Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 27 Februari 2012

KETUAN MELAYU PAKAI TRIK KLAMA



HIMPUNAN HIJAU GAGAL CAPAI SASARAN


KUANTAN 26 Feb. – Himpunan Hijau 2.0 bagi membantah operasi kilang memproses nadir bumi, Lynas di Padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 4 di sini hari ini gagal mendapat sambutan apabila hanya disertai kira-kira 3,000 orang, jauh daripada sasaran 20,000 yang ditetapkan.

Lebih malang, himpunan yang diuar-uarkan bakal melimpah ke jalan itu juga gagal menarik kehadiran ramai pemimpin tertinggi pembangkang kecuali daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) diketuai Anwar Ibrahim yang sememangnya mempunyai program pemukiman di Balok, di sini sejak kelmarin.

Daripada Pas, yang kelihatan cumalah Naib Presiden, Salahuddin Ayob manakala pemimpin utama DAP pula hanya, Lim Kit Siang.

Malah sebahagian yang hadir dibawa dengan bas dari luar bandar Kuantan yang digerakkan oleh beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pro pembangkang, manakala janji Pas untuk mengumpulkan 10,000 ahlinya juga tidak menjadi kenyataan.


INI JAWAPAN NYA KAH KAH KAH








NOTA:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

ketawa sampai tergolek dog
kah kah kah


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mata dah rosak kena radioaktif psl tu nmpk 3000 jew...hahaha
Lain kali wartawan mainstream jgn pakai cermin mata buatan Hulu Langat...
pakai cermin mata buatan Kuantan...baru nmpk terang cket.

Tanpa Nama berkata...

tahniah anti lynas demo..
tanpa kekecohan dari beruk2 adnan rempit..

cuma di penang sahaja beruk2 mamak padukang sibok rebut pisang..hahaha

Tanpa Nama berkata...

tahniah anti lynas demo..
tanpa kekecohan dari beruk2 adnan rempit..

cuma di penang sahaja beruk2 mamak padukang sibok rebut pisang..hahaha

Tanpa Nama berkata...

UBN ingat rakyat dungu mcm penyokong2 mereka...skrg semua dihujung jari...Pemimpin UBN terkentut pun satu dunia blh tahu dlm masa beberapa saat saja...media pengampu jgnlah siarkan berita yg tidak benar tntg perhimpunan tsb.. ramai katakan ramai...jgn bg pemimpin utama UBN tdo x lena...hahahahaha

Juasseh Cafe berkata...

tu yang pelik tu, dalam news pun cakap 3000 org tapi tayang gambar jugak nampak lebih, pas tu cakap dikawal oleh 3000 pasukan polis,
apa punya turr la

Accounting and Finance Solution berkata...

Itu mamak mic ke umno? Kompius wak dogo! Tp aku rase sedarra dgn mamak kutti..

sani berkata...

U rock le Bro...U MC program Hijau 2.0 yg paling ROCK, abis U sapu. Lain kali kita buat konsert ROCK HIJAU 3.0 plak kat padang tu. Sayang masa singkat sangat.
P/s: MCA kata dia org ada htr 50org, awat x panggil ketua rombongan depa naik atas pentas? Kita pakat dgr wakil depa berucap...he3.

Tanpa Nama berkata...

Media PB (penjilat Bontot) UBN ni fikir rakyat Mesia bodoh macam ahli-ahli UMNGOK, akan percaya apa yg mereka kata. udah ler menipu rakyat! udah ler jadi bodo! udah ler jilat-jilat bontot busuk UBN tu!

scootster berkata...

Tu la sapa suruh belajar math & science dlm B.I. kan dah tak tau mengira. kah3x

Tanpa Nama berkata...

Bro... gua pun pergi, tp kalau kata 20k tu sangat keterlaluan. Serius bro, agak2 la sikit.

Tak payah la kita jd cam bn dalam bab angka ni. Kalau yg dtg kurang 10k...kita akui aja la, tak perlu bertegang urat mempertahankan sesuatu yg tak berlaku. lagi pun bro, teknik gambar menampakkan org ramai yang kita boleh letakkan jumlahnya sampai puluhan ribu camtu dah ramai yang tahu. kaedah pengiraan berdasarkan gambar...bukannya perlukan keilmuan yang tinggi sangt pun, budak2 kampung pun dah pandai.

