Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 April 2012

SILA GUNAKAN KONDOM UNTUK KESEHATAN KITA BERSAMA




INI AKIBATNYA KALAU TAK PAKAI KONDOM





NOTA:
POLIS membawa mayat bayi
yang ditemui
di Kampung Sungai Mati, Alor Setar.






MAYAT BAYI DITEMUI DI GERAI - berita hairan

POLIS membawa mayat bayi yang ditemui di Kampung Sungai Mati, Alor Setar.

ALOR SETAR: Seorang peniaga gerai tergamam apabila mendapati bungkusan putih yang disangka barang sihir dan diletakkan di atas meja gerai makanan miliknya berhampiran Masjid Sungai Mati, Langgar di sini, malam kelmarin, berisi mayat bayi perempuan yang masih bertali pusat.

Pemilik warung itu, Rusdi Abd Aiziz, 45, berkata pada mulanya dia ternampak satu bungkusan di atas meja di warungnya yang ditutup kerana dia cuti berniaga, kira-kira 6 petang. “Saya sangka bungkusan itu barang sihir kerana dibalut kemas dengan kain putih dan plastik hitam namun tidak sangka itu adalah mayat bayi.
“Bagi saya bungkusan itu pelik dan saya bimbang ia barang sihir untuk tujuan jahat dan terus menghantar pulang isteri sebelum datang semula ke kedai bersama rakan-rakan.

“Seorang rakan menyuruh saya membukanya dan apabila dikuis dengan kayu saya ternampak sepasang kaki bayi,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan percaya bayi berkenaan baru dilahirkan sebelum diletakkan di gerai terbabit.


JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN GUA





PANCUT ATAS PERUT
woi balak2..awek2...kalo nak menutuh tu,pakai la kondom...aku tau,memang la x sedap kalo menutuh pakai kondom..kalo x mau pakai kondom,praktik la apa yg hangpa tengok dalam CD blue sejak tingkatan 1 iaitu pancut luaq..tengok blue pandai..tapi bodo sebab x ambil kebaikkan dari filem blue tu..

memang x dinafikan balak2 dan awek2 yg kuat menutuh mmg masih ni x pro la..sebab yg jantan,x pandai nk cabut time nak pancut,dan yg betina kenapa perlu hang peluk pinggang jantan bila dia nak pancut kat luaq?hang x tau ka,kalo pancut dalam hang boleh mengandung?sedap memang la sedap,tapi bila dah mengandung,beranak,hang buang anak tu kat dlm tong sampah! xperlu nak salahkan pak lebai,imam,jais ,mais,negara,bangsa...salahkan awek2 dan balak2 sebab pandai menutuh,tapi x pandai nk pancut luaq atau pakai kondom!
By zarulyatak on ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI ... on 4/3/12


SOALAN UNTUK KURUN INI
Kepada Tok Lebai yang anti-kondom yang menggunakan Hadis Muslim 3371 dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, saya nak tanya beberapa soalan:

(1) Jika hubungan seks dibenarkan dengan tawanan perang seperti yang dilakukan oleh para sahabat seperti yang diceritakan di dalam Hadis tersebut, mengapakah hubungan seks dengan kekasih (bukan isteri lagi kerana belum kahwin) tidak dibenarkan?

(2) Jika hubungan seks dengan wanita tawanan tidak dibenarkan melakukan 'azl atau pancut kat perut atau pakai kondom, mengapakah kita umat Islam tidak dibenarkan memakai kondom bila melakukan hubungan seks dengan isteri kita atau kekasih kita?

(3) Mengapakah hubungan seks dengan perempuan tawanan dibenarkan (suka sama tidak suka) manakala hubungan seks dengan kekasih (suka sama suka) tidak dibenarkan dan boleh ditangkap oleh JAIS atas tuduhan berkhalwat atau berzina?

(4) Jika jawapannya seks dibenarkan dengan perempuan yang menjadi tawanan perang di zaman Rasul Allah (saw), mengapakah seks dengan perempuan yang kita cintai dengan menggunakan kondom tidak dibenarkan sama sekali? Apa beza seks dengan wanita tawanan (yang menggunakan paksaan) dengan wanita yang menjadi kekasih kita (tiada paksaan kerana suka sama suka)?

