Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 April 2012

PERGI MAMPOOS LAH DENGAN DBKL





KOMENTAR TUKAR TIUB


dataran merdeka bukan milik gerombolan
dataran merdeka bukan milik dbkl

500 ribu kita turun
tercirit mat mongol

500 ribu kita turun
terberak berak bik mama

500 ribu kita turun
terberak berak utusan meloya

500 ribu kita turun
kena sembelit tv3

500 ribu kita turun
politik malaysia akan berubah













DATARAN MERDEKA MILIK RAKYAT , KATA BERSIH
- mkini

BERSIH mempertikaikan kenapa mereka diminta mendapatkan kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk melangsungkan perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil pada 28 April ini.

"Kenapa alasan ini digunapakai hanya terhadap kami? Ini ruang awam, ia milik rakyat.

"Tidak patut ada sebarang sekatan untuk menggunakannya," kata pengerusi bersamanya S Ambiga.

Bekas pengerusi Majlis Peguam itu juga berkata ia selama ini digunakan untuk pelbagai acara setiap minggu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan 'menteri udang-undang' Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilaporkan menggesa BERSIH meminta kebenaran pemilik lokasi itu sebelum mengadakan perhimpunan itu.

Bercakap kepada pemberita di Kuala Lumpur, beliau menegaskan janji kumpula pro-reformasi sistem pilihan raya itu untuk memastikan perhimpunan anjurannya berlangsung aman.

"Jika ada sesiapa cuna menimbulkan masalah dan melakukan keganasa, kami sendiri akan serahkannya kepada pihak polis," katanya lagi.





NOTA:
rakyat telah jelak
rakyat telah muak
rakyat telah loyo
rakyat tak mahu lagi ditipu

500 ribu yang akan ke dataran merdeka
adalah amaran kepada yang zalim!

11 ulasan:

average joe berkata...

semua kena permit
semua wajib lesen
semua mesti tauliah

podah!

sebab kami dah lama sedar terma dan syarat dan undang2 itu cuma atas kami saja, dan tidak bila kamu!

sekarang untuk berubah,
sekarang kamu boleh nyah!

abu!
-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI ABU (LET'S LEARN AND UNDERSTAND ABU)

bukan nazri berkata...

nazri, kalau polis yg menimbulkan masalah & melakukan keganasan nak serah kpd sapa?????

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin negara ini cukup gemar mengungkap "kontrak sosial".

SPR juga dilantik atas kontrak sosial. Kontrak mereka menyatakan kerja mereka berjalan atas kepercayaan rakyat dan khususnya parti-parti politik bahawa badan ini, suruhanjaya ini dan orang-orang ini beramanah, berintegriti, bersikap berkecuali dan boleh dipercayai.

Jika suruhanjaya ini tidak dapat dipercayai lagi, integriti orang-orang ini dipersoalkan, bagaimana badan ini dapat berfungsi lagi?

Orang-orang ini perlu menunjukkan integriti mereka, letak jawatan dan beri laluan kepada orang lain.

Tanpa Nama berkata...

hisham,

aku nak minta tolong supaya Bersih kali ni lebih ramai penglibatan dari kaum Cina dan India. Jangan harapkan Melayu saja woi.

Lu Cina sama India mesti sama-sama turun, mesti duduk di barisan depan.

Ini setiap kali demo, orang Melayu saja yang ramai, yang kena pancut ngan air, kena bom ngan gas.

Kesian laa kami brother Melayu

Tanpa Nama berkata...

menteri bagi kebenaran
DBKL tak bagi kebenaran???

kahkahkahkahkah
tak bagi kita buat demo Bersih 3 ler turrrr

ingat DBKL ni bapakkkk dia punya???
ingat dataran merdeka ni bapakkkkk dia punya???

kita nak berkumpul aje pun dia orang takut ker???
tak ada telo betul!!!

Matrojak berkata...

Macam Najib masa bersih 2.0 jer - flip-flop ... bagi guna stadium tapi macam tak nak bagi... bersih 3.0 bagi guna dataran tapi macam tak nak bagi...

kah..kah..kah..kah...

ijam berkata...

Tanpa Nama berkata...

hisham,

aku nak minta tolong supaya Bersih kali ni lebih ramai penglibatan dari kaum Cina dan India. Jangan harapkan Melayu saja woi.

Lu Cina sama India mesti sama-sama turun, mesti duduk di barisan depan.

Ini setiap kali demo, orang Melayu saja yang ramai, yang kena pancut ngan air, kena bom ngan gas.

Kesian laa kami brother Melayu

14 April 2012 8:24 PG
-------------------------------

brader! ko join x demo bersih 2.0?? ke ko dok tepi je mase demo bersih 2.0??

melayu cina india bergabung la mase tu..

jgn pandai2 kluar statment bodo kat sini

Tanpa Nama berkata...

pergi mamposlah hishamudinn lidah kontot tu....dataran merdeka rakyat yang punya...lu jadi menteri pun rakyat yang undi beri mandat....kepada nazri bapak samseng.....jangan ingat lu aje yang samseng......bila bn tumbang nanti kita tengok siapa lebih terror...

Tanpa Nama berkata...

berhimpun itu hak rakyat.
Kuala Lumpur diwakili di Dewan Rakyat oleh sebelas orang Ahli Parlimen,[31] yang diundi untuk penggal lima tahun. Setelah sekian lama cenderung dikuasai oleh Barisan Nasional, segalanya berubah dengan pilihan raya 8 Mac 2008 yang menyaksikan parti pembangkang menguasai kerusi-kerusi parlimen untuk Kuala Lumpur, iaitu Parti Tindakan Demokratik (5 kerusi), Parti Keadilan Rakyat (4 kerusi), dan Parti Islam Se-Malaysia (1 kerusi); cuma tinggal satu kerusi Dewan Rakyat yang diduduki oleh BN iaitu Zulhasnan Rafique yang mewakili Setiawangsa.

kampong lad berkata...

'Hishammuddin dan Nazri menggesa BERSIH meminta kebenaran pemilik lokasi'.....kenyataan macam ni hanya orang gila yg dok buat.

tunjuk mai geran tanah, nama sapa? bila PUTRAJAYA DIBEBASKAN, hantaq depa ni termasok keluarga yg tercinta (kalau ada mak bapak, bawak sekali) pi masok 'kem/kolej pemulihan', aku nak jadi komandan. bila keluaq semua dapat phd...oghang puteh kat apa? permanent head damage? yes.

taxpayer berkata...

correct correct correct.....kita kursuskan bapak kepala samseng yg ngabiskan ghete rakyat. dua ingat dia cucu dato dgn anak tan sri boleh berlagak samseng ke? tumbangkan BN utk hapuskan samseng samseng jalanan menaiki porsce free dgn hisap cerut free.