Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 5 Februari 2012

KESAH KESAH DARI KAMPONG GAJAH



BERPOYA-POYA DAN POYO


makan tengah hari di restoran sekinchan
tepi sungai yang airnya gelap
sembilang masak asam - claypot
anak sotong kicap
lala rempah dan sayur sawi

semua gagal kecuali sotong kicap
jangan makan asam pedas
dalm restoran china - kelentong
kah kah kah
untuk tiga orang harganya
melintasi setangki harimau

TELOK ANSON

sampai di telok anson awal petang
duduk cafe sebelah the store
tak ada minah cun atau mamat jambu
semua pecah

banyak kelihatan
minah ratu kentuki
mamat ratu mek donal
semua gedebab

ayam wajib di haramkam
kerana bayangkan
dalam masa 33 hari
dari menetas hingga ke meja makan
hanya 33 hari saje
bayangkan kimia yang dimakan oleh ayam ini
kimia untuk mengemokkan ayam ini
terus menjadi makanan
itu pasal semua jadi rosmah
itu pasal semua jadi ratu kentuki

kenapa makan jenis ini para agamawan tak keluar fatwa
ini pun racun pembunuh
ini pun bahaya untuk manusia
mungkin kerana ilmu hanya tentang kentut dan sendawa
ilmu tentang pekara yang kompleks sikit
pekara ilmiah
ana maa ba arif


malam makan di restotan lek telok anson
sotong berlada
ikan talapia goreng kicap
towgeh dg ikan masin
bayangkan harganya segan nak cakap
berbanding dg di sekinchan

hampir lupa makan malam ini
diiringi oleh sebotol air anggr merah
yang dibeli di store

PASAR MALAM TELOK ANSON

hebat luas dan sibuk
macam seluruh orang perak turun bershopping
dapat buah manggis - 3 rm sekilo beli 3 kilo
ada buah rambai 1kg 2 rm
dan buah paling susah untuk ditemui
buah SENTUL
untuk mereka yang belum merasa sila cari
ini sentul merah
enak hanya 4 rm sekilo
juga tak lupa membeli seikit petai 4 rm

dari telok anson ke kg gajah
dalam gelap
satu habuk tak nampak

menginap di homestay kg biak
sebelah sengai perak
letih terus tidoo

pagi bangun lewat
terus ke simpang kg gajah

MAKAN TENGAH HARI

di simpang kg gagah
kedai hujung
ikan goreng
ulam petai jering dan kerdas
sepotong patin tempoyak
gulai siput sedut
gulai labu

semua untuk tiga orang
harga MALU nak cakap
sama dg harga secangkir harimau

amat enak - yang gagal hanya patin tempoyak
jika di perak jangan makan patin tempoyak
pernah di parit - patin tempoyak campur cuka

saheh!
tukang masak gunakan asam keping

patin tempoyak yang terbaik ada
di le chateau
dan di temerloh
hanya dua tempat ini saje yang asli
tetapi di le chateau agak restoran yg ekslusif
bukan semua boleh datang makan

lepas makan tengah hari
kami menuju ke belakang perhentian bas
yang tak ada bas

disini ada jual cendol
terbaik
ada cendol dg pulut
ada cendol kosong
terbaik kerana santan asli

NOTA:
tuan punya warung cedol
penyokong pakatan rakyat
malah dia tahu program kami malam ini
tapi dia sangka gua ini sani sudin
cisss mana ada kelas
ini kenyatan menghina
kah kah kah


JANGAN LUPA MALAM INI






NOTA
tidak ada minah cun
dan mamat jambu di wilayah ini
semuanya pecah
gedebab - kecewa macam nak raaak
kah kah kah








nota:
laporan ini dibuat dalam internet cafe
di sebelah sesen bas
disebelah meja aku
minah cun dfan slim
kah kah kah
tak sangka ada minah cun disini


24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wakakaka..bangga nye aku..pak cik TT dtg kg teman..mlm ni pasti turun..kikiki..

Tanpa Nama berkata...

lu baru tau ke bro...
ikang bakaq sekinchan tu memang sembelih
setakat gaji makcik felda, jangan mimpi la nak makan situ

lagi satu gua bagitau lu bro...
parlimen tak bubar slagi 3 benda ni belom setel:
i. org gomen blm dpt sbpa
ii. isu lembu blm selesai
iii. isu suami najib blm setel
maknanya, paling cepat pun 3 atau 4 bulan lagi

Matrojak berkata...

Orang sangka bro TT Sani Sudin kerana pakai topi mancing kot?? Takde kelas?? Kalu orang sangka bro TT Jimi Hendrix baru ada kelas ke??

Kah...kah...kah...kah..

Dak Pendi Kg Parit berkata...

Cilako kau Sham.
Ado ko banding dongan ghimau.
Lengkali gunalah bandingan sauh.

ehem-ehem berkata...

fuh... sib baik ada minah cun

Tanpa Nama berkata...

masa setangki harimau aku tak dpt tangkap lg...tp lepas secangkir harimau baru aku dpt tangkap...wakakaka

hazlay berkata...

siew siew.. kahkahkah...

minah cun sblah kaw berkata...

malangnya.. secun2 dia .. dia tk kenal kaw...

kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Woit tt..

Hari ini gua pergi majlis sambutan maulidur rasul di Parit, Perak.

