Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 April 2012

INI LAGI LAPORAN SAHEH




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...TAK ABIS LAGI CERITA MACAM INI...kah kah kah..

kah kah kah...ADA LAGI CERITA MACAM INI...kah kah kah..

kah kah kah..CERITA INI DAH LAMA DENGAR LAAAA...kah kah kah...

woit...BUAT LAAAA CERITA BARU.... kah kah kah


SATU LAGI GAMBAR CULT




PESERTA PERHIMPUANAN DISEDIAKAN KEMUDAHAN TERSAMUK WANG - meloya

KUALA LUMPUR 28 April - Ego pembangkang yang selama ini mendabik dada bahawa mereka tidak perlu atau pernah 'memberikan wang' untuk menarik kehadiran penyokong dalam satu-satu aktiviti atau perhimpunan yang dianjurkan, memakan diri.

Bagi mereka, hanya UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang perlu 'menyuap' duit atau menaja sesuatu bagi menarik kehadiran khalayak sedangkan realitinya pada perhimpunan haram yang disokong pembangkang di ibu negara hari ini menceritakan sebaliknya.

Tinjauan Bernama di beberapa lokasi yang menjadi tumpuan peserta perhimpunan haram, yang kononnya untuk menuntut sistem pilihan raya yang bersih dan adil mendapati sebahagian daripada mereka sebenarnya ditaja oleh pihak tertentu, begitu juga kerajaan negeri.

Perkara itu didedahkan oleh beberapa peserta daripada Kelantan yang mana kedatangan mereka ditaja sepenuhnya meliputi pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan.

Menurut Wan Ismail Wan Mad, 34, beliau telah tiba di Kuala Lumpur sejak tiga hari lepas dari Tumpat dengan menaiki bas yang ditaja Pas bahagian itu.

Katanya selain disediakan hotel, beliau dan peserta lain turut diberi "duit poket" sebanyak RM150 setiap seorang.

"Semasa perhimpunan tahun lepas (9 Julai 2011) saya turun berdemo guna duit sendiri, sekarang diberi duit poket serta disediakan bas dan hotel.

"Jadi lagi bersemangatlah kami turun ke mari (Dataran Merdeka)," katanya ketika ditemu bual Bernama di sini.

Seorang remaja yang hanya mahu dikenali sebagai Azli, 25, berkata peluang untuk turun berhimpun dengan segala perbelanjaan, termasuk duit poket disediakan kerajaan Pas Kelantan, menjadi dorongan utama kepadanya untuk turut serta dalam perhimpunan itu.

"Kami turun dua bas dari Pasir Mas untuk demo kali ini, kami tinggal di hotel berdekatan bagi memudahkan perjalanan ke Dataran Merdeka," katanya.

Pasangan suami isteri berusia sekitar 50-an, dari Kedah pula berkata mereka didatangkan dengan 20 buah bas dengan dikenakan bayaran serendah RM10 seorang, berbanding harga tambang biasa kira-kira RM100 pergi dan balik dari Alor Setar ke Kuala Lumpur.

Beliau yang hadir bersama suaminya sejak semalam dan ditempatkan di sebuah hotel berdekatan Dataran Merdeka berkata tambang semurah itu memberi lebih dorongan untuk mereka turun ke ibu negara.

Sementara itu, Azizah, 23, dari Permatang Pauh pula berkata beliau datang bersama dua saudara maranya bagi memberi sokongan kepada perhimpunan itu.

Katanya, mereka yang didatangkan dengan sebuah bas turut diberikan RM20 seorang sebagai wang belanja, didakwa diterima daripada seseorang bernama Mansor.

"Yang menghairankan saya ialah kenapa hanya sebuah bas sahaja dari Permatang Pauh," katanya. - TIEWNAM

yang saheh hanya di radio bangsar utama:



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno ingat org lain macam cai umno.. berjuang utk rm...

Tanpa Nama berkata...

jadi betul la depa guna wang hahaha.. :)

Sikit jo pakatan bagi ni rm20 je ke? umno lagi kaya leh bagi lebih banyak kan kan kan.. :)

Tanpa Nama berkata...

kalay meloya kata ada duit..
maknanya tak ada duit.

kita faham dahhhh.

NoManNoCry berkata...

...apa nak diherankan PEMIMPIN UMNO/BN TERLIBAT KES BUNUH N RASUAH, JADI MENIPU/MEMBELIT NI BIASA JE BAGI HAMLAU2@TV3@UTUSAN@BERNAMA/TIEWNIAMA NI !!!

Tanpa Nama berkata...

mat monggol tak ambil duit....
bagi je puki....kira ok
dasar kaki burit...
kah...kah....kah...

Tanpa Nama berkata...

kalau berita ni benar, video temuramas mesti dah keluar tv...

janggut berkata...

cilakak lu tt..apesal aku tak dpt pun duit2 ni...aku pun dtg jauh gak ni..dari grik ni..sempadan siam ni..kalau aku tau camni...baik aku g betong je...kt sana pun ade gak sonkran2 ni...tapi pepun..aku bangga dpt join bersih...walaupun...abih gak 200 lebih ngan minyak n tol...janji dpt jd pelakar sejarah...bila lak nak 4.0....