Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 Jun 2012

JANGAN TERSILAP BACA




SIAPA PENGANTIN YANG SLIM INI?




ANWAR DIDESAK HENTI FITNAH PM - meloya

Anwar Ibrahim perlu berhenti menyebarkan fitnah mengaitkan Najib Razak dengan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibu dan isu kapal selam Scorpene kerana ia langsung tiada asas.

Zahrain Mohamed Hashim berkata, Ketua Pembangkang itu tidak mempunyai sebarang bukti kukuh untuk membabitkan Najib dalam dua isu tersebut.

Menurut beliau, kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 manakala penganalisis politik, Abdul Razak Baginda mula mengenali Altantuya pada 2004- UTUASN MELOYA

KOMENTAR TUKAR TIUB

bagaimana membaca berita ini?
apa makna berita ini?
apa dibelakang berita ini?

jangan silap faham
jagan silap baca
berita ini bukan ditujukan kepada anwar ibrahim
berita ini bukan mensasar anwar ibrahim

kalau bukan anwar siapa?

berita ini muka hadapan utusan
justeru muka ini untuk orang melayu
berita ini mahu diketahui oleh warga felda

jadi apa tujuan berita ini?

berita ini bertujuan untuk menibai najib
berita ini untuk memberi tahu bahawa najib terlibat
berita ini untuk ingatkan orang melayu tentang altantuya

utusan mahu orang melayu mengingati kembali peranan najib
utusan mahu nama altantuya ini terus dingati
bila nama altantuya didengar maka nama najib juga di dengar

betul ke ini maknanya?
kenapa pula?


ini kerana tim madey dan daim sedang merancang
untuk menyingkirfkan najib
jika najib di humban keluar
maka united malays national organisation jadi kuat
jika rosmah di humban keluar
barulah pegawai pgawai kerajaan dapat senang hati

justeru berita ini diolah seolah-olah pro najib
tetapai hakikatnya berita ini menibai najib

ini kerana najib tidak dapat
kontrol semua yang dalam kumpulan meloya
muhyiddin memiliki jaringan yang kukuh
dalam utusan meloya

apa akan jadi ?

pakatan rakyat dalam bahaya
jika najib di tendang keluar
sebelum pilihan raya
maka akan ada penyapu baru
ini kembali pada tahun 2004
dimana mat zzz dapat kemenangan besar

justeru hari ini
rosmah mansor yang amat dibenci
oleh ahli gerombolan
dibenci oleh pegawai kerajaan
semakin kurang dilihat dlam media
ini berita kurang baik untuk pakatan

rakyat mahu melihat rosmah mansor
tiap tiap hari
sehinnga mual dan muntah!


radio paling cool di asia tenggara:







3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Senang je beb..., najib perlu singkirkan si sembab macam.... macam mahathir buat kat anwar dulu.....

Tanpa Nama berkata...

rakyat mahu melihat rosmah mansor
tiap tiap hari
sehinnga mual dan muntah!


kahkahkah cara sebenar baca ayat ni:
Bro tt mahu melihat rosmah mansor
tiap tiap hari
sehinnga suka dan sayang! Kahkahkah sory bro huhu..

Menurut beliau, kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 manakala penganalisis politik, Abdul Razak Baginda mula mengenali Altantuya pada 2004

Cara sebenar baca laporan meloya ni:
Punchline mesej si zah-hujan ni terletak dlm ayat terakhirnya di atas. Katakunci punchline ni pulak adalah pada masa yg disebutnya: 2002 & 2004.
Apa jadi pada 2004? Razak anak baginda mula 'kenal' tun tuya
Apa pulak jadi pada 2002? Malaysia beli kapalselam yg takboleh menyelam. Siapa beli? Malaysia beli. Siapa beli? Kem pertahanan m'sia beli. Siapa beli? Menteri pertahanan najib anak razak beli.
Selak semula kain tun tuya tahun 2002 tu (sbb masa tu dia masih 'alive n kickin') dan kita akan nampak anakrazak terkepit celah tu. kenapa? Sbb ikut kata bala the pi, tun tuya terlibat masa nak beli kapalselam tu, jadi tukang alihbahasa utk tukangbeli dari m'sia. (tukangbeli ialah anakrazak). Bala jugak kata razak anak baginda bagitau dia, selepas suatu ketika, anakrazak 'pass'kan tun tuya kat razak anak baginda untuk take over jaga tun tuya pulak...
Jadi betul la cakap zah-hujan ttg urutan masa tu, m'sia beli kapaltakbolehselam 2002 sedangkan razak anak baginda hanya 'mula kenal' tun tuya 2004 - sebenarnya zah-hujan nak bagi pembaca korek cerita yg di sebalik 2 masa tu je, sebenarnya ayat ni santauhalus nak bunuh kerjaya anakrazak!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)

FrankRose berkata...

reversed psychology beb... bila utusex sebut "tak ada bukti kukuh.....", amalan psychology manusia.... orang akan korek kisah tu.... hehehehe...