Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Februari 2012

SATU LAGI CARA GEROMBOLAN TIPU UNDI








PENCERAHAN DARI PEMBACA

saya ada satu cerita pelik tapi benar yang berkaitan. Pada tahun 2008, saya menukar IC saya untuk mohon kerja buat kali pertama di sebuah pasar raya. Jika di lihat dari luar, IC saya kelihatan normal dan alamatnya betul, alamat rumah saya di Kota Tinggi, Johor. Pada tahun lepas, saya baru perasan ada yang tak kena dengan IC itu, apabila saya menggunakan mesin MyEG (mesin bayar cukai jalan automatik). Di skrin lcd mesin itu akan terpapar maklumat di dalam cip MyCard dan alangkah terkejut bertambah hairan apabila melihat maklumat-maklumat dalam cip IC saya.

Nama penuh betul, No.IC betul, bangsa betul, agama betul, alamat salah. Alamat yang tercatit dalam cip IC saya adalah sebuah rumah pangsa di Pandamaran, Pelabuhan Klang Selangor Darul Ehsan. Eh.. sejak bila saya tinggal di Pandamaran, Pelabuhan Klang. KL baru sekali saya pergi, Selangor pun setakat singgah kat Kajang.. makan sate. Alamat dalam cip MyCard saya tak sama dengan alamat yang dicetak pada permukaan Mycard, iaitu alamat rumah saya di Kota Tinggi.

Baru-baru ini, saya mendaftar buat pertama kalinya sebagai pengundi menggunakan IC yang sama( saya ingat diorang ikut alamat yg tercetak kat luar), sungguh mengecewakan apabila saya semak nama saya di laman web spr, kawasan mengundi saya bukan di johor.. tetapi di DUN Pandamaran dan parlimen Klang. Macam mana lah saya nak mengundi nanti.. takkan lah naik Bas Ekspres macam orang balik raya pergi ke Selangor untuk buang undi. Dah lah first time, langsung tak tahu-menahu. entah konspirasi apekemende lah ni.. ini mesti kerja tangan tersembunyi united malays national organization. diorang ni memang kaki konspirasi. nasib baik la umur saye tak 100 tahun diorang buat.
By Mesin Taip on KERAJAAN SELANGOR AKAN JATUH on 2/17/12


TURUN KUANTAN AHAD 26 FEB


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mari kita sama-sama membela bangkai hidup (pemimpin UMNO) hingga dunia kiamat.

pakcik lan berkata...

Klu tuan 100 tahun umur, ikut perlembagaan, tuan boleh mengundi 5x pru13 nanti. Umur Cip bahagi umur tercetak. Baloi sewa bas ke klang. Cerah minda

ujang berkata...

Kita boleh bela bangkai umngok, masalahnya boleh ke kita bau hancing, haring, tengik. Aku kalau nengok muka rosmah, tido malam mengigau tau.. terbaru sahjilat nak selak kain pulak, aku dengar pon nak muntah darah.

average joe berkata...

ala mesintaip ni nipu je!
tak caye?
hujahnya mudah je:
cuba tengok keliling anda... gi la *buck ke, mcdongle ke, canmaki fried ciken ke, mamak ke, atau perati kat rumah sendiri je... sah2 yg biasa kita nampak ialah kehadiran laptop dan seangkatan, takkan ada nampak sekelibat sebijik mesintaip pun lagi dah zaman ni!
sekarang zaman it beb, dah bertahun2 berzaman2 orang tak guna mesintaip nih!
maka tak heran lah usia mesintaip boleh mencecah hampir2 100tahun atau setengah dari 100tahun. maka menipulah mesintaip kata usia dia masih muda belia.
dan jika umurnya sudah berpuluh2tahun maka mestilah mesintaip ni dah lama mendaftar dengan spr. maka bohonglah mesintaip kata baru mendaftar baru pertamakali nak mengundi.
dan jika umurnya sudah banyak tahun maka tidak heran juga jika mesintaip pernah mastautin di beberapa daerah dan negeri berlainan walau sekejap. maka kelentonglah mesintaip kata takpernah duduk di kelang la, baru sekali sampai kl la, baru sekali makan satay samuri la, bla bla bla...
ini mesti sebab mesintaip nih taksub dan diperkuda oleh anwar ibrahim untuk mempolitikkan isu mengundi dan pendaftaran pengundi.

catatan: yg di atas ni bukan pandangan penulis sebaliknya hanyalah pandangan segolongan besar pencacai & pembodek gerombolan KERA UMNgOk-BoNgok. penulis tidsk bertanggungjawab atas kebangangan puak itu

-average joe-
klakka-la.blogspot: SELAMAT MERDEKA 2

Tanpa Nama berkata...

Memanglah sungguh terkilan kata2 si umngok bongok tersebut ,no ic mesin taip 9* awalan,tapi umoq mesin taip ratusan...berhujah guna mulut tnpa akai...