Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 Mac 2012

BOLEH KAH DI PAKSA - KALAU ORANG TAK NAK MASUK SYURGA?




JALAN LURUS TAK ADA BELOK BELOK







PENCERAHAN DARI PEMBACA

Tiada paksaan di dalam Islam. Memaksa orang agar memeluk agama Islam walaupun dia tak nak bukanlah ajaran Islam. Jadi Ibrahim Ali boleh dikatakan telah murtad dari Islam. Adakah Allah sangat terdesak inginkan pengikut sehingga nak memaksa orang mengikutiNya walaupun orang itu tak nak?

Allah bukanlah macam Rajah Gopal yang terdesak inginkan pengikut dan hamba yang ramai. Yang nak paksa paksa ialah Rajah Gopal yang nak jadi ketua dalam segala bidang walaupun tak berkelayakan. Jadi ramai pengikut maka boleh memerintah lagi lama.

Akta Paksaan yang disarankan oleh Ibrahim Ali hanya akan memalukan umat Islam kerana ia menunjukkan kepada dunia bahawa orang Melayu di Malaysia memeluk agama Islam bukanlah kerana hati yang ikhlas dan rela tetapi kerana dipaksa oleh Rajah Gopal (yang juga kononnya adalah Ketua agama Islam).

Kalau orang tak nak masuk syurga, kita tidak boleh memaksa mereka masuk syurga. Allah mahu pengikut yang ikhlas bukannya seorang hamba abdi macam Kunta Kinte atau Ibrahim Ali. Akta Murtad ini sengaja diwar warkan untuk menutup kes tahi lembu busuk Shahrizat. Ini memang tipu helah UMNO. Bila ada skandal yang memalukan melanda keatas UMNO macam yang berlaku kepada Khir Toyol sebelum ini, maka UMNO akan mula bercakap pasal Murtad lah, Israel lah, Kristian lah, komunis lah.
By Ibrahim Si Kembar Hassan Ali on LAPORAN TERKINI DARI SIDANG PARLIMEN on 3/16/12




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lu tubuhkan parti cap SARKOT...pasti ramai anak muda jenama punk, rock, metal, mat rempit, semualah kira yang kaki entot, kaki beer..kaki dadah...semua sokong lu punya..sebab lepas lu menang nanti...semua dapat entot free...dan jamin tak beranak sebab dapat sarkot free.. Islam macam mana? halal wal haram sudah tak penting...yang penting 'sedapppppp'.....kah...kah..kkah...

Ez Puella Sapiens berkata...

Syurga itu cuma konsep dari idea utopia manusia tentang "dunia yang baik". Saya berpendapat jika sekiranya saya nak berbuat baik untuk masuk syurga, yang telah diceriterakan ada sungai wain, sungai susu dan sungai yang bila minum takkan haus selamanya, lebih baik saya tak payah masuk syurga. Kenapa? Lama-lama saya pun jadi bosan, minum sekali dah tak haus-haus. Lama-lama minum wain, nak juga minum tuak, sake, atau stout. Nak juga minum beer atau cider. Wain pun ada banyak jenis.

Lagi satu, tidakkah anda semua fikir yang syurga ini hanya "konsep" bagi orang-orang Arab? Cuba baca betul-betul, dalam Quran, cara diterangkan betapa indahnya syurga itu penuh dengan nilai-nilai kearaban. Saya bukan orang Arab, justeru itu saya rasa ini bukan tempat saya. Dan saya rasa untuk berbuat baik semata-mata masuk syurga, saya rasa itu tidak ikhlas.

Saya berbuat baik kerana saya rasa saya perlu berbuat baik. Saya tak pernah fikirkan syurga atau neraka kerana, kalau nak ikutkan takut masuk neraka, saya rasa tidak ada seorang pun akan masuk syurga. Sebab dunia ini penuh dengan peperangan dan hasad dengki, pembunuhan dan kebuluran.

Mungkin kawan saya ada logiknya, dia mahu jadi penyanyi rock sepanjang hayatnya. Jika dia mati dan masuk syurga, apakah dia dapat jadi penyanyi rock? Sudah tentu tidak, sebab semua orang dalam syurga lagi mendengar Mirwana dari Nirvana. Jadi, apa guna?

Nak kutuk, kutuklah. Tapi saya rasa syurga dan neraka hanyalah konsep idea utopia yang mahu menjadikan manusia mengikut garis panduan yang ditetapkan. Itu pandangan jujur dan ikhlas dari saya.

Dan bagi saya, orang yang paling tak bertanggungjawab ialah orang yang menjanjikan syurga atau neraka kepada orang lain. Kalau syurga itu milik Tuhan, siapa awak nak menjanjikan syurga atau neraka?

kampong lad berkata...

tidak ada paksaan dlm agama tapi bila memohon kad pengenalan yg pertama ketika mencecah umur 12 tahun, jpn tak pernah tanya agama apa, asalkan nama, contoh, rahim bin ismail atau sebagainya, jadi islam. benda ni tak berlaku di sabah dimana nama2 yg ada 'bin atau binti' ada yg kristian. macam mana jpn boleh bezakan antara "bin2 atau binti2 itu. ini islam allah swt atau islam malaysia?.

Tanpa Nama berkata...

