Selasa, 27 Mac 2012

PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB




SURAT PENCERAHAN




SYURGA DAN NERAKA
Konsep syurga dan neraka adalah konsep yang beasaskan agama hindu...kalau tak caya sila buat research sendiri..walhal perkataan syurga ialah syorgam dalam tamil dan neraka ialah naragam..

Dah lah konsep agama hindu, lepas tu berbuih mulut cakap agama lain sesat...selagi muslim tak accept agama lain juga adalah jalan untuk sampai ke rahmat tuhan, selagi itu muslim akan dianggap hipokrit. Ada banyak sungai di dunia, semua last sampai ke lautan...samalah..janagan argue sungai arab sahaja boleh sampai ke lautan...tak masuk akal la...
By Aku bukan keLing on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOPKRASI on 3/20/12



PAKAI KONDOM
KAH KAH KAH KAH MEMANG BENAR KAH KAH KAH Saya nak tambah sedikit... Apa gunanya tinggal di syurga jika penghuninya tidak pakai kondom tetapi membuang bayi macam orang buang kondom terpakai. KAH KAH KAH Apa gunanya tinggal di syurga jika penghuninya takut nak beli kondom tetapi tidak takut untuk membeli kondominium dengan menggunakan wang rakyat?

Apa gunanya tinggal di syurga jika 72 bidadarinya gemuk gedempol macam Big Momma Rosmah dan hodoh macam Shahrizat dan bengis macam Rafidah Aziz? Lebih baik aku tinggal di neraka bersama Playboy Playmates of the Month macam Pamela Anderson dan gadis-gadis cun putih melepak macam China Dolls dan Japanese Gravure Idols. kah kah kah kah KAH KAH KAH
By PAKAILAH KONDOM KALAU TAK NAK BUANG BAYI on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12


BELAJAR ISLAM
tt, kalau kau masih lagi islam, aku harap kau pergi lah mengaji lagi. banyak lagi yang perlu kau belajar. kau sekarang sedang mendendangkan satu blog membiarkan islam itu di hina, kau patut tahu perkara ini.

yang memberi ulasan kat sini, aku tahu ada yang bukan islam atau islam yang sudah murtad yang jadi ateis atau lain lain yang memberi komen menghina dan pakai akal yang tak seberapa pandai.

aku tak terasa marah pun sebab aku anggap mereka ini jahil agama tapi wajib bagi aku menyuruh korang semua pergi belajar dahulu. moga allah memberi hidayah kepada kita semua.
By Anonymous on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12




HATI DAN NALURI
Tanpa Nama berkata..."TT tidak mengaji Agama dari A to Z. So sudah tentu dia bercakap mengikut naluri hati dan fikiran dia saja." TETAPI naluri hati dan fikiran TT @ Hishamuddin Rais tentang agama memang benar dan tepat. Malah jauh lebih benar daripada apa yang ditulis oleh lebai-lebai yang kononnya Expert Agama.

Kerana ianya benar, ia boleh menyakitkan hati orang yang mengikuti jalan yang tidak benar, terutamanya mangsa lebaisation. Masalah mangsa lebaisation ialah minda mereka ini tidak terbuka kepada lain pendapat. Mereka sangka mereka sahaja yang benar. Kalau sesiapa tak ikut cakap Tok Lebai yang mereka sanjungi (contohnya Harussani & Hassan Ali) maka orang itu tak ada hak nak cakap pasal agama. Sesiapa yang tak ikut cakap Tok Lebai mereka, maka mereka harus dibunuh.


Hati naluri mereka ini sudah mati. BANGUNLAH DARI TIDUR! BELAJARLAH MACAM MANA NAK GUNA KEPALA OTAK UNTUK BERFIKIR SUPAYA HATI NALURI KAMU TIDAK MATI!!!! JANGAN TERIMA APA SAHAJA YANG TOK LEBAI KAMU MUNTAHKAN! GUNA OTAK UNTUK BERFIKIR DAN MENILAI APA YANG BENAR DAN APA YANG TAK BENAR!
By Gerakan Mansuhkan Free Loaders on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12


JANGAN LUPA JUMAAT INI

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Al-Quran kitab terakhir yang menyempurnakan dan memansuhkan segala kitab yang sebelumnya dengan segala cara kehidupan..

