Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Jun 2012

KENAPA MUKA ROSMAH MANSOR MAKIN KURANG DI AKHBAR DAN TV




BADAK YANG SUKA BERSHOPPING





CADANGAN DARI PEMBACA
rakyat mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga mual dan muntah! kahkahkah cara sebenar baca ayat ni: Bro tt mahu melihat rosmah mansor tiap tiap hari sehinnga suka dan sayang! Kahkahkah sory bro huhu.. Menurut beliau, kerajaan telah menandatangani perjanjian pembelian kapal selam Scorpene pada 2002 manakala penganalisis politik, Abdul Razak Baginda mula mengenali Altantuya pada 2004 Cara sebenar baca laporan meloya ni: Punchline mesej si zah-hujan ni terletak dlm ayat terakhirnya di atas.

Katakunci punchline ni pulak adalah pada masa yg disebutnya: 2002 & 2004. Apa jadi pada 2004? Razak anak baginda mula 'kenal' tun tuya Apa pulak jadi pada 2002? Malaysia beli kapalselam yg takboleh menyelam. Siapa beli? Malaysia beli. Siapa beli? Kem pertahanan m'sia beli. Siapa beli? Menteri pertahanan najib anak razak beli. Selak semula kain tun tuya tahun 2002 tu (sbb masa tu dia masih 'alive n kickin') dan kita akan nampak anakrazak terkepit celah tu. kenapa? Sbb ikut kata bala the pi, tun tuya terlibat masa nak beli kapalselam tu, jadi tukang alihbahasa utk tukangbeli dari m'sia. (tukangbeli ialah anakrazak).

Bala jugak kata razak anak baginda bagitau dia, selepas suatu ketika, anakrazak 'pass'kan tun tuya kat razak anak baginda untuk take over jaga tun tuya pulak... Jadi betul la cakap zah-hujan ttg urutan masa tu, m'sia beli kapaltakbolehselam 2002 sedangkan razak anak baginda hanya 'mula kenal' tun tuya 2004 - sebenarnya zah-hujan nak bagi pembaca korek cerita yg di sebalik 2 masa tu je, sebenarnya ayat ni santauhalus nak bunuh kerjaya anakrazak! -average joe- klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)
By Anonymous on JANGAN TERSILAP BACA on 6/17/12


layari untuk punk rock:





9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cuba jenguk sini
http://www.pmo.gov.my/datinrosmah

Memang cioverage datin sri ni amat kurang dari dulu.. Tak pasti mungkin tengah menukar imej beliau..

kot nanti muncul dengan imej baru yang selim melim jangan mare.. huhu

Tanpa Nama berkata...

analisis terbaik.

wan berkata...

Muka bawak BALA DN MALA PETAKA bagi BN,kalau dah TV3 suku dan Utusan Meloya tak berani nk tontonkan pada Rakyat mesti ada sebab, Rakyat rase loya? naik menyampah? rakyat miskin terbayang ke cicin RM 24 juta? terbayang ke hand beg harga beratus ribu? ermmmm apa kata kalau kita sambung tonton kan pada rakyat wajah jelita isteri PM pada rakyat di dlm kempen PRU 13 akan dtg??

Tanpa Nama berkata...

Kurang salah, banyak salah.. amde la lu bro.. Dah.. pegi duk diam2 kat luar negara tue.. mcm sial..

Tanpa Nama berkata...

umeno pun pandai dah...
klu muka ni, lagi kerap masuk tv, lagi cepat la umeno tegolek dog

the neutralist berkata...

Muka bawak suwey, mat mongol pun tak sanggup tanggung bik mama punya suwey, itulah sebab bik mama tak muncul dalam akhbar dan tv, lagi satu bik mama tengah bersedih anak daranya dah kena bawak lari oleh jantan cabaret dari kazakhstan, Mat Mongol pun ada hati pasang yang comel lote
kah.....kah.....kah.....krook pui

Tanpa Nama berkata...

muka puaka....
pandai buat nasi kangkang....

Satan In Heaven berkata...

Ada iras IT filem steven spielberg

Satan In Heaven berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.