Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 11 Mac 2012

BERITA SEDIH - TUKAR TIUB BERGABUNG





KHAIRY YANG LULUS







NOTA:
untuk yang kurang ingat
projek ini diluluskan
dizamankan khairy
adalah salah dan silap
jika menuduh bahawa dolah badawi
meluluskan projek ini


jangan buat fitnah

masa itu dolah badawi
hanya tidoooo
yang meluluskan ialah khairy jamaluddin
kah kah kah


TUKAR TIUB BERSEDIH PERGINYA SAEKOR LEMBU


adalah dimaklumkan
dengan penih kesedihan
tukat tiub meneriam berita
bahawa lembu shahrizat akan meletkan jawatan

perletakan jawatan ini amatlah
merugikan pakatan rakyat
kerana perletakan jawatan ini
akan dilihat oleh rakyat bahawa
gerombolan sedia memperbaiki diri

pakatam rakyat telah kehilangan
saekor lembu untuk di sembelih

SHAHRIZAT LEMBU KORBAN




seperti mahafiruan mengundur dahulu
mengundur untuk memberi jalan
kepada mat zzz
ini bertujuan mengolah persetujuan
agar orang ramai kembali menyokong gerombolan

sebenarnya shahrizat ini
adalah saekor lembu yang amat baik
untuk dipukul sebelum pilihanraya

tukar tiub merasa amat kecewa
kerana telah lama menunggu
masa dan ketika untuk
shahrizat membuka kan kainnya
besar kemungkian
lembu ini tidak ada mulut vertikal

dengan ini tukar tiub
mencadangkan kepada semua pembaca
agar berkabung selama 3 hari
di atas kesedihan ini

NOTA:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



15 ulasan:

Ir kampung berkata...

berkabung not bergabung

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah apa lagi bro kan banyak lagi mankok apco yg banyak skandal misi pakatan satu minggu satu skandal nanti kito monang beso kalau ramai geng haram jadah tu letak jawatan

Matrojak berkata...

Sabar2 bro TT jgn bersedih patah tumbuh hilang berganti kah-kah-kah Masih ada liability big mama & big boss, anak berancuk pun pakai duit rakyat, rembat komisen kapal selam lagi, apa bezanya dengan shahrizat?? Kah-kah-kah...

Tanpa Nama berkata...

mari kita ikat kain batik shahrizat setengah tiang di tiang lampu..

underBear berkata...

http://mkriza.blogspot.com/2011/12/adakah-sejarah-mahu-diubah-lagi.html

cerita lama yg aku baru tau.

Tanpa Nama berkata...

apa komen anda pula pasai nan pelangai tu

rahwana berkata...

bukan letak jawatan bro,cuma penggal senator dah habis dan tak sambung lagi otomatik gugur jadi menteri.hahahahaha korang semua terpedaya bro

Tanpa Nama berkata...

Dan jangan lupa juga semasa Dollah Badawi berkuasa, dia telah menaikkan harga minyak kononnya nak memperbaiki perkhidmatan awam negara.

Apa yang ada sekarang adalah perkhidmatan awam yang dijanjikan oleh pemimpin UMNO tu telah punah ranah apabila Cityliner yang bertanggungjawab menyediakan perkhidmatan bas bandaran rugi RM 300 juta.

Kemudian masuk tv, salahkan kerajaan negeri Kedah yang gagal menyediakan perkhidmatan bas di Sungai Petani, sehingga peniaga di stesen bas kerugian. Depa ingat kerajaan negeri Kedah yang dok cop permit pengangkutan awam di Kedah.

Yang peliknya banyak punya cantik kroni BN ni, apasal hari tu bila dah rugi RM 300 juta baru bising, kenapa tak bising ketika perkhidmatan bas itu rugi RM 10 juta. Kenapa dilambak dan ditambun tinggi menggunung kerugian tu baru nak minta kerajaan negeri top up? Cukup sial kroni UMNO/BN kalau suruh meniaga.... memanjang je kerugiannya.

Tapi kerajaan negeri pun satu buat senyap je isu ketiadaan bas ni. Rakyat nampak benda ni, jangan buat rakyat marah sudahlah. Aku ada cadangan supaya MB dan exco hantar budak-budak suruhan PAS untuk ke Kuching, selidik perkhidmatan van sewa di sana. Agak efektif untuk mengatasi masalah ketiadaan bas sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Tolong sikit bro...
Lembu tu bukannya letak jawatan, itu cuma tempohnya sebagai senator lembu dah tamat..., kalau tempoh tu tak tamat mau ke lembu ni kata nak letak jawatan! Kalau lembu ni ada maruah jawatan ketua wanita umporno pun akan dia lepaskan....

Tanpa Nama berkata...

One down...next sape pulak Rafizi..?

kampong lad berkata...

kambing korban saja. apakah bn tidak buat kesilapan & kemungkaran selain kes lembu tu? jgn terkeluar landasan. 'on your mark, get set, fuck bn'

Tanpa Nama berkata...

jadi tak dia selak kain tunjuk mulut vertikal gelap?
kah...kah....kah...

