Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Jun 2012

MALAM INI JAM 9 DARI RADIO BANGSAR UTAMA



MALAM INI AMIR MUHAMAD




AMIR MUHAMAD
akamn ditemu bual
tentang buku
tentang penulisan buku
tentang penulisan bukan buku
tentang buku yang berbuku buku

amir muhamad aktivis budaya
amir muhamad pembuat filem
amir muhamad penulis
amir muhamad penerbit buku

layari radi bangsar utama
radio yang memainkan lagu lagu perjuangan
lagu lagu counter culture
lagu lagu melawan







hanya di radio bangsar pendengar
akan mendengar lagu dari rejim ke sepuluh
lagu parti komunis malaya
layari sekarang

BE COOL BE DARE!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rusia...china...semua negara komunis sudah menyampah kat komunisme...ni tahun 2012 lah bro...bukan tahun 60-an...lu punya zaman komunis dah berlalu...lu mimpi lagi ka????

Tanpa Nama berkata...

Apa lancau RABU main lagu jiwang karat Barry Manilow - Mandy ni woit!?

Da la jiwang, lagu orang tua pulak tu

Ni Isham punya lagu jiwang ke ? kah kah kah

Militia Buruh berkata...

Bang Isham, saya dgr radio bangsar utama, takde pun lagu rejimen ke-10. Hari-hari asyik lagu metal dan rock je. Mana lagu march sosialisnya??? Dah byk hari tunggu, tak siar2 pun.

Den dah kempunan nak dgr lagu Rejimen ke-10 ni
Kalau takde lagu bendera tentera, lagu darah rakyat pun jadiklah :D

Bendera Tentera berkibar-kibaran,
Memandu kita maju ke depan,
Bintang Keemasan bertanahkan merah,
Rakyat bangkit berjuang terus berjuang,

Majulah Kawan fajar sudah menyinsing,
Melawan musuh dengan perwira,
Untuk pembebasan nusa serta bangsa,
Perjuangan kita pasti berjaya,

Kita pejuang anak rakyat,
Bersatu dan sepakat,
Memperjuangkan negara rakyat,
Menghalau penjajah dari Malaya,
Kibarkanlah bendera tentera,
Ke serata pelusuk Malaya!!!!

'Aash al-Sha'b, 'Aash al-Siyadah (Hidup rakyat, hidup kedaulatan)!!!! :D