Selasa, 19 Jun 2012

SIAPA MALAON INI?




MARI KITA SAMA MENUNGGU




NOTA:
diharapkan baginilah
rupa anak anak dan cucu dr rosli
apabila pas pindahkan rumah dia
ke sebelah kilang lynas




KOMENTAR TUKAR TIUB


dari maklumat
malaon ini ada kepentingan
dalam, syarikat ini


parti pas hanya ada dua pilihan

PILIAHN PERTAMA:
gugukan malon ini sebagai calon

PILIHAN KEDUA:
atau belikan rumah maloan ini
disebelah kilany lyanas

NOTA:
jangan nanti silat lidah
kata akhbar salah lapor
akhbar salah cakap

AHLI PARLIMEN PAS SETUJU RADIAASI PROJEK LYANAS RENDAH - berita hairan

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Hulu Langat daripada PAS, Dr Che Rosli Che Mat yang juga seorang pakar nuklear sekali lagi menjelaskan bahawa tahap radiasi projek kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang adalah di tahap yang rendah.

Che Rosli berkata beliau berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.


"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa ini mengutip pandangan dan masalah masyarakat. Sebagai contoh kalau kita baca laporan di muka surat 17 dan 18 di dalam laporan itu memang betul.
"Itu bagus dan saya setuju. Tahap daripada segi radiasi memang rendah, itu saya tahu sebab saya sendiri yang mengukur (tahap radiasi). Perkara lain saya tidak berani komen... saya tidak berani sebut sama ada Lynas selamat atau tidak," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Pada Ogos tahun lalu, Dr Che Rosli mengakui bahawa projek Lynas adalah selamat dan tidak seperti dakwaan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga naib presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR).



Sebelum ini, dalam satu sesi temu bual dengan sebuah televisyen swasta (TV3) Dr Che Rosli berkata tindakan segelintir pemimpin pakatan pembangkang yang mendakwa projek berkenaan sebagai satu ancaman kepada rakyat adalah tidak lebih daripada sekadar meraih kepentingan politik.

Beliau turut ditanya mengenai pemberian lesen sementara kepada Lynas untuk beroperasi dan menyifatkan tindakan sedemikian adalah betul. - TIEWNAMA



sila layari sekarang:





11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ikut taktik Hasang Akidah la tu, dulu Asang Akidah buat macam ni la... Nak lompat terus kluar PAS tak glamour lak... tak de tawar menawar...

Tanpa Nama berkata...

Betul lah kata dia, kadar radiasi kilang Lynas tu rendah.

Tapi masalahnya, sisa kilang Lynas tu sampai sekarang masih tak tau nak buang kat mana?

Kalau Dr Rosli tu setuju pembinaan Lynas tu, disyorkan sisa Lynas tu diberi tanggungjawab pada dia untuk dilupuskan. Atau disimpan kat belakang rumah Dr Rosli.

Australia pun tak sanggup terima sisa Lynas, mana pulak nak dicampak buang benda tu???

Tak Payah Tau berkata...

Hisham.., Ko semakin tua.., semakin gila. Siul..!!

Tanpa Nama berkata...

Bodoh tak habis2.Bangang punya blogger.

Tanpa Nama berkata...

Adakah kalau rendah boleh dibuang dimana-mana atau disimpan digebeng sampai dia neutral? boleh dibuat cenderamata?

Kalau tidak bahaya adalah lebih baik Lynas framekan sisa radioaktif nih dan diedar kepada pemimpin2 negara sebagai sokongan dan bukti yang ianya tidak merbahaya..

Kalau boleh buat tu.. Saya jamin esok juga Lynas boleh buka dan beroperasi.. tiada sebarang bantahan dari penduduk setempat..

Tanpa Nama berkata...

cyber trooper dah mai dah...kachingggg masyukkk...

Tanpa Nama berkata...

Sisa Kilang ARE (di bukit merah, papan, ipoh, perak) sampei sekarang tak selesei lagi, duit dah habih beratus juta, akibat dari kilang tu pulak, dah mengazabkan penduduk persekitaran 'bukit merah, papan, ipoh, perak'. Kilang ARE tu, sejak 1980an, arahan tutup 1990an. 10 tahun penduduk persekitaran azab, baru tutup. Tapi kesan sisa hingga hari ini belum selesei. Oleh itu dicadangkan pulak, supaya orang gebeng, kuantan, pahang, merasai ape yang dirasai oleh 'penduduk bukit merah, ipoh tu'. Ini berdasarkan, perkataan 'rendah kesannye'. Bila bekas tapak sisa radioaktif, di perak tu dah jadi 'taman rekreasi sisa radioaktif bukit merah, ipoh', kemudiannye, gebeng pun dah berjaya dijadikan 'taman rekreasi sisa radioaktif gebeng'. Kita import banyak banyak kilang yang sama untuk memproses 'logam nadir bumi'. Kita ujudkan setiap 'DUN' satu kilang. Kemudian dari itu, kita jadikan 'taman rekreasi sisa radioaktif 'nama DUN masing masing'' ... best juga, semua penduduk dapat kerja, dan semua penduduk dapat menikmati 'sisa radioaktif' yang telah di peroses. Uh Uh Uh seronok seronok ... setiap DUN ada kilang memperoses dan dapat menikmati sisa dari kilang tersebut .... betapa gembiranye, MALAYSIA DAH MAJU DAN MASYHUR, dan terkenal SEANTERO DUNIA, sebagai 'TAMAN REKREASI SISA RADIOAKTIF' DISELURUH NEGARA ....best best ..

Tanpa Nama berkata...

Dalam PAS ada juga yang tak ikhlas....

Tanpa Nama berkata...

woit tak payah tau 10.58,

makin tua makan keras...
mai la kulom sekali...
kah...kah...kah...

Hidup Pas berkata...

Che rosli kuda UMNO!

Tanpa Nama berkata...

Hisham...

cyber trooper nie hebat sangat ker...kalau takat layan blog baik tak payah, pegi ler hack wall street ker, pentagon ker, bank negara ker, raktor nuke Rusia or China...ada berani ker...baru aku raspek. Takat jadi sampah dlm blog apa barang bro, payment dapat banyak ker?