Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 Jun 2012

KITA BERDEMO ANTI KILANG SANTAU RADIO AKTIF LYNAS




PANTAI PELANGI BALOK KUANTAN






KOMENTAR TUKAR TIUB

pada sabtu 23 haribulan ini
akan diadakan duduk bantah 24 jam
di pantai balok

program bermula jam 12.00 hari
ada main layang layang
ada mandi laut
ada pameran santau radio aktif

MALAM
ada musik
ada ceramah
ada underground gig


GIG UNDERGROUND
bermula jam 10.00
hingg lewat pagi
ada 5 band politikal akan bermain

ESOK 24 HARIBULAN
berarak ke gebeng
berarak ke kilang lynas
pemimpin akan turut hadir
nama akan diumumkan
tidak lama lagi


TEMPAT BERHIMPUN 24 JAM
pelangai pantai balok resort

DEMO ANTI LYANAS 24HB PAGI


DUA SYARAT TAMBAHAN PERLU DIPATUHI LYNAS UNTUK DAPATKAN TOL - mkini

KUALA LUMPUR: Dua syarat tambahan perlu dipatuhi Lynas (M) Sdn Bhd bagi mendapatkan lesen pengendalian sementara (TOL) kerana syarat tambahan itu akan dimasukkan dalam syarat lesen yang diputuskan Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) pada 30 Jan lepas, kata Maximus Ongkili.

Ongkili berkata, beliau mengambil tindakan berdasarkan kuasa yang diberikan mengikut Subseksyen 32 (5) Akta Perlesenan Tenaga Atom 1984 setelah meneliti serta mempertimbangkan semua keterangan yang dikemukakan semasa perbicaraan rayuan tiga individu terhadap keputusan AELB meluluskan TOL secara bersyarat kepada Lynas.

"Saya mendapati bahawa mereka (perayu) tidak mempunyai justifikasi dan asas saintifik atau teknikal yang kukuh untuk saya mengetepikan keputusan Lembaga (AELB).

"Selain itu, isu-isu yang dibangkitkan perayu juga telah diberi pertimbangan oleh Lembaga (AELB) semasa membuat keputusan mengenai kelulusan TOL," katanya dalam satu kenyataan berhubung keputusan perbicaraan rayuan yang difailkan tiga individu terhadap keputusan AELB meluluskan TOL kepada Lynas.

HANYA SATU SOALAN:
kalau selamat kenapa kilang ini
tidak dibuka di australia
bahan mentah digali di australia
kenapa perlu di bawa ke gebeng?



radio bangsar utama anti santau radio aktif:




4 ulasan:

kabukau berkata...

Mudin berkata "i tak beduit"....

hahaha...si Nuar ni pun, kalau nk cabar mudin pun tunggu lah akhir bulan...Gaji mudin belum masuk la...

he he he mudin mudin...
kain orang kau jolok
orang jolok kain ko, tau pulak ko gelabah haaaaaa...

Tanpa Nama berkata...

australia nak jaga alam sekitar lagipun carbon tax tinggi.

malaysia nak mampuskan rakyat, pemimpin nak duit komisyen hasil buat kilang lynas.

rakyat dibangangkan.. duit komisyen diutamakan.

Tanpa Nama berkata...

CHEAP LIFE! Dulu2, cheap labour

Tanpa Nama berkata...

Dulu iya2 ckp lynas selamat, semua syarat dipatuhi dgn ketat, pantau macam pantat, eh maap...
Tup tup, la ni dok habaq kat kita ada tambah 3 syarat baru pulak?
Aik?? Apasal dulu tang dah selamat tu, 3 syarat ni belum ada?
Nanti masa depan, baru pulak sedar tak cukup selamat, dan kena pulak tambah 2-3 syarat baru yg lain yg terkini pulak??!
Hampas sungguh para kelentong nih!