Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 13 Mac 2012

BERSARKOT UNTUK KESELAMATAN KITA BERSAMA




INI SENYUMAN SARKOT






PENCERAHAN DARI PEMBACA

Setuju sangat dengan pencerahan saudara di atas, nak nikah kt mesia ni susah macam lahanat!! Klu x caya tanya la org yg dah kawen terutama sekali kepada yg kawen di zaman yg serba canggih skarang ni.... Harap zaman ja moden, tp urusan nikah kawen ssh nak mampos, klu tgh berahi mmg terpaksa pancot dulu...xsempat nk tggu akad nikah dah... Bygkan berapa kali kena apply cuti sbb nk naik turun majlis agama "menyembah" geng2 ustaz/haji/imam/kadi semata2 nk ISI BORANG saja pon!!!!

Klu kahwen xsama negeri lagi teruk, dah tu ada hiv test la, interview la... Apa ingt ank muda boleh tahan ka dgn prosedure bangang mcm2 ni? Dah la akad nikah mkn dkt dua jam, ntah apa jadah lagi borang kena isi time tuh, pastu kena upah pulak rm100+ dekat jurunikah tuuu...perghh mmg dasar Cari mkn betul! Fuck off la Jabatan Agama!!
By Anonymous on BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN on 3/12/12



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memang la bro..itu la kehidupan manusia..klao nak berancuk cepat, itu binatang je bila2 boleh berancuk ha3.. nak nikah dan berumahtangga memang itulah halangannya. kena lalui prosedur..yg penting, kita nak ikut cara hidup manusia (islam) atau nak ikut cara hidup binatang...itu je.. jgn kita benci tak tentu pasal sebab ada syaitan yg beserta dengannya...

febhi berkata...

perniagaan agama adalah perniagaan yang menguntungkan...

northerner berkata...

alaaaa... kenduri kendara lagi la membazir... belanja hangus.. beribu dan berpuluh ribu... membebankan.. kalau belanja hangus 70 or 80 ringgit, kenduri makan kueh atau laksa atau mee rubus x sah ka?...
(Mas kawin aku x mention.. itu hak wanita & wali.. bayar la.. kalau tak pun bleh hutang.. bayar pelan2)..
Juru nikah rm5 cukupla (elaun dah ada syeikh), kalau bapa dia nak akad.. bagi la.. yg kau dok kalut nak buat kerja bapa dia buat apa?..... saksi.. yg dok ramai2 tengok akad .. saksi la tu.. yg kena bayar kat dua org saksi yg dilantik tu buat apa?...

Belanja hangus... RM2,000/- kebawah saja kalau nak kawin..

Mati pulak... mcm2 upah kena bayar.. (korek liang aku setuju la bayar.. bayarla).. tp mandi mayat kena bayar.. sembahyang.. kena bayar.. baca talkin.. kena bayar... siap dgn pakej lagi.. kenduri tahlil lagi...

Heran juga.. depa2 ni, dalam borang BR1M, sumber pendapatan mereka ialah buat kerja2 di atas ka? x ada org mati.. x ada income la?.... harta org mati pun sanggup ambil?

Semua ni bukan tuntutan agama.. puak yg berniaga ni... bukan mat rempit, bukan pelaku dosa... tapi ostaz2 yg mempunyai otak berniaga atas nama agama, mereka jual title/ilmu untuk dpt duit.. Mereka menghukum harus sesuatu hukum, asalkan dpt keuntungan.. bukan kerana nas/dalil...

Pejabat agama.. lagi kacau... hampa buat la.. apa pun, asalkan jangan kacau aku dah... hujung bulan jolok card.. dpt duit... sampai pencen.. syukur... rezeki...

PIRAAAAH....

Bila ada ostaz lain kata x payah la dok buat kerja mcm tu... digelarkan mereka dengan WAHABI la.. dan bermcm2 gelaran..

PIRAAAAH...

Pro_Pembaharuan berkata...

hahahahhaha gelak kat mamat bangang ni ----> "Tanpa Nama berkata... 13 Mac 2012 8:15 PG"

kakakakka...

WOI... APA LANCAU dalam agama ade prosedur2 cam tu??? Ko jangan memandai tambah2 cam ustaz2 jabatan agama yg nak cari makan tu...

JGN KITA BANGANG TAK TENTU pasal sebab KO DAH DIBANGANGKAN SEBANGANG BANGANG NYA OLEH USTAZ-USTAZ JABATAN AGAMA...

Prosedur2 yg menyusahkan anak muda kawin yang menyebabkan anak muda berancuk sana-sini...

pastu konon takut proses cerai-berai, APA LANCAU, buang bayi lagi dosa oiiiii bangang.

Orang bangang yg cam ni kena maki sepuas-puasnya supaya moga-moga cerah sikit otak tu...

PROSEDUR DIWUJUDKAN SEMATA-MATA MAHU DUIT... DARI PROSEDUR WUJUD BIROKRASI... DARI BIROKRASI MENYEBABKAN MASALAH... DARI MASALAH MENYEBABKAN? --> ORANG BANGANG

Tanpa Nama berkata...

Saya dah lalui sume itu. Peaon cabuk pun macam pegawai boleh sergah-sergah kita. Apatah lagi kalu kes bercerai lagi timing orang pejabat agama/kadi, seolah-olah kita kat balai polis kerana kes jenayah.