(5) Mengapakah hubungan seks (pakai kondom) dengan kekasih kita dianggap zina manakala hubungan seks dengan wanita tawanan perang seperti yang dilakukan oleh para sahabat Rasul Allah, tidak dianggap zina? Sila tolong beri pencerahan.
By PENGGUNA KONDOM on ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI ... on 4/3/12



SABTU 28 APRIL KITA BERJUMPA DI DATARAN MERDEKA


26 ulasan:

Pro_Pembaharuan berkata...

Soalan untuk kurun ini memang power... ambik lu orang lebai nak jawab...

gerenti mesti ada malaun yang cakap

1. kalau tak tau, diam... (aik suruh diam plak, orang tanya sebab tak tau la)

2. jangan cakap, nanti akidah lari...
(amboi-amboi)...

tambahan soalan lagi!

1. Siapa sini boleh buktikan soalan kubur itu wujud? akhirat itu wujud?

2. Kalau tak boleh kemukakan bukti, kenapa mahu marah kepada orang yang tidak percaya atau hilang kepercayaan?

3. Soalan agak-agak untuk kurun ini juger, kenape perempuan tawanan perang yang tengah kesedihan kehilangan bapa, suami dan anak dipaksa kongkek dibenarkan tetapi seks dengan pelacur yang happy2 minta dibayar kerana enjoy seks dilarang?

4. Kenape ustaz2 madrasah berbini 2-3-4 orang yang kebanyakkan murid sendiri yang rata-rata berumur belasan tahun dikatakan baik dan boleh dijadikan contoh teladan, sedangkan orang muda yang tak cukup duit walaupun layak diberi bantuan (duit zakat dirembat ustaz jabatan agama) kongkek ngan awek sendiri dikatakan jahat giler?

5. Kenapa anak dari tawanan perang/hamba boleh dibin/berbinti kan nama bapa yang kongkek itu perempuan tetapi anak hasil kongkek sebelum kawin tak boleh dibin/berbinti kan nama bapa yang kongkek? DNA ada maaaaaaa...

underBear berkata...

betoi,nak romen hampa dua orang,nyedap hampa 2orang.tak perlu libatkan orang lain iaitu bunuh baby.
klo nak libatkan orang lain sila gang bang.

HALIMI MN berkata...

Persoalan ini memang hebat. Ahli-ahli yang pandai hadis mohon dipencerahkan sekiranya berlaku dalam situasi ini. Hentikan pengkisahan tentang AKIDAH ataupun seangkatan nya. Mohon dibincangkan soal yang dibangkitkan oleh TT. Soalan yang dibangkitkan ada kebenaran berdasarkan beberpa rujukan. Kalau ini dibangkitkan kita melihat Islam tidak memperjuangkan HAK ASASI MANUSIA. Mohon ahli pandai Hadis dan Hukum Hakam mempencerahkanya.

Tanpa Nama berkata...

Bodo punya analog...suka sama suka kira halal ....itu macam kalau kau entot sama mak kau suka sama suka kira halal..entot sama adik kau suka sama suka halal...entot sama anjing suka sama suka halal...??????? BODO TAHAP BUDU PUNYA ANALOG......

Jangan Kondem Kondom! berkata...

Soalan-soalan ini patut ditujukan kepada Hassan Ali dan Harussani atau sesiapa yang anti-kondom.

Sebenarnya, kegagalan para ulamak menjawab soalan-soalan sebeginilah yang menjadi punca orang Melayu murtad, terutamanya anak muda yang lebih suka tanya LEBAI GOOGLE daripada TOK LEBAI lulusan Al Azhar atau Lahore.

Hassan Ali sepatutnya lebih sibuk mencari jawaban kepada soalan-soalan sebegini daripada sibuk bikin video Melayu murtad.

Kalau betul betul nak menghalang muda mudi Melayu daripada murtad, soalan-soalan sebeginilah yang patut diberi jawaban dengan segera. Ini tidak. Duduk sibuk nak bodek Rajah Gopal tu buat apa?