Ucapan oleh Pengerusi Johor Corp best...sakat dan perli melayu projek...

MB zambry, sultan azlan, raja nazrin, bini2 sekalian...semuanya ada.

Dari parit ke bota kanan, penuh dengan bilik gerakan BN. Seolah2 esok nak PRU 13. TT perasan tak?

Tanpa Nama berkata...

Woit tt,

UtusAn meloyA lapor muka depan si jamil khir cakap kalau buat haji express haram. Katanya tak dapat haji mabrur.

Kalau guna dan expresskan duit zakat untuk bayar yuran guaman peribadi halal kot...hehehe

dukun melayu berkata...

just for gags

http://4.bp.blogspot.com/-DOCT6VnxFxg/TqrIN86jQTI/AAAAAAAAGSc/h56189qY9l0/s1600/nidokidos+-+deaths+%25289%2529.jpg

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah sani sudin peginye
Mujur dia tak panggil gurujib

dukun melayu berkata...

http://bos.sagepub.com/content/vol68/issue1/home_cover.gif

(dari history channel)

6 minutes to midnite sangat berpengaruh dikalangan kaisar,penggawa dan tuan tanah.dilambangkan apabila tepat 12malam,kiamat-lah dunia ini dengan debu bisa atom.

pencoret makalah ini melakar tentang masalah2,rancangan kaisar serta aktiviti harian mereka berkenaan besi atom.juga coret coret mereka menentukan harga sekilo bijih besi atom itu.

besi berat ini memang banyak guna-nya.sifat racun besi ini yang paling dikhuatiri orang banyak.cuba-lah bayangkan kemoterapi gunanya membunoh sel2 badan,dan pengobatan kanser dgn racun ini berkesan kerana sifat sel2 ganas tumor menyerap zat berganda2 lebih dari sel biasa.maka sel2 tumor itu akan MATI dahulu.

jam itu boleh berubah2 dan pernah berubah.semasa askar amerika coba melanggar Cuba,dan fidel mengahalau mereka hanya dgn libasan janggut,ada satu kejadian yang menggerakkan jam ini sampai tinggal 4 minit sahaja.kecuaian kudeta british hampir2 mencungkil tubuh bumi ini dgn api besi atom.

semasa usaha mengurangkan senjata atom amerika-russia,jam itu berubah lagi.tapi kali ini 25 minit sebelum 12 malam.selepas itu,majalah ni tidak lagi sehangat dulu.

Tanpa Nama berkata...

rakyat di dulukan, beb

tentang pasai soru

mat n minah dirosmahkan

yaitu merekan soru macam rosmah makan

kalau ayam amik 30 hari nak membosar

minah n mat amik 6 bulan

tertranspom ke bik mama

dan mat buntal

inilah ajenda transpomasi slim 2 bik - mama-yang
mula mula sayang , akhirnya goyang

bik mina janganlah gusar

kerna bik mamat pasti datang

bik mamat n bik mina pasti enjoy tanpa bantal

wak pusing

dinpalat berkata...

susah apa....pi la makan Radix Fried Chicken....sah-sah guna ayam organik...
Sayangnya lembab sangat nak buka di KL ni.

Tanpa Nama berkata...

perangai hisamudin rais:
"He drinks like a fish and is not ashamed about it. Well, I suppose we have to applaud him for his honesty. From Tiger Beer to Chateau Whatever 1972, he’s gulped them all."
Orang macam ni nak buat transformasi politik kat Malaysia???
JAHANAM NEGARA ...JAHANAM... ENAM JAHANAM....
JANGAN BAGI ORANG MCAM NI SATU PELUANG...AWAS???????

labukau berkata...

weiii bro..
pakai la wireless berokband daa
lu asik pinjam kat siber cafe, apa kelass bro
klu dah tak mampu sangat pon, pakai la yg cikai punya
sebulan baru rm100 daaaa

lu ni kahai punya blogger la bro

Tanpa Nama berkata...

Hisham lain kali g mkn mee rebus + air sirap harga rm1 je kt kedai kayu.budak2 muda dulu suka lepak situ sebab baru la stylo old skool...hahaha...lepak kt mc dogal ni geng2 poyo jer...haha

Tanpa Nama berkata...

semua perkara nak suruh ulama cakap, diri sendiri tak reti nak berfikir, bodoh sangat. yang di retinya makan, makan, makan. sampai rega makanan pun nak dibanding dengan tiger, kunun nak tunjuk dia hebat pasal menonggang.

Ana abdullah berkata...

bro TT,
biar hina di mata manusia, tapi jgn di sisi ALLAH SWT.

Tanpa Nama berkata...

aku suka membaca ulasan isham pasal makanan..terbaik brader

Tanpa Nama berkata...

ini kampung gua, telok anson, kah3
muka lu mmg mcm itu ahli korpratasa brother... kah3

budakbalun berkata...

hahaha!! Sani sudin xde class!!

siotttt la ko uncle TT!!

Zul berkata...

woit tanpa nama 11:55 ptg,


apa point kau?kau cuba cakap negara kafir yang minum arak lagi jahanam dari negara 'islam' yang minum air babrican?

gua tak nampak apa kaitan minum air anggur dgn negara jahanam?air tebu ok ke tak pasal yang jual tu pun cina?