Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 Mac 2012

PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK JALAN












50,000 BUKU KECIL AKAN DICETAK PERJELAS ISU SEMASA - mStar

PUTRAJAYA: Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) akan mencetak 50,000 buku kecil yang mengandungi penjelasan mengenai isu-isu semasa sebagai panduan supaya rakyat tidak terpedaya dengan putar belit pembangkang, kata Rais Yatim.

Beliau berkata antara isu yang akan dimuatkan dalam buku itu ialah projek Lynas di Gebeng, Pahang; penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH); dan pertukaran saham Malaysia Airlines Berhad (MAS) dan AirAsia Berhad. Selain itu, isu kenaikan harga barang, gejala rasuah, kredibiliti dan integreti pemimpin, tuntutan Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Jiao Zong) dan National Fidlot Corporation (NFC).

"Buku kecil itu akan mengandungi fakta saintifik, ekonomi dan sosial yang mudah difahami agar rakyat boleh terima secara jelas," katanya kepada pemberita di sini, Isnin.

Rais berkata buku kecil itu juga akan dibekalkan kepada kakitangan dan pegawai Jabatan Penerangan, Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama), Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), dan Radio Televisyen Malaysia (RTM).

"Kita akan menyiapkan buku kecil itu secepat mungkin untuk diedarkan di kawasan bandar dan luar bandar," katanya. - TIEWNAMA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... ADA 5 STESEN TV ... TIAP MALAM BUAT PROPAGANDA....kah klah kah..

kah kah kah...BERBELAS BELAS STESEN RADIO... TIAP SAAT BUAT PROPAGANDA... kah kah kah

woit... ADA MELOYA.. ADA SHIT TIMES... ADA BERITA HAIRAN... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA NAK BUAT BUKU KECIL JUGA?.... kah kah kah..

kah akh akh...APA MAKNNYA INI?.... kah kah akh..

kah kah kah....MAKNANYA PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK JALAN... kah kah kah..

kah kah kah..ERTINYA PROPAGANDA GEROMBOLAN TAK DITERIMA RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah...KESIAN...kah kah kah



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mungkin satu lagi projek free.. Compeni maner dapat projek2 ni? Memgarang, mencetak dan mengedar ..

Non-Governmental Individual berkata...

KAH KAH KAH! SHITT TIME PUN ORG TAK BACA DAH.,..

Tanpa Nama berkata...

bukan propoganda tak jalan... cumanya ianya satu jalan untuk masyuuuk... kalu geng2 ni buat ... sure harga buku kecik tu besor... barulah unmo.... kah kah kah

robek Ngah berkata...

Betul2 retro la ini pak ,menteri. Apasal tak buat penerangan kat tv, internet @ suratkhabar?pasal ini projek nak songlap duit la ni.

gabot berkata...

ini bermakna rakyat malaysia makin bodoh 50 tahun lebih bn pegang ade bermacm saluran media masih buat buku kecil nak bg penerangan tu lah sape undi bn memang nampak bodoh eh

mosabit berkata...

apa barang cuma cetak 50 gibu jerr....??
rakyat masia ni ada 50 gibu jer aeeee...????

kalau dah siap cetak bolehlah bagi aku semua..
pasal aku nak bagi lak pada cina 'surat kabar lama'....
dapat gak duit ..
buat bayar utang PTIPUTN....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

ini semua projek nk habiskan duit.sape dpt projek cetak buku ini, kompom harga 2ringgit jadi 8ringgit satu buku.. hahaha... projek2..

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=5GueIDtXVNg

haha..rais nak buat duit la cetak buku.. ini sajalah dia buleh buat PhD pun..

Tanpa Nama berkata...

duit bayar kat rtm media perima untuk propaganda tak berhasil lagi ke?

Ramai ke orang nak baca ni sampai 500 ribu tu?

Agak2 dia cetak pakai kertas kualiti tinggi ke kertas recycled leh wat bungkus belacan?

Kalau kertas kualiti tinggi berapa pulak duit rakyat yang akan digunakan ni?

Tanpa Nama berkata...

Berita TV3/4 semalaysia malam tadi melaporkan MB Pahang Adnan Rempit mengatakan nilai hartanah disekitar gebeng kuantan dan kawasan sekitarnya sudah meningkat...

apa punya auta la dia nie..

pakcik lan berkata...

Sabar sabar. Tidak semua tok imam di kampung sbg pemimpin masyarakat akses Internet, baca Surat khabar Dan dengar Berita media electronic. Tidak juga masyarakat Kita Rajin membaca. Menteri Penerangan memali ini bijak Ada PhD, Betul lah tu, 50K memadai. Akan hanya diedarkan kpd selain Jabatan yg disebut, imam2 lah maupun ketua jkkk. Budibicara imam2 diperlukan menggunakan buku kecil ini sbg bahan teks khutbah jumaat Ataupun bahan risalah usrah. Sampai lah ke semua sasaran. Cerdik tak menteri ni?

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Masyukkkkkkkkkk...masyukkkkk..

Ko ni apa lah Isham..tak faham-faham lagi..Guna TV dan surat kabor tak bulih mashuk kocek..tapi buat buku kecil dapat komisyen!!! Printing company bagi komissyen bula dah dapat Job printing ha ha ha..

Ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

hoi mangkuk hayun rais, nak buat buku tu JANGAN GUNA DUIT KEMENTERIAN TU DUIT RAKYAT. GUNA DUIT UMNONGOK!!!LAH BODOH