Selasa, 13 Mac 2012

YBSATION DAN LEBAISATAION




DUA PERKATAAN BARU


ybsation
lebaisation
ada dua perkataan baru
yang lahir di malaysia

ybsation muncul sesudah 8 march
manakala lebaisation telah muncul agak lama
fenomena ini wujud
fenomena ini dilihat ramai
warga tahu
cuma belum diistilahkan

dengan ini secara bangga tukar tiub
mengistilahkan dua perkataan ini

sila toton klip ini
untuk memahami makna dan pensejarahan
dua perkataan ini




SILA SOKONG PROGRAM ANAK MUDA INI













UNTUK ANAK MUDA BUAT INI


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hmm... best forum bro ada jumaat malam minggu lepas la dewan perhimpunan cina... siap istilah baru lagi... saya yg duduk kat sebelah bro masa sebelum forum bermula

Tanpa Nama berkata...

apa masalah dengan pak lebai? Pak lebai kalau dirujuk sebagai orang yang baik bukan dirujuk sebagai orang yang naif...menjadi manusia baik berbeza dengan menjadi manusia naif dan bengap..
Anak muda yang baik adalah baik. Yang jadi masalah ialah anak muda yang anarkis anti-sosial...jadi hantu peruntuh masyarakat...anak muda yang baik adalah yang membina masyarakat yang adil..Yang baik bukan bererti bodoh dan pandir.

Hentikan GOPALIZATION berkata...

VIDEO INI AMAT BAGUS SEKALI! MEMANG BEST! HARAP BANYAK LAGI VIDEO MACAM INI DIMUAT TURUNKAN KE YOUTUBE.

Tukar Tiub memang betul. Proses Lebaization haruslah dihentikan kerana sekarang kita tidak boleh membezakan antara yang betul betul alim dengan yang munafik kerana kedua-dua berpakaian macam tok lebai. Malah Ahmad Najib perogol dan pembunuh kejam Canny Ong pun berpakaian macam Tok Lebai bila ditangkap dan dibicarakan di mahkamah.

Di Iran pun sudah ada ramai anak-anak muda yang bencikan proses Lebaization kerana tok Mullah memperalatkan agama untuk kontrol semua tingkah laku rakyat. Malah cara nak berak dan berancuk pun mereka nak kawal. Kalau tak percaya sila tanya anak muda Iran yang datang ke Malaysia untuk belajar.

Di Malaysia pula, Lebaization berlaku kerana Rajah Gopal nak memperhambakan kita semua kerana ketua agama ialah Rajah Gopal.

Jadi sebenarnya Lebaization = Rajah Gopalization.

Contohnya JATI yang ditubuhkan oleh Hassan Ali.

Mengapa Hassan Ali memilih nama JATI? Dia pilih nama itu kerana kononya dialah seorang Muslim dan Melayu yang sejati yang berjuang untuk:
(1) Ketuanan Melayu (= ketuanan Rajah Gopal)
(2) Agama (= ketuanan Rajah Gopal kerana Rajah Gopal ketua agama)
(3) Rajah Gopal

Anak muda harus berfikiran terbuka macam Hishamuddin Rais. Bila anak saya besar nanti saya mahu anak saya jadi seperti Hishamuddin Rais.

Hishammudin Hussein Onn memburukkan nama Hishamuddin.

Rais Yatim memburukkan nama Rais.

Tetapi Hishamuddin Rais mengharumkan nama tersebut.

Begitu juga Tok Lebai - tok lebai yang ada sekarang yang menjadi tok lebai akibat proses lebaization. Mereka ini (iaitu Hassan Ali, Harussani) memburukkan nama Islam kerana orang bukan Islam tidak boleh membeza antara yang betul betul beriman dengan yang munafik kerana semua berpakaian macam Tok Lebai. Jadi proses lebaization harus di hentikan dengan segera kerana ia mendatangkan kesan yang amat buruk kepada masyarakat kerana semua akan berpakaian macam Tok Lebai samada pembunuh, perogol, pencuri, pelacur, imam, mufti, ulama atau orang biasa. Sejak akhir-akhir ini, Shahrizat pun telah melebaizationkan dirinya dengan menutup aurat. Dia tidak lagi mempamerkan rambutnya dikhalayak ramai. Jadi jika semua dipaksa berpakaian macam tok lebai, apakah bezanya orang yang betul-betul tok lebai dengan pencuri?

Biarlah semua individu bebas memilih cara bagaimana mereka nak hidup. Jangan nak paksa paksa. Jangan paksa pencuri berpakaian macam Tok Lebai. Jangan paksa orang yang tak bayar hutang berpakaian macam pejuang Islam. Biar pencuri pilih uniform mereka sendiri.

Tanpa Nama berkata...

tukar tiub = narcissist?