Dalam Islam...hukum untuk orang yang murtad adalah....???
Kalau ada hukum yang jelas dan sahih...maka wajib dilaksanakan lah...takkan sebab Ular Malaysia ikut hukum separuh-separuh, rakyats pun nak ikut Islam separuh-separuh.
Btw, froaky nak wat akta murtad? Froaky? Hahahaha...LOL
Mana datang akta nie?? Froaky mimpi dapat ilham kar?? Hahahaha...orang tak murtad pun kena hukum sekali??? Ini tak adil! Teringat kata Tun Eee "ini tak adil". Hahahaha

Tanpa Nama berkata...

I was born as a Malay, no problem at all. But I never asked to be the so called Muslim -Ahli Sunnah Wal Jamaah. Kenapa perlu dipaksakan kalau agama ini yang terbaik? Let people choose.

Non-Governmental Individual berkata...

BETUL SEKALI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SAETUJU SANGAT DGN PENULIS TU!

usop berkata...

aku ada kawan org iran. sekarang ni dia warganegara australia.

lepas keluar je dari iran, mamat tu terus convert jadi kristian. aku tanya kenapa? katanya sebab masa dok di iran dia dipaksa jadi islam!!!??

ntah laa, aku nak tarbiah dia bab agama islam, dia lagi terer dari aku!!

apa pandangan tuan-tuan?

Tanpa Nama berkata...

Ko mcm bangang! Apa kena mengena bin & binti dgn agama. Ust / ustazah ko ajar ko mcm tu? Klu nama org tu ada bin atau binti, maka org tu islam, gitu? Klu di Amerika org sana kena tukar nama / bubuh bin atau binti klu masuk islam. Contohnya, Barrack bin Obama? Apa punya peraturan!

ultra komunis berkata...

syabas dan tahniahisham, hang berjaya menyebarkan ajaran komunis kepada rakyat malaysia, sekarang ni ramai dah orang memepersoalkan islam kat malaysia, baguih dok ada koh....koh...koh...koh....koh....koh....koh....koh....koh(x10)

Prince Noob berkata...

blog ni mmg bangang la kenapa komen nak kena approve pulak, takut ke takde kotey ke? byk gila komen aku tak kena siar.

btw kalau ko boleh memurtadkan ibrahim ali, boleh ulas sikit pasal hukum hudud di mana org islam yg murtad boleh dikenakan hukuman mati? tapi kau cakap tak boleh ada paksaan dalam islam... kalau Nabi Muhammad s.a.w masih hidup kau akan cakap dgn baginda macam tu ke?

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang tak kisah agama bro...murtad tak murtad apa peduli? Islam tak Islam apa kisah? Ini zaman lebai google...semua boleh buat!!!!! kah..kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

bagi gua laa en, tuhan tu adil, dia kasi lu pilih jalan, lu bebas mana mau pergi. Tapi awas! tuhan sudah kasi warning sekian-sekian. Kalau lu pilih ini jalan apa kesan dia, kalau lu pilih itu jalan apa kesan dia, tuhan sudah bagi tahu sama lu dalam lu berjalan meneruskan hidup. Dia macam ni lah, lu ada bela seekor hamster. Lu nak lepaskan lu punya hamster. Sebelum lu lepaskan itu hamster, lu kasi tau sama dia jangan ikut jalan ni, ikut jalan sekian-sekian, sebab jalan ni ada lubang. Lepas tu lu kasi lepas itu hamster. Hamster pun tak mau ikut cakap lu dia masuk jalan larangan. Jadi itu hamster sudah masuk lubang. Jadi itu hamster sendiri tanggung laa sebab tak mau dengar cakap maaa

Tanpa Nama berkata...

jom berjuang untuk entot2 disko mabuk2 dan ambik dadah semoga ank2 perempuan dan adik perempuan anda enjoy dientot ramai2...kasi mereka sedap2 dan enjoy2 slalu... yeyyy!

hardcore socialist berkata...

tahniah tt kerana berjaya mengkomuniskan rakyat malaysia ramai dah yang melawan agama sekarang

Tanpa Nama berkata...

Inilah islam UMNO tajaan British laknat.

sheikhalfarisi berkata...

salam, betui la dlm islam x da paksaan utk masuk islam.tp tu utk org kafir. tp yg dah islam samada lahir dr keluarga islam atau yg dah terima hidayah ketika besaq wajib belajar islam dan kena faham islam betui2 walau pun sikit

kalau org islam murtad,apabila telah d nasihat kembali ke pangkal jln x mahu, malah dia mencaci islam darahnya halal d bunuh, tu sbb kawan iran td lari ke astralia, kalau dia duk kat iran dah lama padam

kat msia ramai kwn2 tt yg namanya islam berani nak murtad ( fahaman komunis ) x leh kena bunuh sbb msia bawah pentadbiran bn & sahabat katak bukan negara islam.. faham..

sesungguhnya rugilah depa2 yg nak murtad sesudah islam. sbb islam tu adalah agama yg benar/syumul/agung dan yg paling penting ugama islam tu pilihan ALLAH. ugama selain islam tertolak & batil, siapakah hangpa yg tolak islam?

perlu d jelaskan d sini yg jahat tu bukan ugama islam, tp penganutnya yg jahat. jd kalau nak marah, marahkan penganutnya jgn terlalu emosional sangat dgn islam