2011/08/kisah-rasulullah-saw-dan-buah-limau.html

Tanpa Nama berkata...

agama primitif.

Amuraria berkata...

ITULAH PATRIOTIK DARI GEROMBOLAN PARTI SEKUTU APCO ARUS JAHILIAH ADIK BERADIK PANDI KUTTY KAHKAHKAH ! BERSATU KITA JATUHKAN LEMBU YANG MACAM KITA JUGA YANG DAH DICUCUK HIDUNG LAMAA DAAAH HAHAHA !

Tanpa Nama berkata...

haiyaa, bawa saja lembu,kerbau,kambing, ayam , itik semua pei "rumah sembilih" !! sembilih kat sana dan bagi/sedekah kat orang ramai.semua gumbira. apa hal nak buat macam bodoh sembilih di tempat awam. bila kena taun, deman, cirit burit baru tau . -chinook-

CKMB berkata...

TT,
Saya menyokong banyak tulisan tuan di TT.
Tetapi, bab agama saya harap TT berhati-hati.
Saya tau mungkin dengan niat bergurau dan sebagainya, tetapi, tak semua benda boleh dibuat bergurau.

Jika kita boleh memperlekehkan kegiatan agama kita sendiri, maka lagi la orang dari agama lain, yang sepatutnya mendengar penerangan kita kenapa dan kenapa ibadat korban itu kita laksanakan.

Mungkin teguran ini agak keras, Demi Allah, saya takut baca tulisan dan komen2 di sini.

Mulut Unta berkata...

Dulu Nabi korbankan anak sendiri......zaman sekarang pun islam korban anak sendiri buang bayi dalam tong sampah! tak cukup korbankan binatang Unta,lembu dan kambing semua nk potong macam orang jahil.

Tanpa Nama berkata...

aidisafar.com? Temberang punya cerita! Tak ada autoriti cakap pasal Islam. Tak layak dijadikan sumber rujukan.
Lembu kena korban? Apa je jadahnya masalah ni? Bukan lembu je kena makan manusia...kambing...unta....ayam itik...babi islam tak makan ...kafir makan! Ular? Kafir makan!..Biawak? Kafir makan...Ikan? semua makan...siput ...udang...semua benda hidup..Yang kuat melantak seafood tu...cina...yang kuat makan babi cina kat malaysia...sampai ada wabak JE!!!
Apa hal lembu kena korban isu?..Keling tak makan lembu dia punya pasal..kat sekolah memang patut ada sesi sembelih lembu..kambing ayam...kasi anak-anak muslim belajar cara sembelih..kat sekolah ada subjek agama Islam..so keling jangan sakit hati...kalau keling nak sembelih kambing pun boleh kat sekolah...atau kasi senang ah...tukar je haiwan kangbing kasi korban kat sekolah jadi keling pun boleh lapah sama...kambin sedap ma...keling suka kari kambing...

Silap Kona berkata...

sembelih lembu tu tak kejam, tapi cara nak sembelih tu yang dilihat kejam. Macam jugak bank islam... tak makan riba ke? Hahahaha lawaknyaaa.... nampak macam tak makan riba, tapi bayaran balik lagi mahal daripada skim pinjaman yahudi. Habis tu salah agama islam ke? atau salah umat islam? pk sendiri la.

Tanpa Nama berkata...

Lu makan telo je la TT...jangan makan ayam..ikan..kambing...lembu..telo najib mesti lu suka punya...semua makan benda hidup..kejam..macam singa...
lu bunuh virus hiv pun kejam juga...lu bunuh nyamuk pun kejam juga.....semua aktiviti membunuh adalah kejam...
last-last lu matilah sendiri lagi baik...

Tanpa Nama berkata...

yang tak guna akal tu adalah keling..ada ke lembu haiwan suci? Haiwan mana ada suci atau hina? Ada ke haiwan jadi ibu manusia? Ni pakai akal tahap ape ni? Lagi teruk kat India....tikus pun suci...aku ingat lembu dan tikus pun mengeluh..kenapa bangang sangat manusia ni?

Tanpa Nama berkata...

Bro,jgn jadi malaysia today, nak ulas isu2 agama... tapi ilmu takde.

Lembu Shahrizat berkata...

Saya rasa hairan dengan sikap sesetengah pembaca TT yang mempersalahkan TT kerana memaparkan sikap kejam manusia terhadap lembu semasa upacara agama. Kalau nak makan lembu pun janganlah sampai menyeksa lembu itu dengan sedemikian zalimnya.

Yang paling pelik ialah bila lembu yang disembelih oleh kafir tanpa siksa atau disembelih oleh seorang Muslim tanpa cop HALAL JAKIM tidak halal dimakan oleh umat Islam manakala lembu yang diseksa sebelum disembelih dihalalkan untuk makan.

Apadah jadi dengan sesetengah umat Islam Malaysia? Mana rasa belas kasihan? Tiada hati perut ke?

Orang miskin macam saya pun tak ada selera nak makan lembu yang diseksa sedemikian. Dahlah nak dibunuh, dipanggang, dimasak, digoreng dan dibakar, diseksa pulak.

rjan berkata...

aku memang suka baca blog tt, tapi bab2 agama ni aku tengok ngeri skit tt punya ulasan ditambah komen2 bangang sesetengah mangkok ayun bab2 agama..please la kalu tak tau dok diam lagi bagus.sekadar komen.