Cuma sesetengah mereka tidak mahu menerimanya..

Kalau tak percaya sila buat kajian antara agama angama mana yang paling lengkap dan menyeluruh..

Wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

islam agama sebenar. sila baca quran. yang tak betul ialah penganutnya yang menentang islam. tukar tiub, sila dalami agama...

Pro_Pembaharuan berkata...

konpem-konpem ramai yang akan mengamuk...

gua tak berminat cerita pasal ini sebab isu ini adalah candu untuk penguasa rasuah kekal di tampuk pemerintahan...

Tanpa Nama berkata...

KALAU DH MASYUK SURGA NANTI ADA KEMUNGKINAN TAK AKAN DICAMPAK KE NERAKA KALAU DITANGKAP MEROGOL BIDADARI ATAU MEMFITNAH?

Tanpa Nama berkata...

Kau orang dengar Kuliah Beruk sekejap..

1) Kau orang ketepikan dulu Islam, Lebai, Kitab, Nabi, Rasul

2) Dalam dunia ini semua orang yang bernyawa tak kira apa bangsa dan agama, mereka ada 'NAMA'.

3) Ada tak makhluk yang bernyawa dalam dunia ini bernama 'ALLAH' ?

4) Pergilah round seluruh pelusuk dunia dan buat research jika terjumpa ada orang atau binatang atau kenderaan atau benda2 lain yang bernama 'ALLAH'

Memang tak ada selain 'ALLAH' yang orang Islam sembah

Jika begitu maknanya...Allah, Islam, Rasul, Kitab, Dosa, Pahala, Syurga dan Neraka mestilah BENAR & BETUL

Siapa tak percaya dan siapa tak yakin lebih baik kau orang jadi Beruk...kah kah kah

'BK'

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih kpd para komentar utk isu2 ini. Pun begitu saya berpendapat adalah amat kurang matang kpd para komentar yg mengutuk tentang Islam sedangkan DIRI mereka AMAT2 JAHIL dengan agama ISLAM ini! Jika mrk yg menghina ISLAM ini adalah org yg berugama ISLAM ini..maka saya tidak hairan langsung kerana JANJI ALLAH itu AMAT2 lah BENAR! tetapi yg paling "PATHETIC and SICKENING " apabila ada org bukan ISLAM yg SENDIRI tidak FAHAM agama anutannya sendiri mengutuk ISLAM!

Seandainya mrk yg mengutuk ini adalah dari golongan ATHEIS atau apasaja..WELL lets RESPECT others RELIGION when we respect your belief and rights!

To Bro Isham..anyway TQ for ur efforts..and may ALMIGHTY bless u and COMPENSATE u with what ever deed u do with ur LIFE that given to u and ENTRUST to!

p/s Kindly publish this comments!
kranken_kopf at emelpadasaya@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

yang menuduh melulu TukarTiub tak tahu dan tak belajar agama tu, tolonglah jgn buat fitnah.
selidik dulu latar belakang keluarganya, dia ni waris Alamarhum Lebai Maadah, mudir Sekolah Tinggi Islam, Pelangai, Negeri Sembilan. Antara pemuka gerakan Kaum Muda dan teman Prof. Hamka.
kahkahkah
drpd kau persoalkan tukartiub yg miskin, baik kau soal kenapa anak Madey jd kaya raya hingga boleh memiliki kilang arak san miguel.
keimanan, keikhlasan dan kejujuran hanya Allah Taala saja yg tahu. betulkan syahadah dulu. sebelum berbuih mulut berckp pong pang pasal kesyumulan Islam, pertama-tamanya, hendaklah dihentikan amalan meminta beribu-ribu keAMPUNan dan menyembah Tuan Devaraj

MUFTI INTERNET berkata...

Apa yang Aku Bukan Keling cakap tu betul jugak. Perkataan SYURGA dan NERAKA itu memang perkataan Sanskrit, bahasa rasmi kitab-kitab agama Hindu dan Buddha. Lain-lain perkataan Sanskrit yang amat disukai oleh orang Melayu ialah gelaran Tan Sri.

