Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 Februari 2012

HENTIKAN PERNIAGAAN JUAL AGAMA








PEMIMPIM POLITIK HENTI GUNA AGAMA DEMI KEPENTINGAN PERIBADI KATA DR ASRI -

minsider

KUALA LUMPUR, 17 Feb — Bekas mufti Perlis Dr Mohd Zainul Abidin menegaskan pemimpin parti politik perlu “memisahkan” agama dari politik agar kesucian sesuatu agama itu terjamin dan dihormati.

Dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider, Asri berkata pemimpin politik sering mempergunakan agama untuk kepentingan sendiri semata-mata mahu menyelamatkan diri dan menghalang kebenaran.

“Saya tidak menyokong pemisahan agama dari politik tetapi saya menyokong memisahkan agama dari penyalahgunaan golongan politik.

“Lebih elok politik yang berpisah dari agama dibandingkan politik yang mempergunakan agama,” katanya.

KAH AKH AKH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI SATU PANDANGAN YANG BETUL DAN TEPAT..kah kagh kah

kah kah kah. LEBIH ELOK POLITIK YANG BERPISAH DARI AGAMA...kah kah kah..

kah kah kah..DARI POLITIK YANG MENGUNKAN AGAMA... kah kah kah...

woit...HENTIKAN POLITIK JUAL AGAMA... kah kah kah...

woit...PENIAGAAN AGAMA INI DAH LAMA BERJALAN...kah kah kah...

kah kah kah.... MULA MULA TAKUT KAN ORANG RAMAI.... kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS TU BERI UBAT BERANI.... kah kah kah...

kah kah kah...INI KERJA ORANG POLITIK.... JUAL AGAMA.... kah kah kah..

kah kah kah,...KALAU TAK JUAL AGAMA NAK JUAL APA?.... kah kah kah..

kah kah kah..NAK JUAL DASAR EKONOMI.... SUSAH MAK CIK FELDA NAK FAHAM.... kah kah kagh..

kah kah kah...KALU TAK JUAL AGAMA... JUAL MORAL..... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK JULA MORAL JUAL HUKUMAN.... kah kah kah...


AHAD DEPAN DI KUANTAN



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kejadian ketuanan disertakan satu buku..buku berbaris panjang dan pendek. supaya maksud tersurat tidak dipertikai..disusun diatur unt ketuanan sini dan mana2 mengikutinya..sesuai relevan seantario penghujung zaman..dijaja bukan dijual menarik ketuanan memilih jalan..jalan dn jambatan menuju ke syurga insyaalah..

John Lennon (Peace Be Upon Him) berkata...

Bayangkan tidak ada syurga
Ia mudah jika anda cuba
Tiada neraka di bawah kita
Di atas kami hanya langit
Bayangkan semua penduduk yang tinggal untuk hari ini

Bayangkan tidak ada negara
Ia tidak sukar untuk dilakukan
Tiada sebab untuk membunuh atau mati
Dan juga tidak ada agama
Bayangkan kehidupan rakyat hidup dalam suasana aman

Anda, anda boleh berkata
Saya seorang pemimpi, tetapi saya bukan seorang
Saya berharap satu hari nanti anda akan menyertai kami
Dan dunia akan menjadi satu

Bayangkan tiada harta benda
Saya tertanya-tanya jika anda boleh
Tidak perlu menjadi tamak atau kelaparan
Persaudaraan manusia
Bayangkan semua orang berkongsi seluruh dunia

Anda, anda boleh berkata
Saya seorang pemimpi, tetapi saya bukan seorang
Saya berharap satu hari nanti anda akan menyertai kami
Dan dunia akan hidup sebagai satu

Tanpa Nama berkata...

Jual agama ni ada macam-macam. Ada jual agama nak jadi MB.Ada jual agama nak rembat duit zakat.Ada jual agama sebab tak nak bayar hutang bila dah menang Piliharaya.Ada jual agama sebab nak cari parti sesuai untuk tanding Piliharaya sebab tak mau dipanggil katak melompat..Kah..Kah..Kah..