Di zaman internet, muda-mudi Melayu boleh jumpa Hadis-hadis yang pelik yang boleh memalukan para ulamak. Sebab itu para ulamak kita tidak suka ditanya banyak soalan. Kalau tanya mereka soalan-soalan yang pelik dan susah untuk dijawab, mereka akan marah dan terus tuduh kita murtad.

Saya tidak hairan kalau para ulamak Malaysia gagal memberi penjelasan yang boleh memuaskan minda muda-mudi zaman sekarang yang suka mencari kebenaran dan tidak menerima bulat-bulat apa yang dimuntah oleh para ulamak. Mengapa? Sebab kualiti ulamak yang kita ada bermutu amat rendah. Saya tarik balik apa yang saya katakan. Bukan bermutu rendah tetapi tiada mutu sedikit pun.

Saya bercakap dari pengalaman saya. Ketika waktu saya remaja, saya suka tanya ustaz saya soalan-soalan yang susah. Ustaz saya tidak boleh jawab dan marahkan saya. Bukan sahaja marah tetapi dia gulung surat khabar dan pukul kepala saya dengan surat khabar itu.

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya, yg berapi2 melebelkan golongan anti hadis kepada yg mahu beriman hanya apa yg diwahyukan Allah melalui Rasulullah, tidak pernah peduli untuk menjenguk2 kitab2 Bukhari, Muslim, dll yg kununnya sohih tu! Aku tau benda ini kerana apabila aku quote, contohnya, Bukhari 3:1213, tak tau beb mamat ni apa nombor yg aku paparkan tu. Dia hanya akan tau kalau dia sendiri pernah buka dan jenguk2 baca kitab2 hadis tu. Itu belum lagi dia baca beratus2 riwayat hadis yg menghina keperibadian Nabi Muhammad dan juga Rasul2 Allah yg lain spt Nabi Musa.

Pro_Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...
9 April 2012 5:08 PTG

habis, apa yang pandai???

kenapa boleh kongkek hamba tawanan tapi ngan awek tak boleh???


aku tak suke buat ngan arwah mak aku... aku tak suke buat ngan adik aku... jadi tertolak juger analog ko yang pandai tu sbab aku tak suke...suke sama suke tak bole dipakai di sini... lain lah aku suke, ini tak, aku tak suke...

kalo ngan awek2, aku suke... suke sangat-sangat...

jawab dulu soalan untuk kurun itu dulu... jangan bising-bising...

kenapa boleh kongkek hamba tawanan tapi ngan awek tak boleh???

kenapa tak bole pancut dalam hamba tawanan tapi awek tak boleh???

satu lagi soalan timbul, terime kasih kerana timbulkan idea untuk soalan lain...

bagaimana pula ngan awek tawanan? suka-suka kaut awek tepi jalanan dan dijadikan tawanan... adakah ia dikira hamba tawanan???

pro rakyat cabar pro_pembaharuan berkata...

Kepada pro_pembaharuan aku nak tanya dalam diri ada akal dan nyawa tak ? Boleh tak kau tunjukkan akal dan nyawa kau ? Aku tak kisah kalau kau hilang kepercayaan terhadap Islam tapi tak payah kau nak mempersoalkan dan mempengaruhi orang lain.

Satu lagi aku nak tanya dalam ajaran sosialis yang kau banggakan tu ada tak beritahu cara-cara nak mengatasi masalah pembuangan bayi yang berlaku sekarang ni di malaysia, ada tak guru-guru sosialis kau tu bagi tahu inilah caranya untuk mengatasi masalah pembuangan bayi di malaysia.

Wahai Bro tt tolonglah siarkan komen aku ni. Bro tt kau kena adil dan saksama semua komen tak kira sama ada ngam atau tak ngam dengan prinsip kau, kenalah kau keluarkan cepat

Tanpa Nama berkata...

Beriman kena ikut Nabi...kalau tak itu degil macam Iblis...macam kalau kau belajar kat universiti..kena ngadap prof-prof tak kira taraf kangkung ke taraf bayam...kau tak boleh buat phd...baca kitab sendiri lepas tu isytihar dapat phd....Nabi ada otoriti nak cakap pasal Islam..dia dapat otoriti dari Tuhan...tapi golongan anti-hadith ni sapa pulak bagi dia otoriti????