Apa salahkah orang yang terpaksa hendak bercerai itu dari sisi agama dan sivil? Rendahkah martabat orang itu dek kerana datang dengan urusan hendak bercerai? Memang laknat mereka di pejabat agama itu.

Prince Noob berkata...

mmg la susah... sbb org zaman sekarang bukan mcm zaman dulu... kesedaran bakal suami isteri terhadap tanggungjawab, agama kurang. kawin kebanyakannya sbb nak memantat je. kalau kawin senang2 xpayah kursus xpayah mas kahwin apa semua, nanti kalau nak cerai pun senang2 je sbb fikir time kawin senang. lepas cerai kawin lagi lain, senang la katakan. ni yg kawin susah pun byk kes penceraian, apatah lagi bila dah terlalu mudah.

MARHAENIS berkata...

SALAM...kawin bkn setakat nak mantat je bro...besar makna kawin tu...sebab tu ler ada macam2 prusedur...macam nenek ko mak ko atau anak ko nanti...tkkan ko main nak bg jer kawin ngan saper2...mesti lah nak tau mereka dah layak ke tak nak KAHWIN..

Nasib baik lepas interview berkata...

Nikah tu contract saja, asal dua2 sign approve takyah la buat2 cam susah sangat. Kat johor siap kena interview lagi, nak cek tahap ilmu agama kononnya. Itula namanya penghalang, atau dalam bahasa inggeris cock-blocking

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 8:15 PG
Mana pulak....zaman Nabi senang jew nikah laa. Mana adew bnyak peraturan. JAKIM tu main tambah-tambah jew laa zaman nie...hahahaha.

kapitalista berkata...

betul tu socialist mana ada guna agama dan adat kalau nak kahwin, socialist hanya main register aje kat pejabat pendaftaran senang jimat kos

underBear berkata...

ni bukan cerita susah nak kawen or tidak.ini cerita perangai or jati diri or prinsip or attitude or lain2 kosa kata yang menunjukkan ciri seseorang itu.
nak kawen,apa saja halangan mesti tak dak masalah punya...tak mau kawen macam isham,pon tak dak masalah punya...pandai2 la cari duit nak bli kondom...or siap sedia mental jika kena herpes.
wat pilihan sendiri nak pancut luaq atau dalam.
wat pilihan sendiri nak romen2 dosa or romen2 tak dosa
wat pihan sendiri nak setuju dengan tt ka nak ikut tt.
kita slalu cakap kuat sebab kita rasa kita betul.hahahaha

Tanpa Nama berkata...

lebaisation mmg berjaya
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Pro_Pembaharuan

gelak la dengan kejahilan ko tu. scanning la diri tu camne. ingat kawin ni leh main register je ke. tanya mak bapak ko camne dorang kawin dulu. nak mudah cam haiwan takde akal. masa becinta bukan main redah lautan api laa,sanggup wat pe je laa..tu suma ayat nak minta burit laa...kah3...ko tu la yg membangangkan diri ko..sebab ada pepatah dalam segolongan haiwan tak ramai manusia tapi dalam golongan manusia memang byk haiwan...ntah2 ko termasuk skali kot he3...seks bebas tu sama la cam haiwan ...hidup ikut nafsu je hi3...dulu masa aku blom kawin memang fikir cam ko punya la susah nak lalui prosedur tu tapi kalau NIAT BAIK, ALLAH AKAN PERMUDAHKAN.... klau niat tak baik...jadilah bangang cam ko...

Tanpa Nama berkata...

Pro_Pembaharuan>> persoalannya ko ni dah nikah ke blom..atau dah kawin/ berzina cam haiwan??? aku dah lalui semua prosedur perkahwinan dan tak rasa apa2 beban dan halangan pon..alhamdulillah anak dah nak masuk 3 org. ke ko ni cuma imaginasi je? nak mudah dan cepat? klao perati la kucing nak membiang..camtu la perangai asal boleh pancut je kah3...niat tu betulkan dulu. jangan jadi kaum jahiliah menyusahkan orang. kang suma dapat bala pasal ko dan puak2 yg seangkatan dengan ko...

Pro_Pembaharuan berkata...

Prince Noob berkata...

mmg la susah... sbb org zaman sekarang bukan mcm zaman dulu... kesedaran bakal suami isteri terhadap tanggungjawab, agama kurang. kawin kebanyakannya sbb nak memantat je. kalau kawin senang2 xpayah kursus xpayah mas kahwin apa semua, nanti kalau nak cerai pun senang2 je sbb fikir time kawin senang. lepas cerai kawin lagi lain, senang la katakan. ni yg kawin susah pun byk kes penceraian, apatah lagi bila dah terlalu mudah.
13 Mac 2012 10:38 PG

WOIIIIII!!!

Memantat lepas kahwin dapat pahala bongok! Apa salahnya kawin sebab nak memantat... kurang2 tak de ah buang baby...

Bangang!

Mas kawin deal ngan pihak pompuan la bongok... bukan deal ngan pihak agama... apa ko bongok ni?

Cerai?

Kan aku cakap, cube study betul2 Matematik Moden bab perbandingan...

Sila fikir masalah yang lebih berat untuk diselesaikan dari masalah remeh temeh terutamanya cerai-berai.

Mana lebih berat masalah, selesaikan masalah buang bayi atau cerai berai?