Perkataan Syurga dan Neraka tidak ada didalam Al Quran. Perkataan Arab ialah JANNAH (HEAVEN) dan JAHANNAM (HELL).

Tetapi Al Quran hanya menyatakan 4 agama sahaja yang diiktiraf oleh Allah SWT. Selain agama Islam, agama Yahudi, Kristian, dan Sabein diterima oleh Allah. Sila baca Al-Baqarah 2:62:

Sesungguhnya orang-orang yang beriman, dan orang-orang Yahudi dan orang-orang Nasrani, dan orang-orang Saabien sesiapa di antara mereka itu beriman kepada Allah dan hari akhirat serta beramal soleh, maka bagi mereka pahala balasannya di sisi Tuhan mereka, dan tidak ada kebimbangan kepada mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Ramai pelawat TT yang memandang rendah pandangan agama TT kerana mengikut mereka ini hanya Tok Lebai sahaja yang layak bercakap pasal agama kerana kononnya ilmu agama Islam adalah macam ilmu fizik dimana hanya ahli fizik yang layak bercakap pasal fizik dan ilmu perubatan dimana hanya doktor sahaja yang layak bercakap pasal perubatan. Mereka yang menggunakan alasan bodoh macam ini sudah ditipu oleh Tok Lebai mereka yang mahu menggunakan agama Islam untuk mengawal segala gerak geri mereka sampai samada boleh pakai kondom atau tidak semasa berancok pun kena tanya Ustaz.

On behalf of Free Loaders yang menjadi ketua agama, Tok Lebai nak menggunakan agama Islam untuk memanipulasi kamu semua. Kononnya mereka sahajalah yang layak bercakap pasal agama. Orang lain tidak layak. Islam ialah copyright mereka punya kerana mereka ada nombor talipon peribadi Allah.

Agama Islam itu bukan macam ilmu perubatan atau penerbangan. Ianya ialah ilmu yang sangat mudah untuk semua umat Islam ikuti. Jadi semua penganut agama Islam layak dan berhak bercakap pasal agama Islam. Jadi Tok Lebai macam Harussani tak layak menyekat orang ramai daripada bercakap pasal agama Islam. Sijil tidak diperlukan. Apa gunanya sijil daripada Universiti Al Azhar jika SPM pun tak lulus atau dapat Gred 3?

Kebanyakan Tok Lebai ini belajar bahasa Inggeris dari darjah 1 sampai Tingkatan 5 tetapi tak pandai pandai tak reti reti berbahsa Inggeris. Jadi kamu yang bodoh ini ingat Tok Lebai itu yang belajar bahasa Arab selama 4 atau 5 tahun itu pandai berbahasa Arab kah? Jika itu yang kamu sangkakan, kamu telah diperbodohkan. Mereka ini tidaklah pandai sangat berbahasa Arab. Mereka cuma pandai membaca dan bila nak bagi khutbah, kena hafal ayat-ayat berpuluh kali sebelum bagi khutbah.

KAH KAH KAH KAH

Mengikut Al Quran, tiada paksaan didalam Islam. Tetapi Tok Lebai on behalf of Free Loaders mahu paksa kamu semua anuti agama Islam supaya Free Loaders boleh terus memerintah kamu sampai selamanya kerana Free Loaders adalah ketua agama Islam.

Sila baca Sura Al-Baqarah 2:256

Tidak ada paksaan dalam agama, kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran dari kesesatan. Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan yang teguh yang tidak akan putus. Dan, Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

Tanpa Nama berkata...

http://maadah.blogdrive.com/

Masil berkata...

BK'
27 Mac 2012 6:05 PTG

siapa cakap tak ada orang yg bernama allah?ni dia rapper kulit hitam
http://en.wikipedia.org/wiki/Jus_Allahe

Li berkata...

Bro TT,
Kepada mereka yang sekiranya Islam dan seronok buat statement pasal syurga-neraka, Pamela dsb, dan juga sesiapa yang beranggapan konsep syurga-neraka dicedok/sama macam dalam Hindu: katakan kepada mereka, mintalah kepada tuhan supaya mereka dimatikan sekarang ini supaya mereka boleh lihat apa yang benar dengan `sebenar-benarnya'.