Jahiliah???? berkata...

Konkek tawanan perang ?...sounds like JAHILIAH lol...

fadil berkata...

Pendapat saya, jika ada hadis yang bertentangan/konflik dengan Al-Quran, maka Al-Quran mengatasi hadis-hadis tersebut walaupun hadis tersebut diiktiraf "Mutaffaqoon Allaih" iaitu dari Saheh Muslim & Bukhari sekalipun. Kerana ada kemungkinan ada fabrikasi dan di"manufactured" oleh tangan-tangan manusia. Sebagai contoh surah Al-Kahf Ayat 1, "Iwaj'" atau "crookedness" yang dimaksudkan merujuk kapeda kitab yang terdahulu. Maknanya Allah S.W.T menjamin keaslian Al-Quran selama-lamanya berbanding Kitab terdahulu. Jadi seperti juga hadith, tiada jaminan ketulenannya. Jadi kepada yang bertanya, anda juga boleh membuat kajian sendiri dan carilah kebenaran untuk diri anda sendiri. ingat tiada sesiapa yang mengacukan pistol di kepala anda untuk percaya perkara yang anda tidak percaya. Soalan anda tiada salahnya kerana Islam tidak pernah menyekat pertanyaan sesiapa.

Silap Kona berkata...

Kau sendiri boleh buktikan soalan kubur itu wujud, akhirat itu wujud kalau kau baca Quran.

soalan paing bodoh di atas muka bumi.

Ismail ML berkata...

Gua dah lama tinggalkan ugama ciptaan paderi-paderi ni.

Tanpa Nama berkata...

Kalau macam nie lah mentaliti Pakatan Rakyat neh kurang beradab dalam agama...aku tak nak sokong pembangkang.

Aku memang dari kecik di didik jangan pernah sokong BN walau satu 1% sekalipon.

Jadi aku tak nak sokong mana-mana.
Babi lah korang sume main politik sentimen.

Tanpa Nama berkata...

fadil 9 April 2012 11:02 PTG, maka itu mengape para ulamak kita begitu tekankan kita mesti beriman kpd hadis sedangkan jika kita rujuk kitab2 hadis sahih Bukhari dan Muslim terlalu banyak hadis2 yang mengarut merapu bertentangan dengan ayat serta ruh quran, dan ada juga tiada langsung kaitan dgn pengajaran, pembelajaran atau apa2 ilmu yg berguna utk manusia. Di dalam quran sendiri ada beberapa ayat cabaran Allah kpd manusia agar dibawakan kitab yg boleh menandingi quran yg mana tiada percanggahan diantara ayat2nya. Allah sendiri yg mengiktiraf quran itu sebagai "Ahsanul Hadith", mengapakah manusia pula yg secara terang2an sejak wafatnya Rasulullah, menginstitusikan pencemaran dan kontradiksi terhadap ayat2 alQuran?

Harus juga direnungi, mengapakah keenam2 pengumpul hadis2 berkenaan, Bukhari, Muslim, Malik, dll tiada seorang pun yg berketurunan Arab, tetapi berketurunan Farsi?

Tanpa Nama berkata...

Bab perbuatan boleh menyetubuhi para wanita atau kanak2 tawanan perang, dan juga boleh disetubuhi wanita2 hamba oleh tuannya tanpa dinikahi wanita2 berkaitan semua itu hanya ujud di dalam kitab2 hadis yang dilebelkan juga sebagai kitab2 Hadis SAHIH. Contoh Kitab Hadis Sohih Bukhari & Muslim. Baca dulu kitab2 tersebut sebelum menuduh hujah saya ini sebagai fitnah! Aii, kalau nkorang beriman kepada hadis nukilan manusia, takkanlah tak pernah langsung membaca kitab2 hadis "SAHIH"! Ohh, ye tak ye, terlupa, majoriti Muslim keturunan beriman secara TAKLID BUTA, kan. Kitab2 hadis dijadikan rujukan utama, bukannya quran.

