Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Februari 2012

HUTANG KELILING PINGGANG - KANG KANG KANG





HASAN ALI PIKUL HUTANG







ADA PEMIMPIN SELANGOR ANGGAP PERBUATAN MAKSIAT HAK ASASI : HASAN ALI – berita hairan

KUALA LUMPUR: Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali, berkata terdapat pemimpin kerajaan Selangor termasuk daripada PAS sendiri menerima perbuatan maksiat oleh umat Islam sebagai satu cabang hak asasi manusia.

Beliau berkata, dalam tempoh lebih tiga tahun menjadi anggota Exco menjaga hal ehwal Islam kerajaan Selangor, beliau cuba menegakkan Islam melalui peruntukan Enakmen Syariah negeri terhadap orang Islam tetapi mendapat bantahan kuat daripada DAP dan PKR, dua parti yang bersama PAS membentuk kerajaan negeri Selangor.

"Mereka memberi alasan apa yang saya buat bertentangan dengan prinsip hak asasi, kebebasan untuk buat pilihan dan ada yang menyatakan apa salahnya siang sudah teruk bekerja dan biarlah malam dia melakukan sesuatu yang melegakan dengan teman wanita," katanya ketika ditemuramah dalam program bual bicara, Helo Malaysia BernamaTV di saluran 502 Astro malam tadi. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BAGAI MANA DENGAN BANYAK HUTANG... MAKSIAT ATAU TIDAK?..... kah kah kah...

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN HUTANG BANK..MAKSIAT ATAU TIDAK?... kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN REMBAT TANAH ?.... MAKSIAT ATAU TIDAK?.... kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN REMBAT 900 RIBU RINGGIT DUIT HARAKAH?.... kah kah kah..

kah kah kah... CAKAP PINJAM DUIT ... TAPI TAK BAYAR... MAKSIAT ATAU TIDAK?..... akh akh kah...

kah kah kah...MACAM MANA KALAU BELI IJAZAH ... MAKSIAT ATAU TIDAK?..... kah kah kah


HUTANG JUGA MAKSIAT



12 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Dah di pecat .
Dah di tendang .
Banyak chakap lagi dia tu.

Rajagopal pon tak chakap banyak ..sebab rajagopal pon lagi kang kang kang.

Tanpa Nama berkata...

Malaun ni tersangat jijik, menuduh DAP dan PKR menentang beliau nak laksana hukum? tolong namakan siapa yang menentang? melayu atau Cina atau India? kapir atau Islam? hoi bingai, jangan bingai dengan Phd yang kamu ada ...

Tanpa Nama berkata...

Doktrin Biro Tatanegara dh tersemat rapi dlm minda hasan ali.sbb tu benci sgt dia dgn Dap & PKR..dia x balun Pas sbb dia pernah berada ddlm Pas..Ya,hasan ali adalah produk BTN yg paling cemerlang, gemilang, terbilang, petualang & gampang!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa yang kami difahamkan maksiat tu mcm dua sejoli beromen ringan ringan..main judi...mengendap janda mandi mcm anak dara..,Brader akidah tak sebutpun fitnah,rasuah,menipu rembat harta rakyat yg sebaris dan sewaktu dengannya tidak disebut maksiat?,pasal hutang tak usah cerita..jual agama atau tipu agama?,pakar IMR ni kalau betul nak pulih akidah serbu dan tangkap kepala maksiat HANIF OMAR dan geng tongkang besar yg seangakatan dgnnya ini baru gentle,bukannya main pilih pilih, tak yah terlalak terlolong sana sini sampai kembang kempis lubang hidug...jual temberang...makin banyak kau cakap makin banyak banggang yg keluar...

Tanpa Nama berkata...

baru kita tau yang hatinya ini asalnya memang benci dengan PAS.. paling teruk sekali, selepas kena pecat..

average joe berkata...

rasuah suatu maksiat?
er, iye la rasuah tu memang 1maksiat

tapi pokoknya dengan cabang dan ranting dan akarumbi siap semuanya ialah, KERA 1malaysia pimpinan mantap dan utuh oleh UMNgOk-BoNgok tidak, ulang, TIDAK ada mengamalkan rasuah!

kadir sheikh fadzir merapumeraban kat media kata bila nak pilihanraya UMNgOk tabur 'bom' 200-1ribu rasuah setiap pengundi ataspagar atau pengundi penyokong pembangkang, itu tak benar! ini telah dinafikan oleh setiausaha UMNgOk sendiri iaitu adnan putrajaya.

malah UMNgOk (kalau taksilap mamakhadeer sendiri) pun pernah fatwa yang mereka takde amalkan rasuah, sebaliknya apa yg sebilangan ahli2 mereka buat cumalah "politik wang" - politik wang bukan maksiat bukan salah di segi undang2 1malaysia, ia hanya tak molek dari segi etika, tu je...
(jadi, kadir sheikh fadzir jangan bising2 taktentu hala lagi okeyh?!)