Tanpa Nama berkata...

org yg komen ttg islam dlm blog ni masa tgh melancap,diorg guna akal kepala pelir je.klu dah jahil tu diam2 suda..

Tanpa Nama berkata...

"selagi muslim tak accept agama lain juga adalah jalan untuk sampai ke rahmat tuhan, selagi itu muslim akan dianggap hipokrit."

INI MACAM LAGU AYAH PIN JE....KAH..KAH....KAH..STATEMENT BANGANG TAK GUNA KEPALA OTAK!!!!

qayyum berkata...

salam.. nie yang tetiba masuk syurga ke neraka nie kenape? kenape sume macam dah tau nak pergi mane lepas mati nanti?
alo kawan.. syurga ke neraka tu hak Allah. Suka hati Dia la nak bagi sesiapa masuk syurga ke neraka.. takde sorang lebai pun tau sape masuk syurga ke neraka...
ko tak percaya syurga neraka lantak la. ape aku peduli tapi sampai nak kutuk2 kenape?
yang penting sekarang nie kita kene humban UMNO masuk dalam neraka dunia dulu....
kene pecahkan hagemoni UMNGOK sume nie dulu....

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan TT..

Sorry terkeluar tajuk. Hari ni berita gempar dari Raja Petra pasal kes Anwar sebagai kroni nak jatuhkan Mahathir 400 juta.

Cuma aku terfikir...Lah kalau betul Anwar terlibat kes yang begitu besar..rasuah..
kroni..macam-macam lagilah. Kenapala satu Malaysia kena menanggung malu sejak tahun 1997 lagi. pasal tuduhan Anwar meliwatla...dah la 2 kali..kes video lucah lagi. Segala macam orang Anwar meliwat..Driver, penulis ucapan, tukang jahit, office boy dan last sekali china doll mana tah. Napala tak habag awal-awal Anwar rasuah..masuk ja dalam penjara. Napala susah..susah angkat tilam, cerita KY Jelly...segala macam skrip..Saiful pi Mekah, kes angkat sumpah dalam masjid, anwar bawa kes ke mahkamah syariah, Jamil khir terpaksa guna duit zakat untuk bayar peguam. Korang nampak tak cerita ni. Berliku-liku, berbelit-belit...patutnya dari dulu lagi menurut raja Petra sejak tahun 1997 lagi kes ni. Buat malu aku aja terutama kawan dari luar negara berapa kali nak explain pasal liwat pun tak taulah. Apa pendapat korang. (Aku bukan peminat Anwar).

Tanpa Nama berkata...

Mangkok mana yg kata konsep syurga neraka tu adalah konsep hindu???memang bodoh melantun2 la mamat yg komen tuh...kalau x tahu,jgn komen woii....agama Islam ni wujud sejak azali lagi dmasa xde lg agama2 lain wktu Allah ciptakan seluruh alam ni...agama Islam mendahului agama2 lain d alam ni..napelah bangang sgt x paham2??agama2 lain spt hindu,buddha dsbgainya adalah ciplak dr agama Islam yg sedia ada..ada paham???kalau bodoh,cari tok guru,belajar...jgn belajar dgn thamby chik jer bodoh!!!

Tanpa Nama berkata...

Bangang sebangang-bangangnya!!!

Pakciks TT. Standard pencerahan pembaca kau jatuh la wei.

Pencerahan pertama tak kaji sejarah.

Pencerahan kedua sah-sah tak mengaji Al-Quran pasal tu tak tau yang orang jahat tak boleh masuk syurga malah disamakan bidadari dengan rosmah dan ijat? Rosmah tue bidadari? *muntah hijau and then pengsan* Cakap ajew banyak tapi bukti tak ada. Kita ada bukti Al-Quran. Yang dia ada cuma assumption ngan *jika*.

Pencerahan ketiga ada benarnya. Aku pun rasa adew yang dah melampau dan terlampau *excited*.

Pencerahan keempat adalah pencerahan seorang lebai.
Minda yang tidak terbuka juga boleh diertikan sebagai minda yang tertutup atau sempit. Minda anda sempit.
Bukan semua orang ikut Tok Lebai. Tapi semua orang yang beragama Islam perlu ikut perintah Allah dan Rasul. Mesti ikut ayat Al-Quran.

