Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 April 2012

TUKAR TIUB MEMECAH BERITA SEDUNIA - WORLD BREAKING NEWS




SAH DAN SAHEH! NAK TIPU APA LAGI




PENGERUSI DAN TIMBALAN PENGERUSI SPR DISARAN SEGERA LETAK JAWATAN


Parti Keadilan Rakyat memandang serius perkara keterlibatan Pengerusi SPR Tan Sri Abd Aziz Yusof dan Timbalan Pengerusi SPR Dato Wan Ahmad Wan Omar yang sah menjadi ahli Umno sementara masih memegang jawatan di dalam SPR.

Parti Keadilan Rakyat berpegang kepada prinsip bahawa kepercayaan awam adalah syarat tonggak dalam kriteria perlantikan seseorang sebagai anggota di dalam SPR. Seorang yang diamanahkan menduduki jawatan sebagai anggota SPR hendaklah diyakini bebas, tidak berpihak dan ‘non-partisan’. Ternyata Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR gagal dalam ujian asas ini apakala terbukti mereka berdua sah menjadi ahli UMNO sepertimana maklumat berikut:


Nama ABDUL AZIZ BIN MOHD YUSOF

No KP 500124105279

No KP Lama 2698922

No Keahlian UMNO 113804

Kod Cawangan 09920036=SRI AMPANG BARU

Kod DUN 09920=LEMBAH JAYA

Kod Bahagian 099 = AMPANG

Negeri SELANGOR


Nama WAN AHMAD BIN WAN OMAR

No KP 490101035179

No KP Lama 2756290

No Keahlian UMNO 2374564

Kod Cawangan 02213049=KUBANG BUNGGOR

Kod DUN 02213= CHETOK

Kod Bahagian 022 = PASIR MAS

Negeri KELANTAN


Kita berpendapat jalan terbaik untuk kedua-dua mereka membantu mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kewibawaan institusi SPR lebih-lebih lagi pada ketika Malaysia akan menghadapi pilihanraya umum ke 13 akan datang ialah segera meletak jawatan.

Sekian, terima kasih.

SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGUNG
PARTI KEADILAN RAKYAT

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan pagar makan padi lagi dah ni...

ini dinamakan TIANG MAKAN TANAH!

tu sbb suka2 hati je boleh ubah pindah pemilih n boleh masukkan lokaliti luar kawasan masuk kawasan lain...

Tanpa Nama berkata...

PR... tak bleh ke ambil tindakan mahkamah paksa dorg berhenti?

Tanpa Nama berkata...

check sama hakim2 negara, imam2 negara, mufti2 pukimak dan jeneral2 tentera berperut buncit sama.. sah mereka2 ini barua UMNO-BN..

org kl berkata...

Muka tebal ditutup kulit lembu shajilat malaon 2 ekor ni. binatang pun tau malu. apa anak bini dia makan hasil menipu dan khianat tu elok ke??? elok potong kepala konek binawe biawak ni.

Adi Thruster berkata...

kalau check yg dipertua dewan rakyat mesti ahli gerombolan jugak, bisnesman2 bumiputera(kroni) pn same.. kahkahkah