Bro! sekarang ni zaman teknologi maklumat la...jadi x perlula kita nak spin2 utk membodohkan rakyat cam kelaku umno BN.

lagi pun bro, isu lynas ini bukan tentang brp ramai yg hadir...kita hanya percaya bahawa negara ini akan lebih baik tanpa kewujudan kilang lynas, lalu kita turun ke lapangan untuk memperjuangkan apa yg kita percaya itu.

Dan apabila kita menoleh ke belakang, kiri dan kanan ramai yg bersama kita anggap la ia hanyalah satu bonus, tapi kalau tidak ramai, ia tidak akan mengubah apa2 tentang apa yang kita percaya itu.

Tanpa Nama berkata...

SENDIRI MAU INGAT MACHA...

KALAU PROJEK LYNAS NI SELAMAT SECARA "FAKTA & SAINTIFIK", KENAPA TAK BINA DI AUSTRALIA SAJA, KAN BENUA AUSTRALIA TU TERSANGAT BESAR!

SENDIRI MAU INGAT JUGA...

Stupid University berkata...

Terlalu ramai sampai tak nampak! Kah! Kah! Kah! Kah! Bodoh betul pemberita gerombolan tu! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

kami tunggu mb pahang datang tapi hampeh,nilah umno dari pemimpin sampai ke penyokong cap ayam bebal,aku rasa 30 org je kot mari,x pun 300 org,aku x pandai ilmu hisab maybe sape yg ambik matematik dlm bahasa inggeris(ppsmi) boleh tolong kira,bangkitlah melayu sudah 50 tahun kena tipu,
tt,
mana gedebe umno ni,
hidup2 hidup rakyat,
hancur2 hancur lynas,
inilah suara rakyat,
jgn lupa pagi besok kat mahkamah jln duta
datang ramai2 support utk anti lynas

Tanpa Nama berkata...

yang gua heran tu.
bila bn/umno buat kacau,
pr/keadilan tak melawan.
itu sebab mereka naik lemak.
sekali-sekala, kalau dah melampau.
rembat saja la...
lebih2 lagi mamak tongkang
di pulau pinang tu.
apa, bn/umno saja ada samseng.
pr/keadilan tak ada samseng ke.

Tanpa Nama berkata...

bro tt,

ini youtube mat saleh australia cakap melayu. dia bagi penjelasan kenapa lynas buat kilang di gebeng dan kenapa kita semua patut lawan lynas. bro tt boleh masukkan dalam blog bro tt supaya org melayu kita sedar yang mat saleh australia pun tak nak lynas ni didirikan di malaysia.

klik:


http://www.youtube.com/watch?v=-2lPj5jP90M&feature=player_embedded

DX berkata...

Tahniah kepada Polis Kuantan juga!

Orang UMNO di Kuantan menyumpah seranah polis Kuantan. Dikatanya Polis Kuantan malas. Ada yang kata Polis Kuantan pro Pakatan.

Tanpa Nama berkata...

asal la nk tpu...last2 bukak TT org tau jgk...bodoh mcm bureettt....!!!

zahrul berkata...

best dapat join sekali ahad tu.
lantak ko la BN bangang nak wat apa pon..senang skit budak2 pend. khas aku bertambah esok terjamin skit keje aku. ikan , pelancongan dan pertanian akan lupus d pahang. elok la mempercepatkan skit proses akhir zaman. bangang!

Tanpa Nama berkata...

perhimpunan Lynas akan masuk senarai gagalist TT
kahkahkah
sebab sbnrnya tak ada orang datang
gambar tu buat sendiri
kan mamak MADey cakap, "kalau hollywood boleh buat avatar..."inikan pula
setakat gambar orang berdemo....bukan 3 ribu
sebenarnya yg ada 3 org jer Anwar Ibrahim, TT dengan Pak Samad...
biarkan si luncai dgn labu2nya...
apno percaya propaganda media dia sendiri
utusan percaya tv3, tv3 percaya the star, the star percaya berita hairan...dan mereka semua percaya media prima
tetapi
rakyat tak percaya dan mereka tak mahu percaya rakyat dah tak percaya
ABU!
kahkahkah