Nie lagi satu..

Woi! Syurga dan neraka tu istilah dalam bahasa Melayu yang dicambil dari bahasa sanskrit la!
Dalam Al-Quran dipanggil Jannah dan Naar.
Apa ker bangang nyew compare istilah melayu/sanskrit/arab untuk buktikan sape tiru konsep siapa. =.="

-->sungai, lautan dan syurga

kau gi masuk lautan dulu.

harharhar

Tanpa Nama berkata...

Salam,dalam al-quran (surah at-taubah) ada ayat yang melarang kita daripada menjadikan ahli-ahli agama(cerdik pandai/ulama) sebagai pendidik-pendidik selain dari tuhan yang maha esa. Dalam surah al-baqarah ada ayat yang mengatakan tentang salah satu rukun iman iaitu orang-orang yang beriman percaya kepada kitab-kitab yang diturunkan sebelum al-quran. Dalam surah yang sama juga ada ayat yang mengatakan sama ada mereka beragama yahudi atau nasrani atau saabi'in, jika mereka beriman kepada tuhan mereka maka tidak ada kebimbangan kepada mereka dan mereka pula tidak akan berdukacita.
Kepada mereka yang cuba memahami al-quran (surah ar-rahman) ada ayat yang mengatakan tuhanlah yang mengajar al-quran.
Persoalannya,adakah tuhan mendengar apabila kita membaca dan cuba memahami ayat-ayatnya?(sudah tentu dengan izinNya jika kita berserah diri bulat-bulat kepadaNya dan tidak mempersekutukanNya dengan sesuatu)

Tanpa Nama berkata...

woit Komentor 'Masil'??

Itu bukan nama 'Allah'

Itu nama 'Jus Allahe'

Aku nak kau orang bagi yang tepat ejaannya 'Allah' jika ada? Memang tak ada !



'BK'

Kuda Kepang berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mangkok mana yg kata konsep syurga neraka tu adalah konsep hindu???memang bodoh melantun2 la mamat yg komen tuh...kalau x tahu,jgn komen woii....agama Islam ni wujud sejak azali lagi dmasa xde lg agama2 lain wktu Allah ciptakan seluruh alam ni...agama Islam mendahului agama2 lain d alam ni..napelah bangang sgt x paham2??agama2 lain spt hindu,buddha dsbgainya adalah ciplak dr agama Islam yg sedia ada..ada paham???kalau bodoh,cari tok guru,belajar...jgn belajar dgn thamby chik jer bodoh!!!

27 Mac 2012 11:23 PTG


Mangkuk nih lagi bodo piang. Islam tu wujud lepas Nabi Muhammad iaitu baru berusia lebih kurang 1600 tahun sekarang.
Agama tu wujud lebih lama dari Islam la bodo.
Lagi satu naper Nabi Muhammad binasakan 360 patung di Kaaba? Ini menunjukkan agama Hindu dah wujud sebelum itu.
Banyakkan membaca! Kalau bodo tu jgn bagitau org lain.
Nah, baca nih ckit: http://www.hinduism.co.za/kaabaa.htm

Tanpa Nama berkata...

bro TT wa dok baca lu punya blog dr awal sampai dah 20 juta hit dah.. wa suka lu punya pandangan kritis dan fakta yang banyak orang dah rabun dengan tipu daya pemerintah.

Wa tahu lu banyak baca buku dan ada tulis buku, tapi wa suggest lu bacalah jugak buku buku agama (mungkin lu ada baca, baguslah). Bukan apa, walaupun kenkadang kita rasa kita dah tahu banyak, tetapi sebagai manusia kenkadang kita terlupa, jadi pembacaan akan mengingatkan kita.

Wa rasa, lu punya post pasal Islam ni agak tersasar sedikit dari landasan. Memang banyak kita tengok orang yang sepatutnya alim tapi tak bertindak/menzahirkan peribadi sebagai seorang ilmuan islam.. tapi biarlah mereka terjun dengan labu labunya.. tapi wa harap lu, yang wa anggap byk jasa dalam merevolusikan kebangkitan rakyat melawan kedurjanaan pmerintah, menambahkan sedikit keberkatan dalam perjuangan lu semoga perjuangan lu ini di rahmati Allah..