ASAL BUKAN ULAMAK berkata...

Ugama selalu dijadikan modal untuk kepentingan politik sejak sebelum Rajah Gopal memeluk agama Islam sampai sekarang.

Bila Rajah Gopal masuk Islam, maka orang Melayu dipaksa menurut apa yang Rajah Gopal buat kerana ramai orang Melayu yang suka menjadi Pak Turut dan suka membodek Rajah Gopal.

Rajah Gopal akan mengupah para ulamak untuk menyebarkan cerita-cerita dongeng yang kononnya jika kamu melawan Rajah Gopal maka ianya sama dengan kamu melawan Allah. Sebab itu sesiapa yang keluar dari agama kerana tidak percayakan cerita dongeng yang diceritakan oleh para ulamak upahan akan dibunuh oleh Rajah Gopal. Sebab itu ramai sekarang yang memeluk Islam oleh kerana paksaan, bukannya memeluk agama dengan hati yang ikhlas. Sebab itu ramai umat Islam di Malaysia sekarang terdiri daripada orang-orang yang fasik dan munafik.

Ugama telah menjadi alat bagi Rajah Gopal & ulamak upahan untuk terus berkuasa.

Seorang yang betul-betul alim tidak perlu diupah untuk menyebarkan kepercayaannya. Kebanyakan yang menjadi ulamak pada hari ini adalah terdiri daripada golongan Gagalist yang malas belajar semasa sekolah menengah dulu. Bila tidak dapat masuk universiti, maka mereka terpaksa pergi ke Pakistan untuk belajar agama. Bagaikan candu, mereka menggunakan agama sebagai alasan untuk menjadi malas berusaha. Setiap hari mereka akan menghabiskan masa mereka dengan membaca & menghafal Al Quran tanpa memahami maksudnya. Mereka yang malas bekerja ini hidup bagaikan parasit iaitu melalui hasil titik peluh wang zakat orang lain. Sebab itu bila ada yang cuba meninggalkan agama, maka para ulamak menjadi orang yang pertama yang mahu membunuh orang yang murtad. Mengapa? Sebab jika kurang pengikut agama, maka kutipan wang zakat akan berkurangan.

Semuanya adalah penyembah wang belaka. Bukan penyembah Allah SWT.

Tanpa Nama berkata...

Islam dlm politik...senang jew...
Islam tidak benarkan umat merompak
Islam tidak benarkan umat mencuri
Islam tidak benarkan umat merasuah
Islam tidak benarkan umat menipu
Islam tidak benarkan umat memfitnah
Islam tidak benarkan umat berzina
Islam tidak benarkan umat berjudi
Islam tidak benarkan umat makan kat restoran pastu lari x bayar
Islam tidak benarkan umat jadi freeloader
Islam tidak benarkan menghukum orang tanpa bukti sahih...
Islam tidak benarkan manusia guna Allah untuk back-up diri sendiri setelah terbukti terang x payah pki torchlight kau mmg penyangak lembu besaq...dan seterusnya...dan seterusnya...dan seterusnya...

Jebon berkata...

Peace

Bro Hisham... kepercayaan/keimanan atau agama memang tiada kaitan dengan politik, orang yang menyangka hal2 keimanan ada kaitan dengan politik kerana mereka keliru tidak membuat kajian - bayangkan sejak zaman dahulu lagi, klik disini jika berminat mahu tahu bagaimana isunya...

Rajamani a/l Rajagopal berkata...

asang akidah jual agama demi IMR
dia jual agama demi melayu saja, untuk bukan melayu tak masuk book.
dia jual agama demi rajagopal saja, untuk rakyat tak masuk book.

asang akidah melalak sana sini sebab jual agama demi IMR.

(cuba tanya asang akidah - kalu khutbah jumaat tak payah baca doa untuk rajagopal, sembahyang tak sah ke? Kat arab tak ada doa untuk rajagopal)

Tanpa Nama berkata...

Dr Asri baling spanar pada Hasan Ali dan Ijat lembu tu, sekali dengan Harussani kena spanar Dr Asri..
Ambikkk...