Shahrizat Scammer = Nigerian Scammer berkata...

Saya nak Tukar Tiub membuat liputan mengenai gambar Shahrizat di media sejak 4 bulan kebelakangan ini iaitu selepas kes salah guna wang NFC oleh keluarga Shahrizat diketahui ramai.

Sila Google Image gambar Shahrizat http://www.google.com/search?hl=en&q=shahrizat&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1920&bih=934&wrapid=tlif133151779095710&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ZFldT8bzA8ThrAev9c38Cw


Mengapakah semenjak kes NFC
Shahrizat telah mula memakai tudung menutup rambut? Sebelum ini Shahrizat sengaja tidak mahu menutup aurat rambutnya walaupun beliau memakai telekung atau tudung.

Adakah ini adalah satu lagi bukti bahawa agama Islam telah dipergunakan oleh pemimpin UMNO untuk menipu rakyat Malaysia?

Setelah kes suaminya menyalahgunakan wang rakyat dilaporkan didalam media internet, Shahrizat sengaja pergi ke Mekah sama seperti pemimpin-pemimpin UMNO lain yang bersalah.

Adakah orang Melayu akan tertipu dengan tipu muslihat Shahrizat? Adakah orang Melayu akan terperdaya dengan taktik Shahrizat yang kebelakangan ini menutup aurat rambutnya supaya beliau dinampak sebagai seorang wanita beriman dikalangan umat Islam?

Amat jelas sekali bahawa beliau cuba memperbaiki imejnya dikalangan masyarakat Muslim di Malaysia dengan menutup auratnya supaya beliau dinampak sebagai alim dikalangan orang-orang yang mudah diperbodohkan, contohnya Mak cik FELDA.

Tanpa Nama berkata...

Dan apabila keluarga pembela lembu itu sudah dituruntakhtakan
maka kita gumbira tender terbuka menjadi pengembala lembu bakal dilaksanakan

persoalannya
siapakah pula yang bakal dilantik secara terbuka untuk menjadi pengumbala lembu pada era yang akan datang ini? Hari ini belum ada tanda-tanda cerita pasal gumbala terbuka itu walaupun beritanya sudah dicanang.
mungkin Ellapan, keluarga Muniandy atau keluarga Suppiah yang memang terkenal turun-temurun sebagai pengumbala lembu tegar. Ataupun penggantinya cuma Melayu Boleh yang kepakarannya hanya terhad dalam bidang menternak ayam serama, burung terkukur ataupun merbok? Kalau yang terpilih cuma berketerampilan membela seekor dua merbok atau ayam serama; nescaya akibatnya tidak akan lebih atau kurang dengan pengembala yang dulu jugak.

Persoalan kedua perlu juga diambil kira. Apakah jika keluarga Maniam atau Muthusamy yang hard core dalam urusan mengembala lembu dipilih secara terbuka, maka rakyat 1malaysia masih diperlukan menyediakan pinjaman 250 juta lagi? Kalau itulah yang berlaku, nescaya bergandalah sebenarnya projek lembu nasional kita dan kalau itulah yang berlaku, lebih baik jika duit sebanyak itu dibelikan lembu yang telah matang atau yang sudah siap disembelih dan daging siap potong itu dijual kepada rakyat 1 malaysia. Tak perlulah memikirkan kos menternak, menanam rumput, membuat kandang, membayar gaji bulanan pengumbala dan anak beranaknya atau sedara mara lembunya yang lain. Beli siap, bawak balik, masak dan makan. Tak akan timbul dakwa-dakwi atau timbul persoalan lembu duduk dalam kondo atau lembu naik mercedes. Tak timbul langsung. Ambik contoh anak beranak Lee Kwan Yu yang tak pernah kita dengar naik lembu duduk di kondo. Yang ada cuma di negara kita sahaja sebab cita-cita kita yang terlalu besar untuk mengumbala lembu.

Persoalan lain juga timbul apabila harta kawan kita itu yang dikatakan telah dibekukan tetapi tidak beku-beku. Kemungkinan alat pembekunya telah karat atau sudah cukup umur, dah pencen! Dikata beku, masih tak beku. Tapi kemungkinan besar ialah buat-buat dibekukan. Kalau masih cair, alamat sampai mampus tak akan balik lembu-lembu yang telah dipawahkan itu.

Dan kita rakyat 1malaysia meleleh air liur bila dengar daging lembu tempatan yang sedap dan berkhasiat bakal dihidangkan. kita juga terus meleleh bila dengar rm250 juta, dengar kondo berjuta-juta, mercedes menjalar. Satu sen habuk kita tak merasa. Bukan sahaja tak merasa tapi benda-benda tu cair, cair, cair dan lepas itu kita tidak akan melihat dan mendengarnya lagi.

Akhirnya kita terus meleleh.....

sontoloyo berkata...

Gua setuju beb.. van kat kk dgn kuching mmg efective.. tak sampai 30saat lalu sebijik.. tggu bas rapid KL. 2 jam baru lalu sebijik.. tu pun sendat. 9 mlm dah tulih depoh..