-average joe-
klakka-la.blogspot: SELAMAT MERDEKA 2

Tanpa Nama berkata...

korang ni apa yang bodoh dan jangkal sangat otak?

hasan ni cakap pasal masalah di selangor laaaaaaa...
tak boleh nak buat apa2 pasal enakmen islam..
baik bubar saja JAIS..
yang korang bongok ubah cerita lain apasal ni?
bunyi macam melayu2 yg takda ugama
melayu2 yang akan bantai siapa saja yang bukan pembangkang
hasan..nsharudin...

esok bila anuar keluar parti sure kena hentam kau2

pakai lah otak bila hal2 ugama ISLAM bro..bukan pakai sentimen sempit ala hisamudin rais

korang pun tak mampu nak buat apa yg hasan n ustaz nasha buat
setakat memekak macam kapir dlm blog bolehlah
baik korang daftar masuk dapig..baru sesuai dgn hati naluri korang
kalau tak mendalam agama jgn cakap semberono, nampak sgt kejahilan korang dan hentam apa saja ikut perasaan
melayu melayu melayu
apa lagi yg tinggal pada jiwa korang...

cik li berkata...

DHA ni dah melalui semua peringkat cabaran dlm hidup.. cemerlang (as motivator), gemilang (jd ahli Pas), terbilang (jd exco kanan walau bkn embi), terbuang dan... temberang!! (utk survival). Syabas "Inspektor Sahab". Byk2 mengucap takut2 malaikatmaut dah dekat... S

Tanpa Nama berkata...

sebelum mati
semua hutang2 mesti kena bayar
tak bayar kalu, nanti susah anak bini
mana mau cari banyak wang bayar hutang

kata pepatah melayu
harimau mati meninggalkan belang
manusia mati meninggalkan nama
engkau mati meninggalkan hutang

kan tak sedap bunyinya tu!

Tanpa Nama berkata...

Kepada anon tanpa nama 2.05 ptg

Setuju dengan anda kerana ada mangkok yang bodoh dan jangkal sangat otak seperti saudara.

Segala hujah DHA berkenaan isu ini bukan hanya setakat di Selangor tetapi telah spreading ke seluruh Malaysia apabila dia telah memulakannya menerusi media seperti TV3. Ianya bukan menjadi masalah dalaman Selangor tetapi dah dikongsi bersama-sama dengan negeri lain yang akan melihat Selangor sahaja bermasalah.

Siapa yang mengajar melayu yg bantai pihak yang tak menyokong pembangkang? Bukankah datang dari budaya UMNO? Yang ahli dan pemimpin mereka akan menjilat pemimpin mereka sendiri dan tak setuju dengan mana2 pihak yang tak menyokong pemimpin mereka walaupun Nampak pemimpin melayu UMNO ni jenis mangkok? Menjilat dan menghentam pihak lain yg tak menyokong mereka dibuat secara meluas dalam media TV dan cetak. kau tak pikir ke mangkok?

Nak bercakap hal agama? benarkah dengan kemenangan PR agama Islam telah diperlekehkan? Setahu aku isu Islam diperlekehkan adalah dari media UMNO yang setiap hari dgn fitnah Islam dihina oleh kaum lain. Di Penang, adakah bantuan terhadap pendidikan Islam disekat setelah PR ambil alih . Kalau diteliti, peruntukkan agama semakin bertambah dan berbeza dengan BN, p’untukan banyak dikurangkan

Selama 50 tahun ini adakah Islam benar2 dimartabatkan oleh UMNO? Setakat jadi agama rasmi tak guna bro.. nak martabat Islam perlu ada tindakan wajar bukan hapuskan SAR, JAWI dll.
Islam akan mulia sekiranya UMNO dan melayu macam kau ni memartabatkan Islam secara bersungguh2 sejak awal dulu.! Malang sehingga kini usaha untuk itu pun tiada.

Sekarang siapa dilihat kapir? lihat sapa asalnya yang mempermainkan agama? Kalau bodoh dan tak guna otak jangan berhujah bangang dan membuat komentar tolol. Apa yang tinggal dalam jiwa melayu seperti engkau yang menyokong puak UMNO?

Kalau Hassan ali berani dan tekad dalam Islam. Cabar dia basmi maksiat di negeri2 BN yang lain jugak seperti johor, Pahang , sabah, Sarawak, Melaka. Wilayah Persekutuan. Kalau manusia ni berani, aku pasti akan berada dibelakang dia sebab dia iklhas berjuang demi islam tanpa mengira kawasan itu milik kerajaan atau pembangkang!

Tanpa Nama berkata...

Ooi Hasan Ali tu bekas ahli PAS, Org Pas seperti Nik Aziz, Haji Haji, Mat Sabu pun tak sebuk, korang yang tak pernah mengundi menyebuk lebih dp org Pas sendiri. Apa ke hal ni.

Jidul berkata...

jgn gaduh dgn anon 2.05ptg....pengetahuan politik dan Islam anon 2.05ptg pun xpower mana....dia fanatik UMNO BN sbb dia salah seorg rakyat yg mendapat untung dari DEB dan sistem kehidupan SEKULAR BARAT mcm skrg ni....sebagai pendokong utama SEKULAR sudah tentu dia akan pertahankan UMNO, BN, DHA dan cara hidup sekarang