Ngkorang jangan haraplah para ostad2, tok2 imam akan tunjukkan hadis2 tersebut kat ngkorang walaupun kitab tu ada di tangannya masa mengajar. Paling ditakuti bila ada murid yang jenis berminda kritikal, akan bertanya bila timbul kemusykilan atau sesuatu yg dia tdk faham.

Ajaran2 hampeh tersebut tiada langsung didapati di dalam QURAN.

Pro_Pembaharuan berkata...

ye korang betul... tak salah pun...
cume...

JAWAB DULU SOALAN-SOALAN TU...

setuju dengan Jangan-Kondem-Kondom.

Korang sorang pun tak bagi hujah berkaliber kerana ulama malaysia memang tidak ada mutu... Sorang pun tak bagi jawapan yang elok dan bermutu,

camner nak jadi pejuang islam kalau jawapan soalan-soalan ini korang tak mampu bagi?

Silap Kona, tulisan dalam quran ditulis zaman khalifah othman setelah dikumpul sejak zaman khalifah abu bakar lagi. Mereka-mereka yang tulis ketika itu semuanya masih hidup lagi ketika itu. Jadi tidak ada seorang pun dari mereka yang pernah nampak soalan kubur pun...

dan tulisan itu dari mulut nabi sendiri. ketika itu nabi pun masih hidup lagi. Dia cakap ada soalan kubur.

Tidak ada seorang pun yang mati kemudian hidup untuk ceritakan benar atau tidak pasal soalan kubur atau akhirat pun...

Jadi, ini masalah kepercayaan atau iman. Nabi sendiri tak bagi kondem orang yang tak percaya sebab nabi sendiri anjurkan, sesuatu yang diluar daripada keupayaan rasional yang dipanggil iman.

yang korang lebih-lebih dari nabi pahal?

Bukannya masalah fakta. Masalah-masalah iman sendiri-sendiri la tanggung, tak payah cabar-cabar pun iman sapa lagi bagus dari iman orang lain macam sekor keldai tu.

Masalah yang perlu dibincangkan adalah masalah fakta. Sekarang ini fakta katakan, ada baby kene buang. Tak de kene mengena pun pasal sosialis, agama atau bangsa.

Jadi penyelesaian yang dianjurkan adalah, "nak buat sangat, pakailah kondom"...

Ini tak, suruh balik pada islam, Islam dah ada kat malaysia 500 tahun, tapi kenapa jadi jugak???

KENAPA JADI JUGAK???

Bagi Pro Rakyat...
apa punya tur la ko ni... sekarang aku tanya ni plak...

1. kalau benar cara islam itu betul, kenapa baby kene buang sedangkan islam wujud lebih 1500 tahun dan wujud kat malaysia lebih 500 tahun???

2. cara sosialis? Memang teruk dah UMNO ajar rakyat sampai ini bodoh tak paham-paham lagi...

SOSIALIS ADALAH PERJUANGAN EKONOMI DAN SOSIO EKONOMI...

bukannya masalah-masalah kondom, masalah-masalah iman, masalah-masalah-masalah individu...

BAGHAL!

Pelajar UIAM berkata...

Kamu yang menolak Hadis ini semuanya bodoh sebab tidak tahu isi kandungan Al-Quran. Hadis ini sahih kerana ia tidak bercanggah dengan Al-Quran. Jangan jadi golongan anti-Hadis yang kufur dan laknat dengan mempersoalkan apa yang Allah telah firmankan!!!

Menurut Al-Quran, hubungan seks dengan tawanan perang adalah halal. Siapakah kamu nak mempersoalkan apa yang Allah SWT telah halalkan? Sedarlah bahawa kamu tu hanyalah makhluk yang halus manakala Allah itu Maha Besar. Jadi jangan pandai-pandai nak mempersoalkan apa yang Allah telah halalkan.