Wa tak nak lu menang dunia saja, tapi lu juga menang diakhirat.. wa tak nak tengok lu sebagai seorang yang hanya menggunakkan logik akal yang pendek seperti kebanyakkan ahli politik yang lu sedia maklum..

lu kena ingat ilmu Allah ini luas dan Islam itu sangat flexible.. tapi kita sebagai umat yang jahil ini, pada pendapat gua cukuplah sekadar kita tahu yang mana halal dan haram, buat apa yang di suruh dan jauhi apa yang ditegah..

Pada pendapat wa, biar wa jahil asalkan tak sesat.

Jadi wa harap dalam menggarap isu agama, lu lebih berhati-hati pasal dalam khalayak yang membaca blog lu ada macam-macam pegangan agama.

Biar orang tak nak ikut agama Islam tapi jangan orang menghina agama Islam..

semoga lu terus berkarya (walaupun tak kaya didunia, tapi kaya di akhirat). wa akan tetap doakan lu punya kebahagiaan di dunia dan diakhirat.. Amin

Wakmeli berkata...

salam,
Dah lama aku follow tukartiub ni sejak ia dilancarkan dan menjadi bahan bacaan diawal pagi sblom wat keja. byk ulasan yg menarik mengenai isu semasa. cuma sejak kebelakangan ni bila sentuh bab agama ia nampak kejahilan terserlah dan terbongkar.islam bukan didasar oleh hukum akal dan nampak cara penulisan TT ni dalam bab agama cenderung dengan cara orientalis barat yg nampak islam tu secara 'zahir' sahaja. komen2 yg ditulis memang menampakkan kejahilan dalam agama apatah lagi amalan. suburkan akidah dan tegakkan solat. jgn bercerita tentang agama klau perkara asas pun masih kelam kabut lagi.
cerita pasal syurga neraka. itu apa yg telah Allah janjikan untuk org yg beriman kepadaNya, tak semestinya orang itu islam. apatahlagi islam yg hanya pada nama.sebab tu dalam al quran byk disebut ' wahai orang2 yg beriman'....bukan disebut 'wahai orang2 islam'. Matlamat hidup orang beriman ialah mengabdikan diri kepada Allah dan ikhlas beribadah kepadaNya. Allah shj yg berhak tentukan kemana kita akan pergi setelah mati. Kita hidup utk dapatkan keredhaan Allah semata bukan setakat ganjaran semata.
Kepercayaan syurga dan neraka memang ada dalam agama lain spt kristian, yahudi, hindu, buddha dan lain2 sebab Allah dah turunkan setiap bangsa tu nabi dan rasul cuma bila berlaku peredaran masa, ia berubah bila ada pengikutnya yg suka mengikut hawa nafsu telah menukarkan ayat2 Allah dan menyembah selain Allah. al quran tetap tidak berubah kerana jaminan Allah yang menjaganya sehingga hari kiamat.
cukup2lah komen dan gerakan2 yg menampakkan kejahilan. teringat kata2 TT dulu ' klau bodoh jangan la tunjuk kat orang...' so la ni ' klau jahil, jangan la bagitau kat orang....'...wsalam.

underBear berkata...

Konsep syurga dan neraka adalah konsep yang beasaskan agama hindu,salah ni...
Perkataan Bahasa Melayu,syurga dan neraka adalah yang beasaskan agama hindu,baru betoi...
Syurga neraka memang ada dalam islam,quran dan nabi juga ada menyebut,jadi tidak perlu dipertikai dan itu memang destinasi kita.
-MUFTI INTERET,macam mana nak hubungi anda??tak pon hubungi saja saya. kesebelasanutama@gmail.com

scootster berkata...

Kah kah kah, nampak sangat ada orang tak penah gi solat jumaat. Mana ada imam hafal khutbah. Kebanyakan imam membaca text khutbah saja. Apa yg BANGANG SANGAT nk kene pi hafal khutbah. Islam x suruh hafal pun. JAHIL MURAKKAB BETOL. Ada pulak tu yg tafsir Al Quran ikut kepala bana. TIDAK ADA PAKSAAN DLM beragama ditujukan kpd mrk yg belum masuk ISLAM la. BONGOK betui la depa ni.

Tanpa Nama berkata...

segala sistem yg dicipta manusia tak boleh lari dr kezaliman. yg konon2 bijak kalau jd atheis tu tak kurang poyonya dr umno. banyak kaji konon. quran hadis taknak kaji pulak. cuba ikhlaskan diri dan solat. suruh tuhan bukak hati. mengadu dgn tuhan. tak payah laa nak atheis2. konon2 terpelajar/pandai tapi hampeh. poyo je. sama poyo dgn pemuda umno. kita nak tentang org2 yg melakukan kezaliman. kalau hasan ali poyo tak payah laa kau salahkan islam, kalau JAIS poyo tak payah la kau salahkan islam, kalau bayi2 baru lahir kena buang tak payah laa kau salahkan islam. yg tentunya sistem masyarakat yg kita ikut skrg ni takde pon ikut islam. apahal pulak nak salahkan islam dan kondem islam. sistem komunis terbukti gagal dan zalim, sistem sosialis juga tak kemana, sama jugak dgn kapitalis. dah memang naluri manusia kalau jauh dari tuhan, segalanya akan gagal. TEORI EVOLUSI pun tak dapat dibuktikan. dah nama pun TEORI. sampai skrg tak dapat dibukti. quran taknak ikut, taknak belajar pastu senang2 nak kondem. POYO SEPOYONYA SAMA POYO DGN HASAN ALI DAN PEMUDA UMNO. cool konon. hahaha. aku tak kata aku akan masuk syurga dan aku tak kata mat atheis poyo akan masuk neraka. yg pasti aku akan lawan kezaliman semampu aku, aku akan jaga anak beranak aku, kwn2 aku dan masyarakat sekitar aku mengikut kemampuan aku. dan insyaAllah aku tak akan jadi poyo mcm pemuda umno dan mat atheis. atheis konon. hahaha. cuba laa kaji buat roket ke apa ke dr kaji nak kondem islam. ada jugak pekdah. poyo je lebih.

Tanpa Nama berkata...

"On the second part of his journey, he proceeded from this spot to the skies (heavens). Holy Prophet Muhammad (saw), then observed the stars and the systems of the world and conversed with the souls of the previous prophets, and also with the angels of the heavens, peace and blessing be upon them all. Holy Prophet Muhammad (saw) saw the centre of the tortures and the blessings (hell and heaven) and became fully aware of the secrets of creation, the extent of the universe and the signs of the Omnipotent Allah
http://www.ezsoftech.com/islamic/meraj.asp



Chapter 14
The Secret

We can try to say something of this Secret, though keeping in mind that the experience is in progress. Sri Aurobindo began; he found the Secret in Chandernagore in 1910 and worked on it for forty years; he gave up his life to it. And so did Mother.

Sri Aurobindo has never told us the circumstances of his discovery. He was always extraordinarily silent about himself, not out of reserve but simply because the "I" did not exist. "One felt," his Chandernagore host reports with naive surprise, "one felt when he spoke as if somebody else were speaking through him. I placed the plate of food before him, – he simply gazed at it, then ate a little, just mechanically! He appeared to be inwardly absorbed even when he was eating; he used to meditate with open eyes."218 It was only later, from his writings and some fragments of conversations, that his experience could be pieced together. The first clue came from a chance remark made to one of his disciples. It shows that from Alipore onward he was on the trail: I was mentally subjected to all sorts of torture for fifteen days. I had to look upon pictures of all sorts of suffering.219 We must remember that in those worlds, seeing is synonymous with experiencing. Thus, as Sri Aurobindo ascended toward the overmind, his consciousness was descending into what we are used to calling hell.
This is also one of the first phenomena the seeker experiences, in varying degrees. This is not a yoga for the weak, as the Mother says, and it is true. For if the first tangible result of Sri Aurobindo's yoga is to bring out new poetic and artistic faculties, the second, perhaps even the immediate consequence, is to shine a merciless spotlight on all the undersides of the consciousness, first individual, then universal. This close, and puzzling, linkage between superconscient and subconscient was certainly the starting point of Sri Aurobindo's breakthrough

(excerpt from Satprem's "Sri Aurobindo or Adventure Of Consciousness")