Baca Sura Al-Ahzab 33:50

Wahai Nabi, sesungguhnya Kami telah halalkan bagimu isteri-isterimu yang engkau berikan maskahwinnya, dan HAMBA-HAMBA PEREMPUAN YANG ENGKAU MILIKI DARI APA YANG TELAH DIKURNIAKAN ALLAH KEPADAMU SEBAGAI TAWANAN PERANG; dan (Kami telah halalkan bagimu berkahwin dengan sepupu-sepupumu, iaitu): anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah bapa) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah bapa), dan anak-anak perempuan bapa saudaramu (dari sebelah ibu) serta anak-anak perempuan emak saudaramu (dari sebelah ibu) yang telah berhijrah bersama-sama denganmu; dan (Kami telah halalkan bagimu) mana-mana perempuan yang beriman yang memberikan dirinya kepada Nabi (untuk dikahwininya dengan tidak membayar maskahwin) kalaulah Nabi suka berkahwin dengannya; perkahwinan yang demikian adalah khas bagimu semata-mata, bukan bagi orang-orang yang beriman umumnya; sesungguhnya Kami telah mengetahui apa yang Kami wajibkan kepada orang-orang mukmin mengenai isteri-isteri mereka dan HAMBA-HAMBA PEREMPUAN YANG MEREKA MILIKI; – SUPAYA TIDAK MENJADI KEBERATAN BAGIMU. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Wahai orang-orang yang beriman,

Allah telah menghalalkan hubungan seks dengan hamba-hamba perempuan. Jadi janganlah ia menjadi keberatan bagi kamu untuk melakukan apa yang kamu inginkan dan mempersoalkan nikmat yang Allah kurniakan kepada kamu.

Tidakkah kamu tahu bahawa Safiya (RadiAllahu Anha) perempuan Yahudi yang menjadi isteri Rasul Allah (saw) juga adalah wanita tawanan perang di Khaybar? Apa yang Hishamuddin Rais tulis kamu tahu dan percaya belaka. Tetapi tentang sejarah Islam sedikit pun kamu tak ambil port & pandai-pandai nak mempersoalkan apa yang telah diterima sebagai sahih.

Kamu yang mempersoalkan nikmat yang Allah kurniakan kepada kamu ni sangatlah BODOH BANGANG MACAM LEMBU! Allah telah menghalalkan seks dengan wanita-wanita tawanan perang. Jadi bersyukur sahajalah kepada Allah ke atas nikmat yang Dia kurniakan kepada kamu. Kamu yang duduk sibuk mempersoalkan apa yang Allah telah halalkan ini buat apa? Jauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia!!!

Tidak pernahkah kamu baca Surah Al-Mu’minun 23:1-7???

Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman,

Iaitu mereka yang khusyuk dalam sembahyangnya;

Dan mereka yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia;

Dan mereka yang berusaha membersihkan hartanya (dengan menunaikan zakat harta itu);

Dan mereka yang menjaga kehormatannya, -

KECUALI KEPADA ISTERINYA ATAU HAMBA SAHAYANYA MAKA SESUNGGUHNYA MEREKA TIDAK TERCELA: -

Kemudian, sesiapa yang mengingini selain dari yang demikian, maka merekalah orang-orang yang melampaui batas;


Jadi hubungan seks dengan hamba tidaklah melampaui batas. Jadi kepada semua umat Islam yang beriman, janganlah kamu melampaui batas dengan mempersoalkan nikmat yang Allah swt kurniakan kepada kamu. Jangan jadi bodoh sampai tidak tahu bagaimana nak nikmati kurniaan Allah yang Maha Esa.

Jadi, yang nak mencela Nabi dan para sahabat kerana melakukan hubungan seks dengan hamba tawanan perang tu telah gagal kerana Allah telah berfirman "KECUALI KEPADA ISTERINYA ATAU HAMBA SAHAYANYA MAKA SESUNGGUHNYA MEREKA TIDAK TERCELA."

Yang tercela ialah golongan yang mempersoalkan apa yang difirmankan oleh Allah iaitu golongan anti-Hadis dan sunah Rasul.

Tanpa Nama berkata...

Cara Islam betul? Betullah...Islam larang main sebelum nikah...Islam larang zina malahan disebut jangan dekati zina ...yang ko orang pergi buat tu pasal? Engkau tak ikut cara islam lepas itu salahkan Islam pasal hasil perbuatan engkau yang tak ikut islam? Apa kena mengena dengan Islam yang kena tanggung? Kau sendiri tak sembahyang...minum bir...ambil dadah...seks bebas...kau ikut cara oranhg yang tidak beragama...apa pasal kau tanya pihak islam pulak? Bebal punya orang!!!!

Peminat Tukar Tiub No.1 berkata...

Kepada Pelajar UIAM (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia?) yang bijaksana, saya nak tanya dua soalan:

(1) Rais Yatim didakwa melakukan hubungan seks dengan seorang ahma dari Indonesia. Malaysia pernah berperang dengan Indonesia pada suatu ketika dahulu. Jadi, menurut anda, adakah hubungan seks diantara Rais Yatim dan hambanya dari Indonesia HALAL? Jika halal, adakah keputusan UMNO untuk tidak mengambil tindakan keatas Rais Yatim berlandaskan surah-surah yang anda telah kemukakan?

(2) Baru-baru ini kerajaan Indonesia melarang rakyat Indonesia daripada bekerja sebagai ahma di Arab Saudi kerana ramai gadis-gadis Indonesia yang masih dara lagi dirogol oleh majikan Arab. Walaupun didesak oleh kerajaan Indonesia, kerajaan Arab Saudi enggan mengambil tindakan keatas majikan-majikan Arab yang merogol ahma. Jadi adalah surah-surah yang anda kemukakan menjadi sebab mengapa kerajaan Arab Saudi enggan mengambil tindakan keatas majikan yang merogol ahma dari Indonesia? Sebaliknya ahma Indonesia yang dihukum mati.

Sila tolong jawab 5 soalan yang ditanya oleh penulis artikel ini.

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

pelajar UIAM, itulah masalah nkorg, rujuk ayat quran, tapi tak lengkap. Mana dia maksud yg lebih kurang ertinya semua itu adalah "hak istimewa khas buat Nabi sahaja", bukan untuk umat2 yg mengikuti beliau? Ek elehhh!

Tanpa Nama berkata...

hanya satu persoalan yg timbul dr hamba yg jahil...mknenye wanita2 di iraq,bosnia dan mane2 yg dirogol oleh askar amerika tuh dikire halal laa???

Pro_Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...

hanya satu persoalan yg timbul dr hamba yg jahil...mknenye wanita2 di iraq,bosnia dan mane2 yg dirogol oleh askar amerika tuh dikire halal laa???
10 April 2012 3:59 PTG

TT, letak kat depan soalan ni... biar kite semue tengok camner bebuih lebai-lebai nak jawab ini soalan yang juga boleh dikira "SOALAN UNTUK KURUN INI"...

Tanpa Nama berkata...

"bagaimana pula ngan awek tawanan? suka-suka kaut awek tepi jalanan dan dijadikan tawanan... adakah ia dikira hamba tawanan???"

Tanpa Nama berkata...

Apa ke jadah soal di dakwa Rais Yatim rogol ammmah dikira hamba? APa ke jadah soal wanita iraq kena rogol askar amerika di kira halal? Apa ke bangang punya soalan? Baca le balik quran tu apa kena mengena dgn soalan kamu ni?

Sejak bila pulak ammah dari Indon sudah jadi taraf hamba? Ayat quran mana cakap???? Halo bro..jangan tunjuk taraf bangang tak bertahap lagi!!! kalau lu suka zina itu lu punya pasal tapi jangan cuba kaitkan lu punya setanisme dengan Islam!!!!

Tanpa Nama berkata...

PASAL HUKUM AGAMA JANGAN BUAT MAIN-MAIN!!!


Daripada engkau dua ekor ni bertekak dan keluarkan pendapat tak tentu hala, cubalah tanya ustaz yang tahu. tak kiralah ustaz umno atau ustaz pas. cubalah tanya orang yang ada ilmu. cakap ikut perut dan memburukkan islam dan pemilik-Nya, takut tersesat pulak nanti!!!

Agama ni bukan boleh main tutuh dan hentam keromoh. Bukan suka hati keluar hukum itu ini sedangkan sembahyang pun tak kemana, sedangkan kencing pun korang tak basuh bersih. Kalau tak layak baik tutup mulut TETAPI belajar daripada orang yang berilmu. Sesat dan murtad dan menjadi kapir bukan perkara main-main yang boleh disendaguraukan.

Harap maklum Tuan TT!